info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

دانشگاه مک کواری استرالیا

یکی از دانشگاه های خوب و معتبر کشور استرالیا دانشگاه مک کواری یا Macquarie University نام دارد که در شهر سیدنی در ایالت نیو ساوث ولز و به طور دقیق تر در حومه پارک مک کواری قرار دارد. تاسیس دانشگاه مک کواری استرالیا به سال 1964 میلادی باز می گردد. در حال حاضر این دانشگاه تحقیقاتی دولتی بیش از 44 هزار دانشجو دارد که نزدیک 34 هزار نفر از آنان در مقاطع کاردانی و کارشناسی، بیش از 8000 نفر از آنان در مقطع کارشناسی ارشد و الباقی در مقطع دکتری مشغول به تحصیل هستند. نزدیک به 9000 دانشجوی بین المللی نیز در مقاطع تحصیلی و رشته های مختلف به تحصیل در دانشگاه مک کواری مشغول هستند.در ادامه به معرفی این دانشگاه و شرایط تحصیل در آن در سال 2024 میلادی خواهیم پرداخت.



دانشگاه مک کواری استرالیا

در دهه 1960 میلادی دولت منطقه ای جدید درنیو ساوث ولز ایده تاسیس سومین دانشگاه در سیدنی را مطرح کرد و پردیس آن را در منطقه  نیمه روستایی نورث راید در شهر سیدنی برقرار کردند. وجه تسمیه نام این دانشگاه، لاچلن مک کواری فرماندار نظامی سابق منطقه تحت استعمار نیو ساوث ولز در گذشته می باشد. در نهایت دانشگاه مک کواری استرالیا در سال 1964 با موافقت پارلمان ایالت نیو ساوث ولز ساخته شد. بر اساس ایده اولیه، این دانشگاه باید محیطی وسیع در  زمینه تکنولوژی و تدریس آن می شده  که الگوی آن نیز دانشگاه استنفورد آمریکا بوده است. به طور کلی کشور استرالیا از گذشته تا کنون در زمینه رشد فناوری تمرکز بالایی داشته است. هم اکنون نیز این کشور با ارائه ویزای استارت آپ استرالیا به کارآفرینان نوآور سعی در گسترش کسب و کارهای مبتنی بر فناوری های نوین در اکوسیستم کسب و کار خود را دارد. این موضوع موجب می شود که دانش آموختگان رشته های مبتنی بر فناوری در دانشگاه های استرالیا نیز در پیدا کردن شغل شانس بالاتری داشته باشند.

دانشگاه مک کواری اولین دانشگاه در کشور استرالیا بوده که سیستم مدارک خود را با پیمان بولونیا که استاندارد آموزشی در اروپاست تطبیق داده است. بیش از 1600 نفر کادر آموزشی و هیئت علمی و بیش از 1800 کادر اداری و اجرایی در این دانشگاه به فعالیت مشغول هستند.

 

پذیرش تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه مک کواری استرالیا

در برخی موارد از دانشجویان بی المللی برای تحصیل در دانشگاه مک کواری، باید دوره یک ساله کالج در سطح پیش دانشگاهی و یا دیپلم در سطح دانشگاهی بپردازند و بعد از اتمام موفقیت آمیز دوره دیپلم دانشگاهی تحت عنوان MUIC، به عنوان دانشجوی سال دوم در مقطع کارشناسی شروع به تحصیل نمایند. بمنظور پذیرش تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه مک کواری استرالیا باید مدارک زیر ارائه گردد:

 

  • مدرک دبیرستان با ریز نمرات همراه ترجمه و معدل حداقل بالای 55 درصد که در برخی رشته ها بالاتر لازم است.
  • مدرک زبان آیلتس با نمره حداقل 6.5 و در برخی رشته ها حداقل 7
  • فرم پر شده درخواست پذیرش تحصیلی
  • انگیزه نامه
  • مدرک تمکن مالی یا مدارک معافیت از پرداخت هزینه
  • مدرک گذراندن تست های پزشکی
  • میانگین شهریه سالانه دانشجویان بین المللی این دانشگاه 34 هزار دلار است که 16 هزار دلار آن باید ابتدا پرداخت شود.
  • مدارک هویتی همراه ترجمه آن ها

 

پذیرش تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه مک کواری استرالیا

بمنظور پذیرش تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه مک کواری استرالیا نیز باید مدارک ذیل ارائه گردد:

 

  • مدرک کارشناسی با معدل بالای 60 تا 65 درصد و نمرات قابل قبول
  • مدرک زبان آیلتس با نمره حداقل 6.5 و در برخی رشته ها حداقل 7
  • فرم پر شده درخواست پذیرش تحصیلی
  • توصیه نامه از حداقل 2 استاد
  • انگیزه نامه
  • مدرک تمکن مالی یا مدارک معافیت از پرداخت هزینه
  • مدرک گذراندن تست های پزشکی
  • میانگین شهریه سالانه دانشجویان بین المللی این دانشگاه 38 هزار دلار است.
  • مدارک هویتی همراه ترجمه آن ها

 

پذیرش تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه مک کواری استرالیا

بمنظور پذیرش تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه مک کواری استرالیا نیز باید مدارک ذیل ارائه گردد:

 

  • مدرک کارشناسی ارشد با نمرات GPA بالای 4.38 از 7 نمره یا معدل بالای 67 الی 70 درصد
  • مدرک زبان آیلتس با نمره حداقل 6.5 و در برخی رشته ها حداقل 7
  • پروپوزال‌ های تحقیقاتی
  • فرم پر شده درخواست پذیرش تحصیلی
  • توصیه نامه از حداقل 2 تا 3 استاد
  • سابقه کاری برای بعضی از رشته ‌ها
  • انگیزه نامه
  • گذراندن آزمون ISAT
  • مدرک تمکن مالی یا مدارک معافیت از پرداخت هزینه
  • مدرک گذراندن تست های پزشکی
  • میانگین شهریه سالانه دانشجویان بین المللی این دانشگاه 46 هزار دلار است.
  • مدارک هویتی همراه ترجمه آن ها

 

رشته های دانشگاه مک کواری استرالیا

در این دانشگاه بیش از 341 دوره آموزشی ارائه می شود که 187 مورد در مقطع کاردانی و کارشناسی بوده و 154 مورد نیز مختص مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری است.رشته های دانشگاه مک کواری استرالیا در قالب 4 دانشکده و 35 بخش یا گروه علمی به دانشجویان ارائه می گردد. دانشکده های این دانشگاه عبارتند از:

 

  • دانشکده هنر
  • دانشکده علوم و مهندسی
  • دانشگاه پزشکی و علوم بهداشتی
  • مدرسه بازرگانی مک کواری

 

همچنین مراکز تحقیقاتی و موسساتی وابسته به این دانشگاه هستند که عبارتند از:

 

  • بیمارستان دانشگاه مک کواری
  • موسسه تحقیقاتی استرالیا برای محیط زیست و پایداری
  • مرکز شنوایی استرالیا (با شراکت شرکت داروسازی کوچیلر)

 

رنکینگ دانشگاه مک کواری استرالیا

فاخر بودن رتبه دانشگاه مک کواری استرالیا که در در رنکینگ های معتبر بین المللی نشان دهنده ارزش بالای تحصیل در این دانشگاه است. با اینکه  این دانشگاه اعتباری در حد دانشگاه های گروه هشت استرالیا ندارد، اما با رشد خیره کننده که در رنکینگ های بین المللی داشته است، از دانشگاه های جذاب استرالیا برای تحصیل دانشجویان بین المللی محسوب می شود. بر اساس رتبه بندی موسسه کیو اس در سال 2021، رنکینگ دانشگاه مک کواری در میان دانشگاه های این کشور 12 و در میان دانشگاه های سراسر جهان 214 بوده است. در سال 2022 رتبه دانشگاه مک کواری در میان دانشگاه های این کشور یک رتبه نزول داشته و 13 بوده است، اما در میان دانشگاه های دنیا با 14 رتبه صعود، این دانشگاه رتبه 200 را به خود اختصاص داده است. در سال 2023 رتبه این دانشگاه در میان دانشگاه های استرالیا با یک رده نزول دیگر مواجه شده و 14 بوده است، اما رتبه بین المللی آن با 4 رده صعود به رتبه 195 رسیده است. در آخرین رتبه بندی اعلام شده توسط موسسه کیو اس برای سال 2024، رتبه دانشگاه مک کواری استرالیا در میان دانشگاه های این کشور 5 رده صعود کرده و این دانشگاه بالاتر از دانشگاه های معتبری همچون دانشگاه ولونگونگ، دانشگاه دهم کشور استرالیا محسوب شده است. رتبه بین المللی این دانشگاه در سال 2024 نیز با صعودی حیرت انگیز، به رده 130 در میان دانشگاه های برتر دنیا رسیده است.

 

  • رتبه دانشگاه مک کواری در سیستم رتبه بندی موسسه QS در سال 2024: رتبه 130
  • رتبه دانشگاه مک کواری در سیستم رتبه بندی Times در سال 2024: رتبه 180
  • رتبه دانشگاه مک کواری در سیستم رتبه بندی Shanghai در سال 2023: رتبه ای بین 201 تا 300

 

تحصیل پزشکی در دانشگاه مک کواری

طبیعتا با توجه با اینکه بسیاری استرالیا را بهترین کشور برای مهاجرت پزشکان می دانند و شرایط کاری و درآمدی برای پزشکان در این کشور پیشرفته و مهاجرپذیر بسیار مناسب است، تحصیل رشته پزشکی در این کشور نیز بسیار مطلوب است. زیرا پس از اتمام دوره تحصیل پزشکی در دانشگاه مک کواری یا هر دانشگاه دیگری در این کشور، می توان به عنوان پزشک در این کشور مشغول به کار شد.

 

اما تحصیل پزشکی در دانشگاه مک کواری برای دانشجویان ایرانی که قصد دارند پس از تحصیل در استرالیا به ایران بازگشته و در وطن خود به طبابت مشغول شوند نیز مناسب است. زیرا در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران برای سال تحصیلی 2023 2024 نام این دانشگاه معتبر کشور استرالیا به چشم می خورد.

 

دانشگاه مک کواری نخستین دانشگاه استرالیاست که مالک یک مرکز پزشکی خصوصی است. بیمارستان دانشگاه مک کواری که مستقیما توسط این دانشگاه اداره می شود در سال 2021 در داخل پردیس این دانشگاه افتتاح شد و در ضلع شمالی پردیس اصلی دانشگاه در جنب زمین های ورزشی قرارگرفته است. این بیمارستان دارای 183 تخت، 13 اتاق عمل مجهز و 2 مجموعه آنژیوگرافی قلب و عروق است. مدرسه پزشکی پیشرفته استرالیایی نیز در محوطه همین بیمارستان واقع است.

 

هزینه تحصیل در دانشگاه مک کواری

همانند سایر دانشگاه های کشور استرالیا، هزینه تحصیل در دانشگاه مک کواری نیز بالاست. میانگین هزینه تحصیل در این دانشگاه چیزی بین 20 تا 40 هزار دلار استرالیا در سال است. البته این رقم می تواند در رشته ها و مقاطع تحصیلی مختلف از ارقام ذکر شده کمتر یا بیشتر نیز باشد. علاوه بر این یک دانشجو که قصد دارد در این دانشگاه شهر سیدنی تحصیل کند باید هزینه زندگی در استرالیا و شهر سیدنی را نیز در نظر داشته باشد. به طور میانگین هزینه های زندگی یک فرد در سیدنی استرالیا بدون هزینه مسکن حدود 1800 دلار استرالیا در ماه است. البته برخی افراد با سبک زندگی متفاوت می توانند هزینه کمتری در ماه صرف نمایند.

 

بورسیه دانشگاه مک کواری

این دانشگاه نیز مانند بسیاری  دیگر از دانشگاه های استرالیا، بورسیه های متعددی را به دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. این دانشگاه برای ایرانیان 10 برنامه بورسیه در نظر گرفته که هر کدام ممکن است بین 10 تا 25 درصد از هزینه‌ ها را پوشش دهند و یا کمک هزینه 5 یا 10 هزار دلاری را اعطا کنند.

 

پردیس های دانشگاه مک کواری

پردیس اصلی دانشگاه مک کواری به مساحت 126 هکتار، در 16 کیلومتری و شمال غربی مرکز تجاری شهر سیدنی در ایالت نیو ساوث ولز قرار گرفته است. محوطه دانشگاه از فضای سبز بسیار زیبا تشکیل  شده است. غیر از دانشکده ‌ها و دپارتمان‌ های دانشگاه، این پردیس شامل پارک علم و فناوری، موزه، گالری هنر، پارک مجسمه‌ سازی، یک بخش نظارت، مرکز ورزش، مرکز آبزیان و بیمارستان خصوصی دانشگاه مک کواری نیز می‌ گردد.

 

در پایان جولای سال 2011 کتابخانه قدیمی این دانشگاه تعطیل شد و 1 آگوست همان سال کتابخانه جدید این دانشگاه که اولین کتابخانه درون دانشگاهی در استرالیا است که از سیستم ذخیره سازی و بازیابی خودکار مکانیکی استفاده می‌کند، با بیش از 1 میلیون و 800  هزار پرونده آموزشی شامل کتب، مقالات و جزوات و همچنین انواع فایل ‌های آموزشی الکترونیک افتتاح شد.

 

مرکز ورزشی و آبزیان دانشگاه مک کواری نیز در نواحی غرب پردیس واقع است. در این مرکز باشگاه‌ های ورزشی، مرکز آبزیان، استخری به طول 50 متر در محوطه باز و استخری سرپوشیده به طول 25 متر قرار دارد. این مرکز همچنین دارای زمین ‌های ورزشی متعددی برای ورزش های اسکواش، بدمینتون، بسکتبال، والیبال و... هستند. این دانشگاه همچنین دارای 7 هکتار زمین برای فوتبال و تنیس نیز می‌باشد که برخی تیم‌ های مشهور محلی سیدنی از این زمین بازی استفاده می‌ کنند.

 

یکی از دغدغه های دانشجویان بین المللی مساله اسکان است. دانشگاه مک کواری دارای دو ساختمان محل سکونت و خوابگاه در خود پردیس اصلی دانشگاه به نام‌ های ساختمان دانمور لنگ و ساختمان رابرت منزیس می ‌باشد که هر دو در سال 1972 ساخته شده‌ اند. این خوابگاه‌ ها به غیر از محل اسکان و تهیه خورد و خوراک، در زمینه پشتیبانی آکادمیک از دانشجویان و برگزاری انواع فعالیت‌ های ورزشی و اجتماعی نیز فعال هستند. به غیر از 2 خوابگاه مذکور، دهکده دانشگاه مک کواری واقع در منطقه مارس فیلد در شمال شهر سیدنی که برای اسکان دانشجویان در نظر گرفته شده نیز دارای بیش از 900 اتاق برای اسکان دانشجویان می‌ باشد. اگر فردی قصد استفاده از امکانات خوابگاهی دانشگاه را نداشته باشد می تواند یک خانه تک خوابه در این شهر اجاره کند که حداقل باید حداقل 1200 دلار هزینه اجاره بپردازد.

 

در پایان لازم به ذکر است جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی استرالیا و ویزا و مسائل مربوط به تحصیل رشته های مختلف در دانشگاه های استرالیا از جمله دانشگاه مک کواری و تعیین وقت مشاوره می توانید با شماره موسسه مهاجرتی پرگاس پارس در ساعات اداری تماس حاصل فرمایید:

021-88662180

اینستاگرام ماکانال ما

  • دانشگاه مک کواری استرالیا
  • دانشگاه مک کواری
  • دانشگاه مک کواری استرالیا



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top