info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

معرفی سیستم بهداشت و درمان استرالیا

آشنایی با خدمات بهداشت درمان و بیمه درمانی استرالیا در وهله اول ممکن است امری ضروی به نظر نرسد اما دانستن آن به شما مشتاقان مهاجرت به این کشور کمک شایانی خواهد کرد. در ادامه مقاله به معرفی سیستم بهداشت و درمان استرالیا اشاره خواهیم کرد.



شرایط خدمات درمانی در استرالیا

به عنوان مثال، اگر در شهرهای بزرگ استرالیا بیمار شوید، مشکلی از بابت یافتن پزشک یا دندانپزشک عمومی (GP) در نزدیکی محل سکونت خود نخواهید داشت. با این وجود در صورتی که در مناطق روستایی زندگی می کنید، ممکن است مجبور به طی کردن مسیری شوید تا به یک پزشک عمومی یا متخصص دسترسی پیدا کنید. بیش از 25000 پزشک عمومی و 24000  پزشک متخصص در استرالیا وجود دارد. با این حال، مانند بسیاری از کشورها، زمان انتظار برای مراجعه به پزشک عمومی یا متخصص ممکن است زمانبر و طاقت فرسا باشد.

اگر شما یک مهاجر واجد شرایط هستید (یعنی از اقامت دائم استرالیا بهره مند هستید)، زایمان در استرالیا مزایای زیادی مانند کمک های مالی، تخفیف و سایر خدمات متنوع دیگر توسط اداره خدمات انسانی دولت استرالیا برای شما به ارمغان خواهد آورد که شامل مرخصی استحقاقی والدین، معافیت های مالیاتی برای خانواده شما و غیره می شود.سیستم بهداشت و درمان استرالیا یکی از جامع ترین و بهترین سیستم های مراقبتی را در جهان ارائه می نماید که از دو بخش عمومی و خصوصی تشکیل شده است. افرادی که به دنبال خدمات بهداشتی درمانی در استرالیا هستند در ابتدا باید خدمات  اولیه را از طریق از طریق  پزشک عمومی (GP)، پرستار، داروساز، یا دندانپزشک انتخاب نمایند. علاوه بر این، متخصصان نیز در زمینه های خاص مانند بخش قلب، عروق و گوارش خدمات ارائه می نمایند.

بخش عمومی خدمات بهداشت درمان استرالیا شامل بیمارستان های دولتی، خدمات مبتنی بر جامعه و سازمان های بهداشتی تحت تملک دولت می شود که توسط دولت-فدرال، ایالتی و محلی اداره می شود.

مهاجران واجد شرایطی که مایل به ثبت نام در سیستم عمومی بهداشت و درمان هستند باید ظرف مدت یک هفته پس از ورود به استرالیا این کار را انجام دهند.برای صدور و دریافت کارت مدیکر استرالیا ارائه مدارک زیر الزامی می باشد:

-پاسپورت شما

-مدارک مسافرتی شما

-ویزای

پروسه ثبت نام ممکن است یک ماه زمان ببرد و شما می توانید به صورت آنلاین یا حضوری در دفتر مدیکر ثبت نام خود را انجام دهید.

شهروندان استرالیایی، افرادی که اقامت دائم استرالیا را دارند و افرادی که برای اقامت دائم درخواست پذیرش می دهند، می توانند بدون هزینه یا با پرداخت هزینه اندک به سیستم بهداشت عمومی از طریق Medicare دسترسی داشته باشند. Medicare از سال 1984 راه اندازی شده و در سراسر ایالت های استرالیا موجود می باشد.

به دلیل توافقنامه مراقبت های بهداشتی متقابل با استرالیا Medicare برای مهاجران یازده کشور در دسترس است. این کشورها عبارتند از:

-بلژیک

-فنلاند

-ایتالیا

-مالت

-هلند

-نیوزلند

-نروژ

-ایرلند

-اسلوونی

-سوئد

-انگلستان

توصیه ما به مهاجران خارجی استفاده از بیمه درمانی خصوصی استفاده می باشد. در غیر این صورت، در مواقع اضطراری باید تمام هزینه ها را از جیب خودتان پرداخت نمایید.

Medicare استرالیا موارد زیر را پوشش می دهد:

-هزینه های درمان بیماران در بیمارستان های دولتی از جمله خدمات پزشکان، هزینه های بیمارستان و غیره

-75 درصد از هزینه خدمات برخی از پزشکان در بیمارستان ها در صورتی که به عنوان یک بیمار خصوصی درمان شوید

- تمام یا بخشی از هزینه یک پزشک عمومی یا متخصص

- برخی آزمایشات و معاینات به دستور پزشک

- کاهش هزینه برخی از داروهای تجویزی

 

بیمه درمانی در استرالیا

بیمه پزشکی خصوصی در استرالیا الزامی نیست. با این حال، دولت استرالیا اکیدا به کسانی که توانایی مالی خرید بیمه درمانی خصوصی را دارند پیشنهاد می‌کند تا با خرید بیمه خصوصی باری که سیستم بهداشت درمانی عمومی بر دوش می کشد کاهش دهد. 50 درصد از جمعیت استرالیا بیمه درمانی خصوصی تکمیلی خریداری می کنند زیرا  بیمه عمومی حمل و نقل بیمار با آمبولانس را پوشش نمی دهد.

به خاطر داشته باشید که بیمه درمانی الزامی نیست، اگر تا 1 ژوئیه پس از تولد 31 سالگی خود پوشش درمانی بیمارستان را خریداری نکنید، باید برای هر بار بستری شدن در بیمارستان هزینه پوشش مادام العمر را پرداخت کنید که همین امر، که ابتکار دولت استرالیا در سال 2000 بود مردم را تشویق نمود تا بیمه خصوصی را خریداری نمایند.

هزینه بیمه درمانی استرالیا کاملاً به طرحی که خریداری می کنید، آنچه در پوشش و سطح پوشش گنجانده شده است بستگی دارد. متوسط هزینه بیمه درمانی در استرالیا در سال 2018، 166 دلار استرالیا (115 دلار آمریکا) در ماه بود. میانگین بیمه بیمارستان تقریباً 2000 AUD (1382 USD) در سال بود و هزینه بیمه نامه اضافی سالانه تقریباً 850 AUD (587 USD) است.

 

مزایا و معایب سیستم بهداشت و درمان استرالیا

مزایا:

-سیستم بهداشت و درمان مقرون به صرفه که مراقبت های بهداشتی رایگان را به عموم مردم ارائه می دهد

-دولت به بیمه خصوصی که مراقبت های دندانپزشکی و بیمارستان های خصوصی را پوشش می دهد، یارانه می دهد

-نسخه های پزشکی را پوشش می دهد

نرخ مرگ و میر استرالیا یکی از پایین ترین نرخ ها در مقایسه با بریتانیا و ایالات متحده در بین کشور های انگلیسی زبان به شمار می رود

بر اساس گزارش OECD، استرالیا در شاخص امید به زندگی رتبه ششم جهان را به خود اختصاص داده است

معایب:

-عدم ارائه بیمه عمر

- انتظار طولانی مدت برای اقدامات پزشکی بیمارستان و دریافت اتاق های اورژانسی

- مراقبت های دندانی، بینایی و درازمدت تحت پوشش سیستم بیمه عمومی نیست

میانگین  مدت زمان انتظار برای دسترسی به پزشک در استرالیا

به دلیل اینکه مطب پزشکان معمولا پر هستند، ممکن است مجبور شوید برای یک معاینه ساده چندین هفته منتظر بمانید.علاوه بر این، بیماران مدیکر برای معاینه پزشکی با پزشک متخصص خود ممکن است مجبور شوند ماه ها در صف انتظار باشند. به عنوان مثال، برای ترمیم مفصل ران، نیمی از جمعیت استرالیا بیش از یک ماه برای این عمل و 10 درصد از بیماران بیش از شش ماه منتظر می مانند. در کوچکترین ایالت استرالیا، تاسمانی، 10 درصد از بیماران تقریباً یک سال منتظر می مانند.

برای انجام جراحی های تخصصی دندانپزشکی مانند کانال‌های ریشه، پر کردن و کشیدن دندان، 9٪ از جمعیت در نیو ساوت ولز و تقریباً 25٪ در استرالیای جنوبی بیش از یک سال منتظر خدمات عمومی هستند. در سایر ایالت ها، درصد افرادی که بیش از یک سال برای خدمات عمومی دندانپزشکی منتظر ماندند، به شرح زیر می باشد:

استرالیای غربی - 16٪

کوئینزلند - 16٪

تاسمانی - 17٪

ویکتوریا - 17٪

متقاضیان عزیز ایرانی می توانند برای تحصیل در استرالیا و ویزای کار استرالیا نیز درخواست پذیرش دهند.

 

موسسه مهاجرتی بین المللی پرگاس پارس با همکاری وکلای مجرب آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اقامت کاری پزشکان و متخصصان مشاغل دیگر در کلیه کشورهای دنیا از جمله استرالیا می باشد. همچنین برای این عزیزان امکان اخذ ویزای استارت آپ استرالیا نیز وجود دارد که این موسسه متخصص در این زمینه می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

021-88662180

اینستاگرام ماکانال ما

  • معرفی سیستم بهداشت و درمان استرالیا



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top