info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

ویزای ورک پرمیت آمریکا

بسیاری از مردم نقاط مختلف دنیا به مهاجرت و کار و زندگی در ایالات متحده آمریکا می اندیشند. برای ورود به این کشور پیشرفته و پهناور، یا باید پیشنهاد شغلی در سطح بالا دریافت نمود و یا کسب و کاری در این کشور راه اندازی کرد. البته گرفتن پیشنهاد شغلی یا جاب آفر از کارفرمایان فعال در اکوسیستم کسب و کار آمریکا بسیار سخت است. زیرا تنها در شرایطی ویزای کار برای فرد صادر می شود که کارفرمای آمریکایی تخصص مورد نیاز خود را از میان نیروهای کار آمریکایی نتواند پیدا کند. در این مطلب سعی داریم به شرایط انواع ویزای کار یا ویزای ورک پرمیت آمریکا اشاره نماییم.



آمریکا همچنان جزو بهترین گزینه ها برای مهاجرت محسوب می شود. بسیاری از جوانان و نوجوانان برای دستیابی به آینده مورد نظر خود همه ساله به منظور تحصیل در آمریکا وارد این کشور پیشرفته و پهناور می شوند. اما بازار کار این کشور به جز برای افرادی که در دانشگاه ها و موسسات آموزشی این کشور تحصیل کرده اند، برای دانش آموختگان سایر نقاط دنیا نیز فرصت های شغلی مناسبی دارد. از این رو بسیاری از دانش آموختگان و متخصصان رشته های مختلف سعی می کنند به نوعی با گرفتن ویزای ورک پرمیت آمریکا وارد این کشور شده و در آن به کار و زندگی بپردازند. در ادامه مطلب به شرایط انواع ویزای کار یا ویزای ورک پرمیت آمریکا به تفصیل خواهیم پرداخت.

 

انواع ویزای کار آمریکا

دلایل مختلفی همچون حقوق و درآمد بالا و محیط کاری خوب در آمریکا، این کشور را برای مهاجرت کاری جزو بهترین گزینه ها قرار داده است. برای این منظور این افراد به یکی از انواع ویزای کار آمریکا نیاز دارند. دسته بندی انواع ویزای کار آمریکا به شرح ذیل است:

- مهاجرت مبتنی بر اشتغال: اولویت اول EB-1

- مهاجرت مبتنی بر اشتغال: اولویت دوم EB-2

- مهاجرت مبتنی بر اشتغال: اولویت سوم EB-3

- مهاجرت مبتنی بر اشتغال: اولویت پنجم EB-4:

- مهاجرت مبتنی بر اشتغال: اولویت پنجم EB-5

 

حال به تفکیک به شرایط اخذ و ویژگی های هر یک از انواع ویزای کار آمریکا اشاره خواهیم نمود:

 

ویزای کار EB-1 آمریکا (اولویت اول):

ویزای کار EB-1 آمریکا مخصوص کارکنان دارای اولویت (افراد دارای استعداد خارق العاده، محققین و اساتید برجسته، و مدیران شرکت های چند ملیتی) طراحی شده است. شرایط قبولی برای این نوع ویزا بسیار سخت است و بیشتر برای افرادی است که بتوانند ثابت کنند که آنها جزو اندک افرادی هستند که این نوع مهارت را دارند.

 

انواع ویزاهای زیرمجموعه ویزای کار EB-1 آمریکا (اولویت اول) عبارتند از:

- ویزای E11 : شامل افراد دارای توانایی خارق العاده در علوم، هنر، تحصیلات، تجارت یا قهرمانی ورزشی می شود.

- ویزای E12 : شامل اساتید یا محققین برجسته می شود.

- ویزای E13 : شامل مدیران اجرایی یا مدیران چند ملیتی می شود.

- ویزای E14 : شامل همسران افراد دارنده ویزاهای E11، E12 و E13 می شود.

- ویزای E15 : شامل فرزندان افراد دارنده ویزاهای E11، E12 و E13 می شود.

 

ویزای کار EB-2 آمریکا (اولویت دوم):

ویزای کار EB-2 آمریکا برای حرفه ای های دارای مدارک و مدارج عالی یا افراد دارای استعداد و توانایی استثنایی طراحی شده است. مهم ترین چیز درباره ویزای کار آمریکا EB2 این است که کلمه استثنایی برای کلیه متقاضیان آن باید صدق کند. متخصصان دارای مدرک تحصیلی پیشرفته و افراد با توانایی استثنایی، متقاضی اولویت دوم به طور کلی باید گواهینامه کار تائید شده توسط وزارت کار را داشته باشد. فرد متقاضی برای دریافت ویزای کار آمریکا EB2 باید پیشنهاد شغلی داشته باشد و کارفرمای آمریکایی باید درخواست مهاجرت کارگر خارجی را ثبت کند که شامل پر کردن فرم l-140 می شود و کارفرما باید این فرم را از طرف کارگر پر کند.

 

انواع ویزاهای زیرمجموعه ویزای کار EB-2 آمریکا (اولویت دوم) عبارتند از:

- ویزای E21 : شامل افراد حرفه ای دارای مدارک عالی یا افراد دارای توانایی استثنایی در علوم، هنر یا تجارت می شود.

- ویزای E22 : شامل همسران افراد دارنده ویزاهای E21 می شود.

- ویزای E23 : شامل فرزندان افراد دارنده ویزاهای E21 می شود.

 

ویزای کار EB-3 آمریکا (اولویت سوم):

ویزای کار EB-3 آمریکا برای کارگران ماهر، حرفه ای ها و کارگران دیگر طراحی شده است. تعداد محدودی ویزای EB3 آمریکا در سال صادر می ‌شود. 28.6 درصد از مجموع 140 هزار ویزای مهاجر صادر شده در زمینۀ اشتغال، به ویزای EB3 آمریکا اختصاص داده می ‌شود. با ویزای EB3 آمریکا کارگران خارجی می ‌توانند به آمریکا آمده و به طور دائم در آنجا زندگی کنند و بدون داشتن سند مجوز اشتغال (EAD) کار کنند. بعد از چند سال کار کردن در همان شغل، آنها می ‌توانند کارفرما یا موقعیت کاری خود را عوض کنند. آنها گرین کارت را دریافت می‌ کنند و لازمه ‌اش این است که تمام مالیات‌ های مربوطه را پرداخت کرده باشند. همچنین به آنها اجازه مسافرت در داخل و خارج آمریکا داده می‌ شود و نیز آنها می ‌توانند در ایالتی متفاوت از ایالت اولیه زندگی کنند.

 

انواع ویزاهای زیرمجموعه ویزای کار EB-3 آمریکا (اولویت سوم) عبارتند از:

- ویزای E31 : شامل کارگران ماهر می شود.

- ویزای E32 : شامل افراد حرفه ای با مدرک مهندسی می شود.

- ویزای E34 : شامل همسران افراد دارنده ویزاهای  E31 و E32 می شود.

- ویزای E35 : شامل فرزندان افراد دارنده ویزاهای  E31 و E32 می شود.

- ویزای EW3 : شامل کارگران دیگر می شود.

- ویزای EW4 : شامل همسران افراد دارنده ویزای EW3 می شود.

- ویزای EW5 : شامل فرزندان افراد دارنده ویزای EW3 می شود

 

ویزای کار EB-4 آمریکا (اولویت چهارم):

ویزای کار EB-4 آمریکا برای برخی مهاجران خاص از جمله کارگران مذهبی، کارکنان رادیو و تلویزیون، مترجمین عراقی یا افغانی، عراقی هایی که به ایالات متحده آمریکا کمک کرده اند، کارکنان سازمانهای بین المللی، پزشکان، اعضای نیروهای مسلح، کارکنان منطقه کانال پاناما، کارکنان بازنشسته ناتو، و همسر و فرزندان کارکنان مرحوم ناتو شده است. این دسته از افراد ویزای EB-4 آمریکا را دریافت خواهند کرد، در صورتی که موقعیت شغلی دائمی در آمریکا پیدا کنند که طبق حوزۀ تخصصی‌ شان باشد (وزرا یا کارکنان رادیو و تلویزیون). با این ویزا، افراد قادر خواهند بود برای همیشه در آمریکا کار و زندگی کنند. آنها باید از قوانین و مقررات و همچنین پرداخت مالیات پیروی کنند. آنها اجازه دارند که در داخل و خارج از آمریکا سفر کنند و بعد از یک دوره زمانی مشخص، آنها می توانند موقعیت شغلی خود را تغییر دهند و در هر یک از ایالت ها که می ‌خواهند جابجا شوند.

 

انواع ویزاهای زیرمجموعه ویزای کار EB-4 آمریکا (اولویت چهارم) که می توانند مشمول هموطنانمان نیز بشوند، عبارتند از:

- ویزای BC1 : شامل برخی مجریان بین المللی می شود.

- ویزای BC2 : شامل همسران افراد دارنده ویزای BC1 می شود.

- ویزای BC3 : شامل فرزندان افراد دارنده ویزای BC1 می شود.

- ویزای SJ1 : شامل برخی فارغ التحصیلان پزشکی خارجی می شود.

- ویزای SJ2 : شامل همسر یا فرزند افراد دارنده ویزای SJ1 می شود.

 

ویزای کار EB-5 آمریکا (اولویت پنجم):

ویزای کار EB-5 آمریکا برای سرمایه گذاران کارآفرین طراحی شده است. ویزای سرمایه گذاری EB5 یکی از برترین و سریع ترین ویزای مهاجرتی از طریق سرمایه گذاری می باشد. با توجه به اینکه سرمایه گذاری در کشور کانادا برای افراد محدودیت هایی در پی دارد، سرمایه گذاری از طریق ویزای EB5 بهترین جایگزین این روش می باشد. به طوری که سرعت دریافت گرین کارت آمریکا از طریق ویزای EB5 بسیار بالاست و حدود 12 تا 18 ماه طول می کشد. با سرمایه گذاری 500 هزار دلاری در کشور آمریکا و یا 1 میلیون دلاری در یک کسب و کار که 10 شغل تمام وقت برای واجدین شرایط ایجاد کند می توانید ویزای EB5 را دریافت کنید.

 

انواع ویزاهای زیرمجموعه ویزای کار EB-5 آمریکا (اولویت پنجم) عبارتند از:

- ویزای C51 : شامل ایجاد اشتغال کنندگان در خارج از مناطق هدفمند می شود.

- ویزای C52 : شامل همسران افراد دارنده ویزای  C51 می شود.

- ویزای C53 : شامل فرزندان افراد دارنده ویزای  C51 می شود.

- ویزای T51 : شامل ایجاد اشتغال کنندگان در منطقه با بیکاری بالا یا مناطق روستایی هدف می شود.

- ویزای T52 : شامل همسران افراد دارنده ویزای  T51 می شود.

- ویزای T53 : شامل فرزندان افراد دارنده ویزای  T51 می شود.

 

موسسه مهاجرتی بین المللی پرگاس پارس با همکاری وکلای مجرب آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای و اقامت کشورهای مختلف در کلیه کشورهای دنیا از جمله آمریکا می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

021-88662180

اینستاگرام ماکانال ما

  • ویزای ورک پرمیت آمریکا



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top