info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

دانشگاه پاول جوزف سافاریک اسلواکی

یکی از دانشگاه های کشور اسلواکی که در سال های اخیر همواره در رنکینگ های بین المللی در حال ارتقاء رتبه بوده و هم اکنون عنوان بهترین دانشگاه اسلواکی را از آن خود کرده، دانشگاه پاول جوزف سافاریک می باشد که آن را در زبان انگلیسی Pavol Jozef Šafárik University  و در زبان اسلواک Slovak Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach  می نامند. تاسیس دانشگاه پاول جوزف سافاریک اسلواکی به سال 1959 میلادی در شهر کوشیتسه باز می گردد و در ابتدا این دانشگاه در قالب 5 دانشکده فعالیت خود را شروع کرد. نام این دانشگاه برگرفته از نام فیلسوف، مورخ و شاعری به همین نام بوده که در قرن نوزدهم می زیسته و از مفاخر و مشاهیر کشور اسلواکی به شمار می رفته است. این دانشگاه در طول عمر فعالیت خود توسعه کمی و کیفی فراوانی یافته و امروزه با بیش از 1250 کادر اجرایی، میزبان 8000 دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری می باشد که بیش از 1000 نفر از آنان را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند.



شرایط تحصیل در دانشگاه پاول جوزف سافاریک اسلواکی درست همانند سایر دانشگاه های برتر این کشور از جمله دانشگاه کمنیوس براتیسلاوا می باشد. دوره های تحصیلی ارائه شده در این دانشگاه به زبان های انگلیسی و اسلواک ارائه می گردد. طول دوره های تحصیل در دانشگاه پاول جوزف سافاریک اسلواکی در مقطع کارشناسی 3 تا 4 سال، در مقطع کارشناسی ارشد 2 تا 3 سال و در مقطع دکتری3 تا 4 سال می باشد.

 

رتبه دانشگاه پاول جوزف سافاریک

یکی از اصلی ترین مواردی که مشتاقان تحصیل در خارج از کشور برای انتخاب دانشگاه محل تحصیل خود در نظر می گیرند، رتبه بین المللی دانشگاه است. طبیعتا تحصیل در یک دانشگاه با رتبه عالی می تواند شانس بیشتری برای دستیابی به موقعیت های شغلی بهتر، پس از اتمام تحصیل را برای دانشجویان در پی داشته باشد. از این رو مشتاقان تحصیل در اسلواکی نیز سعی می کنند در بهترین دانشگاه های این کشور که صاحب رتبه های بین المللی بالایی هستند، تحصیل کنند. یکی از بهترین دانشگاه های این کشور که همواره رتبه بین المللی فاخری را در سال های مختلف در رنکینگ های بین المللی به خود اختصاص داده است، دانشگاه پاول جوزف سافاریک اسلواکی می باشد.

در آخرین رتبه بندی موسسه  کیو اس که برای سال 2021 میلادی اعلام شده، رتبه دانشگاه پاول جوزف سافاریک در میان دانشگاه های این کشور به رده اول صعود کرده است. رتبه دانشگاه پاول جوزف سافاریک در این سال موفق شده رتبه ای بین 671 تا 700 را در میان دانشگاه های دنیا از آن خود کند. در رتبه بندی موسسه معتبر تایمز نیز رتبه دانشگاه پاول جوزف سافاریک اسلواکی در سال 2021 در میان دانشگاه های دنیا بالاتر از 1000 بوده است.

دانشجویان بین المللی از سراسر دنیا برای انتخاب دانشگاه خود در سایر کشورها، معمولاً همین رنکینگ های معتبر را ملاک عمل قرار می دهند. اما دانشجویان ایرانی که قصد دارند پس از اتمام دوره تحصیل خود در خارج از کشور به ایران بازگشته و در وطن خود مشغول به کار شوند، علاوه بر در نظر داشتن این رنکینگ ها می بایست دانشگاه محل تحصیل خود را از میان دانشگاه های مورد تایید در ایران انتخاب نمایند تا مدارکشان در ایران قابل ارزشیابی باشد. در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران نیز در چند سال اخیر همواره نام این دانشگاه قرار داشته است. در آخرین لیست دانشگاه های مورد تایید این وزارتخانه که برای سال تحصیلی 2020 2021 اعلام شده و باید معیار انتخاب دانشگاه برای مشتاقان تحصیل رشته های غیر پزشکی در خارج از کشور قرار گیرد، دانشگاه پاول جوزف سافاریک اسلواکی به عنوان یک دانشگاه خوب یا گروه ب محسوب شده و مدارک تحصیلی فارغ التحصیلان آن در ایران قابل ارزشیابی می باشد. این بدین معناست که افرادی که در رشته های غیر پزشکی در این دانشگاه وارد دوره های تحصیلی شوند، مدارکشان پس از بازگست به ایران قابل ارزشیابی می باشد.

برای تحصیل رشته های علوم پزشکی و مرتبط با نظام سلامت و سیستم بهداشت و درمان در خارج از کشور، مرجع رسمی تایید دانشگاه ها وزارت بهداشت می باشد و دانشجویانی که قصد دارند پس از اتمام دوره تحصیل خود، به ایران بازگشته و در وطن خود کار کنند باید به روزترین لیست دانشگاه های مورد تایید وزارتخانه را برای همان سال تحصیلی ملاک عمل خود قرار دهد. خوشبختانه همان طور که پیش تر نیز اشاره شد، نام دانشگاه پاول جوزف سافاریک اسلواکی همانند سال های قبل، در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران برای سال تحصیلی 2021 2022 نیز دیده نمی ‌شود. از این رو این دانشگاه برای این افراد گزینه مناسبی نیست. اما برای دانشجویانی هم که قصد دارند پس از تحصیل در اسلواکی در یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا مشغول به کار شوند، این دانشگاه محل مناسبی برای تحصیل به شمار می رود. زیرا دانشگاه پاول جوزف سافاریک اسلواکی سیستم آموزشی خود را کاملا منطبق با استانداردها و دستورالعمل های اتحادیه اروپا تنظیم کرده است و یک سیستم ارزیابی کیفیت داخلی نیز برای حفظ و ارتقاء کیفیت آموزش و تحقیقات پیش بینی کرده است و همین موارد موجب شده که مدارک تحصیلی این دانشگاه در کشورهای معتبر و پیشرفقته اروپا چون اتریش و آلمان نیز دارای اعتبار باشد.

 

رشته های دانشگاه پاول جوزف سافاریک اسلواکی

تنوع رشته های دانشگاه پاول جوزف سافاریک اسلواکی نسبتا بالا بوده و در قالب دانشکده های 5 گانه این دانشگاه به دانشجویان ارائه می شوند. جدیدترین این دانشکده ها، دانشکده هنر می باشد که در سال 2007 میلادی تاسیس شد. لیست دانشکده های دانشگاه پاول جوزف سافاریک اسلواکی شامل این موارد می شود:

- دانشکده پزشکی

- دانشکده علوم

- دانشکده حقوق

- دانشکده مدیریت دولتی

- دانشکده هنر

۱۶۴ دوره و برنامه تحصیلی رشته های دانشگاه پاول جوزف سافاریک اسلواکی را تشکیل می دهند که که ۹۶ مورد آن در مقطع کارشناسی، ۶۴ مورد در مقطع کارشناسی ارشد و ۴ مورد در مقطع دکتری می باند. رشته هایی چون فلسفه هنر، و فلسفه اجتماعی و کار، علوم سیاسی علوم ارتباطات و همچنین روان شناسی، در این دانشگاه متقاضیان زیادی را همه ساله برای اخذ پذیرش دارند. اما طبیعی است که هر دانشگاهی که رشته پزشکی و دندانپزشکی را ارائه نماید، بخش عمده ای از متقاضیان ورودی آن مختص این رشته باشد و در مورد دانشگاه پاول جوزف سافاریک اسلواکی نیز دقیقا به همین صورت است.

 

شهریه دانشگاه پاول جوزف سافاریک اسلواکی

شهریه دانشگاه پاول جوزف سافاریک اسلواکی هم به مانند سایر دانشگاه های این کشور می باشد و برای رشته های مختلف متفاوت است. بعنوان مثال شهریه دانشگاه پاول جوزف سافاریک اسلواکی در رشته پزشکی سالی 9500 یورو، در رشته دندانپزشکی 11 هزار یورو، و کلیه رشته های زیرشاخه علوم انسانی حدود 3000 یورو می باشد. طبیعتا رشته های ارائه شده به زبان انگلیسی مستلزم پرداخت این شهریه ها می باشد و در صورتی که داوطلب بتواند مدرک زبان اسلواک ارائه کند، تحصیل وی به این زبان کاملا رایگان خواهد شد. علاوه بر این، شهر کوشیتسه که این دانشگاه در آن واقع شده است شهری ارزان تر از پایتخت اسلواکی یعنی براتیسلاوا می باشد و حتی بسته به سبک زندگی، دانشجو ممکن است با ماهی ۵۰۰ یورو هم حتی بتواند کلیه امورات مربوط به زندگی دانشجویی روزمره خود را پوشش دهد..

 

تحصیل پزشکی در دانشگاه پاول جوزف سافاریک اسلواکی

برای ورود به دوره های تحصیل پزشکی در دانشگاه پاول جوزف سافاریک اسلواکی نیز شرکت در آزمون ورودی اجباریست. به منظور شرکت در آزمون ورودی دوره های تحصیل پزشکی در اسلواکی در این دانشگاه، باید در ماه می میلادی ثبت نام نموده و در ماه جولای در این آزمون که در خود این دانشگاه برگزار می گردد، شرکت نمود که مفاد آزمون، دروس شیمی و زیست شناسی است. البته موسسه پرگاس پارس منابع امتحان و نمونه سوالات را در اختیار عزیزانی که از طریق این موسسه برای اخذ پذیرش تحصیلی اقدام می نمایند قرار می دهد و از این نظر جای هیچ گونه نگرانی نیست. در ضمن باید در نظر داشت که تجربه سال های متمادی نشان داده که کلیه متقاضیان اعزامی توسط این موسسه به اسلواکی، موفق به قبولی در آزمون های ورودی پزشکی این کشور شده اند.

اعتبار بین المللی این دانشگاه موحب شده دانشجویانی که قصد کار در اروپا را دارند، آن را گزینه ای مناسب برای تحصیل خود بدانند. دانشکده پزشکی این دانشگاه پس از دانشکده پزشکی مارتین جسینیوس دانشگاه کمنیوس براتیسلاوا، دومین دانشکده پزشکی معتبر کشور اسلواکی به شمار می رود و از این نظر اعتبار مناسبی می توان برای مدرک تحصیلی اخذ شده در این دانشگاه در کلیه کشورهای عضو اتحادیه اروپا قائل بود. طول دوره تحصیل پزشکی در دانشگاه پاول جوزف سافاریک اسلواکی 6 سال یا 12 ترم تحصیلی می باشد. تا کنون بیش از 12 هزار فارغ التحصیل رشته های پزشکی و دندانپزشکی از این دانشگاه خارج شده و وارد بازار کار شده اند. اما برای دانشجویانی که قصد بازگشت به ایران و کار در وطن دارند، مشکل بزرگ عدم تایید این دانشگاه توسط وزارت بهداشت ایران است. زیرا مدارک رشته های علوم پزشکی این دانشگاه در ایران قابل ارزشیابی نیست. برای این افراد تنها گزینه مورد تایید وزارت بهداشت، دانشگاه کمنیوس براتیسلاوا می باشد. همان طور که پیش تر ذکر شد این مشکل در زمینه رشته های غیر از علوم پزشکی وجود ندارد و این دانشگاه مورد تایید وزارت علوم کشورمان می باشد.

خوشبختانه هیچ گونه شرایط سنی و شرط معدل خاصی برای ورود دوره های تحصیل پزشکی در دانشگاه پاول جوزف سافاریک اسلواکی تعیین نشده است. همچنین هیچ گونه محدودیت ظرفیتی هم برای ورود دانشجویان بین المللی به دوره های پزشکی این دانشگاه قرار داده نشده است. از اصلی ترین مزیت های تحصیل پزشکی در دانشگاه پاول جوزف سافاریک اسلواکی، امکان تحصیل به زبان انگلیسی و بدون ارائه مدرک زبان است. البته بدیهی است که داوطلب حتما باید بتواند توانایی کافی در درک و بیان به زبان انگلیسی داشته و در آزمون ورودی پزشکی این کشور که به زبان انگلیسی برگزار می شود نیز به سوالات به درستی پاسخ دهد. اما مانعی به اسم ارائه مدرک زبان مانند آیلتس برای تحصیل در این کشور به هیچ وجه وجود ندارد و لازم نیست داوطلبان ماهها درگیر کسب نمره مورد نیاز برای ورود به دانشگاه های این کشور شوند.

دانشکده پزشکی دانشگاه پاول جوزف سافاریک، حدودا 70 موسسه و واحد تحقیقاتی، درمانی و آزمایشگاهی را در زیرمجموعه خود دارد. بیمارستان پاستور در شهر کوشیتسه اصلی ترین مکانی است که در آن دانشجویان پزشکی این دانشگاه می توانند به صورت عملی آموخته های خود را ارائه نمایند و تجربه عملی بیاندوزند. آموزش های تئوری همراه با تجریبات عملی در این دانشگاه موجب شده فارغ التحصیلان پزشکی آن در کشورهای مختلف اتحادیه اروپا، و حتی کانادا، آمریکا، استرالیا، نیوزاند و انگلستان بتوانند به راحتی جذب سیستم بهداشت و درمان این کشورها شوند.

 

در پایان لازم به ذکر است جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی اسلواکی و ویزا و مسائل مربوط به تحصیل رشته های مختلف در دانشگاه های اسلواکی از جمله دانشگاه پاول جوزف سافاریک و تعیین وقت مشاوره می توانید با شماره موسسه مهاجرتی پرگاس پارس در ساعات اداری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • دانشگاه پاول جوزف سافاریک اسلواکی



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top