info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

استادی پلن چیست و چگونه استادی پلن برای کانادا بنویسیم؟

استادی پلن یا برنامه مطالعه برنامه ای است که زمان مطالعه و اهداف یادگیری را برای دوره ها یا کلاس های خاصی مشخص می کند.استادی پلن مشابه برنامه کاری یا برنامه مدرسه، یک برنامه مطالعه مناسب، زمان های دقیق به منظور مطالعه برای روز های مشخص و دوره های خاص را معین می نماید. هنگام درخواست پذیرش یا بورسیه تحصیلی، ممکن است از شما خواسته شود که یک برنامه مطالعاتی ارائه دهید که اهداف شما را در دوره بعدی شما مشخص می کند. در این مقاله سعی خواهیم کرد به این سوال پاسخ دهیم که استادی پلن چیست و چگونه استادی پلن برای کانادا بنویسیم؟ و همچنین نحوه نگارش استادی پلن برای کانادا را توضیح دهیم.



استادی پلن چیست؟

همانطور که قبلا اشاره کردیم استادی پلن خلاصه ای از موضوعات مورد مطالعه شماست و نشان می دهد که چه زمانی موضوعات برنامه ریزی شده باید مطالعه شوند.علاوه بر این استادی پلن بیانگر موضوعاتی است که شما تکمیل کرده اید یا اینکه چقدر پیشرفت مطالعه داشته اید و امثالهم را در بر می گیرد.

استادی پلن شما باید حداقل شامل این 9 نکته مهم باشد:

1-نام و نام خواندگی شما

2-آخرین تحصیلات شما

3-مرور دستاورد های کلی شما

4-مشخص کردن اهداف یادگیری و برنامه مطالعاتی

5-نتایج مورد انتظار شما از استادی پلن

6-در نظر گرفتن اهداف تحصیلی در آینده

7-تغییر در عادات مطالعه

8-مشخص کردن نقاط قوت

9-نوشتن نقاط ضعف و ارائه راهکار های در جهت تبدیل نقاط ضعف به نقاط قوت

 

نحوه نگارش استادی پلن برای کانادا

آیا قصد تحصیل در یکی از مدارس یا دانشگاه های  عالی رتبه آمریکا یا کانادا را دارید و اطلاعاتی در مورد نحوه نوشتن برنامه تحصیلی خود ندارید؟ ما در این مقاله به طور مفصل به تمام نکات مهم در خصوص استادی پلن کانادا اشاره خواهیم کرد.

در این قسمت به نحوه نگارش استادی پلن برای کانادا اشاره خواهیم کرد.

1-استادی پلن شما نباید بیشتر از یک صفحه باشد

2-این برنامه باید بر اساس زندگی واقعی شما نوشته شود و موهوم نباشد

3-باید اینگونه آغاز شود که چگونه تحصیل در کانادا می تواند به شما کمک نماید تا در شغل آینده خود در کانادا موفق شوید

4-هنگامی که درخواست شما تکمیل شد، برای ویرایش و بررسی مقاله شما توصیه می شود با فردی که به زبان انگلیسی تسلط کامل دارید مشورت نمایید تا ایرادات استادی پلن شما را برطرف نماید

 

سوالات استادی پلن:

  1. چرا می خواهید در رشته ای که در کانادا پذیرش گرفته اید تحصیل کنید؟

دلایل خود برای تحصیل در کانادا را شرح دهید. (شما می توانید به کیفیت بالای سیستم آموزشی و جامعه چند فرهنگی اشاره کنید. در واقع به عنوان یک دانشجو بین الملل بنویسید که چرا کانادا بهترین کشور برای تحصیل است؟)

 

2-هدف جامع و کلی خود از تحصیل در کانادا را بیان کنید:

اهداف تحصیلی خود را عمیقاً شرح دهید. اگر برای مدرک لیسانس درخواست می دهید یا قصد دارید دانش خود را با دستیابی به مدرک کارشناسی ارشد یا بالاتر افزایش دهید یا اینکه رشته تحصیلی ایده ال خود را توصیف کنید، و به طور واضح بیان کنید که رشته تحصیلی شما چگونه می تواند اهداف آینده شغلی شما را محقق سازد. یا به هر تحقیقی که در رشته خود انجام دادید، اشاره نمایید.

 

3-چرا در رشته مورد علاقه خود را در کشور محل تولدتان ادامه نمی دهید؟

در این پاسخ به این سوال می توانید به کیفیت سیستم آموزشی کانادا اشاره کنید که در سطح جهانی شناخته شده است، یا به موسسه خاصی که دوره یا برنامه خاصی در کانادا ارائه می نماید بپردازید که نشان دهد در کشور شما دسترسی به این دوره یا برنامه خاص امکان پذیر نیست.

 

4-آیا مقاله تحقیقاتی در کشور خود انجام داده اید؟

امکانات ویژه ای که کشور شما در رابطه با مدارس و دانشگاه در اختیار شما قرار می دهد را شرح دهید. و همچنین بیان کنید آیا فرصتی وجود دارد که تحقیقی در حال انجام در کشور خود هستید آن را در کانادا نیز پیاده کنید یا خیر. علاوه بر این شرح دهید چرا مدارس، موسسات و دوره های موجود در کانادا را ترجیح می دهید.

 

5-برنامه ای که می خواهید در کانادا اجرا کنید چگونه می تواند به شما در توسعه فرصت های شغلی در کشور محل تولدتان کمک نماید؟ همچنین روشن کنید که چشم انداز شغلی این برنامه چیست؟

در اینجا به موقعیت های شغلی مختلفی را که به دنبال آن هستید ذکر نمایید. این امکان برای شما وجود دارد که در کشور خود شغل مطلوبی پیدا کنید، اما کیفیت پایین آموزش باعث می شود به شغل رویایی خود دسترسی نداشته باشید.همچنین، توضیح دهید که چگونه تحصیل در کانادا به شما کمک می کند تا شما را برای شغل آینده تان آماده نماید.

 

6-آیا در کشور خود بستگان نزدیک دارید؟

می توانید به خانواده خود مانند فرزندان، والدین، همسر یا شریک زندگی اشاره نمایید.

 

7-وضعیت اقامت والدین یا سرپرست شما در کشور فعلی که در حال حاضر زندگی می کنند چگونه است؟ سرمایه مالی متعلق به خانواده یا والدین شما چیست؟

در استادی پلن خود، وضعیت اقامت والدین، گواهی بانک، صورتحساب، سرمایه گذاری، دارایی و هر مدرک دیگری را که نشان دهنده دارایی های مالی به دست آمده توسط سرپرستان شما باشد را درج نمایید.

 

8-اگر به کشوری سفر کرده اید، تجربه خود را در این مورد به اشتراک بگذارید.در غیر این صورت، تجربه سفر والدین یا خواهر و برادر خود را بیان کنید:

بنویسید که به کجا سفر می کنید و اگر تا به حال به جایی سفر نکرده اید، لطفاً سابقه سفر خانواده خود را ذکر کنید.


9-چه کسانی موافق تحصیل شما در کانادا هستند و چرا از تحصیل شما حمایت می کنند؟

با تهیه یک لیست اشاره نمایید چه کسی از تحصیل شما حمایت می کند و چرا این کار را انجام می دهند مثل خانواده، مدرسه یا هر سازمان دیگری.

 

10-جزئیات سوابق تحصیلی خود، از جمله تاریخ شروع و پایان، نام و آدرس دانشگاه و مدرسه را شرح دهید:

در این قسمت، لیست مدرسه، دانشگاه که شامل تاریخ شروع و پایان، نام موسسات و برنامه ای است که در آن را شرکت کردید می شود را قید نمایید.

در پایان، اطلاعات مربوط به سوابق کاری، از جمله موقعیت های رسمی یا داوطلبانه را که به اتمام رسانده اید، درج نمایید.

در آخر، اهداف و دلایل تحصیل خود مبنی بر اینکه چرا می خواهید در کانادا مشغول به تحصیل شوید را خلاصه کنید.

 

نکات مهم در نگارش استادی پلن کانادا

مهم ترین نکات نگارش استادی پلن در کانادا به شرح ذیل می باشد:

1-به طور مختصر و مشخص به اصل مطلب بپردازید:

یک افسر اداره مهاجرت به صد ها درخواست رسیدگی می کند و وی فقط چند دقیقه فرصت دارد تا استادی پلن شما را مطالعه کند تا واجد شرایط بودن شما را تعیین کند پس مختصر نویسی و مستقیم سر اصل مطلب رفتن به شما کمک شایانی خواهد نمود که ما توصیه می کنیم استادی پلن شما فقط یک صفحه باشد

2-به طور واقعی و صادقانه استادی پلن خود را نگارش نمایید:

استادی پلن یک سند قانونی است که اگر به درستی نگارش نشود، ممکن است درخواست مجوز تحصیلی شما را به خطر بیندازد. همچنین به یاد داشته باشید که هیچ دلیلی برای دروغ گفتن در استادی پلن وجود ندارد زیرا افسر اداره مهاجرت می تواند با بررسی مدارک دیگر، صحت ادعای شما را زیر سوال ببرد و حتی از صدور ویزای تحصیلی کانادا امتناع نماید.

3-مراقب دستور زبان انگلیسی خود باشید:

اگرچه که افسر اداره مهاجرت معلم زبان انگلیسی نیست که اشتباهات گرامری و املایی شما را نمره دهد و یا حتی تحصیح کند اما حواستان به گرامر باشد زیرا در درستی انتقال پیام نقش موثری ایفا می کند. در حقیقت گرامر شما بیانگر صحبت شما با افسر اداره مهاجرت به صورت کتبی است که صحیح بودن آن می تواند نقش به سزایی در دریافت ویزای تحصیل در کانادا ایفا نماید.

4-زمان های مطالعه خود را در استادی پلن شلوغ جلوه ندهید

مشخص کنید که کدام روزها برنامه شما سبک هستند و کدام روزها بیشترین زمان مطالعه را در برنامه شما اختصاص داده اند . در روزهایی که ساعات مطالعه شما اندک است، ساعات بیشتری برای مطالعه در نظر بگیرید. در برنامه خود روزهایی را در نظر بگیرید که به هر دلیل ممکن است نتوانید به مطالعه بپردازید و روز های دیگری برای جبران آن لحاظ کنید.

 

مواردی که ممکن است به رد درخواست استادی پلن شما منجر شود:

1-استادی پلن به درستی تنظیم نشده است

2-آینده شغلی شما را به طور واضح منعکس نکرده است

3-تجزیه و تحلیل اطلاعات ناقص است و به درستی صورت نگرفته است

4-تحصیلات یا شغل شما به طور مشخص ذکر نگردیده است

5-اهداف بلند مدت شما را نشان نمی دهد

6-برنامه پیشنهادی شما نامربوط به نظر می رسد

7-اطلاعات لازم و کافی ارائه نمی کند

 

 

موسسه مهاجرتی بین المللی پرگاس پارس با همکاری وکلای مجرب آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اقامت و تحصیل در کلیه کشورهای دنیا از جمله کانادا می باشد. همچنین برای عزیزان امکان اخذ ویزای استارت آپ کانادا نیز وجود دارد که این موسسه متخصص در این زمینه می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

021-88662180

اینستاگرام ماکانال ما

  • استادی پلن چیست و چگونه استادی پلن برای کانادا بنویسیم؟



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top