info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

بورسیه استانی ایتالیا

ایتالیا از بهترین کشورهای اروپایی برای مشتاقان تحصیل در خارج از کشور به شمار می رود. دانشگاه های این کشور زیبا و توریستی از رتبه های فاخری در رنکینگ های بین المللی برخوردارند و هزینه های تحصیل و زندگی دانشجویی هم در این کشور نسبت به اکثر کشورهای اروپایی کمتر است. علاوه بر این با توجه به عضویت این کشور در پیمان بولونیا، دارندگان مدارک تحصیلی از دانشگاه های این کشور، بدون نیاز به معادل سازی مدارک، می توانند در سایر کشورهای اروپایی عضو پیمان بولونیا هم مشغول به کار شوند و مدارکشان مورد تایید خواهد بود. از همه این موارد مهم تر، امکان دریافت بورسیه استانی ایتالیا برای دانشجویان خارجی از کشورهای جهان سوم است که توانایی پرداخت شهریه تحصیلی خود در دانشگاه های این کشور را ندارند. در ادامه بیشتر به شرایط و مزایای بورسیه استانی ایتالیا اشاره خواهیم نمود.



نحوه گرفتن بورسیه استانی ایتالیا

در گام اول، فرد متقاضی باید از یک دانشگاه دولتی در کشور ایتالیا پذیرش قطعی تحصیلی دریافت کند. سپس می بایست مدارکی رسمی و مستدل برای اثبات میزان درآمد سرپرست خانواده، اعضای خانواده، وضعیت سکونت خانواده و ... را ارائه نماید تا شرایط زندگی خود و خانواده اش را به خوبی شرح داده و برای دریافت بورسیه استانی ایتالیا تقاضا نماید.

 

شرایط بورسیه استانی ایتالیا

بر اساس شرایط بورسیه استانی ایتالیا، این بورسیه به  به دانشجویانی تعلق می گیرد که در کشور خود دارای درآمد بالایی نیستند و توانایی پرداخت شهریه یا زندگی دانشجویی در ایتالیا را ندارند. دارندگان این بورسیه می توانند تمامی هزینه های تحصیل خود در این کشور را تامین کنند. برای اثبات واجد شرایط بودن برای دریافت بورسیه استانی ایتالیا، فرد متقاضی باید مدارک مالی و درآمدی خود و سرپرست خانواده اش را به طور شفاف ارائه نماید و برای دریافت این بورسیه، به هیچ وجه نیازی به رزومه و مقالات آی اس آی نمی باشد. بر اساس اعلام سازمان بورسیه ایتالیا، دانشجویانی که درآمد سرپرست خانواده شان زیر 10 هزار یورو در سال است، شانس گرفتن بورسیه استانی ایتالیا را دارا هستند. از این رو، درصد قابل توجهی از هموطنانمان می توانند واجد شرایط دریافت این بورسیه تحصیلی قلمداد شوند. حتی دانشجویانی که درآمد سرپرست خانواده شان از میزام تعیین شده بالاتر باشد هم با ارائه مدارکی می توانند مشمول دریافت این بورسیه تحصیلی شوند.

 

مزایای بورسیه استانی ایتالیا

بورسیه استانی ایتالیا به میزان 5200 یورو وجه نقد همراه با 70 درصد تخفیف در خدماتی همچون خوابگاه دانشگاه، سلف سرویس و هزینه کارت تردد است. شهریه تحصیلی برای دارندگان این بورسیه به طور کامل حذف می شود و هیچ شهریه ای بابت تحصیل در ایتالیا پرداخت نخواهند کرد. در بعضی شهرهای ایتالیا، اگر به دانشجو خوابگاه تعلق گیرد، هزینه آن به طور خودکار از مبلغ بورسیه کم شده و مبلغ ۲۵۰۰ الی ۳۰۰۰ یورو به دانشجو پرداخت می گردد.

بورسیه استانی ایتالیا هیچ تعهدی اعم از ارائه خدمت برای دانشگاه یا دولت ایتالیا  یا انجام کارهای پژوهشی و تحقیقاتی برای دانشجو ایجاد نمی کند. تنها تعهد دانشجو در قبال گرفتن بورسیه استانی ایتالیا این است که در هر سال تحصیلی تعداد معینی از واحدهای خود که تقریبا نیمی از واحدهای تحصیلی می باشد را با موفقیت پاس کند. بدین ترتیب دانشجو قادر خواهد بود پس از اتمام دوره تحصیلی بدون هیچ تعهدی کشور ایتالیا را به مقصد دیگر کشورها ترک کنند. بعنوان مثال اگر فردی به تحصیل پزشکی در ایتالیا بپردازد و از بورسیه استانی ایتالیا استفاده کند، می تواند پس از اتمام دوره تحصیل خود، در صورت تمایم به کار در کشوری مانند آلمان، ایتالیا را بدون داشتن تعهدی خاص ترک نماید. بعلت عضویت ایتالیا در پیمان بولونیا، مدارک وی در آلمان مورد تایید است و نیازی به معادل سازی مدارک برای دریافت مجوز طبابت در آلمان را نیز نخواهد داشت. چنین فردی فقط باید مدرک زبان آلمانی معتبر ارائه نماید تا بتواند در بازار کار این کشور مشغول به کار شود.

این بورسیه به دانشجویان کلیه رشته های تحصیلی در تمامی مقاطع اعم از کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تعلق می گیرد و از این نظر محدودیتی وجود ندارد. دیگر مورد از مزایای بورسیه استانی ایتالیا، امکان دریافت آن برای هر مقطع تحصیلی است. بعنوان مثال اگر فردی هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را در دانشگاه های ایتالیا بگذراند، می تواند برای هر مقطع، یک بار بورسیه استانی ایتالیا را دریافت کند.

 

زمان ثبت نام بورسیه استانی ایتالیا

تاریخ ارسال درخواست و دربافت مبلغ بورسیه استانی در کشور ایتالیا در هر دانشگاهی متفاوت است و هر کدام از دانشگاه ها چارت واریزی مخصوص به خود را دارند. می توان گفت که واریز هزینه های کمک تحصیلی به حساب شخصی دانشجویان، از آغاز ترم تحصیلی با تاخیری 20 هفته ای همراه است. دانشجو برای دریافت هزینه های تحصیلی، باید در فواصل زمانی بین ماه سپتامبر تا اکتبر درخواست خود را اعلام و مدارک مورد نظر را ارسال نماید تا مشمول بورسیه استانی ایتالیا شود.

 

در پایان لازم به ذکر است جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی و ویزا و مسائل مربوط به تحصیل رشته های مختلف به ویژه علوم پزشکی و مهندسی در ایتالیا و تعیین وقت مشاوره می توانید با شماره موسسه مهاجرتی پرگاس پارس در ساعات اداری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

 

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • بورسیه استانی ایتالیا



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top