info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری

همانطور که می دانیم برنامه های متنوع و گوناگونی مانند تحصیل در کانادا، ویزای استارتاپ کانادا و مهاجرت کاری به کشور کانادا وجود دارند که منجر به کسب اقامت کانادا و در نهایت کسب شهروندی می شوند . متقاضیان مهاجرت به کانادا در صورتی که خواهان اخذ سریع و آسان تر اقامت و شهروندی هستند می توانند با سرمایه گذاری و یا ایجاد یک کسب و کار در کانادا فرآیند مهاجرت به کانادا را شروع نمایند. از کانادا به عنوان کشوری یاد می شود که از منابع غنی طبیعی برخوردار است و همین منابع غنی طبیعی منجر به  شکوفایی و رشد اقتصادی کانادا در سال های اخیر شده است .کانادا در سال 2015 در رتبه یازدهم  قدرتمند ترین کشور های دنیا از لحاظ اقتصادی قرار گرفت. این کشور همچنین علاوه بر منابع غنی طبیعی در صنایع پیشرفته مانند چوب و کاغذ ، فلزات، شیلات، صنایع معدنی، صنایع شیمیایی و نفت و صنایع غذایی مطرح است . شما از طریق سرمایه گذاری یا کارآفرینی به عنوان یک فرد خارجی می توانید به اخذ اقامت کانادا نائل شوید. کشور کانادا از طریق فرصت های متنوع سرمایه گذاری بسیاری از افراد خارجی را که قصد راه اندازی کسب و کار در این کشور را دارند به سوی این کشور جذب می نماید. به همین خاطر صحبت از مهاجرت از طریق راه اندازی کسب و کار در کانادا می شود که هموطنان عزیز ایرانی می توانند با ایجاد کسب کار و یا سرمایه گذاری در کسب و کار به اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری دست پیدا نمایند . هدف از مهاجرت به صورت سرمایه گذاری به کانادا ترغیب سرمایه دارانی است که رویا های بزرگی در سر پرورانده اند و به دنبال کشوری پیشرفته و قدرتمند اقتصادی  هستند که کسب و کاری و سرمایه گذاری را علاوه بر اینکه به رشد اقتصادی کشور کانادا کمک می نماید ایجاد نمایند و به سود چشمگیر و قابل توجهی برسند .



شرایط اخذ ویزای سرمایه گذاری کانادا

کسب شهروندی کانادا از طریقه سرمایه گذاری به متقاضی اصلی و تمام اعضای خانواده و کودکان زیر 18 سال و همچنین ازدواج کامن لا که در کشور کانادا قانونی و پذیرفته است را شامل می شود. باید خاطر نشان کرد که کودکان بالای 18 سال باید به صورت مستقل درخواست پذیرش نمایند .علاوه بر این،  والدین متقاضیان اصلی که درخواست پذیرش داده اند زمانی می توانند به کانادا بروند که متقاضیان اصلی پذیرش گرفته باشند و بعد از آن امکان پیوستن وجود دارد.

پاسپورت کشور کانادا از 3 تا 5 سال بعد از سرمایه گذاری به متقاضیان اعطا می شود زیرا در وهله اول متقاضی می بایست درخواست پذیرش برای اقامت دائم را ثبت نماید و متقاضی باید 3 سال به نحوی که 183 روز در سال در هر 3 سال در این کشور حضور فیزیکی داشته باشد . شما فقط در صورتی می توانید به کسب پاسپورت کانادا نائل شوید که پروسه بالا را طی نموده باشید.

اقامت دائم کانادا به سرمایه گذار و خانواده وی همانند یک شهروند کانادایی پاره ای از حقوق و اختیارات تعلق می گیرد به استثنای حق رای و اختیارات کلان مانند نامزدی برای نخست وزیری .

در سال های 1986 تا 2014 اخذ اقامت شهروندی کانادا از طریق سرمایه گذاری در سراسر کشور کانادا وجود داشت اما از سال 2014 به بعد این برنامه فقط در استان فرانسوی زبان کبک ارائه می شود .

بعد از اخذ اقامت دائم در کبک سرمایه گذار و خانواده وی می توانند آزادانه در هر شهر کانادا زندگی و یا مشغول به کار شوند.

مطالبی که بیان شد درباره تنها روش اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری به صورت مستقیم در استان کبک کانادا بود که تا ماه آوریل   2023 به صورت موقت درخواست پذیرش را قبول نمی نماید.

با این حال روش های متفاوتی برای اخذ ویزای سرمایه گذاری در کانادا وجود دارد که به آن اشاره خواهیم کرد.

افراد با تجربه که دارای سوابق کاری مدیریتی ، کسب و کاری و همچنین سرمایه کلانی هستند می توانند در 5 برنامه اصلی برای سرمایه گذاری در کشور کانادا که به شرح ذیل است درخواست پذیرش نمایند :

  • برنامه سرمایه گذاری ویزای استارتاپ کانادا
  •  برنامه کارآفرینان
  • برنامه خود اشتغالی
  • برنامه برگزیده استانی ( PNP  )
  • برنامه انتقال شرکت به کانادا

 

1. برنامه سرمایه گذاری ویزای استارتاپ

 در صورتی که که قصد مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری به ذهنتان خطور می کند و شرایط آن را نیز دارید ، بهترین گزینه و انتخاب پیش رو شما برنامه ویزای استارتاپ کانادا می باشد. در صورتی که می خواهید درخواست پذیرش شما برای ویزای استارتاپ کانادا موفقیت آمیز باشد بایستی : 

 

  1. نوآور باشید
  2. برای شهروندان کانادایی ایجاد اشتغال نمایید
  3. به صورت بین المللی توانایی رقابت کردن داشته باشید.

 

شرایط لازم برای سرمایه گذاران :

متقاضی به منظور اینکه واجد شرایط برنامه سرمایه گذاری ویزای استارتاپ شود باید از شرایط ذیل برخوردار باشد :

  • کسب و کار قابل قبول و واجد شرایطی داشته باشد
  • سطح متوسطی هم از زبان انگلیسی و هم زبان فرانسه دارا باشد
  • نمره 5 CLB (
  • ارائه معرفی نامه از موسسات تعیین شده ( دریافت حداقل کمک مالی به ارزش 200,000 دلار کانادا از یک سازمان ارزیاب سرمایه و کسب کار پر ریسک و دریافت مبلغی به ارزش  75,000 دلار کانادا از یک سرمایه گذاری که کارآفرین را تامین مالی می نماید . )
  • انتقال سرمایه کافی به کانادا برای سایر هزینه های جانبی

 

2. برنامه کارآفرینان

به دلیل اینکه کارآفرینان نقش کلیدی و مهمی در ایجاد فرصت های شغلی و تقویت اقتصادی کانادا ایفا می نمایند کارآفرینان تشویق می شوند برای این برنامه مهاجرتی درخواست پذیرش نمایند . در صورتی که موفق به پذیرش شوید می توانید کسب و کار خود را در کانادا شروع نمایید و همچنین اقامت دائم کانادا را نیز اخذ نمایید.

شرایط لازم برای کارآفرینان:

متقاضی به منظور اینکه واجد شرایط برنامه کارآفرینی کانادا باشد باید از شرایط ذیل بهره مند باشد :

  • راه اندازی، خرید و یا سرمایه گذاری قابل توجه ای در کسب و کار در طول 2 سال از زمانی که متقاضی به کانادا مهاجرت کرده به نحوی که در اقتصاد کانادا نقش کارآمدی داشته باشد.
  • مشارکت فعال و مستمر در مدیریت یک کسب و کار
  • استخدام حداقل یک شهروند کانادایی یا یک شهروند مقیم کانادا به غیر از خود کارآفرین و افراد وابسته به او

نکته : به منظور اینکه مشخص شود کارآفرینان دارای شروط ذکر شده می باشند ، کارآفرینان باید روند پیشرفت خود را به طور منظم در این 2 سالی که در کانادا اقامت دارند به اداره مهاجرت ارائه نمایند .

 

3. برنامه خود اشتغالی

این برنامه مختص کسانی می باشد به دنبال راه اندازی یا خرید یک کسب و کار در کانادا می باشند به نحوی که به اقتصاد کانادا کمک مضاعف نماید یا افرادی که دارای شغل مرتبط با امور فرهنگی، هنری و یا ورزشی هستند مناسب می باشد.

شرایط مورد نیاز برنامه خود اشتغالی :

  • دارای سابقه کاری مرتبط در حوزه فعالیت خود ( حداقل 2 سال در 5 سال گذشته)
  • علاقه مند بودن و قادر بودن به خود اشتغالی در کانادا
  • کسب حداقل 35 امتیاز در سیستم امتیازدهی خود اشتغالی کانادا
  • از سلامت جسمانی مناسبی برخوردار بوده و سابقه کیفری نیز نداشته باشید.

سیستم امتیاز دهی بر اساس فاکتور های تجربه، تحصیلات، سن، مهارت های زبانی و سازگاری بنا شده است.

 

4. برنامه برگزیده استانی (PNP)

این برنامه به متقاضیان مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری این امکان را می دهد که با توجه به نیاز های هر استان کانادا تعدادی از سرمایه گذاران خارجی را به منظور تقویت رشد اقتصادی کانادا جذب نماید. هر استان با توجه به شرایط خود به منظور اینکه نیاز های خود را به صورت فوری و دراز مدت تامین نماید سیستم امتیاز دهی متفاوتی با استان همجوار دیگر خود دارد. تمام متقاضیانی که به طور موفقیت آمیز پذیرش PNP را اخذ می نمایند حق اجازه کار خواهند داشت که می بایست در طول 1 تا 2 سالی که در کانادا اقامت دارند مبلغ سرمایه گذاری که هر استان تعیین کرده است را بپردازند.

 

5. برنامه انتقال شرکت به کانادا

برنامه انتقال شرکت به کانادا بهترین گزینه برای افرادی است که در کشور خود کسب و کاری را راه اندازی کرده اند و به دنبال توسعه آن می باشند . این برنامه برای شرکت های کوچک، متوسط و بزرگ طراحی شده است که می خواهند کارمندان خود را به صورت یکپارچه به کشوری دیگر منتقل نمایند . در این پروسه باید مراحل و روند قانونی به شکل صحیح انجام پذیرد تا انتقال کارمندان به کانادا صورت گیرد .

طبق آماری که وجود دارد تعداد مهاجرینی که از طریق ویزای سرمایه گذاری کانادا در 3  سال گذشته به اخذ اقامت دائم کانادا نائل شده اند در سال 2020 91,800 هزار نفر، در سال 2021 91,150 هزار نفر و در سال 2022 91,550 نفر بوده است.

 

مزایای سرمایه گذاری در کانادا

- برخورداری از سطح بالای زندگی و آزادی های فردی و اجتماعی

- بهره مندی از سیستم آموزشی عالی و تحصیل در کانادا و دریافت خدمات عمومی مقرون به صرفه

- امکان پیوستن خانواده تان به شما از طریق سرمایه گذاری در کانادا

- امکان سفر به شهر های مختلف و زیبای کانادا و تعامل با فرهنگ های مختلف در کانادا

- کشوری مناسب برای تجارت با دسترسی کامل به بازار آمریکای شمالی

- امکان درخواست پذیرش بدون اینکه سختگیری خاصی وجود داشته باشد ( عدم محدودیت سنی، عدم نیاز به دارایی خالص و عدم نیاز به تحصیلات عالی )

- شناخته شدن کانادا به عنوان بهترین کشور در گروه 20 یا G 20 

- کشوری مناسب برای راه اندازی کسب و کار سرمایه و گذاری به جهت نرخ پایین مالیات در این کشور

 

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در کانادا با خرید بیزینس

متقاضیانی که قصد مهاجرت به کشور کانادا را دارند می توانند از طریق برنامه اجازه کار تحت عنوان کارآفرینی و یا خوداشتغالی در خواست پذیرش نمایند. در این روش متقاضی می تواند با اخذ ویزای ورک پرمیت ( Work Permit  ) کسب و کاری را در کانادا خریداری نماید  و آن را توسعه و گسترش بدهد و در صورتی که در کسب و کار موفق شود و به سود برسد می تواند برای اقامت دائم کانادا اقدام نماید. در صورتی که قصد خرید بیزینس در کانادا را دارید قبل از خرید هرگونه بیزینس از سود و ضرر احتمالی آن را کاملا حساب شده و دقیق بسنجید که در آینده با مشکلات متعددی که ممکن است متحمل شوید جلوگیری شود.

 

موسسه مهاجرتی بین المللی پرگاس پارس با همکاری وکلای مجرب در کانادا آماده ارایه مشاوره در خصوص تحصیل در کانادا و انواع ویزا از جمله ویزای سرمایه گذاری و استارتاپ و اقامت دایم کانادا می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

021-88662180

اینستاگرام ماکانال ما
  • اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top