info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

ویزای استارتاپ ایرلند

شرایط کنونی اقتصاد جهان، بیش از پیش ارزش افراد کارآفرین صاحب ایده را نمایان می کند. این افراد می توانند با ایده های ناب خود، ارزش افزوده تولید کرده و به اشتغالزایی پردازند که مستقیما موجب رونق در اقتصاد کشورها شده و باری از روی دوش دولت ها بر می دارند. از این رو کشورهای مختالف به ویژه کشورهای پیشرفته تمامی تلاش خود را می کنند که با اعطای مشوق های گوناگون، کارآفرینان نوآور و صاحب ایده را مجاب کنند تا کسب و کار خود را در این کشورها راه اندازی نمایند. اصلی ترین مشوق هایی که دولت ها به کارآفرینان استارت آپی ارائه می کنند عبارتند از: کمک های مالی و سرمایه گذاری، کمک های مشاوره ای در امر کسب و کار، معافیت های مالیاتی و تسهیلات مهاجرتی و اقامتی که در اغلب کشورها با نام ویزای استارت آپ شناخته می شود.  در میان کشورهای اروپایی، ایرلند نیز در سال های اخیر میزبان استارت آپ ها و شرکت های زیادی که مبتنی بر تکنولوژی های نوین هستند، بوده است. این کشور نیز که اکوسیستم کسب و کار مناسب و جذابی دارد، ویزای استارتاپ ایرلند را برای اقامت کارآفرینان نوآور در نظر گرفته که اقامت چنین افراد ارزشمندی را در این کشور تسهیل نموده و برای آنان جذابیت بیشتری ایجاد نماید. در ادامه مطلب به شرایط ویزای استارت آپ ایرلند اشاره کاملی خواهیم داشت.



در ده بند شهرهای برتر دنیا برای راه اندازی کسب و کارهای استارتاپی، بهترین شهر کشور ایرلند، پایتخت آن دابلین است که رتبه 54 را در میان شهرهای دنیا به خود اختصاص داده است. دومین شهر برتر این کشور در این رده بندی، شهر گالوی است که رتبه 313 دنیا را از آن خود کرده است. کورک، سومین شهر برتر این کشور برای راه اندازی استارت آپ به شمار می رود که رتبه 432 را در میان شهرهای دنیا در این زمینه داراست.

برنامه ویزای استارت آپ درچند سال اخیر شهرت زیادی یافته و ویزای استارت آپ کانادا مشهورترین مورد در میان کلیه کشورهای ارائه دهنده این برنامه مهاجرتی به شمار می رود. همین طور که ذکر شد، سایر کشورها به ویژه کشورهای پیشرفته نیز برای اینکه از این قافله عقب نمانند اقدام به ایجاد برنامه های مهاجرتی نسبتا مشابهی با این نام نموده اند که شرایط و مزایای هر یک بر اساس قوانین کشورهای مختلف، متفاوت می باشد. بعنوان مثال ویزای استارتاپ استرالیا نیز توسط این کشور طراحی گردیده است. ویزای استارتاپ ایرلند هم شرایط خاص خود را دارد که در این مطلب قصد داریم به تفصیل به زیر و بم آن اشاره نماییم.

 

شرایط اخذ ویزای استارت آپ ایرلند

برای بهره مندی از برنامه ویزای استارتاپ ایرلند که به طور دقیق تر برنامه کارآفرین استارت آپ ایرلند (STEP) نام دارد نیز مانند برنامه ویزای استارتاپ سایر کشورهای دنیا، می بایست یک بیزینس پلن یا طرح توجیهی کسب و کار مناسب ارائه داد. این بیزینس پلن باید به خوبی و با شفافیت کامل، موضوع فعالیت ها، برنامه تجاری و روش درآمد زایی، جایگاه در بازار، مهارت ها و تخصص های مورد نیاز و حامیان مالی را بیان نماید. همچنین بیزینش پلن باید به روشنی باید اثبات کند که کسب و کار مورد نظر در صورتی که در اکوسیستم کسب و کار ایرلند راه بیفتد، چگونه می تواند از طریقی سالم و مفید برای اقتصاد این کشور به سوددهی رسیده و اشتغالزایی نیز در این کشور ایجاد نماید.

متاسفانه بسیاری از کارآفرینان صاحب ایده هموطنمان، با وجود تسلط به مسائل فنی کسب و کار خود، در نگارش بیزینس پلن به شکلی که برای اداره مهاجرت کشور ایرلند قابل قبول باشد، توانایی کافی ندارند. لازم است این افراد در این زمینه از افراد متخصص و با تجربه کمک بگیرند. موسسه بین المللی پرگاس پارس با سال ها تجربه و چندین پرونده موفق در زمینه اخذ ویزای استارتاپ ایرلند و سایر کشورهای دنیا برای هموطنان عزیز، در زمینه نگارش بیزینسس پلن و سایر مراحل پروسه گرفتن ویزای استارتاپ، آماده ارائه خدمات به هموطنان عزیزمان می باشد.

مرحله بعدی،  پس از ارائه بیزینس پلن، ارائه اساسنامه شرکت استارتاپی می باشد که باید شامل اطلاعاتی همچون نام و نوع شرکت، ایده تجاری، اهداف، سرمایه مورد نیاز برای شروع استارت آپ و اطلاعات دیگر باشد.در مرحله بعد باید محل دفتر شرکت انتخاب شود. سپس باید ساختار و نوع شرکت تعیین گردد که معمولا باید شرکت مسئولیت محدود خصوص یا LTD باشد. حال باید کارآفرین مدارکی مثل اساسنامه، فهرست مدیران و کارکنان، آدرس دفتر ثبت شده و توضیحی درباره فعالیت های تجاری به اداره ثبت شرکت ها تحویل داده و گواهی ثبت شرکت را دریافت کند. حال باید برای شرکت حساب افتتاح گردد. سپس باید مهر برای شرکت تعیین شود، زیرا تمامی شرکت ها در کشور ایرلند ملزم به داشتن مهر رسمی هستند. مرحله بعدی ثبت نام مالیاتی در کمیسیونرهای دارایی و دریافت یه مدرک زیر است: مالیات بر شرکت، بیمه اجتماعی و مالیات بر ارزش افزوده.

ویزای استارتاپ ایرلند زیرمجموعه ای از برنامه مهاجرتی اخذ اقامت ایرلند از طریق سرمایه گذاری به شمار می رود. اما در این روش 50 هزار دلار سرمایه گذاری لازم است که البته بسته به طرح و میزان جذابیت های آن، امکان استفاده از صندوق های تامین مالی برای تامین بخشی از سرمایه مورد نیاز کسب و کار نیز وجود خواهد داشت.

 

مزایای ویزای استارتاپ ایرلند

از اصلی ترین مزایای ویزای استارتاپ ایرلند می توان به مناسب بودن اکوسیستم کسب و کار این کشور برای راه اندازی استارتاپ اشاره کرد. در این کشور بروکراسی اداری بسیار پایین بوده و نرخ مالیات نیز مناسب و معقول است.

دیگر مزیت این کشور این است که ایرلند در فناوری های نوین و نوآورانه از جمله فناوری اطلاعات و ارتباطات، علوم زیستی، کامپیوتر و الکترونیک، خدمات مالی و صنعت غذا و نوشیدنی، از پیشگامان اروپتا و حتی جهان به شمار می رود.

برنامه های حمایتی در زمینه تامین سرمایه استارت آپ ها که در این کشور به جد دنبال می شود و این خود می تواند یکی از مهم ترین مزایای ویزای استارتاپ ایرلند برای کارافرینانی که قصد راه اندازی کسب و کار در این کشور دارند، به شمار رود.

امکان افتتاح حساب بانکی و تجارت در یک کشور با اقتصادی پویا و با ارتباطات اقتصادی مناسب با طیف وسیعی از کشورهای جهان، از دیگر مزایای ویزای استارتاپ ایرلند به شمار می رود.

در ابتدای امر به فرد کارآفرین، ویزایی 2 ساله برای اقامت در ایرلند اعطا می شود که قابلیت تمدید 3 ساله نیز خواهد داشت و طبیعتا بعد از 5 سال اقامت در این کشور، می توان اقامت دائم ایرلند را نیز بدست آورد. از همان ابتدای امر، کارآفرین می تواند همسر و فرزندان خود را همراهش به ایرلند آورده و برای آنان نیز اقامت دریافت نماید. از یاد نبریم که ایرلند در حال حاضر تنها کشوری در اتحادیه اروچا به شمار می رود که در آن به طور گسترده از زبان انگلیسی برای تکلم استفاده می شود و داشتن اقامت برای خود و همسر و فرزندان در چنین کشوری یک مزیت بسیار بزرگ به شمار می رود. امکان تحصیل در ایرلند نیز برای همسر و فرزندان کارآفرینانی که از ویزای استارتاپ ایرلند استفاده کرده و در این کشور مستقر و مشغول می شوند، وجود دارد.

 

موسسه مهاجرتی بین المللی پرگاس پارس با همکاری وکلای مجرب در اسپانیا آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزا از جمله ویزای استارتاپ و اقامت دایم ایرلند می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • ویزای استارتاپ ایرلند



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top