info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

هزینه زندگی در ایرلند

ایرلند جنوبی یا همان جمهوری ایرلند کشور انگلیسی زبان عضو اتحادیه اروپاست که بیش از پیش برای مشتاقان مهاجرت، مورد توجه قرار گرفته است. سطح رفاه در این کشور اروپایی بالاست و از نظر شاخص هایی چون اشتغال زایی، سهولت کسب و کار، سطح درآمدها، میزان تحصیلات، مهارت، ارتباطات اجتماعی و ... همواره ایرلند بالاترین رتبه ها را دارا می باشد. برای مشتاقان ورورد به این کشور و اخذ اقامت از طرق مختلف، آشنایی با شرایط زندگی و هزینه زندگی در ایرلند می تواند کاربردی باشد که در این مطلب به تفصیل به آن خواهیم پرداخت.



بر اساس قوانین کشور ایرلند، هر فرد بالای 15 سال اجازه کار دارد و بیش از 65 درصد جمعیت فعلی این کشور را افراد 15 تا 65 ساله یعنی افراد در سن اشتغال تشکیل می دهند. با وجود اینکه هزینه زندگی در ایرلند جنوبی بالاست و به طور دقیق تر می توان گفت هزینه ها در این کشور 5 درصد از هزینه زندگی در انگلیس هم بیشتر است، اما تناسب خوبی بین درآمد و هزینه های زندگی در این کشور برقرار است. به همین علت عده زیادی مشتاق هستند از طرق مختلف از جمله اخذ اقامت ایرلند از طریق سرمایه گذاری وارد این کشور اروپایی شوند.

 

هزینه های زندگی در ایرلند در سال 2023

طبیعتا هزینه زندگی های در ایرلند در سال 2023 نیز مانند سایر کشورها به فاکتورهای زیادی بستگی دارد که مهم ترین موارد آن عبارتند از: شهر محل زندگی و سبک زندگی افراد. طبیعتا شهر دابلین که پایتخت ایلند بوده و اصلی ترین شهر دانشجویی در ایرلند نیز به شمار می رود و اکثر دانشجویان مشغول به تحصیل در ایرلند در این شهر ساکن هستند، گران ترین شهر این کشور از نظر هزینه های زندگی محسوب می شود. دیگر مورد تعیین کننده هزینه زندگی در ایرلند، سبک زندگی افراد است. بعنوان مثال دانشجو می تواند در خوابگاه های دانشگاهی ساکن باشد یا یک آپارتمان اجاره کند که هزینه این ها متفاوت خواهد بود.

هزینه های زندگی در ایرلند شامل اجاره بهای مسکن، حمل و نقل، خورد و خوراک و پرداخت قبروض خدماتی است که در ادامه به تفکیک به تک تک مواردی که مجموعا هزینه زندگی در ایرلند را تشکیل می دهند اشاره خواهیم نمود.

 

هزینه مسکن در ایرلند

همانند اکثر نقاط دنیا، هزینه مسکن در ایرلند نیز درصد قابل توجهی از سبد هزینه خانوار را تشکیل می دهد.در جدول زیر با هزینه های مسکن در ایرلند آشنا می شوید:

هزینه اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر

حدود 1860 یورو

هزینه اجاره آپارتمان یک خوابه در حاشیه شهر

حدود 1531 یورو

هزینه اجاره آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر

حدود 3200 یورو

هزینه اجاره آپارتمان یه خوابه در حاشیه شهر

حدود 2505 یورو

 

 

هزینه خورد و خوراک در ایرلند

دیگر بخش ثابت در هزینه های خانوار بحث خورد و خوراک است که به هیچ وجه قابل حذف نیست. در جدول زیر با هزینه های خورد و خوراک در ایرلند آشنا خواهید شد:

یک قرص نان سفید

1.42 یورو

شیر 1 لیتری

1.37 یورو

پنیر محلی

9.61 یورو

12 عدد تخم مرغ

2.57 یورو

یک کیلوگرم سینه مرغ

8.89 یورو

یک کیلوگرم گوجه فرنگی

2.68 یورو

یک کیلوگرم پیاز

1.03 یورو

یک کیلوگرم سیب زمینی

1.40 یورو

یک سر کاهو

1.19 یورو

یک کیلوگرم پرتقال

2.34 یورو

یک کیلوگرم سیب

2.78 یورو

یک قوطی نوشابه کوکا کولا یا پپسی

1.97 یورو

هزینه یک بطری آب

1.92 یورو

 
 

هزینه رفت و آمد در ایرلند

هزینه دیگری که در ایرلند بخش قابل توجهی از سبد هزینه های خانوار را در بر می گیرد، هزینه رفت و آمد و حمل و نقل اسست. در جدول زیر می توانید با هزینه رفت و آمد در ایرلند آشنا شوید:

هزینه بلیط یک طرفه

2.52 یورو

هزینه بلیط ماهانه

22 یورو

تعرفه تاکسی به هنگام سوار شدن

20 یورو

تعرفه تاکسی به ازای پیمایش هر کیلومتر

14.8 یورو

قیمت هر لیتر بنزین در دابلین ایرلند

حدود 1.56 یورو

 

 

سایر هزینه ها در ایرلند

سایر هزینه هایی که می تواند به سبد هزینه های خانوار در ایرلند اضافه شود، هزینه های قبوض، هزینه های لباس و پوشاک، هزینه های رستوران و هزینه های تفریحات استکه در این بخش به اصلی ترین این موارد اشاره خواهیم نمود:

قیمت خرید یک شلوار جین معمولی

84.65 یورو

قیمت خرید یک لباس تابستانی

37.29 یورو

قیمت خرید یک جفت کفش کتانی نایکی

89.88 یورو

قیمت یک جفت کفش مردانه

100.82 یورو

هزینه قبوض آب، برق، گاز و .. برای یک واحد 85 متری

175.57 یورو

یک دقیقه تماس با سیمکارت

0.29 یورو

هزینه اینترنت پر سرعت نامحدود

57.21 یورو

هزینه عضویت در باشگاه بدنسازی برای یک ماه

43.6 یورو

هزینه بلیط سینما

12.96 یورو

یک ساعت اجاره زمین تنیس

17.42 یورو

هزینه یک وعده غذا در یک رستوران معمولی

16.2 یورو

هزینه یک وعده غذای دو نفره در یک رستوران خوب

65یورو

هزینه یک وعده غذای مک دونالد

8.64 یورو

هزینه یک کاپوچینوی متوسط در کافه

3.46 یورو

 

 

به طور کلی می توان هزینه اجاره آپارتمان را 1860 یورو، هزینه خرید مایحتاج نزل را 81 یورو، هزینه خرید لباس را 313 یورو و هزینه حمل و نقل با وسایل حمل و نقل عمومی را برای هر نفر 138 یورو به طور میانگین در نظر گرفت.

 

درآمد در ایرلند

همان طور که ذکر شد، هزینه زندگی در ایرلند به هیچ وجه کم نیست و حتی از انگلیس نیز بالاتر است. اما درآمد در ایرلند نیز به همان نسبت بالاست و برای افرادی که در این کشور به کار مشغولند، تناسب خوبی بین درآمد و هزینه زندگی برقرار است. به طور میانگین درآمد ماهانه نیروی کار در ایرلند چیزی حدود 3683 یورو می باشد که معادل درآمد سالانه 44202 یورو است. بر این اساس می توان دریافت که افرادی که با سرمایه گذاری و ثبت شرکت وارد ایرلند می شوند و یا افرادی که با ویزای کار به این کشور پا می گذارند، می توانند درآمد مناسبی نسبت به هزینه های زندگی در ایرلند به دست آورده و از رفاه نسبی خوبی برخوردار باشند. اما دانشجویان مشغول هب تحصیل در ایرلند، با اینکه اجازه کار دانشجویی به صورت محدود را دارند، اما چون باید هزینه های شهریه دانشگاه را هم علائه بر هزینه زندگی در ایرلند بپردازند، قطعا تحت فشار مالی قرار می گیرند.

 

موسسه مهاجرتی بین المللی پرگاس پارس با همکاری وکلای مجرب آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزا و اقامت کاری و تحصیل در ایرلند و سایر کشورها می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

021-88662180

اینستاگرام ماکانال ما

  • هزینه زندگی در ایرلند



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top