info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

تحصیل دندانپزشکی بدون مدرک زبان در اروپا

همانطور که می دانیم تحصیل دندانپزشکی در کشور ایران به دلیل وجود تعداد زیاد داوطلبان و رقابت بر سر صندلی های دانشگاه امری مشکل محسوب می شود و حتی اگر تمام تلاش خود را کرده باشید، هیچ تضمینی برای قبولی شما وجود ندارد. در واقع هر سال، تعداد زیادی از دانشجویان از تحصیل در رشته دندانپزشکی باز می مانند. به همین خاطر بسیاری از دانشجویان مایل به تحصیل دندانپزشکی اروپا هستند. از اینرو، در این مطلب امکان تحصیل دندانپزشکی بدون مدرک زبان در اروپا را بررسی می کنیم.



پروسه درخواست پذیرش تحصیلی دندانپزشکی در اروپا بسیار آسان می باشد. بسیاری از متقاضیان تحصیل دندانپزشکی ترجیح می دهند در یک کشور ارزان اروپایی پذیرش دریافت نمایند  که پس از 5 یا 6 سال تحصیل، مدرک کارشناسی ارشد خود را در دندانپزشکی دریافت می کنند و می توانند در هر جای دنیا مشغول به کار شوند.

مدرک دندانپزشکی در اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا در بریتانیا، ایالات متحده، کانادا، استرالیا، ایرلند و در سراسر جهان به رسمیت شناخته می شود. حتی کسانی که در امتحانات خود مردود شده اند یا به دلیل برخی شرایط پیش بینی نشده نمرات کمتر از حد انتظار خود کسب کرده اند، هنوز شانس زیادی برای محقق کردن رویای خود به عنوان یک دندانپزشک خواهند داشت.

اقامت در یک کشور اروپایی به عنوان دانشجوی دندانپزشکی در مقایسه با آمریکا و کانادا بدینگونه است که هزینه کمتری برای اجاره و سایر ملزومات پرداخت می کنید و زندگی راحت تری بدون پرداخت بدهی های دانشجویی خود پس از فارغ التحصیلی خواهید داشت.

 

تحصیل دندانپزشکی بدون مدرک زبان

بسیاری از دانشگاه های قاره سرسبز اروپا سیستم پذیرش یکپارچه و یکسانی ندارند. به همین خاطر، شرایط ورود را به گونه ای طراحی کرده اند که تا شایسته ترین و بهترین متقاضیان را جذب نمایند.

دانشگاه های اروپا دو مدرک اجباری دیپلم دبیرستان و مدرک زبان را از شما درخواست خواهند کرد با این حال، اکثر دانشگاه های اروپا مدارک و توانایی هایی زیر را از شما انتظار خواهند داشت:

-تسلط به دروس شیمی و زیست شناسی در سطح دبیرستان

-ارائه دیپلم دبیرستان

-شرکت در آزمون سوالات چند گزینه ای زیست شناسی و شیمی

-تسلط به زبان انگلیسی یا زبان کشور محل تحصیل

-شرکت در مصاحبه

-نوشتن بیانیه شخصی یا (Personal statement)

از آنجایی که شرایط پذیرش برای هر دانشگاه دندانپزشکی اروپا متفاوت است، امکان ورود به دانشگاه بدون شرکت در آزمون ورودی میسر است. در اینجا لیست دانشگاه هایی که می توانید بدون آزمون ورودی دروس زیست شناسی یا شیمی در رشته دندانپزشکی تحصیل کنید گردآوری شده است:

- دانشگاه اروپایی تفلیس در گرجستان

- دانشگاه پزشکی کرایووا در رومانی

- دانشگاه Iuliu Hatieganu در رومانی

- دانشگاه گریگور تی پوپا در رومانی

- دانشگاه خاور نزدیک در قبرس

- دانشگاه اروپایی در قبرس

در صورتی که زبان مادری شما انگلیسی نباشد، باید در آزمون های معتبر بین المللی مثل آیلتس شرکت نمایید.

هزینه های تحصیل دندانپزشکی در قاره اروپا از 3800 یورو تا بیش از 30000 یورو در هر سال تحصیلی متغیر است که تفاوت شهریه ها عمدتاً ناشی از وضعیت اقتصادی کشورها و قوانین مالی مختلفی که هر کشور به تصویب رسانده است می شود. با این وجود، هزینه تحصیل دندانپزشکی در اروپا در مقایسه با آمریکا و سایر کشور های انگلیسی زبان بسیار مقرون به صرفه به حساب می آید.

با این حال، چند قانون ساده برای نشان دادن توزیع جغرافیایی قیمت ها وجود دارد. هر چه بیشتر به شرق اروپا بروید، شهریه ها کمتر می شود. علاوه بر این، هنگامی که به سمت شمال حرکت می کنید، قیمت ها افزایش می یابند که این هزینه های بدین شرح خواهد بود:

مقرون به صرفه ترین کشور گرجستان است که شهریه آن از 3800 یورو در سال شروع می شود.

در رومانی، بلغارستان، مجارستان، اسلواکی و لهستان میانگین قیمت ها بین 5000 تا 14000 یورو می باشد. گران ترین کشورهای اروپای غربی مانند ایتالیا، آلمان و فرانسه هستند که شهریه آن ها از 20000 یورو شروع می شود.

مدرک DMD که از یکی دانشکده های پزشکی اروپا دریافت می کنید، در سراسر جهان به رسمیت شناخته می شود زیرا از بالاترین استانداردهای آموزشی جهان پیروی می کند که به شما اجازه می دهد بلافاصله پس از فارغ التحصیلی به عنوان دندانپزشک شروع به کار کنید.

شورای دندانپزشکی عمومی در انگلستان و شورای دندانپزشکی ایرلند فارغ التحصیلان بین المللی را ملزم می کنند که حداقل 1600 ساعت تجربه بالینی به عنوان بخشی از برنامه تحصیلی خود داشته باشند و تمام دانشکده های دندانپزشکی این دوره کارآموزی را لحاظ می نمایند و شما را به طور خودکار واجد شرایط شرکت در آزمون (ORE) خواهد نمود.

تمام دانشکده های دندانپزشکی اروپا در فهرست جهانی دانشکده های پزشکی قرار گرفته اند و توسط سازمان بهداشت جهانی به رسمیت شناخته شده اند که این موضوع به شما کمک خواهد کرد که ایالات متحده آمریکا و کانادا مدرک شما را بپذیرند و شما نیز در صورت تمایل به آمریکا یا کانادا مهاجرت نمایید. برای درخواست پذیرش در استرالیا، باید مدرک دندانپزشکی خود را اخذ کرده باشید که حداقل شامل 4 سال تحصیل تمام وقت دانشگاهی می شود.اخذ مدرک دندانپزشکی در اروپا 5 یا 6 سال به طول خواهد انجامید.

10 دانشگاه برتر برای تحصیل دندانپزشکی در اروپا برای دانشجویان بین المللی عبارتند از:

-دانشگاه اروپایی تفلیس در گرجستان - 4.200 یورو در سال

-دانشگاه پزشکی صوفیه در بلغارستان - 8000 یورو در سال

-دانشگاه پزشکی Plovdiv در بلغارستان - 8000 یورو در سال

-دانشگاه پزشکی سیلسیا در لهستان - 12000 یورو در سال

-دانشگاه پزشکی ورشو در لهستان - از 16000 یورو در سال شروع می شود

-دانشگاه Titu Maiorescu در رومانی - از 9000 یورو در سال شروع می شود

-دانشگاه پزشکی Semmelweis در مجارستان (دانشگاه سملوایز مجارستان) - 16400 یورو در سال

-دانشگاه ریگا استرادینز (RSU) در لتونی - 14000 یورو در سال

-دانشگاه پاول جوزف سافاریک Pavol Jozef Safarik در اسلواکی - 11000 یورو در سال

-دانشگاه چارلز پراگ جمهوری چک - 12400 یورو در سال

 

سایر مزایای تحصیل دندانپزشکی در اسلواکی

در سال 2014، قانونی در مورد تحصیل رایگان در همه ی دانشگاه های دولتی اسلواکی برای تمامی دانشجویان خارجی مشروط به تحصیل به زبان اسلواکی به تصویب رسید. همه دانشگاه‌های دولتی از دانشجویان خارجی می‌خواهند که مدرک زبان رسمی که دولت اسلواکی آن را معتبر می داند ارائه نمایند. طبق اعلامیه بولونیا دانشگاه های اسلواکی معتبر هستند و در سایر کشور های جهان می توان تحصیل یا شروع به طبابت دندانپزشکی نمود.

شما همچنین می توانید برای تحصیل در اسلواکی و تحصیل داروسازی در اسلواکی اقدام نمایید.

 

در پایان لازم به ذکر است جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی و ویزا و مسائل مربوط به تحصیل رشته های مختلف در دانشگاه های کشورهای مختلف بدون ارائه مدرک زبان و تعیین وقت مشاوره می توانید با شماره موسسه مهاجرتی پرگاس پارس در ساعات اداری تماس حاصل فرمایید:

021-88662180

اینستاگرام ماکانال ما

  • تحصیل دندانپزشکی بدون مدرک زبان در اروپا



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top