info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

بهترین کشور برای مهاجرت مهندس شیمی

برخی از متخصصان رشته های مختلف فنی از جمله مهندسان شیمی به دلایل مختلفی از جمله فراهم کردن شرایط زندگی بهتر برای خود و خانواده شان به مهاجرت می اندیشند. اما از آنجا که نباید مهاجرت را هدف دانست و بالعکس باید مهاجرت را وسیله ای برای رسیدن به شرایط بهتر در زندگی به عنوان یک وسیله در نظر گرفت، این افراد باید در انتخاب کشور مقصد مهاجرت خود دقت فراوانی داشته باشند و فاکتورهای زیادی را در نظر بگیرند. در واقع پیش از اقدام برای اخذ اقامت کاری در هر کشوری این افراد باید سعی کنند بهترین کشور برای مهاجرت مهندس شیمی که با شرایط آنان تطابق بیشتری دارد را از میانه گزینه های موجود برگزینند و سپس برای اخذ ویزای کار و پیشنهاد کاری از کارفرمایان این کشور است تلاش کنند.



برای انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت مهندس شیمی اولین فاکتوری که باید مدنظر قرار گیرد، بازار کار این رشته در کشورهای مختلف است. طبیعتاً در کشوری که صنایع شیمیایی، نفت و گاز، بخش‌ های مرتبط با تحقیقات زیست محیطی، شرکت های صنایع غذایی، کمپانی های بسته بندی، و صنایع مربوط به پلاستیک، بیوتکنولوژی و نانوتکنولوژی پر تعدادی فعال هستند بازار کار رشته هایی چون مهندسی شیمی نیز از رونق بیشتری برخوردار است و شانس استخدام و کار برای مهندسان شیمی بالاتر است.  بالعکس در کشورهایی که چنین صنایعی در آن ها فعالیت کمی دارند، شانس کار برای مهندسان شیمی به مراتب کمتر می باشد.

فاکتور مهم برای انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت مهندس شیمی میانگین درآمد مهندسان شیمی در کشورهاست. واضح است فردی که قصد مهاجرت کاری به کشور دیگری را دارد قطعاً می‌ خواهد درآمد بهتری کسب نموده و شرایط اقتصادی مناسب تری برای زندگی خود و خانواده‌ اش فراهم نماید. از این رو باید میزان درآمد میانگین مهندسان شیمی در کشورهای مختلف و همچنین میزان مالیات بر درآمد مورد مقایسه قرار گیرد. تناسب میزان درآمدها با هزینه های زندگی نیز نباید از نظر دور بماند.

در این مطلب قصد داریم با اشاره به شرایط مهاجرت کاری مهندسان شیمی به کشورهای کانادا، اتریش، آلمان، استرالیا، و نیوزلند که بیشترین تقاضای مهندسان شیمی ایرانی برای اخذ اقامت کاری در این کشورها بوده است، این عزیزان را انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت مهندس شیمی در حد امکان راهنمایی نماییم.

 

مهاجرت مهندس شیمی به کانادا

به طور کلی کشور کانادا یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت کاری در سراسر دنیا به حساب آمده و بر همین اساس این کشور را می ‌توان یکی از اصلی ترین گزینه های انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت مهندس شیمی نیز به حساب آورد. این کشور با در اختیار داشتن صنایع بسیار پیشرفته و به روز و همچنین منابع خدادادی فراوان از جمله معادن متعدد و منابع نفت و گاز و چوب؛ شرایط بسیار مناسبی را برای کار مهندسان شیمی دارا می باشد و به همین جهت بسیاری از متخصصان این رشته مشتاقان مهاجرت مهندس شیمی به کانادا هستند. یکی از اصلی ترین مزایای کشور کانادا برای مهاجرت کاری که موجب شده مهاجرت مهندس شیمی به کانادا نیز بیشتر مورد توجه قرار گیرد، تناسب بسیار عالی درآمد ها در این کشور با هزینه های زندگی است. افرادی که از طریق کاریابی وارد کانادا شده و در صنایع مربوط به رشته مهندسی شیمی در این کشور مشغول به کار می ‌شوند، فرصت تحصیل در کانادا را برای فرزندان خود نیز فراهم می کنند که یکی از اصلی ‌ترین مزیت ها برای آنان برای ساختن زندگی و آینده ای درخشان به حساب می آید.

 

مهاجرت مهندس شیمی به اتریش

یکی از بهترین کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای مهاجرت کاری اتریش می باشد که دارای صنایع بسیار پویا و رو به رشدی در رشته های مرتبط با داروسازی، پتروشیمی، صنایع غذایی و کلیه مواردی که در آنها فرصت کار مهندسان شیمی فراهم است، می باشد. مهاجرت مهندس شیمی به اتریش برای مهندسان شیمی به معنای فرصت زندگی در کشوری آرام و دارای بهترین شرایط از نظر کیفیت زندگی در میان کشورهای دنیا می باشد. همچنین مهندسی شیمی از رشته های مورد نیاز کشور اتریش به شمار می رود به همین علت در صورتی که افراد، امتیازات لازم را در زمینه‌ های مختلفی از جمله صلاحیت علمی و مدارک تحصیلی، سوابق کاری، مدرک زبان آلمانی و انگلیسی، و همچنین شرایط سنی را به دست آورند، می توانند با دریافت ویزای کار این کشور شانس اقامت کاری اتریش را به دست آورد.

 

مهاجرت مهندس شیمی به آلمان

آلمان به عنوان صنعتی ترین کشور عضو اتحادیه اروپا و یکی از قدرتمندترین و با ثبات ترین اقتصاد های کل جهان نیز می تواند بهترین کشور برای مهاجرت مهندس شیمی به شمار آید. طبیعتاً برای اخذ ویزای کار این کشور و ورود به صنایع مختلف فعال در آلمان می بایست ابتدا مهندسان شیمی بتوانند مدرک زبان آلمانی اخذ نموده و آن را برای دریافت پیشنهاد شغلی یا جاب آفر و همچنین اخذ ویزای کاری کشور آلمان ارائه نمایند. این کشور صنعتی دارای کمپانی ها و صنایع بسیار مهم و گسترده ای در زمینه تولید مواد شیمیایی، پتروشیمی، و همچنین صنایع قدرتمند داروسازی می باشد. همچنین موارد دیگری چون صنایع مربوط به زیست پزشکی و نانو تکنولوژی نیز در این کشور بسیارند. با توجه به همین موضوع می ‌توان گفت شرایط بازار کار رشته مهندسی شیمی در قدرت اول اقتصادی اتحادیه اروپا بسیار مناسب است و مهندسان شیمی که شرایط لازم برای ورود به بازار کار این کشور را دارا هستند باید فرصت را غنیمت شمرده و برای مهاجرت مهندس شیمی به آلمان اقدام نماید.

 

مهاجرت مهندس شیمی به استرالیا

استرالیا نیز بعنوان یکی از اصلی ترین مقاصد مهاجرت کاری در سراسر دنیا می تواند بهترین کشور برای مهاجرت مهندسی شیمی به حساب آید. این کشور برای بسیاری از رشته ها جزو بهترین گزینه هاست و به عنوان مثال بسیار آن را بهترین کشور برای مهاجرت پزشکان نیز به حساب می آورند. به منظور استفاده از فرصت مهاجرت مهندسی شیمی به استرالیا افرادی که حداقل مدرک کارشناسی این رشته را دارا هستند می ‌توانند برای اخذ ویزای کاری اقدام نمایند. از آنجا که این رشته در لیست مشاغل مورد نیاز بلند مدت و استراتژیک این کشور قرار گرفته است، همه سال فرصت مهاجرت مهندس شیمی به استرالیا برای متقاضیان فراهم است. در لیست مشاغل بلند مدت و استراتژیک استرالیا رشته مهندسی شیمی با کد شغلی ۲۳۳۱۱۱ قرار گرفته است و البته باید مهندسان شیمی برای ورود به بازار کار استرالیا مدرک خود را به سازمان مهندسی استرالیا برای ارزشیابی ارائه دهند تا مدرکشان معادل سازی شده و اجازه کار در این کشور را دریافت کنند. میانگین درآمد مهندسان شیمی در استرالیا چیزی حدود ۱۰۰ تا ۱۱۵ هزار دلار استرالیا است که به نسبت هزینه های زندگی در این کشور رقم مناسبی است. البته واضح است که این میزان می ‌تواند بسته به سابقه کاری و تخصص های فرد و همچنین شرایط شرکت کارفرما بالاتر از رقم مذکور نیز باشد.

 

مهاجرت مهندس شیمی به نیوزلند

نیوزلند کشور کوچک و مهاجر پذیر منطقه اقیانوس آرام نیز به مانند کشور مهم منطقه استرالیا بازار کار مناسبی برای مهندسان شیمی می دارد و به همین جهت استقبال از فرصت مهاجرت مهندسی شیمی به نیوزلند سال به سال بیشتر می شود. این کشور با جمعیت نسبتاً کم همه ساله با کسری نیروی متخصص مهندسی در رشته های مختلف از جمله مهندسی شیمی مواجه است و بسیاری از فارغ التحصیلان این رشته این کشور را بهترین کشور برای مهاجرت مهندس شیمی به حساب می آورد. از محاسن این کشور به مانند استرالیا و کانادا این است که برای ورود به بازار کار این کشور نیز تنها تسلط به زبان انگلیسی کفایت می کند و متقاضیان لازم نیست زبان دیگری را آموخته و مدرک آن را اخذ نمایند.

 

البته در کشورهای دیگری نیز از جمله آمریکا، سوئیس، سوئد، نروژ و دانمارک نیز شانس کار برای مهندسان شیمی وجود دارد که البته هر یک با دشواری های خاص خود همراه است. طبیعتا برای ورود به بازار کار آمریکا اخذ ویزای کار برای اتباع ایرانی بسیار سخت تر از سایر کشورها می باشد، هر چند که صنایع مختلفی در کشور آمریکا فعالند که در آن ها شانس بسیاری برای کار برای مهندسان شیمی وجود دارد. برای ورود به بازار کار رشته مهندسی شیمی در کشورهای اسکاندیناوی از جمله سوئد، نروژ و دانمارک می بایست مدرک زبان این کشورها را دریافت نمود که سختی این موضوع یادگیری زبان این کشورها می باشد. زیرا اگر فردی زبان آلمانی بیاموزد، شانس کار در آلمان، اتریش، سوئیس و لیختن اشتاین را پیدا می کند و فرد اگر زبان انگلیسی بیاموزد می تواند در آمریکا، انگلیس، استرالیا، کانادا، نیوزلند و بسیاری دیگر از کشورها از جمله کشورهای عربی حوزه خلیج فارس را به دست می آورد. اما فردی که با سختی تمام زبان نروژی بیاموزد، در صورتی که نتواند در کشور نروژ کار مناسب پیدا کند هیچ گونه شانس دیگری برای کار در کشور دیگری را نخواهند داشت.

 

موسسه مهاجرتی بین المللی پرگاس پارس با همکاری وکلای مجرب آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اقامت کاری مهندسان شیمی و متخصصان مشاغل دیگر در کلیه کشورهای دنیا می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را پر نمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • بهترین کشور برای مهاجرت مهندس شیمی
  • بهترین کشورها برای مهاجرت مهندسان شیمی
  • مهاجرت مهندس شیمی



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top