info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

اقامت نروژ از طریق ثبت شرکت

نروژ کشور ثروتمند نفتی منطقه اسکاندیناوی، سالهاست به عنوان یکی از مناسب ترین مقاصد مهاجرت برای دانشجویان، متخصصان و سرمایه ‌گذاران به حساب می آید. سطح رفاه اجتماعی در میان افراد جامعه در این کشور بسیار بالاست و اقتصاد پویای آن موجب شده سرمایه گذاران از سراسر دنیا، اشتیاق فراوانی به سرمایه گذاری در این کشور داشته باشند. بسیاری نیز به هدف اخذ اقامت نروژ از طریق ثبت شرکت به سرمایه گذاری در این کشور می پردازد. در این مطلب قصد داریم به شرایط و مراحل ثبت شرکت در نروژ و اخذ اقامت این کشور از این طریق اشاره نماییم.



مراحل ثبت شرکت در نروژ

پیش از بیان مراحل ثبت شرکت در نروژ، لازم است به انواع شرکت قابل ثبت در این کشور اشاره نماییم. بر اساس قوانین کشور نروژ می ‌توان یک شرکت خصوصی با مسئولیت محدود، یک شرکت عمومی و سهامی عام و همچنین شعبه ‌ای از یک شرکت خارجی در این کشور ثبت نمود. به طور کلی اعطای اقامت از طریق سرمایه گذاری در ثبت شرکت در کلیه کشورهای ارائه دهنده این برنامه بر این مکانیزم استوار است که فرد متقاضی با ارائه بیزینس پلن به اداره مهاجرت کشور مورد نظر اثبات کند که می تواند از روشی سالم در آن کشور به درآمد رسیده و به دولت کشور مورد نظر مالیات بپردازد. شرایط اخذ اقامت نروژ از طریق ثبت شرکت نیز به همین صورت است.

ثبت شرکتهای خصوصی با مسئولیت محدود برای کسب و کارهای کوچک و متوسط مناسب است و برای ثبت چنین شرکت هایی باید حداقل ۳۰ هزار کرون معادل حدود ۴ هزار یورو سرمایه اولیه ارائه نمود. نکته مهم این است که سرمایه ‌گذاری در چنین شرکتی باید به صورت مشارکتی صورت گیرد و حداقل ۵۰ درصد اعضای هیئت مدیره شرکت، مقیم کشور نروژ یا کشوری عضو منطقه اقتصادی اروپایی باشند. برای ثبت چنین شرکت هایی، حداقل به یک سهامدار و هیئت مدیره نیاز است.

برای ثبت شرکت های سهامی عام در کشور نروژ، حداقل سرمایه مشارکتی لازم یک میلیون کرون معادل حدود ۱۲۸ هزار یورو می باشد. از این رو این شرکت ها معمولا برای سرمایه گذاران عادی چندان مناسب نیستند.

اما امکان راه اندازی شعبه شرکت های خارجی در این کشور نیز فراهم است و به این منظور باید مدارک مستند ارائه شود که شرکت خارجی در کشور مبدا ثبت شده است. این مورد برای کارآفرینان کشورمان که قصد دارند شعبه ای در یک کشور با اقتصاد پویا داشته و از مزایای تجارت در منطقه اقتصادی اروپا بهره مند شوند، گزینه ای مناسب به حساب می آید.

همانند سایر کشورهای دنیا به منظور اخذ اقامت نروژ از طریق ثبت شرکت نیز باید بیزینس پلن یا طرح توجیهی کسب و کار ارائه نمود. در این بیزینس پلن، باید اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت کسب و کار همچنین پیش ‌نیازهای دستیابی به اهداف مذکور به خوبی مشخص شود. همچنین در بیزینس پلن باید به خوبی اثبات شود یک کسب و کار مورد نظر از طریق روش هایی سالم می تواند به اقتصاد کشور نروژ کمک کرده و به درآمد رسیده و در نهایت درآمد مالیاتی برای دولت نروژ ایجاد نماید. متاسفانه بسیاری از کارآفرینان مجرب کشورمان نیز در نگارش بیزینس پلن برای ارائه به اداره مهاجرت کشورهای مختلف از جمله نروژ تسلط و مهارت کافی را ندارند و برای آنان استفاده از خدمات یک موسسه حقوقی مهاجرتی می تواند راهگشا باشد. موسسه پرگاس پارس با در اختیار داشتن تیمی مجرب و متخصص در زمینه نگارش بیزینس پلن، شمتمل بر متخصصان حوزه مدیریت و کسب و کار، متخصصان امور فنی، متخصصان بحث زبان و متخصصان امر مهاجرت آماده ارائه خدمات به هموطنان عزیزمان در زمینه اخذ اقامت نروژ از طریق ثبت شرکت می باشد. تعداد بالای پرونده های موفق این موسسه در زمینه ثبت شرکت در کشورهای مختلف به ویژه کشورهای اروپایی برای هموطنان عزیزمان و اخذ اقامت این کشورها، موید تسلط کارشناسان این مجموعه در این زمینه تخصصی می باشد.

 

مزایای ثبت شرکت در نروژ

طبیعتاً اصلی ترین مورد از مزایای ثبت شرکت در نروژ، خود بحث امکان اخذ اقامت نروژ از طریق ثبت شرکت به حساب می آید که یک مزیت بسیار عالی برای سرمایه گذاران مشتاق مهاجرت محسوب می شود. همچنین متقاضیان می توانند از این طریق اقامت دائم نروژ را نه تنها برای خود، بلکه برای همسر و فرزندان خود نیز دریافت نمایند. از دیگر مزایای ثبت شرکت در نروژ این است که فرزندان فرد متقاضی، شانس تحصیل در نروژ را به دست می آورند. می دانیم که تحصیل در این کشور با هزینه بسیار پایینی همراه است و دانشگاه‌ های آن نیز در رتبه بندی های معتبر بین المللی، همه ساله از سطح و رتبه عالی برخوردارند. از این رو امکان تحصیل در چنین کشوری، به خودی خود یک مزیت بسیار بزرگ محسوب می شود. همچنین شانس زندگی در یک کشور آرام و امن در قاره سبز که کیفیت زندگی در آن فوق العاده بالاست نیز یک مزیت غیر قابل انکار برای این افراد به حساب می آید.

 

موسسه مهاجرتی بین المللی پرگاس پارس با همکاری وکلای مجرب آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزا و اقامت دائم نروژ از جمله اخذ اقامت ثبت شرکت نروژ می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را پر نمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • اقامت نروژ از طریق ثبت شرکت
  • مراحل ثبت شرکت در نروژ
  • مزایای ثبت شرکت در نروژ



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top