info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

مهاجرت افراد زیر 18 سال به آلمان

آلمان با داشتن قدرتمند ترین اقتصاد در اروپا و بهره مندی از بسیاری موسسات آموزشی با کیفیت، یک مقصد محبوب برای مهاجرت افراد زیر 18 سال در سراسر جهان محسوب می شود. اگر قصد تحصیل در آلمان به عنوان افراد زیر 18 سال را دارید نیاز به ویزا خواهید داشت. در ادامه بیشتر به شرایط مهاجرت افراد زیر 18 سال به آلمان خواهیم پرداخت.



معمولاً در آلمان بیشتر دانش آموزان از سن 18 سالگی شروع به تحصیل می کنند که حتی تعداد از آنها از سن 24 سالگی تحصیل خود را آغاز نمی نمایند. با این حال، تعداد بیشتری از افراد زیر 18 سال در در کالج ها و دانشگاه های آلمان بیش از گذشته تحصیل می کنند. طبق آمار اداره فدرال، تقریباً 4600 دانش آموز زیر 18 سال وجود دارد که 0.16٪ از کل تعداد دانش آموزان آلمان را تشکیل می دهد. دلیل اصلی این  افزایش ارائه برنامه  G8 Abitur  است که دوره تحصیلی را یک سال کوتاه می کند و امکان ورود سریع تر به آموزش حرفه ای یا آکادمیک را فراهم می کند. علاوه بر این، تعلیق خدمت اجباری نظامی یا غیرنظامی، که قبلاً در آلمان اجباری بود، فاکتور مهم دیگری برای افزایش تعداد افراد علاقه مند تحصیل زیر 18 سال در آلمان محسوب می شود. با این حال، افزایش تعداد متقاضیان زیر 18 سال برای تحصیل در آلمان، آلمان را به یکی از کشور های پر طرفدار و پر متقاضیی مبدل گردانده است.

شرایط مهاجرت دانش آموزی به آلمان

تحصیل در سنین پایین از یک سو دارای مزایایی است، اما از سوی دیگر محدودیت های مختلفی برای دانشجویان بین المللی اعمال می شود. در بسیاری از امور، شما نمی توانید مستقل عمل کنید و فقط در اموری محدود از آزادی برخوردار هستیدکه این مسئله منجر به این می شود که در بسیاری از فرم ها و برنامه ها به امضای والدین یا قیم قانونی نیازمند باشید. از نظر تئوری، به عنوان یک خردسال، نه می توانید در دانشگاه ثبت نام کنید و نه برای کارت کتابخانه خود اقدام کنید. همچنین، شما مجاز به ثبت نام برای ورزش های دانشگاهی یا گشت و گذار بدون مجوز یا امضای قرارداد اجاره برای آپارتمان خود نیستید.

پس با وجود تمام این محدودیت ها، چگونه می توان در آلمان به عنوان یک خردسال زمان تحصیل بی دغدغه و آرامی داشته باشید؟

برخی از ایالت های فدرال آلمان به منظور تسهیل زندگی شما به عنوان یک خردسال در آلمان، مقررات خود را بروز رسانی کرده اند. به عنوان مثال، اگر محل تحصیل شما بادن-وورتمبرگ و نوردراین-وستفالن باشد، اصلاحات قوانین  این دو ایالت در حال حاضر به افراد زیر 18 سال اجازه می دهد تا صلاحیت قانونی برای انجام کلیه امور تحصیلی را داشته باشند و نیازی به امضای والدین خود نخواهند داشت.

با این حال، در ایالت‌های فدرال که چنین مقررات قانونی وجود ندارد، توصیه می‌شود که در ابتدای برنامه تحصیلی، رضایت قانونی از والدین خود دریافت کنید. با این وجود، این رضایت معمولاً شامل مواردی مثل انصراف از امتحانات، تمدید مهلت های امتحانی یا انعقاد قرارداد به عنوان دستیار دانشجو  نمی شود که دوره تحصیل از مسیر اصلی خود منحرف گردد.به همین خاطر اظهارنامه جداگانه توسط نمایندگان قانونی شما بایستی تهیه شود. موسسه ما پیشنهاد می کند که قیم قانونی تان به شما وکالت نامه ای بدهد تا با استفاده از این وکالت نامه بتوانید به تمام مسائل تحصیل خود رسیدگی کنید. البته این وکالت نامه به شما اجازه نخواهد داد که تا از آن سوء استفاده کنید و همچنان والدین یا قیم قانونی شما مسئول رسیدگی به امور شما هستند.

در صورتی که قیم قانونی شما رضایت نامه یا وکالت نامه ای ندهد، برخی از امور شما در کلیه مسائل  تحصیلی باید جداگانه امضا شود. طبق کنفرانس (Hochschulrektorenkonferenz)، این امر از نظر قانونی مورد تایید است.

بسیاری از کالج‌ها و دانشگاه‌ها اطلاعات مفیدی برای والدین در رابطه با تحصیل کودکان زیر 18 سال در وب‌سایت خود منتشر می کنند. به عنوان مثال، معاملات حقوقی دانش آموزان زیر سن قانونی را بایستی توسط والدین یا سرپرستان قانونی صورت بگیرد (مانند ثبت نام برای امتحانات، استفاده از کتابخانه و خدمات فناوری اطلاعات، پرداخت هزینه ها و مشارکت ها، شرکت در ورزش های دانشگاهی، تغییر رشته تحصیلی و همچنین تغییر آدرس و کد پستی در صورت لزوم).

با این حال، باید این نکته را در نظر بگیرید که وکالت صرف به منزله مخیر بودن در هر اموری نیست. به عنوان مثال، اگر قصد دارید به یک سفر یا برنامه تفریحی بروید، بایستی اجازه صریح والدین یا قیم قانونی خود را ارائه کنید تا بتوانید در برنامه ی مورد نظر خود شرکت کنید.

در ادامه مقاله به شرایط مورد نیاز تحصیل در آلمان به عنوان به یک فرد زیر 18 سال می پردازیم:

- رضایت نامه محضری والدین یا سرپرست برای سفرهای بدون همراه به خارج از کشور و مواردی که فرد صغیر اقامت طولانی مدت در آلمان خواهد داشت

- تایید محضری حضور قیم در آلمان با ارائه کپی شناسنامه وی

- شناسنامه کودک

- درخواست ویزای D باید توسط والدین امضا شود

- حساب مسدود شده ویژه برای افراد صغیر به جهت اثبات تمکن مالی

- ارائه پوشش بیمه سلامت متناسب

متقاضیان و دانش آموزان زیر سن قانونی (که هنوز به سن 18 سالگی نرسیده اند هنگام شروع تحصیل در Studienkolleg) باید از مسئول Studienkolleg جویا شوند که آیا رضایت عمومی قیم قانونی ضروری است یا خیر.

به طور کلی، توصیه می شود برای ثبت نام خود رضایت عمومی والدین خود را دریافت کرده، تا بتوانید بدون کمترین دغدغه برای مسائل و مشکلات پیش روی احتمالی آینده اقدامات لازم را انجام دهید . علاوه بر این، اخذ وکالتنامه آزادی عمل بیشتری به شما اعطا می کند و  اگر قیم قانونی شما وکالت نامه ای به شما ندهد، ایشان باید تمام فعالیت های مرتبط با تحصیل شما را به صورت جداگانه امضا کنند.

بسیاری از دانشجویان برای بهبود وضعیت مالی خود در آلمان کار می کنند. با این حال، به عنوان یک خردسال، از نظر شغل و ساعات کاری محدود هستید. به عنوان مثال، شما مجاز به کار بیش از 40 ساعت در هفته نیستید و اگر زیر 18 سال هستید، مجاز به کار در یک بار نیستید. بین پایان کار و شروع کار باید حداقل 12 ساعت فاصله باشد. با توجه به سن کم شما، قانون حمایت از جوانان برای شما اعمال می شود که اشتغال بعد از نیمه شب را ممنوع می کند. بنابراین، مشاغل ایده‌آل دانشجویی شما شامل تحویل روزنامه، نگهداری از کودکان، کار در کافه یا تدریس کلاس های خصوصی خواهد شد که موارد مذکور از راه های کسب درآمد در آلمان به شمار می روند. به این ترتیب تنها با چند ساعت کار می توانید حقوق دریافت بگیرید و تمرکز بهتری روی دروس خود داشته باشید.

از آنجایی که شما به تنهایی مجاز به امضای قرارداد اجاره نیستید، قیم قانونی شما باید اجاره نامه را امضا نماید. اگر هم پدر و هم مادر حضانت شما را بر عهده دارند، پدر و مادر هر دو باید امضا کنند، در غیر این صورت فقط کسی که حضانت شما را بر دوش دارد، باید امضا کند.

شما همچنین می توانید برای تحصیل در آلمان اقدام نمایید.

 

  • مهاجرت افراد زیر 18 سال به آلمان



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top