info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

دانشگاه واترلو کانادا

یکی از دانشگاه های معتبر کشور کانادا که همه ساله در رنکینگ های بین المللی حائز رتبه های فاخری می شود، دانشگاه واترلو یا University of Waterloo می باشد که در شهر واترلو در استان انتاریو قرار گرفته است. تاسیس دانشگاه دانشگاه واترلو کانادا به سال 1959 میلادی باز می گردد. توسعه کمی و کیفی چشمگیری در طول این مدت در این دانشگاه حاصل شده است. این دانشگاه تحقیقاتی عمومی، در حال حاضر با بیش از 1400 عضو هیئت علمی و بیش از 2600 هزار کارمند، به بیش از 43 هزار دانشجو در رشته ها و مقاطع تحصیلی مختلف، خدمات علمی، آموزشی و پژوهشی ارائه می نماید. بیش از 36 هزار دانشجوی دانشگاه واترلو کانادا در مقطع کارشناسی و الباقی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری به تحصیل مشغول هستند.



برای اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه واترلو کانادا می بایست حتما مدرک زبان انگلیسی معتبر اخذ نمود. اگر داوطلب در آزمون آیلتس آکادمیک شرکت می کند، باید حداقل نمره 7 احذ نموده و نمره مهارت های اسپیکینگ و رایتینگ، حداقل 6.5 باشد. در صورتی که داوطلب اخذ پذیرش از دانشگاه واترلو کانادا در آزمون کمبریج یا CAE شرکت می کند، باید حداقل نمره 190 را کسب نموده و در هر بخش نیز حداقل نمره 180 را بدست آورد. همچنین اگر داوطلب در آزمون CAEL (CANADIAN ACADEMIC ENGLISH LANGUAGE) شرکت می کند، باید حتما نمره 70 را به دست آورده و در هیچ بخش آزمون، نمره وی کمتر از 60 نباشد. برای داوطلبانی که در آزمون تافل آی بی تی شرکت می کنند نیز اخذ نمره حداقل 90 لازم می باشد و این افراد باید حداقل در دو مهارت اسپیکینگ و رایتینگ، نمره 25 کسب کنند. همچنین متقاضیان اپلای برای دانشگاه واترلو باید معدل‌ شان در مقطع قبلی، حداقل ۷۵% باشد؛ بنابراین دانشجویان ایرانی باید معدل بالای ۱۵ داشته باشند.

پردیس اصلی دانشگاه واترلو، با وسعت حدود ۴۰۴ هکتار در خیابان یونیورسیتی در این شهر قرارگرفته است. از بدو تأسیس این دانشگاه، میزان قابل‌ توجهی گسترش تجاری و به خصوص برای دفاتر شرکت‌های های-تک و خوابگاه دانشجویی در اطراف پردیس دانشگاه انجام شده ‌است. این پردیس از جنوب با پارک واترلو، از شمال با دانشگاه ویلفرد لوریه و از شرق و غرب با مناطق مسکونی هم‌ جوار است. سه خیابان اصلی شهر واترلو شامل: خیابان یونیورسیتی، خیابان کلمبیا و خیابان وست ‌مونت به این پردیس راه دارند.

 

شهر واترلو کانادا

شهر واترلو کانادا که دانشگاه واترلو در آن قرار دارد، در جنوب استان انتاریو و در کنار شهر بزگتری به نام کیچنر قرار گرفته و تاسیس آن به دهه 1857 میلادی باز می گردد. فاصله واترلو تا تورنتو با ماشین تنها 1 ساعت است. این شهر بیش از 99 هزار نفر جمعیت داشته و از این نظر، رتبه پنجاه و دوم را در میان شهرهای کشور کانادا به خود اختصاص داده است. علاوه بر دانشگاه واترلو، دانشگاه ویلفرد لوریر نیز در این شهر کشور کانادا واقع شده است.

واضح است که هزینه های زندگی در شهر واترلو کانادا نسبت به کلانشهری همچون تورنتو پایینتر است و طبیعتا برای افرادی که غیر از برای تحصیل و به عنوان مثال با ویزای استارتاپ کانادا برای راه اندازی کسب و کاری دانش بنیان در این کشور، وارد کانادا می شوند نیز می تواند گزینه مناسبی به حساب آید.

 

رتبه دانشگاه واترلو

از اصلی ترین مواردی که مشتاقان تحصیل در خارج از کشور برای انتخاب دانشگاه محل تحصیل خود در نظر می گیرند، رتبه بین المللی دانشگاه است. طبیعتا تحصیل در یک دانشگاه با رتبه عالی می تواند شانس بیشتری برای دستیابی به موقعیت های شغلی بهتر، پس از اتمام تحصیل را برای دانشجویان در پی داشته باشد. از این رو مشتاقان تحصیل در کانادا نیز سعی می کنند در بهترین دانشگاه های این کشور که صاحب رتبه های بین المللی بالایی هستند، تحصیل کنند. یکی از بهترین دانشگاه های این کشور که همواره رتبه بین المللی فاخری را در سال های مختلف در رنکینگ های بین المللی به خود اختصاص داده است، دانشگاه واترلو کانادا می باشد. برای تبیین بهتر اعتبار این دانشگاه و ارزش تحصیل در آن قصد داریم رتبه دانشگاه واترلو در میان دانشگاه های دنیا و کشور کانادا را بر اساس رنکینگ موسسه معتبر کیو اس در یک بازه زمانی 4 ساله، از سال 2019 تا 2022 خدمتتان ارائه نماییم.

بر اساس اعلام موسسه کیو اس در سال 2019، رتبه دانشگاه واترلو در میان دانشگاه های کانادا 7 و در میان دانشگاه های دنیا 163 بوده است. در سال 2020، رنکینگ دانشگاه واترلو کانادا در میان دانشگاه های این کشور همچنان 7 بوده و این دانشگاه با اندکی نزول رتبه 173 را در میان دانشگاه های دنیا از آن خود کرده است. در سال 2021، نیز رتبه دانشگاه واترلو در میان دانشگاههای کانادا، همچنلن 7 بوده و این دانشگاه با چند پله صعود 166 دانشگاه های دنیا را از آن خود کرده است. در آخرین رتبه بندی موسسه  کیو اس که برای سال 2022 میلادی اعلام شده، رنکینگ دانشگاه واترلو کانادا در میان دانشگاه های این کشور همچنان 7 بوده است. دانشگاه واترلو در این سال موفق شده بالاتر از دانشگاه هایی همچون دانشگاه وسترن، دانشگاه کوئینز در کینگستون و دانشگاه کلگری قرار گیرد. در این رده بندی بهترین دانشگاه کانادا به ترتیب دانشگاه تورنتو، دانشگاه مک گیل، دانشگاه بریتیش کلمبیا، دانشگاه مونترال و دانشگاه آلبرتا بوده اند. در سال 2022، رنکینگ بین المللی این دانشگاه با رشد مواجه شده و رتبه 149 دانشگاه های دنیا را از آن خود کرده است. در رتبه بندی موسسه معتبر تایمز نیز رتبه دانشگاه واترلو کانادا در سال 2021 درمیان دانشگاه های دنیا بین 201 تا 250 بوده است.

دانشجویان بین المللی از سراسر دنیا برای انتخاب دانشگاه خود در سایر کشورها، معمولاً همین رنکینگ های معتبر را ملاک عمل قرار می دهند. اما دانشجویان ایرانی که قصد دارند پس از اتمام دوره تحصیل خود در خارج از کشور به ایران بازگشته و در وطن خود مشغول به کار شوند، علاوه بر در نظر داشتن این رنکینگ ها می بایست دانشگاه محل تحصیل خود را از میان دانشگاه های مورد تایید در ایران انتخاب نمایند تا مدارکشان در ایران قابل ارزشیابی باشد. برای تحصیل رشته های علوم پزشکی و مرتبط با نظام سلامت و سیستم بهداشت و درمان در خارج از کشور، مرجع رسمی تایید دانشگاه ها وزارت بهداشت می باشد و دانشجویان باید به  روزترین لیست دانشگاه های مورد تایید وزارتخانه را برای همان سال تحصیلی ملاک عمل خود قرار دهد. خوشبختانه همان طور که پیش تر نیز اشاره شد، نام دانشگاه واترلو کانادا همانند سال های قبل، در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران برای سال تحصیلی 2021 2022 دیده می ‌شود و هموطنان عزیزمان که قصد تحصیل در رشته های علوم پزشکی ارائه شده در این دانشگاه را داشته و بخواهد پس از اتمام دوره تحصیل خود به ایران باز گردند و در وطن خود مشغول به کار شوند، مشکلی در زمینه معادل سازی و ارزشیابی مدارک تحصیلی خود در ایران نخواهند داشت. در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران نیز در چند سال اخیر همواره نام این دانشگاه قرار داشته است. در آخرین لیست دانشگاه های مورد تایید این وزارتخانه که برای سال تحصیلی 2020 2021 اعلام شده و باید معیار انتخاب دانشگاه برای مشتاقان تحصیل رشته های غیر پزشکی در خارج از کشور قرار گیرد، دانشگاه واترلو به عنوان یک دانشگاه ممتاز یا گروه الف محسوب شده و مدارک تحصیلی فارغ التحصیلان آن در ایران قابل ارزشیابی می باشد.

 

رشته های دانشگاه واترلو کانادا

این دانشگاه دارای 6 دانشکده اصلی است که در قالب این دانشکده ها، رشته های دانشگاه واترلو کانادا به دانشجویان ارائه می شود. این دانشگاه بیتشر برای رشته‌ های علوم رایانه و مهندسی مطرح است. دانشکده های زیرمجموعه هر یک از آن ها در دانشگاه واترلو، عبارتند از:

- دانشکده علوم بهداشتی

- دانشکده هنر

- دانشکده مهندسی

- دانشکده محیط زیست

- دانشکده ریاضی

- دانشکده علوم

اصلی ترین گروه  های آموزشی که ارائه دهنده رشته های این دانشگاه هستند، عبارتند از: ریاضیات، شیمی، فیزیک و نجوم، جغرافیا، محیط زیست، علوم دریایی، معماری، طراحی، علوم کامپیوتر، مهندسی عمران، مهندسی مکانیک و هوافضا، مهندسی برق و الکترونیک، مهندسی شیمی، ادبیات و زبان، هنر، تاریخ، فلسفه، علوم سیاسی، روان شناسی، علوم رسانه، جامعه شناسی، مدیریت و بازرگانی، حسابداری، اقتصاد، علوم ورزشی و علوم زیستی.

 

تحصیل پزشکی در دانشگاه واترلو

طبیعتا همان طور که ذکر شد این دانشگاه معتبر کشور کانادا هم مورد تایید وزارت بهداشت ایران قرار دارد و از این نظر برای افرادی که قصد کار پس از اتمام تحصیل پزشکی در وطن خود را دارند مناسب است و هم از اعتبار بین المللی بالایی به ویژه در زمینه پزشکی برخوردار است و فارغ التحصیلان آن هم شانس کار در کانادا و هم در سایر نقاط دنیا را خواهند داشت. از این رو و با توجه به هزینه های بالای تحصیل پزشکی در دانشگاه واترلو ، داوطلب برای ورود به این دوره ها بسیار است.

 

شهریه دانشگاه واترلو کانادا

درست همانند سایر دانشگاه های کشور کانادا، شهریه دانشگاه واترلو کانادا نیز برای دانشجویان بین المللی بسیار بالاست و به همین علت در سال های اخیر، تعداد دانشجویان ایرانی که وارد این کشور شده اند به شکل فزاینده ای رو به کاهش نهاده است. هموطنان عزیز پیش از اقدام برای اخذ پذیرش بایذ با مراجعه به ساییت دانشکده مربوطه خود، با شهریه دانشگاه واترلو کانادا آشنایی کافی پیدا کرده و در صورت داشتن تمکن مالی کافی اقدام نمایند. شهریه این دانشگاه در رشته ها و مقاطع تحصیلی مختلف، متفاوت است. در جدول زیر به شهریه برخی رشته ها در مقطع کارشناسی در این دانشگاه اشاره می نماییم:

رشته های تحصیلی در دانشکده های این دانشگاه:

شهریه سال اول مقطع کارشناسی بر حسب دلار کانادا:

دانشکده علوم بهداشتی

35300

دانشکده مهندسی و نرم افزار

54600

دانشکده محیط زیست

35400

دانشکده علوم

36700

گروه حسابداری

51600

گروه معماری

51600

گروه زیست فناوری

37300

گروه ریاضیات

37900

گروه علوم کامپیوتر و محاسبات

54500

گروه مدیریت بازرگانی

39700

گروه هنرهای دیجیتال

38800

 

در سال های بعدی دوره تحصیل، شهریه ها از مقدار ذکر شده بیشتر خواهند بود. شهریه دانشگاه واترلو کانادا در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری به طور میانگین، ترمی 7000 دلار است و دانشجویان این مقاطع می توانند از طیف وسیعی از کمک هزینه ها و بورسیه دانشگاه واترلو نیز بهره مند شوند.

علاوه بر شهریه دانشگاه واترلو کانادا، دانشجویان باید با هزینه های زندگی در کانادا نیز به خوبی آشنا باشند. هزینه مسکن خارج از دانشگاه در شهر واترلو، به طور میانگین بین 600 تا 800 دلار در ماه است. همچنین هر دانشجو بسته به سبک زندگی خود، به طور میانگین 235 دلار هزینه خورد و خوراک و 385 دلار هزینه های شخصی دیگر را خواهد داشت. برای هر ترم تحصیلی نیز یک دانشجو بین 500 تا 1000 دلار، هزینه های کتب درسی و لوازم التحریر باید بپردازد. میانگین هزینه های یک دانشجو برای زندگی دانشجویی در یک ترم تحصیلی در شهر واترلو کانادا، چیزی بین 5380 تا 6680 دلار کانادا است که بسته به سبک زندگی فرد، می تواند متغیر باشد.

 

بورسیه دانشگاه واترلو

به دانشجویان بین المللی این دانشگاه تعداد قابل توجهی بورسیه دانشگاه واترلو تعلق می گیرد که البته باید در نظر داشت، با وجود بورسیه نیز هزینه های زندگی و تحصیل در این کشور همچنان برای بسیاری از هموطنانمان بسیار زیاد است. شرایط اخذ بورسیه دانشگاه واترلو کانادا برای دانشجویان بین المللی در رشته ها و مقاطع تحصیلی مختلف، متفاوت است و در برخی مقاطع تحصیلی و در برخی رشته ها، بورسیه ها و کمک هزینه های بیشتری برای اعطا به دانشجویان این دانشگاه در نظر گرفته شده است.  انواع بورسیه‌ ها و کمک هزینه ‌های دانشگاه واترلو برای دانشجویان بین ‌الملل به شرح زیر است:

- جایزه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری

- جایزه دانشجویان برتر کارشناسی ارشد

- بورسیه تحصیلات تکمیلی اونتاریو

- بورسیه تریلیوم اونتاریو

- بورسیه ‌های موسسه ترودو

- بورسیه وانیر کانادا

برخی از جایزه‌ ها هم وجود دارند که دانشجویان برای بردن آنها نیازی به اپلای ندارند و در صورت عملکرد خوب تحصیلی، افراد واجد شرایط از سمت دپارتمان برای گرفتن این جایزه‌ها معرفی می‌ شوند. کمک هزینه‌ها و وام‌ هایی هم وجود دارد که از طرف دانشگاه و دولت برای پرداخت شهریه به دانشجویان اعطا می ‌شود تا دانشجویان در حین تحصیل بتوانند با آرامش خاطر به درس و تحصیل خود بپردازند. دانشجویان دانشگاه واترلو نیز مانند سایر دانشگاه های کشور کانادا، می ‌توانند تا ۲۰ ساعت در هفته کار کنند و بخشی از مخارج خود را پوشش دهند.

 

در پایان لازم به ذکر است جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی کانادا و ویزا و مسائل مربوط به تحصیل رشته های مختلف در دانشگاه های کانادا از جمله دانشگاه واترلو تعیین وقت مشاوره می توانید با شماره موسسه مهاجرتی پرگاس پارس در ساعات اداری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • دانشگاه واترلو کانادا



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top