info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

بهترین کشور برای مهاجرت پزشکان

همه ساله پزشکان زیادی از سراسر دنیا قصد مهاجرت به کشوری دیگر به منظور ساخت آینده ای مطابق میلشان برای خود و فرزندان را در سر دارند و بسیاری هم موفق به انجام این امر می شوند. پزشکان هموطن ما نیز از این قاعده مستثنی نیستند و همه ساله عده زیادی تصمیم به مهاجرت به خارج از کشور می گیرند. این افراد با توجه به فاکتورهای مختلفی چون میزان درآمد پزشکان در کشورهای مختلف، زبان کشور مقصد، راحتی پروسه اخذ ویزا و اقامت و بازار کار رشته تخصصی خود در کشورهای مورد نظر معمولا برای انتخاب مقصد مهاجرت خود اقدام می نمایند. البته این که کدام کشور بهترین کشور برای مهاجرت پزشکان محسوب می شود بر اساس معیار های هر فردی می تواند متفاوت باشد. اما ما در این مطلب قصد داریم با در نظر گرفتن اصلی ترین موارد که برای درصد بالایی از پزشکان از اصلی ترین معیارها به شمار می رود، به معرفی تعدادی از گزینه های موجود برای انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت پزشکان در سال 2024 بپردازیم. با ما همراه باشید.



بهترین کشور برای مهاجرت پزشکان

پزشکان عمومی و متخصص هموطن، پیش از اپلای کردن باید تمامی فاکتورهای انتخاب کشور مقصد مهاجرت کاری خود را در نظر گرفته و بر اساس آن، به انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت پزشکان که مناسب حال آنان است، اقدام نمایند که به برخی از این فاکتورها اشاره می کنیم:

 

  • زبان:

اولین فاکتور در زمینه انتخاب مقصد مهاجرت کاری برای پزشکان، مقوله زبان می باشد. طبیعتاً برای افرادی که به زبان آلمانی تسلط بالایی دارند و می توانند مدرک زبان آلمانی معتبر در سطح بالا ارائه دهند، بهترین کشور برای مهاجرت پزشکان می ‌تواند از بین کشورهای آلمان، اتریش و سوئیس انتخاب گردد. برای افرادی که به زبان انگلیسی مسلط بوده و می توانند مدرک زبان انگلیسی معتبر در سطح حداقل نمره ۷ در آزمون آیلتس ارائه کنند نیز بهترین کشور برای مهاجرت پزشکان از بین کشورهای آمریکا، انگلیس، استرالیا، کانادا و نیوزلند انتخاب می ‌شود. البته کار پزشکی در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و دریای عمان همچون قطر، کویت و عمان نیز با داشتن مدرک زبان انگلیسی معتبر و تسلط به این زبان امکان پذیر است و داوطلبان نیازی به داشتن تسلط به زبان عربی نخواهند داشت. در سایر کشورهای دنیا به ویژه کشورهای اروپایی و کشورهای مهاجر پذیر منطقه اسکاندیناوی نیز، برای دریافت مجوز کار پزشکی، نیاز به تسلط به زبان رسمی همان کشور و ارائه مدرک همان زبان می باشد.

 

  • شرایط پروسه معادل سازی مدارک پزشکی در کشورهای مختلف:

می دانیم که نظام سلامت کشورهای مختلف دنیا به هیچ وجه ریسک نکرده و در مورد اعطای مجوز کار پزشکی به دانش آموختگان دانشگاه های سایر کشورها، سهل انگاری نمی کنند. شرایط پروسه معادل سازی مدارک تحصیلی پزشکی در کشورهای مختلف نیز یکی دیگر از فاکتورهای مهم در انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت پزشکان به شمار می ‌رود. به عنوان مثال در کشورهایی مانند کویت و قطر تسهیلات جالبی وجود دارد و پس از آن که پزشک از یک کارفرما در آن کشورها جاب آفر دریافت نمود، می ‌تواند وارد آن کشور شده و برای کارفرمای مورد نظر مشغول به کار شود. لازم نیست وی در ابتدای امر پروسه معادل سازی مدارک تحصیلی خود را طی کرده و پس از آن به کار مشغول شود، بلکه همزمان با کار برای کارفرمای مورد نظر می تواند پروسه معادل سازی مدارک تحصیلی خود در آن کشور را نیز جلو ببرد. از طرف دیگر آزمون معادل سازی مدارک در این کشورها نیز به زبان انگلیسی برگزار می‌ شود و نیازی به آموختن زبان عربی برای موفقیت در این آزمون وجود ندارد. مزیت دیگر انتخاب این دو کشور به عنوان مقصد مهاجرت کاری پزشکان این است که همان دوره کار برای کارفرما در کشور مورد نظر، به عنوان دوره کارورزی نیز به حساب می آید و نیازی به طی کردن یک دوره کارورزی مجزا برای دریافت مجوز کار طبابت در این کشورها وجود ندارد. در اغلب کشورهای دنیا آزمون معادل سازی مدارک تحصیلی پزشکی به زبان رسمی همان کشور برگزار می ‌شود و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس در این مورد استثنا هستند. همچنین در اغلب کشورهای دنیا ابتدا باید پروسه معادل سازی مدارک طی شده و پزشک یک دوره کارورزی را زیر نظر پزشکان رجیستر شده در نظام سلامت آن کشور بگذراند تا به وی مجوز کار در نظام سلامت آن کشور اعطا شود.

 

  • میزان درآمد پزشکان در کشورهای مختلف:

میزان درآمد پزشکان در کشورهای مختلف نیز یکسان نیست و برای انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت پزشکان، این فاکتور نیز باید مدنظر قرار گیرد. همچنین میزان مالیات بر درآمد نیز در کشورهای مختلف متفاوت است، از این ‌رو درآمد خالص پزشکان در کشورهای گوناگون تیز می تواند متفاوت باشد. همچنین باید تناسب درآمدها و هزینه های زندگی در کشورها را نیز مدنظر قرار داد که در نهایت به رفاه بیشتر منجر خواهد شد. طبیعیست که هر پزشکی قصد دارد با مهاجرت، رفاه بیشتری برای خود و خانواده اش رقم بزند.

 

بهترین کشورها برای مهاجرت پزشکان کدامند؟

با در نظر گرفتن تمام فاکتورها آمریکا، کانادا، استرالیا، هلند، بلژیک، ایرلند، انگلیس، فرانسه، سوئیس، دانمارک، اتریش، آلمان، سوئد، نروژ و نیوزلند، بهترین کشورها برای مهاجرت پزشکان به شمار می روند. علاوه بر این کویت، عمان، امارات و قطر را نیز می توان گزینه های مناسبی برای مهاجرت پزشکان ایرانی در سال 2024 دانست.

 

بهترین کشورها برای مهاجرت پزشکان متخصص

برای پزشکان عمومی و متخصص شرایط چندان فرق خاصی ندارد و گزینه های موجود برای انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت پزشکان برای پزشکان عمومی و متخصص و حتی فوق تخصص تقریبا یکی می باشد. به طور کلی در اکثریت مطلق کشورها درآمد پزشکان متخصص بیش از پزشکان عمومی است و از درآمد سالیانه بالاتری برخوردارند. پزشکان متخصص هم مانند پزشکان عمومی در بدو ورود به کشور مقصد مهاجرت کاری خود باید برای معادل سازی مدرک پزشکی عمومی خود اقدام کنند تا بتوانند در آن کشور مجوز کار دریافت کنند. در ادامه لیست بهترین کشورها برای مهاجرت پزشکان متخصص و عمومی را خدمت شما عزیزان ارائه می نماییم:

 

مهاجرت کاری پزشکان به آمریکا

فرآیند مهاجرت کاری پزشکان به آمریکا از کشورهای دیگر دنیا کمی سخت تر است. طبیعتا متقاضیان مهاجرت کاری پزشکان به آمریکا در گام اول می بایست به معادل سازی مدارک تحصیلی پزشکی در آمریکا اقدام نمایند. در پروسه معادل سازی ارائه مدرک زبان انگلیسی معتبر چون آیلتس با حداقل نمره 6.5 و قبولی در آزمون ارزشیابی مدارک تحصیلی پزشکی به نام آزمون USMLE آمریکا ضروری می باشد. این آزمون شامل بخش های عملی و تئوریک بسیار دشواری است که تنها پزشکان بسیار مسلط و با دانش روز می توانند از پس آن با موفقیت بر آیند. این مراحل تقریبا شبیه سایر کشورها به شمار می رود. اما مشکل اصلی در سر راه مهاجرت کاری پزشکان به آمریکا، بحث ویزاست که برای هموطنان عزیز ما به راحتی صادر نمی شود. از این رو توصیه می شود که پزشکان هموطن که قصد مهاجرت کاری را دارند توصیه می شود که گزینه های بهتر و راحت تری چون آلمان، اتریش، انگلیس، هلند و سایر کشورهای اتحادیه اروپا و همچنین استرالیا یا کانادا را به عنوان مقصد مهاجرت خود برگزینند.

 

  • میانگین درآمد پزشکان عمومی در آمریکا در سال 2024: 230 هزار دلار در سال
  • میانگین درآمد پزشکان متخصص در آمریکا در سال 2024: 370 هزار دلار در سال

 

همین تفاوت زیاد درآمد پزشکان در آمریکا با کشورهای اروپایی و حتی انگلیس موجب می شود بسیاری با وجود سختی های زیاد، برای ورود به نظام سلامت این کشور تلاش کنند.

 

مهاجرت کاری پزشکان به کانادا

ناگفته پیداست که کشوری مثل کانادا که همه ساله در صدر جذب مهاجر در میان کشورهای دنیا قرار دارد در همه رشته های مختلف به افراد متخصص و کارآمد نیاز دارد و رشته پزشکی نیز از این قاعده مستثنی نیست و نرخ مهاجرت کاری پزشکان به کانادا قابل توجه است.

در کانادا نیز در رشته هایی مانند پزشکی، سخت گیری های فراوانی برای اعطای اجازه کار به افرادی که در خارج از این کشور تحصیل کرده اند صورت می پذیرد. در حقیقت پروسه معادل سازی مدارک تحصیلی پزشکی در کانادا بسیار سخت و پیچیده بوده و از کشور انگلیسی زبانی مانند استرالیا نیز به مراتب سخت تر است. اولین موردی که در مورد آن بسیار سختگیری می شود ارائه مدرک زبان معتبر آیلتس با نمره حداقل 7 و یا معادل آن در آزمون تافل می باشد. در استان کبک این کشور که زبان فرانسوی نیز رایج است ارائه مدرک زبان فرانسوی نیز الزامی می باشد. در پروسه معادل سازی که لازمه مهاجرت کاری پزشکان به کانادا می باشد، شرکت در آزمون ارزیابی مدارک پزشکی یا MCCEE الزامی می باشد که پذیرفته شدگان این آزمون پروانه طبابت در کانادا را دریافت می کنند. شرکت در آزمون دو مرحله ای MCCQE نیز دیگر مرحله فرآیند معادل سازی مدارک پزشکی در کانادا به شمار می رود.

کمتر بودن درآمد پزشکان در کانادا نسبت به آمریکا موجب مهاجرت آنان شده و کمبود پزشک موجب شده در کانادا بسیاری از پزشکان صف های نسبتا طویل مراجعین و بیماران مواجه باشند، این در حالی است که در اکثر کشورهای توسعه یافته همچین مواردی اصلا دیده نمی شود.

 

  • میانگین درآمد پزشکان عمومی در کانادا در سال 2024: 271 هزار دلار در سال
  • میانگین درآمد پزشکان متخصص در کانادا در سال 2024: 338 هزار دلار در سال

 

مهاجرت کاری پزشکان به استرالیا

استرالیا کشوری به شدت مهاجر پذیر می باشد که توسعه ای متوازن را در دستور کار دارد. یکی از اصلی ترین نیازهای این کشور برای توسعه بیشتر، نیروی انسانی ماهر است. طبیعتا از اصلی ترین نیازهای مردم در یک کشور توسعه یافته دسترسی به نظام بهداشت و درمان و سلامت است که بدین جهت این کشور زیرساخت های نظام سلامت خود را به شکل چشمگیری گسترش داده است. اما همین زیرساخت ها نیز بدون نیروی کار متخصص در نظام بهداشت و درمان کارایی ندارد و همین نیاز این کشور به پزشکان و متخصصین بخش سلامت موجب شده نرخ مهاجرت کاری پزشکان به استرالیا سال به سال افزایش پیدا کند.

اما طبیعیست که بدون انجام فرآیند معادل سازی مدارک تحصیلی پزشکی در استرالیا، هیچ پزشکی که در خارج از این کشور درس خوانده باشد نمی تواند در نظام بهداشت و درمان این کشور مشغول به کار شود. این سخت گیری بدین علت است که پزشکانی که در کشورهای دیگر تحصیل کرده اند، حتما از سطح علمی و مهارتی تقریبا برابری با پزشکانی که تحصیل در استرالیا انجام داده اند، برخوردار باشند.

پزشکان عمومی برای مهاجرت به استرالیا می بایست ابتدا در سازمان AMC یا Australian Medical Council که مسئول ارزیابی سطح علمی پزشکان است و سازمان ECFMG که یک ارگان آمریکلیی جهت ارزشیابی مدارک تحصیلی پزشکی است ثبت نام نمایند. هزینه ثبت نام در این دو سازمان به ترتیب 500 و 205 دلار استرالیاست. مرحله بعدی شرکت در آزمون AMC MCQ می باشد و پزشکان می بایست در این آزمون نمره قبولی را اخذ نمایند. شرکت در آزمون OET یا Occupational English Test دیگر مرحله در پروسه معادل سازی جهت مهاجرت کاری پزشکان به استرالیا می باشد. این آزمون دقیقا به مثابه آزمون زبان تخصصی پزشکی به شمار می آید و پزشکان می بایست در این آزمون در هر مهارت نمره B را کسب نمایند که معادل نمره 7 در آزمون زبان عمومی آیلتس می باشد. البته چون در این آزمون بیشتر روی مباحث و اصطلاحات تخصصی پزشکی مانوور داده می شود، برای پزشکان راحت تر می باشد. شرکت در آزمون OET در بسیاری از کشورهای همسایه ما نیز برگزار می شود. هزینه شرکت در این آزمون نیز 587 دلار استرالیاست. سپس پزشکان پس از قبولی در امتحانات فوق می بایست با ویزایی موقت وارد این کشور شده و پروسه اخذ پیشنهاد کاری و قرارداد خود را کامل نمایند.

از آنجا که کشورهای آمریکا، کانادا، نیوزلند، شرایط بسیار سختی را برای اعطای اقامت کاری به پزشکان در نظر گرفته اند، مهاجرت کاری پزشکان در استرالیا یک گزینه بسیار مناسب برای افرادی است که قصد مهاجرت به یک کشور انگلیسی زبان را دارند. استرالیا به نسبت جمعیت فعلی خود که در حال رشد نیز می باشد، تعداد بسیار کمی پزشک دارد و از طرف دیگر جمعیت این کشور رو به پیری می گراید و نیاز به خدمات درمانی و پزشکی بیشتر حس می شود. از این رو این کشور به مراتب ساده تر از بسیاری از کشورهای مشابه، به پزشکان مجوز مهاجرت و کار را اعطا می کند. با در نظر گرفتن جمیع جهات می توان گفت استرالیا به نوعی بهترین کشور برای مهاجرت پزشکان در خارج از قاره اروپا به شمار می رود و افرادی که زندگی در اروپا را به عنوان اولویت برای خود در نظر نگرفته اند برایشان بهترین گزینه استرالیاست.

افراد متقاضی مهاجرت کاری پزشکان به استرالیا معمولا به علت بازار کار مناسب این رشته در این کشور، درآمد مناسب پزشکان در این کشور و شرایط مناسب برای یک زندگی آرام، این کشور پهناور را به عنوان مقصد مهاجرت کاری خود بر می گزینند.

 

  • میانگین درآمد پزشکان عمومی در استرالیا در سال 2024: 140 هزار دلار در سال
  • میانگین درآمد پزشکان متخصص در استرالیا در سال 2024: 260 هزار دلار در سال

 

مهاجرت پزشکان به هلند

هلند یکی از کشورهای توسعه یافته اروپایی به شمار می رود که زندگی همراه با آرامش فراوان مردم از شاخصه های اصلی این کشور به شمار می رود. البته این کشور برای پزشکان نیز یک مقصد مهاجرتی عالی به حساب می آید، چنانچه برخی این کشور را سرزمین رویاهای پزشکان در قلب قاره سبز لقب داده اند. شرایط کاری بسیار مناسب، ساعات کار کوتاه تر نسبت به بسیاری از کشورها، تعطیبلات بیشتر نسبت به بسیاری از کشورها و درآمد بسیار مناسب، از اصلی ترین دلایل رشد روز افزون نرخ مهاجرت پزشکان به هلند محسوب می شود. در سیستم بهداشت و درمان فوق العاده کشور هلند برای هر فرد یک پزشک خانواده تعریف شده است و هر فردی در صورت بیماری به راحتی به پزشک خود دسترسی می یابد و در این کشور صف های طولانی انتظار در مطب پزشکان هرگز وجود ندارد.

فرآیند معادل سازی مدارک پزشکی در این کشور نیز به مانند سایر کشورهای دنیا لازمه اعطای مجوز طبابت برای پزشکان تحصیل کرده در دانشگاه های کشورهای دیگر به شمار می رود. از این رو مشتاقان مهاجرت کاری پزشکان به هلند می بایست خود را برای موفقیت در آزمون زبان هلندی و آزمون معادل سازی مدارک تحصیلی آماده نمایند.

 

  • میانگین درآمد پزشکان عمومی در هلند در سال 2024: 117 هزار دلار در سال
  • میانگین درآمد پزشکان متخصص در هلند در سال 2024: 253 هزار دلار در سال

 

مهاجرت کاری پزشکان به انگلستان

سیستم بهداشت و درمان بریتانیا یکی از بهترین و فراگیرترین ها در میان کشورهای دنیا به شمار می رود و بسیاری از پزشکان از سراسر دنیا نیز مشتاق کار در چنین سیستمی هستند. به منظور مهاجرت کاری پزشکان به انگلستان نیز مانند سایر کشورهای ذکر شده، فرآیند معادل سازی مدارک پزشکی الزامی است. در این فرآیند باید پزشکان حتما آزمون معادل سازی مدارک تحصیلی پزشکی در انگلستان با نام آزمون PLAB انگلستان را با موفقیت پشت سر بگذارند و همچنین مدرک زبان انگلیسی معتبر چون آیلتس یا تافل را با حداقل نمره خواسته شده توسط سیستم بهداشت و درمان این کشور را ارائه نمایند.

طبیعتا مناسب بودن درآمد پزشکان در انگلیس نیز می تواند دلیل مناسبی برای افزایش تقاضای مهاجرت کاری پزشکان به انگلستان به شمار رود. البته این بدین معنی نیست که در انگلستان پزشکان بالاترین درآمد را در سراسر دنیا دارند. اما طبیعتا همین میزان درآمد پزشکان در این کشور نیز برای پزشکان کشورهای جهان سومی بسیار جذاب به شمار می رود و بسیاری از آنان همه ساله برای مهاجرت کاری پزشکان به انگلستان اقدام می کنند.

 

  • میانگین درآمد پزشکان عمومی در انگلستان در سال 2024: 39 تا 72 هزار پوند در سال
  • میانگین درآمد پزشکان متخصص در انگلستان در سال 2024: 52 تا 92 هزار پوند در سال

 

مهاجرت کاری پزشکان به فرانسه

کشور زیبا و صنعتی فرانسه نیز از مقاصد مهاجرتی مناسب برای پزشکان محسوب می شود. به منظور مهاجرت کاری پزشکان به فرانسه نیز مانند سایر کشورها طی کردن فرآیند معادل سازی مدارک تحصیلی پزشکی الزامی می باشد. اصلی ترین دلیل بالا بودن نرخ مهاجرت کاری پزشکان به فرانسه، بالا بودن درآمد پزشکان و تناسب بسیار عالی آن با میزان هزینه های زندگی در این کشور است.

 

  • میانگین درآمد پزشکان عمومی در فرانسه در سال 2024: 139 هزار یورو در سال
  • میانگین درآمد پزشکان متخصص در فرانسه در سال 2024: 157 هزار یورو در سال

 

مهاجرت کاری پزشکان به سوئیس

شرایط زندگی در سوئیس اینقدر مناسب است که مصطلح شده هر گاه فردی بخواهد از شرایط عالی زندگی در یک کشور خارجی صحبت کند، نام سوئیس بر زبانش جاری شود. نرخ مهاجرت کاری پزشکان به سوئیس نیز دلیل همین کیفیت بالای زندگی در این کشور و همچنین بالا بودن درآمد پزشکان در سوئیس بسیار بالاست. سوئیس کشوری سه زبانه (آلمانی، فرانسوی و ایتالیایی) است و بسته به زبان منطقه ای از این کشور که پزشک قصد کار و زندگی دارد، باید در آزمون زبان مربوطه شرکت کرده و آزمون معادلسازی مدارک خود را نیز به همان زبان طی کند.

 

  • میانگین درآمد پزشکان عمومی در سوئیس در سال 2024: 237 هزار فرانک سوئیس در سال
  • میانگین درآمد پزشکان متخصص در سوئیس در سال 2024: 350 هزار فرانک سوئیس در سال

 

مهاجرت کاری پزشکان به دانمارک

کشورهای منطقه اسکاندیناوی نیز از نظر شرایط مناسب زندگی، در دنیا زبانزد هستند و یکی از بهترین این کشورها دانمارک می باشد. میزان رضایت از شرایط زندگی در میان مردم این کشور به شکلی غیر قابل باوری بالاست. این کشور در همه زمینه ها امکانات مناسبی را برای بالا بردن کیفیت زندگی مردم اندیشیده است و طبیعتا در دسترس بودن یک سیستم بهداشت و درمان و سلامت کارآمد نیز از این موارد به شمار می رود. به همین جهت و با در نظر گرفتن کمبود پزشک در این کشور و همچنین پیری جمعیت دانمارک، نیاز به اعطای مجوز مهاجرت کاری پزشکان به دانمارک به طور جدی حس می شود.

در دسترس بودن نظام سلامت برای همه از اصلی ترین اهداف دولت دانمارک است و سیستم بهداشت و درمان این کشور برای ارائه خدمات بهتر به بیماران، به اعطای مهاجرت کاری پزشکان به دانمارک به تعداد زیاد اقدام می کند.

 

  • میانگین درآمد پزشکان عمومی در دانمارک در سال 2024: 984061 کرون دانمارک
  • میانگین درآمد پزشکان متخصص در دانمارک در سال 2024: 1368573 کرون دانمارک

 

مهاجرت کاری پزشکان به اتریش

در کشورهای پیشرفته و صنعتی توجه خاصی به نظام سلامت صورت می پذیرد و به همین جهت شرایط کار برای کلیه مشاغلی که در حیطه نظام سلامت طبقه بندی می شوند بسیار ایده آل است. اتریش به عنوان یکی از پیشرفته ترین و صنعتی ترین کشورهای اروپایی از این قاعده مستثنی نیست و آمار افراد متقاضی مهاجرت کاری پزشکان به اتریش همه ساله رو به افزایش است. بدون شک می توان اتریش را یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت پزشکان متخصص و عمومی دانست. البته پروسه مهاجرت کاری پزشکان به اتریش اصلا ساده نیست و این افراد می بایست حتما پروسه معادل سازی مدارک تحصیلی پزشکی در اتریش را به خوبی طی کنند که در نهایت بتوانند مجوز کار و کارت اقامت اتریش را اخذ نمایند. این پروسه برای پزشکانی که از کشورهای خارج از اتحادیه اروپا مدرک دریافت کرده اند و قصد ورود به اتریش را دارند بسیار پیچیده تر و سخت تر است. این افراد باید در آزمون های دانشگاه علوم پزشکی شهر محل سکونت خود برای اقامت در اتریش نمره قبولی را آورده و مدارکشان را برای بررسی و ارزشیابی به اداره نظام پزشکی همان شهر اتریش ارائه دهند. شرکت در آزمون زبان آلمانی و اخذ نمره لازم به همراه قبولی در آزمون زبان تخصصی پزشکی نیز از دیگر الزامات در پروسه معادل سازی جهت مهاجرت کاری پزشکان به اتریش به شمار می رود. بسیاری از پزشکان محترم در زمینه پروسه این کار تخصصی با مشکل مواجه می شوند. از این رو موسسه مهاجرتی پرگاس پارس با تکیه بر وکلای متخصص خود در کلیه کشورها از جمله اتریش آماده ارائه خدمات در زمینه پروسه معادل سازی مدارک پزشکی از صفر تا صد می باشد.

 

  • میانگین درآمد پزشکان عمومی در اتریش در سال 2024: 60 تا 130 هزار یورو در سال
  • میانگین درآمد پزشکان متخصص در اتریش در سال 2024: 80 تا 180 هزار یورو در سال

 

مهاجرت کاری پزشکان به آلمان

آلمان بعنوان صنعتی ترین و پیشرفته ترین کشور عضو اتحادیه اروپا که بیشترین مهاجران را همه ساله از میان افراد متخصص جذب می کند، قطعا یکی از بهترین گزینه ها برای پزشکان متقاضی مهاجرت کاری به شمار می رود. طبیعتا به مانند کشور اتریش، متقاضیان مهاجرت کاری پزشکان به آلمان نیز باید پروسه معادل سازی را طی نمایند. معادل سازی مدارک تحصیلی پزشکی در آلمان نیز بعلت کمبود شدید نیروی کار در این کشور با تسهیلاتی به ویژه در زمینه ارائه مدرک زبان همراه شده است. درست به مانند اتریش، در آلمان نیز وکلای مجرب موسسه پرگاس ویزا در خدمت پزشکان عزیز هموطن جهت کمک در زمینه معادل سازی مدارک به منظور مهاجرت کاری پزشکان به آلمان می باشند.

 

  • میانگین درآمد پزشکان عمومی در آلمان در سال 2024: 7 تا 12 هزار یورو در ماه
  • میانگین درآمد پزشکان متخصص در آلمان در سال 2024: 8 تا 16 هزار یورو در ماه

 

طبیعتا مناسب بودن درآمد پزشکان در این کشور و تناسب آن با سطح هزینه های زندگی موجب شده که تعداد متقاضیان مهاجرت کاری پزشکان به آلمان نه تنها از کشور خودمان بلکه از سراسر نقاط دنیا، همه ساله رو به افزایش باشد.

 

مهاجرت کاری پزشکان به نروژ

نروژ کشور ثروتمند و نفتی منطقه مرفه اسکاندیناوی نیز می تواند از گزینه های انتخاب شدن بعنوان بهترین کشور برای مهاجرت پزشکان به شمار رود. برای معادلسازی مدارک پزشکی در نروژ باید به زبان این کشور تسلط پیدا کرده وآزمون معادل سازی را نیز به این زبان گذراند.

 

  • میانگین درآمد پزشکان عمومی در نروژ در سال 2024: 1,873,634 کرون نروژ در سال
  • میانگین درآمد پزشکان متخصص در نروژ در سال 2024: 2423702 کرون نروژ در سال

 

مهاجرت کاری پزشکان به ایرلند

ایرلند نیز نظام سلامتی شبیه به انگلستان دارد و بسیاری از پزشکان از سراسر دنیا مشتاق ورود به این سیستم بهداشت و درمان هستند. معادلسازی مدارک نیز در این کشور تقریبا شبیه انگلستان است.

 

  • میانگین درآمد پزشکان عمومی در ایرلند در سال 2024: 108 هزار یورو در سال
  • میانگین درآمد پزشکان متخصص در ایرلند در سال 2024: 129 هزار یورو در سال

 

مهاجرت کاری پزشکان به سوئد

سوئد به عنوان صنعتی ترین کشور منطقه اسکاندیناوی یکی از نمونه های موفق توسعه متوازن به شمار می رود. همانطور که این کشور از نظر صنعت در جایگاه رفیعی قرار دارد، به موازات آن موارد دیگری چون کیفیت زندگی مردم نیز در اولویت قرار دارد. از این رو با توجه به پیری جمعیت این کشور و طبیعتا نیاز بیشتر مردم این کشور به خدمات بهداشتی و درمانی، نیاز به مهاجرت کاری پزشکان به سوئد به شدت حس می شود.

البته شرایط کاری مناسب در این کشور و درآمد بسیار بالای پزشکان، همراه با کیفیت بالای زندگی موجب شده که در تمام دنیا از جمله کشور خودمان نیز تعداد متقاضیان مهاجرت کاری پزشکان به سوئد بسیار قابل توجه باشد. افراد متقاضی مهاجرت پزشکان به سوئد می بایست در آزمون زبان سوئدی نمره قبولی کسب نموده و آزمون معادل سازی مدارک تحصیلی پزشکی در سوئد را نیز با موفقیت پشت سر بگذارند تا مجوز طبابت در این کشور دریافت نمایند.

 

مهاجرت کاری پزشکان به نیوزلند

نیوزلند دیگر کشور انگلیسی زبانی است که برای پزشکان متقاضی مهاجرت، ویزای اسکیل ورکر یا ویزای مهارت تخصصی صادر می کند. البته شرایط مهاجرت کاری پزشکان به نیوزلند بسیار سخت تر از استرالیاست. حتی این کشور از نظر سیستم آموزشی نیز در رشته های علوم پزشکی بسیار سخت گیری می کند و تحصیل در نیوزلند در رشته پزشکی بسیار سخت تر از اکثر کشورها می باشد. از این رو به فارغ التحصیلان دانشگاه های کشورهای دیگر که قصد مهاجرت کاری پزشکان به نیوزلند را دارند بسیار سخت می گیرد که فقط پزشکانی وارد سیستم بهداشت و درمان این کشور شوند که از نظر سطح علمی و دانش پزشکی و صلاحیت کاری تقریبا در سطح فارغ التحصیلان پزشکی دانشگاه های نیوزلند باشند.

 

  • میانگین درآمد پزشکان عمومی در نیوزلند در سال 2024: 200 تا 220 هزار دلار در سال
  • میانگین درآمد پزشکان متخصص در نیوزلند در سال 2024: 180 تا00 3 هزار دلار در سال

 

مهاجرت کاری پزشکان به عمان

کشور عمان به شکل عجیبی در مسیر توسعه قرار گرفته است و مسئولین این کشور زیرساخت های این کشور را به شکل عجیبی بهبود بخشیده اند. در بخش سلامت و بهداشت و درمان نیز وضعیت بهبود زیرساخت های این کشور مثال زدنی است. از این رو برای استفاده بهینه از این زیرساخت ها، به شکل قابل ملاحظه ای نیاز به مهاجرت کاری پزشکان به عمان حس می شود. مقتاضیان مهاجرت کاری پزشکان به عمان می توانند از فرصت نیاز این کشور به پزشک نهایت استفاده را برده و وارد سیستم بهداشت و درمان این کشور شوند. ناگفته نماند که از مزیت های اصلی کار در عمان بالا بودن ارزش پول ملی این کشور می باشد. طبیعتا برای ورود به سیستم بهداشت و درمان این کشور نیز لازم است که فرآیند معادل سازی مدارک به خوبی طی شود. معادل سازی مدارک پزشکان در این کشور نیز از طریق آزمون پرومتریک عمان صورت می پذیرد.

 

  • میانگین درآمد پزشکان عمومی در عمان در سال 2024: 1000 تا 1600 ریال عمان در ماه
  • میانگین درآمد پزشکان متخصص در عمان در سال 2024: 2240 تا 4200 ریال عمان در ماه

 

مهاجرت پزشکان به امارات

طبیعتا امارات متحده عربی و به ویژه شیخ نشین دبی را می توان نمونه بارز یک برنامه ریزی موفق برای توسعه به حساب آورد. نیروی کار متخصص نیز برای بازدهی زیرساخت های مدرن نظام سلامت این کشور لازم است. به همین جهت فرصت مناسبی مهیا شده که متقاضیان مهاجرت پزشکان به امارات بتوانند وارد این کشور شده و از مزایای زندگی و کار در این کشور بهره مند گردند. طبیعتا اصلی ترین مزیت مهاجرت پزشکان به امارات، درآمد بالای پزشکان در این کشور به شمار می رود. پزشکان پس از موفقیت در آزمون معادل سازی مدارک در این کشور یعنی آزمون پرومتریک امارات مجوز طبابت دریافت کرده و به کار مشغول می شوند.

 

  • میانگین درآمد پزشکان عمومی در امارات در سال 2024: 12 تا 15هزار درهم امارات در ماه
  • میانگین درآمد پزشکان متخصص در امارات در سال 2024: 35 هزار درهم امارات در ماه

 

مهاجرت کاری پزشکان به کویت

کویت نیز بعلت بالا بودن ارزش پول ملی آن از مقاصد محبوب مهاجرت کاری به شمار می رود و اصلی ترین مزیت مهاجرت پزشکان به کویت، درآمد بالای پزشکان در این کشور به شمار می رود.

 

  • میانگین درآمد پزشکان عمومی در کویت در سال 2024: 1000 تا 1500 دینار کویت در ماه
  • میانگین درآمد پزشکان متخصص در کویت در سال 2024: تا 2400 دینار کویت در ماه

 

موسسه مهاجرتی بین المللی پرگاس پارس با همکاری وکلای مجرب آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اقامت کاری پزشکان و متخصصان مشاغل دیگر در کلیه کشورهای دنیا می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را پر نمایید:

021-88662180

فرم مشاوره
اینستاگرام ماکانال ما
  • بهترین کشور برای مهاجرت پزشکان
  • بهترین کشورها برای مهاجرت پزشکان متخصص
  • مهاجرت پزشکان به خارج از کشور
  • بهترین کشورها برای مهاجرت پزشکان



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top