info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

پی آر کارت کانادا چیست؟

کانادا سرزمین فرصت هاست و سالانه هزاران نفر به دنبال اقامت دائم و دریافت پی آر کارت خود هستند که سالانه به تعداد متقاضیان موفق اخذ پی آر کارت کانادا افزوده می شود. دولت کانادا در نظر دارد در سال 2023 از 465000 نفر برای اقامت دائم دعوت نماید که این تعداد در حال افزایش است. در ادامه به تفصیل به این سوالات پاسخ می دهیم که پی آر کارت کانادا چیست؟ چگونه پی آر کارت کانادا بگیریم؟ امتیازات پی آر کانادا، مدارک لازم برای دریافت و مدت زمان گرفتن کارت pr کانادا نیز در ادامه مطلب تشریح خواهد شد.



چگونه پی آر کارت کانادا بگیریم؟

مقیم دائم به کسی گفته می شود که با مهاجرت خود به این کشور، اقامت دائم را اخذ کرده باشد اما شهروند کانادا به حساب نمی آید. افرادی مثل دانشجویان و کارگران خارجی که به طور موقت در کانادا اقامت دارند، مقیم دائم محسوب نمی شوند. هر کسی مجاز به درخواست اقامت دائم در کانادا است می تواند درخواست پذیرش دهد ولی فقط افراد واجد شرایط پذیرفته می شوند. برای اینکه متوجه شوید واجد شرایط دریافت پی آر کارت کانادا هستید، باید موارد زیر را بررسی نمایید:

-سن

-سطح تحصیلات

-ارائه مدرک زبان معتبر بین المللی

-آشنایی با زبان رسمی دوم کانادا ( زبان فرانسه)

-سابقه کار کانادایی

 

5 مسیر اصلی برای مهاجرت به کانادا که منجر به اخذ پی آر کارت کانادا می شود عبارتند از:

1-اکسپرس انتری:

این برنامه مهاجرتی به متقاضیانی ارائه می شود که بتوانند جای خالی نیرو های متخصص و ماهر کانادایی را از طریق پلن مهاجرت اقتصادی پر نمایند.

2-مهاجرت تجاری:

کانادا فرصت‌های فوق‌العاده‌ای برای مهاجرانی که تجربه مالکیت، مدیریت یا سرمایه گذاری در کسب و کار را دارند ارائه می کند.

3-اسپانسرشیپی خانواده:

حمایت از خانواده راهی برای متحد کردن خانواده ها در کانادا به حساب می آید.شهروندان و افراد دارای اقامت دائم کانادا می توانند از طریق برنامه های اسپانسرشیپی خانواده، ویزای نامزدی و سوپر ویزا اقدام نمایند.

4-تجربه کار کانادایی:

هدف از برنامه مهاجرتی تجربه کار کانادایی (CEC) کمک به کارگران خارجی موقت و دانشجویان خارجی می باشد که بواسطه تجارب کاری و تحصیلات قبلی خود در کانادا حضور داشته اند.

5-برنامه نامزد منتخب استانی:

برنامه نامزد منتخب استانی برای متقاضیانی طراحی شده است که مهارت، تحصیلات و تجربه کاری کافی برای پر کردن کمبود نیروی کار در کانادا را دارند که هر استان و منطقه برنامه های خاص خود را برای دانشجویان، کارگران و تجار در نظر گرفته است.

 

امتیازات پی آر کانادا

در اینجا به 5 مزیت اصلی تبدیل شدن به یک فرد مقیم دائم کانادا خواهیم پرداخت:

1 – امکان زندگی و کار در هر نقطه ای از کانادا

ساکنان دائم کانادا حق قانونی زندگی و کار در هر نقطه از کشور را دارند.به عنوان مثال، یک فرد دارای پی آر کارت می تواند در مونترال مستقر شود اما اگر موقعیت شغلی بهتری در تورنتو پیدا کند کاملا مخیر خواهد بود که نقل مکان کند. در واقع، ساکنان دائمی به کارفرما یا استان خاصی وابسته نیستند.

علاوه بر این، دارندگان کارت PR می‌توانند با استفاده از کارت اقامت دائم کانادا یا اسناد مسافرتی اقامت دائم (PRTD) به مرز های کانادا ورود و خروج داشته باشند.

2- دسترسی به خدمات بهداشتی و اجتماعی همگانی

سیستم بهداشت و درمان جهانی کانادا دسترسی رایگان به خدمات بهداشتی درمانی ارائه می کند که هنگام دریافت  PRکارت به خدمات درمانی و اجتماعی کانادا دسترسی پیدا خواهند کرد.

3- حمایت خانواده

ساکنان دائم می توانند برای حمایت از همسر، شریک زندگی کامن لاوی و فرزندان تحت تکفل خود برای پیوستن به آنها در کانادا درخواست پذیرش دهند. همچنین، اگر از طریق برنامه اکسپرس اینتری قصد مهاجرت دارید، می‌توانید خانواده خود را در درخواست اولیه بگنجانید تا بعداً مجبور نشوید اسپانسر آن ها شوید.

4- آموزش رایگان برای کودکان

کودکان مقیم دائم کانادا می توانند تا مقطع متوسطه به صورت رایگان تحصیل کنند. پس از فارغ التحصیلی نیز، از تحصیل ارزان در دانشگاه بهره مند خواهند شد.

5 – امکان تبدیل اقامت دائم به شهروندی کانادا

اولین قدم برای اخذ شهروندی کانادا، دریافت اقامت دائم است. پس از گذشت 3 سال از 5 سال اقامت دائم در کانادا، دارندگان PR می توانند شهروندی کانادا را درخواست نمایند.هنگامی که متقاضی، شهروندی کانادا را اخذ نمود، حق برخورداری از رای، گرفتن پاسپورت کانادایی را خواهد داشت.علاوه بر این، نیازی به تمدید وضعیت اقامت نخواهد بود.

6 – برخورداری از تمام حق های که شهروندان کانادایی دارند

دارندگان PR کارت کانادا طبق قوانین و منشور حقوق و آزادی های کانادا محافظت می شوند.

 

مدت زمان گرفتن کارت pr کانادا

به منظور کسب وضعیت اقامت دائم که منجر به اخذ PR کارت کانادا می شود، متقاضی بایستی برای مدت زمان مشخصی در کانادا حضور فیزیکی داشته باشد.وی باید در طول مدت زمان 5 سال حداقل 730 روز در سال حضور فیزیک داشته باشد.

 

مدارک لازم برای دریافت PR کارت کانادا

  1. ارائه مدرک زبان ( آیلتس)
  2. ارزیابی مدارک تحصیلی (ECA) در صورتی که برای برنامه نیروی کار ماهر فدرال درخواست پذیرش می دهید.
  3. ارائه گواهی تمکن مالی کافی
  4. ارائه گواهی و مدارک تحصیلی
  5. ارائه کپی و اصل مدارک به انضمام ترجمه رسمی آن
  6. ارائه شناسنامه که سن متقاضی در آن درج شده باشد.
  7. ارائه مدارک مربوط به شغل مثل جاب آفر،توصیه نامه و فیش حقوقی
  8. گواهی پزشکی و گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
  9. داشتن پاسپورت دارای اعتبار

 

آیا امکان ابطال پی آر کارت کانادا وجود دارد؟

دولت کانادا می تواند پی آر کارت شما را با توجه به یکی از موارد زیر باطل کند:

-ارتکاب جرائم مخل امنیت

-متقاضی به صورت اشتباه پی آر کارت کانادا را دریافت کرده باشد

-متقاضی شرایط لازم برای اخذ PR را نداشته باشد

 

اقامت دائم کانادا تا چه مدت اعتبار دارد؟

برخلاف اقامت موقت کانادا، مدت زمان اقامت دائم منقضی نمی شود. اگر دارنده PR کارت کانادا، شرایط اقامت خود را حفظ کند و دولت اقامت متقاضی را باطل نکند، همچنان PR کارت معتبر خواهد بود.

 

برنامه مهاجرتی چند ساله کانادا

کانادا سالانه قصد دارد هزاران نفر از متقاضیان واجد شرایط را پذیرش نماید.همانطور که جدول زیر مشاهده می کنید، بیش از 1 میلیون نفر اقامت دائم کانادا اعطا شده است.

431,645

2022

447,055

2023

451,000

2024

 

 

مهاجرت از ایالات متحده آمریکا به کانادا

اگر شما شهروند یا مقیم ایالات متحده هستید و قصد  دارید در کانادا زندگی کنید، گزینه های پیش روی زیادی برای شما وجود دارد.  

متقاضیانی که مایل به کار در کانادا هستند بسته به شرایط خود می توانند از بین گزینه های مختلف یکی را انتخاب کنند. به عنوان مثال، یک فرآیند تسهیل شده برای کمک به شهروندان ایالات متحده برای کار در کانادا به طور موقت تحت توافقنامه کانادا-ایالات متحده-مکزیک (CUSMA) وجود دارد که قبلاً به عنوان NAFTA شناخته می شد. این قرارداد همچنین به نقل و انتقالات درون شرکتی و همچنین سرمایه گذاران CUSMA کمک می کند.

متقاضیانی که همسر یا شریک کامن لاوی در ایالات متحده دارند امکان اسپانسر شدن برای آن ها میسر است. علاوه بر این، شهروندان و ساکنان ایالات متحده قادر خواهند بود به منظور ایجاد یک کسب و کار جدید و یا خرید کسب و کار آماده به کانادا مهاجرت نمایند.

 

نحوه واجد شرایط شدن ویزای استارتاپ کانادا

به منظور برآورده کردن شرایط ویزای استارتاپ کانادا باید موارد زیر را لحاظ کنید:

-شما باید ثابت کنید که صاحب یک کسب و کار واجد شرایط هستید

-به منظور راه اندازی کسب و کار خود باید از یک سازمان تعیین شده تاییدیه حمایتی بگیرید.

-ارائه مدرک زبان معتبر

-اثبات تمکن مالی کافی برای اقامت و زندگی در کانادا

-کسب و کار شما در کانادا سودآور باشد

تعهدات دارندگان PR کارت کانادا

شهروندان و ساکنان دائمی کانادا، همانطور که در بخش 6 منشور حقوق و آزادی های کانادا قید شده از این حق برخوردار خواهند بود که در استان مورد علاقه خود زندگی و کار نمایند که این حقوق از زمان، اخذ اقامت دائم کانادا شروع می شود.

 

تمدید پی آر کارت کانادا

کارت PR نه تنها به افراد مقیم دائم اجازه می دهد تا وضعیت اقامت خود را نشان دهند، بلکه امکان رفت و آمد آزادانه به داخل و خارج از کشور را فراهم می کند. اگر کارت PR ظرف 9 ماه از تاریخ انقضای آن گذشته باشد، یا قبلاً منقضی شده باشد، فرد مقیم دائم می تواند برای کارت PR جدید درخواست دهد.

برای تمدید کارت اقامت دائم، متقاضی باید درخواست چاپی خود را به صورت کامل به یکی از مراکز رسیدگی به پرونده های مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) برای  صدور کارت های PR ارسال کند. پس از ارسال، مشروط بر اینکه درخواست کامل باشد و مقیم دائم تمام شرایط را داشته باشد، کارت پی آر جدید صادر می شود.

باید خاطر نشان کرد با منقضی شدن کارت PR متقاضی، وضعیت اقامت دائم منقضی نمی شود. متقاضی تنها در صورتی می تواند وضعیت پی آر خود را از دست بدهد که در یکی از دسته بندی های زیر قرار بگیرد:

- افسر اداره مهاجرت پس از درخواست تجدید نظر (از جمله تمدید کارت PR) یا سند مسافرتی اقامت دائم (PRTD) تشخیص می دهد که شما دیگر مقیم دائم نیستید

-شما به صورت داوطلبانه از وضعیت اقامت دائم خود صرف نظر می کنید

-شما به دلایل امنیتی از کانادا اخراج شدید

-شما شهروند کانادا می شوید

 

هزینه های زندگی ماهانه در کانادا

هزینه زندگی شما در کانادا بستگی به تعداد اعضای خانواده، سبک زندگی، شهر محل زندگی و غیره دارد.

طبق گزارش اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC)، هزینه های زندگی با توجه به تعداد اعضای خانواده می تواند نیمی از هزینه های ماهانه شما در کانادا را شامل شود. این هزینه ها عبارتند از:

-مالکیت یا اجاره خانه

-هزینه های سیستم سرمایشی و گرمایشی

-غذا

-لباس

-حمل و نقل

-تلفن همراه

-اینترنت

-فعالیت های مربوط به اوقات فراغت

-بهره مندی از بیمه درمانی ( برخی از استان ها مقرر کرده اند که ساکنان تازه وارد دائمی می توانند پس از سکونت چند ماهه واجد شرایط سیستم و بهداشت رایگان کانادا شوند.)

شما همچنین می توانید برای اسکیل ورکر کانادا، ویزای استارتاپ کانادا و تحصیل در کانادا اقدام نمایید.

 

موسسه مهاجرتی بین المللی پرگاس پارس با همکاری وکلای مجرب در کانادا آماده ارایه مشاوره در خصوص کار در کانادا، تحصیل در کانادا و انواع ویزا از جمله اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری و همچنین ویزای استارتاپ کانادا، اکسپرس انتری کانادا و اقامت دایم کانادا می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

021-88662180

اینستاگرام ماکانال ما

  • پی آر کارت کانادا چیست؟



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top