info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

دانشگاه هلسینکی فنلاند

یکی از بهترین دانشگاه های کشور فنلاند که در رنکینگ های بین المللی دانشگاه های دنیا نیز همه ساله از رتبه خوبی برخوردار است، دانشگاه هلسینکی یا University of Helsinki می باشد که در زبان فنلانی Helsingin yliopisto نامیده می شود. این دانشگاه معتبر دولتی که در شهر هلسینکی پایتخت کشور فنلاند قرار گرفته، ابتدا در سال 1640 در تورکو به عنوان آکادمی سلطنتی Åbo ذیل امپراتوری سوئد تاسیس شد و در سال 1828 در دوران تزار الکساندر اول به هلسینکی منتقل شد. این دانشگاه هم اکنون جزو 1 درصد دانشگاه های ممتاز جهان شناخته می شود. در ادامه به شرایط تحصیل در رشته های مختلف در دانشگاه هلسینکی فنلاند در سال 2024 اشاره می کنیم.



دانشگاه هلسینکی فنلاند

دانشگاه هلسینکی فنلاند در حال حاضر بیش از 32000 دانشجوی فنلاندی و بین المللی دارد که بیش از 16 هزار نفر آن ها در مقاطع کاردانی و کارشناسی، بیش از 11 هزار نفر آنان در مقطع کارشناسی ارشد و باقی نیز در مقطع دکتری به تحصیل می پردازند. تعداد کارکنان این دانشگاه نیز بیش از 8 هزار نفر است که نزدیک به 5 هزار نفر از این تعداد را کادر آموزشی تشکیل می دهند. اکثر دوره های تحصیلی دانشگاه هلسینکی در مقاطع کاردانی و کارشناسی به زبان فنلانی و تعدادی دوره نیز به زبان سوئدی ارائه می گردد. اما در مقاطع تحصیلات تکمیلی تعداد زیادی از دوره های این دانشگاه به زبان انگلیسی ارائه می شود.

 

رتبه دانشگاه هلسینکی فنلاند

عالی بودن رتبه دانشگاه هلسینکی فنلاند در رنکینگ های معتبر بین المللی نشان دهنده ارزش بالای تحصیل در این دانشگاه است. علاوه بر این خود تحصیل در کشور فنلاند نیز یک مزیت بزرگ به حساب می آید. در سال های اخیر استارت آپ های مطرحی در این کشور ایجاد شده و اکوسیستم کسب و کار این کشور به شدت رو به رشد است. عده زیادی از کارآفرینان نیز سالانه از طریق ویزای استارت آپ فنلاند وارد این کشور شده و با ورود خود اشتغالزایی نیز می کنند. پس امکان کار در فنلاند پس از اتمام دوره تحصیل بسیار زیاد است.

 

بر اساس رتبه بندی موسسه کیو اس در سال 2021، رنکینگ دانشگاه هلسینکی فنلاند در میان دانشگاه های این کشور اول و در میان دانشگاه های سراسر جهان 104 بوده است. در سال 2022 رتبه دانشگاه هلسینکی در میان دانشگاه های این کشور همچنان اول و در میان دانشگاه های دنیا نیز همچنان 104 بوده است. در سال 2023 نیز این دانشگاه همچنان برترین دانشگاه کشور فنلاند بوده است، اما رتبه بین المللی آن با 2 رده نزول به رتبه 106 رسیده است. در آخرین رتبه بندی اعلام شده توسط موسسه کیو اس برای سال 2024، رتبه دانشگاه هلسینکی فنلاند در میان دانشگاه های این کشور یک رده سقوط کرده و بعد از دانشگاه آلتو، این دانشگاه دومین دانشگاه برتر کشور فنلاند محسوب می شود. رتبه بین المللی این دانشگاه در سال 2024 نیز با 9 رتبه نزول، به رده 115 در میان دانشگاه های برتر دنیا رسیده است.

 

به طور خلاصه آخرین رتبه دانشگاه هلسینکی فنلاند در سیستم های رتبه بندی مختلف عبارتند از:

 

  • رتبه دانشگاه هلسینکی در سیستم رتبه بندی موسسه QS در سال 2024: رتبه 115
  • رتبه دانشگاه هلسینکی در سیستم رتبه بندی Times در سال 2024: رتبه 121
  • رتبه دانشگاه هلسینکی در سیستم رتبه بندی Shanghai در سال 2023: رتبه ای بین 101 تا 150

 

شرایط تحصیل در دانشگاه هلسینکی

از شرایط تحصیل در دانشگاه هلسینکی، ارائه مدارک هویتی معتبر، مدارک تحصیلی مقاطع قبلی همراه با ریز نمرات به صورت ترجمه شده، انگیزه نامه، سوابق شغلی و تحقیقاتی و رزومه می باشد. طبیعتا برای تحصیل در این دانشگاه نیز ارائه مدرک زبان لازم است. اگر دوره تحصیلی انتخابی به زبان انگلیسی ارائه می شود، ارائه مدرک زبان آیلتس با نمره حداقل 6.5 و اگر دوره به زبان های سوئدی یا فنلاندی ارائه شود، مدرک زبان مربوطه باید ارائه گردد.

 

ددلاین اپلای برای اخذ پذیرش تحصیلی در دانشگاه هلسینکی

زمان شروع ثبت نام از 2 می آغاز می شود و ددلاین اپلای برای اخذ پذیرش تحصیلی در دانشگاه هلسینکی 10 آگوست می باشد. ترم پاییزی این دانشگاه از 1 آگوست شروع می شود و 31 دسامبر پایان می یابد. ترم بهار نیز از 1 ژانویه آغاز شده و در 31 جولای به پایان می رسد.

 

هزینه تحصیل در دانشگاه هلسینکی

طبیعتا تحصیل در فنلاند در این دانشگاه و سایر دانشگاه ها برای دانشجویان فنلاندی و اتباع کشورهای اروپایی تقریبا رایگان است. اما برای دانشجویان بین المللی هزینه تحصیل در دانشگاه هلسینکی می تواند از 13 تا 18 هزار یورو در سال بسته به رشته و مقطع تحصیلی متفاوت باشد.

 

علاوه بر این، دانشجویان باید هزینه زندگی در فنلاند را نیز در نظر بگیرند که طبیعتا بر اساس سبک زندگی افراد، این رقم می تواند متفاوت باشد. اما به طور میانگین این رقم ماهانه چیزی بین 850 تا 1300 یورو است که بخش عمده ای از آن یعنی بین 450 تا 800 یورو را هزینه مسکن شامل می شود.

 

بورسیه دانشگاه هلسینکی

در دانشگاه هلسینکی فنلاند در رشته های مختلف امکان ارائه بورسیه هایی تا 50 یا حتی 100 درصد شهریه وجود دارد. بورسیه ها می توانند ساله باشند و به دانشجویان تمام وقتی که واجد شرایط بوده و اولین سال تحصیلی را با پیشرفت قابل توجهی گذرانده باشند ارائه می شود.

 

خوابگاه دانشجویی در دانشگاه هلسینکی

متقاضیان استفاده از خوابگاه دانشجویی در دانشگاه هلسینکی باید درخواست خود را به HOAS بنیاد مسکن دانشجویی در منطقه هلسینکی که اصلی ترین سازمان غیرانتفاعی است که مسکن دانشجویی را در منطقه هلسینکی ارائه می دهد، ارائه کنند.

 

شرایط اخذ پذیرش تحصیلی مقطع کارشناسی در دانشگاه هلسینکی

از شرایط اخذ پذیرش تحصیلی مقطع کارشناسی در دانشگاه هلسینکی، قبولی در آزمون SAT می باشد. طول دوره های کارشناسی در این دانشگاه اغلب 3 سال می باشد و اعطای پذیرش تحصیلی در این مقطع، 2 بار در سال صورت می پذیرد.

 

شرایط اخذ پذیرش تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه هلسینکی

برای اخذ پذیرش تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه هلسینکی، متقاضی باید از مواردی همچون سوابق تحصیلی، مدرک مرتبط، انگیزه نامه، اصول نوشتار و دارا بودن حداقل 2 سال سابقه کار مرتبط، امتیازات لازم را کسب کند. طبیعتا متقاضیانی که امتیازی بالاتری دارند دراولویت اعطای پذیرش قرار می گیرند. اعطای پذیرش در این مقطع تحصیلی فقط سالی یک بار صورت می گیرد.

 

شرایط اخذ پذیرش تحصیلی در مقطع دکترا در دانشگاه هلسینکی

اخذ پذیرش تحصیلی در مقطع دکترا در دانشگاه هلسینکی بر اساس مکاتبات متقاضیان با استاد راهنما یا سوپروایزر خواهد بود و نیاز به تایید آنان وجود دارد. 33 برنامه تحصیلی دکترا در این دانشگاه در قالب 4 دانشکده ارائه می گردد. پذیرش تحصیلی در این مقطع بسته به رشته تحصیلی تا 5 بار در سال صورت می پذیرد.

 

رشته های دانشگاه هلسینکی فنلاند

رشته های دانشگاه هلسینکی فنلاند در قالب 11 دانشکده این دانشگاه به دانشجویان ارائه می گردد که لیست این دانشکده ها عبارتند از:

 

  • دانشکده الهیات
  • دانشکده حقوق
  • دانشکده علوم پزشکی
  • دانشکده هنر
  • دانشکده علوم
  • دانشکده داروسازی
  • دانشکده علوم زیستی و محیط زیست
  • دانشکده علوم تربیتی
  • دانشکده علوم اجتماعی
  • دانشکده کشاورزی و جنگلداری
  • دانشکده دامپزشکی

 

علاوه بر این موسسات مستقلی از جمله مراکز تحقیقاتی و کتابخانه هایی همچون کتابخانه ملی فنلاند و کتابخانه دانشگاه هلسینکی نیز در سازمان این دانشگاه تعریف شده اند. موسسه مستقل برای مطالعات پیشرفته در هلسینکی نیز از دیگر بخش های این دانشگاه به شمار می رود.

 

تحصیل پزشکی در دانشگاه هلسینکی فنلاند

باید در نظر داشت که دوره های تحصیل پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در دانشگاه هلسینکی فنلاند به زبان انگلیسی ارائه نمی گردد و فقط به زبان های فنلاندی و سوئدی ارائه می شود. این دانشگاه معتبر، در آخرین لیست اعلام شده توسط وزارت بهداشت ایران نیز جزو دانشگاه های مورد تایید قرار گرفته است. این بدین معناست که افرادی که در رشته های علوم پزشکی در این دانشگاه تحصیل کنند، می توانند پس از اتمام دوره تحصیل خود در صورت تمایل به بازگشت به ایران، بدون مشکل مدارک خود را معادل سازی کنند.

همچنین این کشور جای مناسبی برای کار و زندگی است و بعنوان مثال بسیاری اعتقاد دارند این کشور را می توان بهترین کشور برای مهاجرت پزشکان نیز دانست. از این رو بسیاری پس از تحصیل درخود این کشور مشغول به کار شده و اقامت نیز بدست می آورند.

 

در پایان لازم به ذکر است جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی فنلاند و ویزا و مسائل مربوط به تحصیل رشته های مختلف در دانشگاه های فنلاند از جمله دانشگاه هلسینکی و تعیین وقت مشاوره می توانید با شماره موسسه مهاجرتی پرگاس پارس در ساعات اداری تماس حاصل فرمایید:

021-88662180

اینستاگرام ماکانال ما

  • دانشگاه هلسینکی فنلاند



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top