info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

هزینه زندگی در انگلیس

انگلیس یکی از پیشرفته ترین کشورهای دنیا بوده و بسیاری از شرکت های بزرگ دنیا نیز متعلق به این کشور هستند. به این دلیل بسیاری از مردم از سراسر دنیا برای ورود به این کشور از طریق ویزای کار اشتیاق دارند. همچنین اقتصاد با ثبات و قدرتمند این کشور موجب شده بسیاری از تجار و کارآفرینان نیز مشتاق سرمایه گذاری و ثبت شرکت در این کشور بوده و از این طریق اقامت نیز دریافت کنند. کارآفرینان خلاق که اغلب ایده های دانش بنیان دارند نیز اشتیاق بالایی به اخذ ویزای استارتاپ این کشور پیشرفته دارند. علاوه بر تمام موارد ذکر شده، این کشور یکی از اصلی ترین مقاصد مهاجرت دانشجویان از سراسر دنیا به شمار می رود. با وجود بالا بودن هزینه تحصیل در انگلیس، بالا بودن اعتبار دانشگاه ها و کیفیت بالای تحصیل در این کشور آینده شغلی بسیار مناسبی را پیش روی فارغ التحصیلان دانشگاه های انگلستان قرار می دهد. از این رو با وجود تمامی مشکلات، همه ساله خیل کثیری از جوانان برای اخذ پذیرش تحصیلی و ویزای دانشجویی انگلیس اقدام می کنند. برای تمامی گروه های ذکر شده آشنایی با هزینه زندگی در انگلیس می تواند بسیار کاربردی باشد که در این مطلب به تفصیل به آن خواهیم پرداخت



طبیعتا هزینه زندگی در انگلیس به هیچ وجه پایین نیست و این کشور را می توان به طور قطع از گران ترین کشورهای اروپایی به حساب آورد. از این رو افرادی که به ویژه از طریق ویزای دانشجویی و ویزای کار و جستجوی کار وارد این کشور می شوند، با تنگناهای مالی قابل توجهی مواجه خواهند بود. می دانیم که به طور کلی دانشجویان برای تحصیل در کشورهای دیگر با شرایط آسانی روبرو نیستند و با توجه به بالا بودن شهریه دانشگاه و هزینه زندگی در انگلیس، با وجود امکان کار دانشجویی و اخذ بورسیه، تنگنای مالی برای آنان اجتناب ناپذیر است و از قبل باید به تمامی این موارد اندیشیده باشند. با این وجود، آینده شغلی پس از تحصیل در انگلیس به حدی روشن است که عده زیادی این سختی ها را به جان می خرند.

افرادی که با انواع ویزای کار از جمله ویزای اسکیل ورکر انگلیس و به ویژه ویزای جاب سیکر یا جستجوی کار وارد انگلیس می شوند نیز به خصوص در ابتدای امر که هنوز کار پیدا نکرده و به ثبات مالی در کشور جدید نرسیده اند، با تنگناهای مالی شدیدی مواجه هستند، زیرا هزینه زندگی در انگلیس به هیچ وجه پایین نیست. اما اگر از قبل برنامه ریزی کرده و با پشتوانه مناسبی برای این دوره سخت به کشور انگلیس وارد شده باشند، می توانند این دوره را گذرانده و کم کم به ثبات مالی رسیده و زندگی مناسبی در این کشور برای خود بسازند.

 

هزینه زندگی در انگلیس 2021

هزینه زندگی در انگلیس در سال 2021 نیز مانند سال های قبل از کشورهای دیگر اروپا بالاتر است. به طور مثال فاصله قابل توجهی میان هزینه زندگی در این کشور با هزینه زندگی در یونان، پرتغال و اسپانیا بیشتر است. فاکتورهای متعددی مجموعا هزینه زندگی در انگلیس 2021 را تشکیل می دهند که طبیعتا شهر محل زندگی و سبک زندگی افراد، اصلی ترین فاکتورها در این زمینه محسوب می شوند. در این بخش از مطلب به تفکیک، فاکتورهای تشکیل دهنده هزینه زندگی در انگلیس 2021 را خدمتتان تشریح می کنیم که می تواند برای مشتاقان اخذ اقامت انگلیس از طرق مختلف به ویژه کار و تحصیل، مفید باشد.

 

هزینه اجاره خانه در انگلیس

هزینه اجاره خانه در انگلیس نیز مانند اکثر کشورهای دیگر، بخش نسبتا قابل توجهی از سبد هزینه خانوار را تشکیل می دهد. همین بخش از هزینه زندگی در انگلیس به طور واضح تفاوت سطح هزینه های زندگی در این کشور را با اکثر از کشورهای اروپایی، به عنوان مثال هزینه زندگی در پرتغال را نمایان می سازد، زیرا هزینه مسکن در این کشور بسیار بالاتر از کشورهایی مثل اسپانیا، پرتغال و یونان است. با ذکر مثال هایی در جدول زیر، هزینه اجاره خانه در انگلیس، خدمتتان شرح داده می شود:

هزینه اجاره آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر

حدود 750 پوند در ماه

هزینه اجاره آپارتمان 1 خوابه خارج از مرکز شهر

حدود 550 پوند در ماه

هزینه اجاره آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر

حدود 1200 پوند در ماه

هزینه اجاره آپارتمان 3 خوابه خارج از مرکز شهر

حدود 900 پوند در ماه

قیمت خرید هر متر مربع آپارتمان در مرکز شهر

حدود 3700 پوند

قیمت خرید هر متر مربع آپارتمان خارج از مرکز شهر

حدود 2700 پوند

 

هزینه خورد و خوراک در انگلیس

هزینه خورد و خوراک در انگلیس نیز مانند اکثر کشورهای دنیا، در شهرهای مختلف این کشور متفاوت است. اما به طور کلی هزینه خورد و خوراک در انگلیس بالاست، البته باید در نظر داشت این هزینه برای افرادی که در این کشور مشغول به کار هستند، چندان بالا نیست و تناسب بالایی بین هزینه های زندگی و درآمد در این کشور برقرار است.. هزینه خورد و خوراک در انگلیس در صورتی که خرید از فروشگاه های زنجیره ای همواره تخفیف که در این کشور فراوانند، انجام شود، بسیار به صرفه خواهد بود. برخی از اصلی ترین موارد تشکیل دهنده هزینه خورد و خوراک در انگلیس عبارتند از:

1 قرص نان

0.95 پوند

1 کیلو برنج

1.21 پوند

12 عدد تخم مرغ

حدود 1.86 پوند

1 کیلو پنیر

حدود 5.33 پوند

1 کیلو گوشت قرمز (گوشت گاو)

حدود 7.61 پوند

1 کیلو سینه مرغ

حدود 5.82 پوند

1 لیتر شیر

حدود 0.88 پوند

1 کیلو موز

حدود 1 پوند

1 کیلو پرتقال

حدود 1.63 پوند

1  کیلو سیب

حدود 1.81 پوند

1 کیلو گوجه فرنگی

حدود 1.79 پوند

1 کیلو پیاز

حدود 0.93 پوند

1 کیلو سیب زمینی

حدود 1.16 پوند

1 سر کاهو

حدود 0.73 پوند

 

هزینه حمل و نقل در انگلیس

همانند اغلب کشورهای اروپایی، در انگلیس نیز استفاده از امکانات حمل و نقل عمومی به صرفه تر است و مردم نیز از این امکانات استقبال فراوانی می کنند که این امر موجب کاهش ترافیک و آلودگی هوا نیز شده است. همان طور که ذکر شد، در صورتی که افراد از وسایل عمومی استفاده کننده، هزینه حمل و نقل در انگلیس، ماهانه رقمی چندان زیاد را برای آنان در بر نخواهد داشت. پارامترهای تشکیل دهنده هزینه حمل و نقل در انگلیس عبارتند از:

هزینه 1 لیتر بنزین

بین 1.2 تا 1.36 پوند

بلیط 1 طرفه مترو و حمل و نقل عمومی

حدود 2.40 پوند

بلیط 1 ماهه مترو و حمل و نقل عمومی

حدود 60 پوند

هزینه سوار شدن در تاکسی

حدود 3 پوند

کرایه تاکسی به ازای پیمایش هر کیلومتر

حدود 1.55 پوند

کرایه تاکسی به ازای 1 ساعت انتظار

حدود 20 پوند

 

هزینه پوشاک در انگلیس

هزینه پوشاک در انگلیس نیز مانند سایر کشورهای دنیا، کاملا به سبک زندگی افراد وابسته است و افرادی که بخواهند از پوشاک تولید برندهای معروف کرده اند، قطعا بخش بیشتری از هزینه زندگی در انگلیس 2021 را برای این کار اختصاص داده اند. اما میانگین هزینه پوشاک در انگلیس به شرح زیر است:

یک جفت کفش کتانی

بین 40 تا 900 پوند

یک عدد تیشرت تابستانی ارائه شده در فروشگاه زنجیره ای

بین 15 تا 50 پوند

شلوار مردانه

بین 30 تا 85 پوند

 

درآمد در انگلیس

طبیعتا این کشور با وجود هزینه های بالا، یکی از بهترین گزینه ها برای مهاجرت تحصیلی و کاری به حساب می آید. باید در نظر داشت، افرادی که دوره سخت تحصیل و همچنین کاریابی در این کشور را با موفقیت طی کرده و با پیدا کردن یک کار، در این کشور مقیم شده و به ثبات مالی برسند، آینده بسیار با ثباتی را برای خود رقم خواهند زد. میزان درآمد در انگلیس نسبت به اکثر کشورهای اروپایی به طور قابل توجهی بالاتر است. همچنین میزان درآمد در این کشور، نسبت به هزینه زندگی در انگلیس نیز تناسب خوبی دارد. در حقیقت تمامی سختی ها و تنگناهای مالی دوران تحصیل و کاریابی در انگلیس، به این علت است که دانشجویان و افرادی که مشغول کاریابی در این کشور هستند از یک شغل تمام وقت در این کشور برخوردار نیستند. اما افرادی که پس از گذراندن سختی های ذکر شده، یک کار تمام وقت در این کشور پیدا می کنند، درآمدشان کاملا کفاف هزینه های زندگیشان را خواهد داد.

به طور میانگین، درآمد در انگلیس برای نیروی کار مرد نسبت به نیروی کار زن، بالاتر است. حداقل درآمد در انگلیس در سال 2020، ماهانه 1400 پوند است. میانگین درآمد افراد با مدرک تحصیلی زیر دیپلم برای مردان بیش از 34 هزار پوند و برای زنان بیش از 30 هزار پوند در سال است. برای افراد دیپلمه، میانگین کارکنان مرد 39 هزار پوند و برای کارکنان زن 36 هزار پوند در سال است. برای افراد با مدرک فوق دیپلم، میانگین درآمد در انگلیس در میان کارکنان مرد 41 هزار پوند و در میان کارکنان زن 39 هزار پوند است. میانگین درآمد افراد با مدرک کارشناسی در کشور انگلستان، برای مردان 48 هزار پوند و برای زنان 44 هزار پوند است. افراد با مدرک کارشناسی ارشد به طور میانگین 53 هزار پوند در این کشور درآمد دارند که این عدد برای کارکنان مرد حدود 55 هزار پوند در سال و برای کارکنان زن حدود 51 هزار پوند در سال است. افرادی که با مدرک دکتری، در انگلیس مشغول کارند، به طور میانگین 60 هزار پوند در سال درآمد دارند که این رقم برای کارکنان مرد بیش از 62 هزار پوند و برای کار کنان زن بیش از 57 هزار پوند در سال است.

 

 

موسسه مهاجرتی بین المللی پرگاس پارس با همکاری وکلای مجرب آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزا و اقامت انگلیس و سایر کشورها می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را پر نمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • هزینه زندگی در انگلیس
  • هزینه زندگی در انگلیس 2021
  • درآمد در انگلیس



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top