info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

بهترین کشور برای مهاجرت روانشناسان

روانشناسی یکی از رشته های محبوب و بسیار پرکاربرد به ویژه در کشورهای پیشرفته دنیا به حساب می‌ آید. زیرا در این کشورها برای سلامت روح و روان انسان ها ارزش و جایگاه فراوانی قائل می شوند و به همین جهت فرهنگ مراجعه به روانشناسان نیز در چنین کشورهایی بیشتر جا افتاده است. امروزه رشته روانشناسی دارای گرایش های فوق‌ العاده متنوعی می باشد که وظایف متخصصان هر یک کاملاً تعریف شده و جداست. بسیاری از فارغ التحصیلان رشته روانشناسی در کشورمان به منظور برخورداری از شرایط کاری بهتر، درآمد بالاتر و همچنین ایجاد آینده ‌ای بهتر برای خود و خانواده شان به مهاجرت می‌اندیشند و در صدد اقدام برای اخذ اقامت کاری کشورهای دیگر هستند. پیش از هرگونه اقدام لازم است که این افراد شرایط خود را با شرایط کشورهای مختلف مقایسه نموده و بهترین کشور برای مهاجرت روانشناسان را که مناسب آنان می باشد انتخاب نمایند.



بهترین کشور برای مهاجرت روانشناسان

موارد مختلفی را می ‌توان در انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت روانشناسان در نظر داشت که یکی از آنها مقوله زبان کشور مقصد مهاجرت است. طبیعتا اگر روانشناسی به زبان آلمانی تسلط بالایی داشته باشد و بتواند مدرک زبان آلمانی را ارائه نماید، بهترین کشور برای وی می تواند آلمان یا اتریش یا نهایتاً سوئیس به حساب‌ آید. اما اگر فردی تسلط بالایی به زبان انگلیسی داشته و مدرک زبان انگلیسی معتبر همچون آیلتس با نمره بالا ارائه نماید، می تواند گزینه های زیادی پیش رو داشته و به عنوان مثال به مهاجرت به کانادا، استرالیا، آمریکا، انگلیس، و نیوزلند فکر کند. همچنین با داشتن مدرک زبان انگلیسی معتبر امکان کار در برخی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس نیز برای روانشناسان وجود دارد.

 

در انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت روانشناسان فاکتورهای دیگری نیز باید در نظر گرفته شوند که از آن جمله می‌ توان به میزان درآمد روانشناسان در کشورهای مختلف، میزان مالیات بر درآمد در کشورها، و همچنین شرایط بازار کار این رشته در کشورهای مختلف اشاره نمود. همچنین باید در نظر داشت در برخی کشورها طول دوره تحصیل روانشناسی حداقل ۶ سال است و به صورت کارشناسی ارشد پیوسته ارائه می گردد و روانشناسان با داشتن مدرک کارشناسی اجازه کار به عنوان روانشناس را پیدا نمی‌کنند و حداقل باید مدرک کارشناسی ارشد را داشته باشند تا با آن مجوز کار به عنوان روانشناس به آنان اعطا گردد. از این رو افرادی که با مدرک کارشناسی این رشته قصد کار در خارج از کشور را دارند. اکثراً باید در ابتدا برای تحصیل مقطع کارشناسی ارشد اپلای نموده و پس از آن برای کار اقدام نمایند. همچنین باید در نظر داشت که شرایط معادل سازی مدارک روانشناسی در کشورهای مختلف نیز متفاوت است و دشواری آزمون های معادل سازی نیز یکسان نیست و و این مورد نیز می تواند به عنوان یکی از فاکتورهای ملاک عمل برای انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت روانشناسان در نظر گرفته شود.

 

بهترین کشورها برای مهاجرت روانشناسان کدامند؟

با در نظر گرفتن همه فاکتورها آمریکا، کانادا، آلمان، انگلستان، استرالیا، سوئیس، سوئد، عمان اتریش و نیوزلند بهترین کشورها برای مهاجرت روانشناسان در سال 2024 محسوب می شوند.

 

مهاجرت روانشناسان به آمریکا

آمریکا با داشتن بهترین دانشگاه های دنیا که در زمینه های مختلف از جمله روانشناسی که حرف اول را در میان دانشگاههای جهان می زنند می ‌تواند یکی از گزینه های انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت روانشناسان به حساب بیاید. البته شرایط معادل سازی مدارک روانشناسی در آمریکا نیز بسیار سخت است و این کشور فقط به افرادی مجوز کار روانشناسی اعطا می کند که صلاحیت علمی ایشان در سطح فارغ التحصیلان دانشگاه های مطرح این کشور ارزیابی شود. از این رو یکی از بهترین راه ها برای استفاده از فرصت مهاجرت روانشناسان به  آمریکا اخذ پذیرش برای دوره های تحصیلات تکمیلی این رشته از دانشگاه‌ های این کشور است که البته با هزینه بالایی همراه است. رقم درآمد روانشناسان در آمریکا می تواند با توجه به میزان تجربه کاری و سابقه کار آنان به مراتب بالاتر از رقم ذکر شده نیز باشد. گرایش های مختلف روانشناسی در آمریکا به خوبی تعریف شده و میانگین درآمد هر یک نیز متفاوت است. به عنوان مثال روانشناسان صنعتی و سازمانی به طور میانگین سالانه ۹۸ هزار دلار آمریکا، روانشناسان ورزشی بین ۴۵ تا ۸۰ هزار دلار آمریکا، روانشناسان بالینی به طور میانگین 79 هزار دلار آمریکا، روانشناسان قانونی ۵۹ هزار دلار آمریکا، روانشناسان مدرسه 59 دلار آمریکا، مشاوران 47500 دلار آمریکا، و مشاوران شغلی کل 46 هزار دلار آمریکا درآمد دارند.

 

  • میانگین درآمد روانشناسان در آمریکا در سال 2024: 96 هزار دلار در سال

 

مهاجرت روانشناسان به کانادا

کشور کانادا یکی از اصلی ترین مقاصد مهاجرت کاری برای اکثر رشته ها در دنیا به شمار می رود و بازار کار مناسبی برای روانشناسان نیز دارا می باشد. بسیاری این کشور را بهترین کشور برای مهاجرت داروسازان نیز می دانند. در لیست مشاغل مورد نیاز کشور کانادا رشته روانشناسی با کد ۴۱۵۱ قرار گرفته است و جز مشاغل مهاجرت از طریق نیروی متخصص فدرال، نیروی متخصص استانی و سیستم اکسپرس انتری می باشد. افرادی که مدرک کارشناسی روانشناسی دارند، برای ورود به بازار کار کشور کانادا باید از طریق اپلای کردن برای اخذ پذیرش از یکی از دانشگاه‌ های این کشور و تحصیل در کانادا در مقطع کارشناسی ارشد روانشناسی اقدام نمایند. اما افرادی که کارشناسی ارشد رشته روانشناسی را دارند می توانند طرق ذکر شده برای مهاجرت روانشناسان به کانادا اقدام کنند. چشم انداز این رشته بر اساس اعلام سازمان استخدام و توسعه اجتماعی کانادا در این کشور بسیار مناسب است و پیش بینی می شود تعداد متقاضیان کار در این رشته سال به سال پایین آمده و نیاز به نیروی کار بیشتر حس شود. آمار نشان می دهد که از سال ۲۰۱۱ ۲۰۲۰ بیش از ۷۷ هزار فرصت شغلی در زمینه رشته روانشناسی به ویژه در رشته های روانشناسی بالینی، روانشناسی مشاوره ،مددکاری اجتماعی، در این کشور به وجود آمده است.

 

تحصیل کردگان رشته روانشناسی در سایر کشورها برای اینکه مجوز کار روانشناسی در کانادا را به دست آورد باید قوانین استانی که قصد کار و اقامت در آن دارند را رعایت نمایند. در برخی از استان‌ های کشور کانادا برای اخذ مجوز کار روانشناسی مدرک کارشناسی ارشد این رشته کفایت می کند و در برخی دیگر از استان های این کشور حتماً باید مدرک دکترا ارائه نمود. در استان های انتاریو، منیتوبا و بریتیش کلمبیا حتماً برای اخذ مجوز کار، متقاضیان مهاجرت روانشناسان به کانادا باید مدرک دکترا داشته باشند. اما در استان‌ های نیوفاندلند، لابرادور، نیوبرانزویک، ساسکاچوان، آلبرتا، نوا اسکوشیا، و مناطق شمال غرب این کشور، داشتن مدرک کارشناسی ارشد رشته روانشناسی نیز کفایت می کند.

 

آزمون حرفه ای روانشناسی یا EPPP  که توسط انجمن روانشناسی دولتی و استانی کانادا ASPPB برگزار می شود برای اعطای مجوز کار به عنوان روانشناس به متقاضیان طراحی شده و شامل سوالات چند گزینه ای برای ارزیابی دانش حرفه ای روانشناسان است . ۱۲ درصد این آزمون را مبحث پایه های بیولوژیک رفتار، ۱۳ درصد آزمون را مبحث پایه های شناختی انفعالی رفتار، ۱۲ درصد آزمون را مبحث پایه های اجتماعی و چند فرهنگی رفتار ۱۲ درصد آزمون را مبحث رشد و توسعه فرد در طول حیات ۱۴ درصد آزمون را مبحث ارزیابی و تشخیص، ۸ درصد آزمون را مبحث متدهای تحقیق و آمار، ۱۴ درصد آزمون را مبحث درمان، مداخله و پیشگیری، و ۱۵ درصد آزمون را مبحث مسائل اخلاقی و قانونی و حرفه ‌ای تشکیل می دهد. متقاضیان مهاجرت روانشناسان به کانادا در صورتی که در این آزمون حداقل نمره ۵۰۰ به بالا را کسب کنند می توانند به عنوان روانشناس مستقل مجوز کار دریافت نمایند. اما اگر حداقل نمره ۴۵۰ را کسب نموده باشند مجوز اشتغال به صورت روانشناس تحت نظارت را به دست می آورند. متقاضیان در صورتی که در آزمون نمره قبولی را کسب نکنند می ‌توانند تا ۴ بار دیگر در آزمون شرکت نموده و شانس قبولی را داشته باشد.

 

علاوه بر اینکه افرادی که از طریق مهاجرت روانشناسان به کانادا در این کشور به کار و زندگی مشغول می ‌شوند از کیفیت بالای زندگی در یک کشور مهاجر پذیر بهره مند می گردند، انگیزه دیگری که موجب بالا رفتن نرخ متقاضیان مهاجرت در بین روانشناسان به این کشور شده است، بالا بودن میانگین درآمد روانشناسان در کاناداست. فاکتورهای متعددی در تعیین درآمد روانشناسان در این کشور موثر است که مهم ترین آن ها میزان سابقه و تجربه کاری و همچنین سطح تحصیلات روانشناسان است. بیشترین درآمد روانشناسان در این کشور به شهر کلگری با میانگین 58 دلار در ساعت اختصاص دارد و پایین ترین میزان درآمد نیز به شهر وینی پگ با 42 دلار در ساعت مربوط می شود. به طور میانگین یک روانشناس بالینی که تازه فارغ التحصیل شده و به بازار کار کشور کانادا وارد  میشود حدود 84 هزار دلار در سال به دست می ‌آورد. اما روانشناسان با تجربه ای که بیش از ۲۰ سال سابقه کار دارند درآمدی تا حدود 128 هزار دلار را نیز کسب می کنند.

 

  • میانگین درآمد روانشناسان در کانادا در سال 2024: 104 هزار دلار در سال

 

مهاجرت روانشناس به آلمان

آلمان قدرت اول اقتصادی اتحادیه اروپا و مهاجرپذیرترین کشور قاره سبز نیز می ‌تواند یکی از اصلی ترین گزینه های انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت روانشناسان به حساب آید. طبیعی است که برای ورود به بازار کار روانشناسی در کشور آلمان نیز مانند سایر کشورهایی که ذکر کردیم متقاضیان می بایست مدارک تحصیلی خود را در این کشور معادل سازی نمایند. افرادی که در آلمان به تحصیل روانشناسی پرداخته اند، به علت اینکه تحصیلاتشان زیر نظر انجمن روانشناسی آلمان بوده برای کار در این کشور فارغ از ملیت و تابعیتشان نیازی به ارزشیابی مدارک ندارند و مستقیم می‌ توانند پس از تحصیل مشغول به کار شوند. اما افرادی که این رشته را در کشورهایی غیر از اعضای اتحادیه اروپا تحصیل کرده اند می بایست برای کار در کشور آلمان مدارک خود را برای ارزشیابی ارائه نمایند تا مجوز کار دریافت نمایند. واضح است به علت اینکه رشته روانشناسی به ارتباط موثر کلامی با مردم نیاز دارد و مردم آلمان اغلب به زبان آلمانی صحبت می کنند، بدون تسلط به زبان آلمانی نمی ‌توان در این کشور به کار مشغول شد. از این رو متقاضیان مهاجرت روانشناس به آلمان حتماً باید مهارت های زبان آلمانی خود را به شدت تقویت کرده و تسلط بالایی به این زبان به دست آورند و همچنین مدرک زبان آلمانی معتبر در سطح B2 ارائه نمایند تا مجوز کار در این کشور را اخذ نمایند. همچنین راه دیگری که برای مهاجرت روانشناس به آلمان می توان در نظر گرفت استفاده از فرصت تحصیل در آلمان در رشته روانشناسی در مقاطع تحصیلات تکمیلی است.

 

  • میانگین درآمد روانشناسان در آلمان در سال 2024: 42 هزار یورو در سال

 

مهاجرت روانشناسان به انگلیس

در کشور انگلستان توجه زیادی به سلامت جامعه مبذول داشته شده و سیستم بهداشت و درمان خاص این کشور موسوم به NHS به سلامت جسم و روان مردم اهتمام زیادی ورزیده است. از این رو بازار کار مناسبی برای روانشناسان در انگلیس فراهم است و متقاضیان مهاجرت روانشناسان به انگلیس می‌ توانند با معادل سازی مدارک تحصیلی خود از طریق شرکت در آزمون معادل سازی و یا ورود به دوره های تحصیل در انگلیس در رشته روانشناسی در مقاطع تحصیلات تکمیلی، اجازه کار روانشناسی در این کشور را به دست آورند. طبیعتاً برای ورود به بازار کار این کشور از هر یک از روشهای ذکر شده ارائه مدرک زبان انگلیسی معتبر همچنین آیلتس با نمره حداقل ۷ به شرطی که تمامی مهارت ها نیز نمره حداقل 7 کسب شده باشد، الزامی است. شرایط کاری و میانگین بالای درآمد روانشناسان در انگلیس از علل اقبال بالای متخصصان این رشته در سراسر دنیا از جمله کشور عزیزمان ایران به مهاجرت روانشناسان به انگلیس می باشد.

 

  • میانگین درآمد روانشناسان در انگلیس در سال 2024: 41 هزار پوند در سال

 

مهاجرت روانشناسان به استرالیا

از دید بسیاری از افراد استرالیا را می توان بهترین کشور برای مهاجرت روانپزشکان به حساب آورد. رشته روانشناسی نیز چون به انسان و ابعاد روحی و روانی وی ارتباط مستقیم دارد، جزو رشته ‌هایی به حساب می ‌آید که فارغ التحصیلان دانشگاههای کشورهای دیگر در صورت داشتن قصد کار در استرالیا نیاز به معادل سازی و تایید مدارک خود در این کشور دارند. انجمن روانشناسان استرالیا APS مسئولیت بررسی و تایید مدارک روانشناسان تحصیل کرده در خارج از این کشور که قصد کار در استرالیا دارند را بر عهده دارد. رشته روانشناسی با چهار عنوان شغلی در لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا قرار داده شده است که عبارتند از: روانشناسی بالینی با کد ۲۷۲۳۱۱، روانشناسی آموزشی با کد ۲۷۲۳۱۲، روانشناسی سازمانی با کد ۲۷۲۳۱۳، و روانشناسی با کد ۲۷۲۳۹۹.

 

فارغ التحصیلان رشته روانشناسی از دانشگاه های استرالیا و نیوزلند فارغ از ملیتشان در صورتی که قصد داشته باشند پس از دوره تحصیل، در استرالیا به کار مشغول شوند، نیاز به تایید مدرک در این کشور ندارند و مدارکشان بصورت خودکار تایید شده است. اما فارغ التحصیلان دانشگاه های کشورهای دیگر از جمله ایران باید دانشنامه نامه و ریز نمرات  خود را به صورت ترجمه شده همراه با کپی صفحه اول پاسپورت و کپی برابر اصل پایان یا پروژه تحقیقاتی به سازمان انجمن روانشناسان استرالیا ارائه نمایند. همچنین در صورت متاهل بودن متقاضی کپی برابر اصل سند ازدواج و همچنین مدرک زبان خود متقاضی و همسر وی نیز باید ارائه گردد.

 

به منظور استفاده از فرصت مهاجرت روانشناسان به استرالیا این عزیزان حتماً باید تسلط بالایی به زبان انگلیسی داشته باشند و در آزمون آیلتس باید حداقل نمره ۷ را کسب نمایند. شرط حداقل نمره ۷ در هر یک از چهار مهارت آزمون نیز باید رعایت گردد. البته آزمون های دیگری همچون تافل و PTE نیز مورد تایید کشور استرالیا می باشد که داوطلبان مهاجرت روانشناسان به استرالیا می ‌توانند در آن آزمون ها نیز شرکت کرده و نمره ای معادل 7 آیلتس در این آزمون ها کسب نمایند.

 

نکته دیگری که نباید از یاد ‌رود این است که تحصیلات رشته روانشناسی در استرالیا شش ساله است و برای معادل سازی مدارک افرادی که در کشورهای دیگر تحصیل کردند حتما باید حداقل ۶ سال در این رشته تحصیل کرده باشد. از این رو داشتن مدرک کارشناسی روانشناسی برای معادل سازی مدارک در استرالیا و کار در این کشور کفایت نمی‌ کند و متقاضیان مهاجرت روانشناسان به استرالیا باید حداقل مدرک کارشناسی ارشد این رشته را داشته باشند.

 

پروسه بررسی مدارک متقاضیان مهاجرت روانشناسان به استرالیا پیچیده بوده و حداقل ۸ هفته زمان می ‌برد و در صورتی که هرگونه نقصی در مدارک وجود داشته باشد این پروسه بیشتر به تأخیر می‌ افتد. علل مختلفی برای اقبال زیاد به مهاجرت روانشناسان به استرالیا می توان بر شمرد که مهمترین آن ها بالا بودن درآمد روانشناسان در استرالیا و همچنین برخورداری از استانداردهای بالای زندگی در این کشور مهاجر پذیر می باشد. فاکتورهای زیادی در تعیین درآمد روانشناسان در این کشور وجود دارد که مهمترین آنها میزان تجربه و سابقه کاری است و تجربه بالای 20 سال می تواند درآمد این افراد را تا حدود ۱۲۰ هزار دلار نیز بالا ببرد.

 

  • میانگین درآمد روانشناسان در استرالیا در سال 2024: 95 تا 110 هزار دلار در سال

 

مهاجرت روانشناس به سوئیس

همسان سایر کشورها به منظور استفاده از فرصت مهاجرت روانشناسان به سوئیس نیز افراد متقاضی باید مدارک تحصیلی خود را در این کشور برای ارزشیابی و معادل سازی ارائه دهند. سازمان نظارت بر روانشناسی کشور سوئیس بر تحصیل فارغ ‌التحصیلان دانشگاه‌ های این کشور در زمینه روانشناسی نظارت کافی داشته و آنان را پس از دوره تحصیلی شایسته کار در بازار کار این کشور می داند. اما افرادی که این رشته را در کشورهای غیر از اتحادیه اروپا تحصیل کرده باشند می ‌بایست برای اخذ مجوز کار به عنوان یک روانشناس در کشور سوئیس حتماً در پروسه معادل سازی مدارک که با آزمون همراه است شرکت نمایند و از این طریق مجوز کار به عنوان روانشناس در این کشور را به دست آورند. لازم به ذکر است  که پروسه معادل سازی مدارک روانشناسی در سوئیس به مانند سایر کشورها، فرآیندی بسیار سخت به حساب می ‌آید. این آزمون در سطحی برگزار می گردد که برگزیدگان آن در سطح افرادی که از دانشگاه های سوئیس فارغ‌ التحصیل رشته روانشناسی شده ‌اند در نظر گرفته شود. برای شرکت در آزمون معادل سازی مدرک روانشناسی در سوئیس حتماً باید به زبان آلمانی، فرانسوی یا ایتالیایی تسلط کافی داشته و مدرک زبان در سطح B2 ارائه نمود. انتخاب زبان برای یادگیری نیز بر اساس منطقه ای از کشور سوئیس است که فرد قصد دارد در آن به کار و زندگی مشغول شود و زبان آن منطقه را باید آموخته و مدرک همان زبان را ارائه نماید. آزمون معادل سازی مدارک و دوره های باز آموزی که برای فرد برگزار می شود نیز به همان زبان خواهد بود. زیرا روانشناسی رشته ای ست که به شدت به ارتباط با ارباب رجوع نیاز دارد و داشتن ارتباط موثر با افراد گوناگون بدون تسلط به زبان رسمی مردمان آن کشور به هیچ وجه امکان پذیر نمی باشد.

 

  • میانگین درآمد روانشناسان در سوئیس در سال 2024: 103 هزار فرانک سوئیس در سال

 

مهاجرت روانشناس به سوئد

کشور مهاجر پذیر سوئد در منطقه اسکاندیناوی به عنوان یکی از بهترین کشورهای دنیا از نظر سطح رفاه اجتماعی نیز می ‌تواند از گزینه ‌های اصلی برای انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت روانشناسان به حساب آید. به طور کلی کشور سوئد در اکثر زمینه های تخصصی و شغلی با کمبود نیروی کار فعال مواجه است و با توجه به پایین بودن نرخ زاد و ولد و پیری جمعیت این کشور فرصت مهاجرت روانشناس به سوئد در سال های آینده نیز فراهم خواهد و دورنمای این رشته در این کشور بسیار مثبت است. همچنین باید در نظر داشت در کشوری که با پیری جمعیت مواجه است نیاز به متخصصان سلامت و درمان در زمینه‌ های مختلف از جمله جسمی و روحی بسیار بیشتر می‌ شود و به همین جهت کار برای روانشناسان در سوئد بسیار پر رونق است. افرادی که از فرصت مهاجرت روانشناس به سوئد استفاده کرده و در این کشور مشغول به کار و زندگی می شوند امکان زندگی و بهره برداری از سطح بالای استاندارد زندگی در یک کشور پیشرفته را به دست می ‌آورند و علاوه بر آن از بالا بودن درآمد روانشناسان در سوئد نیز بهره مند می گردند.

 

اکثر مردم کشور سوئد تسلط بالایی به زبان انگلیسی دارند، اما واضح است که زبان رسمی مردمان این کشور زبان سوئدی است و در بخش بهداشت و درمان چه در زمینه جسمی و چه در زمینه روحی برقراری ارتباط با بیماران و سایر اعضای کادر درمانی به زبان رسمی آن کشور الزامی است و به همین جهت مشتاقان استفاده از فرصت مهاجرت روانشناس به سوئد باید حتماً مدرک زبان سوئدی معتبر به دست آورده و از این طریق مجوز کار در این کشور را دریافت نمایند. واجدان شرایط کار روانشناسی در سوئد می توانند دوره های زبان سوئدی در این کشور را نیز گذرانده و در پایان شش ماهه اول دوره باید مدرک زبان در سطح B1 و در پایان شش ماهه دوم مدرک در سطح C1 را کسب نمایند.

 

بهترین روش برای استفاده از فرصت مهاجرت روانشناس به سوئد ادامه تحصیل در این کشور است که می ‌تواند هم به زبان انگلیسی و هم به زبان سوئدی انجام گیرد. اما با داشتن مدرک کارشناسی ارشد روانشناسی و شرکت در آزمون معادل سازی مدرک روانشناسی در سوئد نیز می ‌توان مجوز کار در این کشور را دریافت نموده و در این کشور به عنوان روانشناس مشغول به کار شد.

 

  • میانگین درآمد روانشناسان در سوئد در سال 2024: 565 هزار کرون سوئد در سال

 

مهاجرت روانشناس به عمان

مانند بسیاری از رسته ‌های شغلی، فرصت مهاجرت روانشناس به عمان نیز وجود دارد. این کشور در سال ‌های اخیر با توجه به روابط بسیار حسنه ای  که با کشورهای مختلف دنیا از جمله کشور عزیزمان ایران دارد موفق شده به یک قطب سرمایه ‌گذاری در منطقه تبدیل شده و سرمایه های فراوانی از سراسر دنیا جذب نماید و به توسعه زیرساخت‌ های خود بپردازد این توسعه به شدت متوازن پیش رفته و در زمینه‌ هایی همچون بخش بهداشت و درمان و سلامت جامعه بسیار موفق عمل شده است. در بخش سلامت کشور عمان به سلامت روح و روان مردم توجه بالایی شده و کلینیک های مختلفی در این زمینه تاسیس شده که برای بهره‌ برداری مناسب از آن ها  به نیروی کار متخصص در این زمینه نیاز است. اما برای ورود به بازار کار این کشور نیز به مانند سایر کشورهای دنیا روانشناسان باید مدارک خود را معادل سازی نمایند. زیرا این رشته به طور مستقیم با انسان و بعد روحی روانی و سلامت روان وی در ارتباط است و نمی‌ توان به هر شخصی مجوز کار در چنین رشته حساسی را اعطا نمود. طبیعتاً برای کار در عمان به عنوان روانشناس باید بتوان به خوبی با مردمان این کشور ارتباط کلامی موثر برقرار نمود و بدین جهت تسلط بالا به زبان عربی که زبان رسمی این کشور است و ارائه مدرک این زبان لازم می باشد. به همین دلییل به ویژه روانشناسانی که در جنوب کشور زندگی می‌ کنند و به زبان عربی تسلط بالایی دارند شانس بالایی برای استفاده از فرصت مهاجرت روانشناس به عمان دارا هستند.

 

  • میانگین درآمد روانشناسان در عمان در سال 2024: 2900 ریال عمان در ماه

 

مهاجرت روانشناسان به اتریش

به مانند سایر کشورها به منظور استفاده از فرصت مهاجرت روانشناسان به اتریش نیز افراد متقاضی باید مدارک تحصیلی خود را در این کشور برای ارزشیابی و معادل سازی ارائه دهند. اتریش را مهد روانشناسی در دنیا به حساب می آورند و به همین جهت بسیاری از مشتاقان تحصیل این رشته نیز کشور اتریش را برای تحصیل این رشته بر می‌ گزینند. سازمان نظارت بر روانشناسی کشور اتریش بر تحصیل فارغ ‌التحصیلان دانشگاه‌ های این کشور در زمینه روانشناسی نظارت کافی داشته و آنان را پس از دوره تحصیلی شایسته کار در بازار کار این کشور می داند. اما افرادی که این رشته را در کشورهای غیر از اتحادیه اروپا تحصیل کرده باشند می ‌بایست برای اخذ مجوز کار به عنوان یک روانشناس در کشور اتریش حتماً در پروسه معادل سازی مدارک که با آزمون همراه است شرکت نمایند و از این طریق مجوز کار به عنوان روانشناس در این کشور را به دست آورند. لازم به ذکر است  که پروسه معادل سازی مدارک روانشناسی در اتریش به مانند سایر کشورها، فرآیندی بسیار سخت به حساب می ‌آید. این آزمون در سطحی برگزار می گردد که برگزیدگان آن در سطح افرادی که از دانشگاه های اتریش فارغ‌ التحصیل رشته روانشناسی شده ‌اند در نظر گرفته شود. برای شرکت در آزمون معادل سازی مدرک روانشناسی در اتریش حتماً باید به زبان آلمانی تسلط کافی داشته و مدرک زبان آلمانی در سطح B2 ارائه نمود. زیرا روانشناسی رشته ای ست که به شدت به ارتباط با ارباب رجوع نیاز دارد و داشتن ارتباط موثر با افراد گوناگون بدون تسلط به زبان رسمی مردمان آن کشور به هیچ وجه امکان پذیر نمی باشد.

 

  • میانگین درآمد روانشناسان در اتریش در سال 2024: 6590 یورو در ماه

 

مهاجرت روانشناسان به نیوزلند

نیوزلند یکی از آرام‌ ترین و بهترین کشورهای دنیا برای زندگی به حساب آمده و در سال‌ های اخیر یکی از اصلی ترین مقاصد مهاجرت از روش های مختلف از جمله از روش مهاجرت کاری نیز به حساب آمده است. شرایط اخذ مجوز کاری برای متقاضیان مهاجرت روانشناسان به نیوزلند تقریباً به مانند استرالیا است. در واقع تحصیلکردگان این رشته در دانشگاههای کشور نیوزلند و همچنین استرالیا در صورت اقدام برای کار پس از دوره تحصیل نیاز به ارزشیابی مدارک خود ندارند. این مورد هیچگونه استثنایی نداشته و فارغ از ملیت داوطلبان است. افرادی که در کشورهای دیگر به تحصیل رشته روانشناسی پرداخته اند، باید از سازمان روانشناسی نیوزلند تاییدیه مدارک خود را کسب نمایند و در واقع مدارک تحصیلی خود را در این کشور معادل سازی نمایند و از این طریق مجوز کار به عنوان روانشناس در این کشور زیبا و آرام را بدست آورد. مشتاقان استفاده از فرصت مهاجرت روانشناسان به نیوزلند هم باید مدرک زبان انگلیسی معتبر همچون آیلتس با حداقل ۷ نیز ارائه نمایند تا تسلط خود را به زبان انگلیسی به اثبات برسانند.

 

  • میانگین درآمد روانشناسان در نیوزلند در سال 2024: 92 هزار دلار در سال

 

 

موسسه مهاجرتی بین المللی پرگاس پارس با همکاری وکلای مجرب آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اقامت کاری روان شناسان و متخصصان مشاغل دیگر در کلیه کشورهای دنیا می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را پر نمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • بهترین کشور برای مهاجرت روانشناسان
  • بهترین کشورها برای مهاجرت روانشناسان
  • بهترین کشور برای مهاجرت روانشناس
  • بهترین کشور برای مهاجرت روان شناسان



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top