info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

کار پزشکی در امارات

کشور امارات متحده عربی یکی از اصلی ترین قطب های اقتصاد و تجارت در خاور میانه به شمار می رود و سالهاست در زمینه جذب سرمایه و توسعه زیرساخت ها در منطقه سرآمد بوده است. این کشور توسعه متوازن در همه بخش ها را سرلوحه برنامه های خود قرار داده و طبیعتا در زمینه بهداشت و درمان و نظام سلامت نیز همین رویه را در پیش گرفته است. در سال های اخیر میزان سرمایه گذاری در توسعه زیرساخت های بخش سلامت در این کشور بسیار بوده و این کشور همچنین به نیروی کار ماهر در بخش سلامت برای استفاده بهینه از این زیرساخت ها نیاز مبرم دارد. سالهاست بسیاری از اطبا از سراسر دنیا و از جمله کشور عزیز خودمان ایران برای کار پزشکی در امارات به این کشور می روند. اکثراین افراد مشتاق کار پزشکی در دبی هستند. واضح است که توسعه یافته ترین شیخ نشین کشور امارات متحده عربی دبی است و بالاترین استانداردهای زندگی و کار در آن جریان دارد. ابوظبی نیز تقریبا وضعیتی مشابه با دبی دارد. اما نباید شانس کار پزشکی در امارات در 5 شیخ نشین دیگر مشتمل بر شارجه، عجمان، فجیره، راس الخیمه و ام القوین که توسعه کمتری یافته اند و تازه در حال گسترش زیرساخت های بخش سلامت هستند را نیز از دست داد. زیرا بازار کار پزشکی در این مناطق و شیخ نشین ها بیشتر تشنه نیروی کار دارای تخصص و مهارت در بخش سلامت است.



کشور امارات بالاخص شیخ نشین دبی دارای امکانات بهداشتی و درمانی فوق العاده پیشرفته ای می باشد که با مدرن ترین تجهیزات به بیماران ارائه خدمت می کنند. بیمارستان های عمومی یا دولتی در دبی از شاخص ترین ها در منطقه با بالاترین استانداردهای سلامت به حساب می آیند. در نظر داشتن این موضوع به همراه بالا بودن درآمد پزشک در امارات موجب شده که بسیاری از مشتاقان کار پزشکی در دبی همه ساله سختی فرآیند معادل سازی مدرک پزشکی در امارات را به جان خریده و سعی در اخذ مجوز کار طبابت در این کشور نمایند.

 

استخدام پزشکان در امارات

مشتاقان استخدام پزشکان در امارات به ویژه دبی فقط به کشورهای در حال توسعه و جهان سوم و کشورهای منطقه خاور میانه منحصر نمی شوند. به طور کلی اگر به ترکیب جمعیتی شهر دبی توجه کنیم متوجه می شویم 80 درصد جمعیت ساکن در آن در حال حاضر اصلیتی اماراتی ندارند و بسیاری از آنان حتی از قاره های اروپا یا آمریکا برای کار و زندگی راهی این کشور شده اند یا اینکه نسل های گذشته آنان از این قاره ها به دبی آمده اند و خود آنان متولد دبی می باشند. برای ورود به حوزه بازار کار پزشکی این کشور این کشور ابتدا باید پروسه معادل سازی را انجام داد و بعد از آن به دنبال Job Offer در دبی، ابوظبی و سایر شیخ نشین های این کشور رفته و مجوز ورود کاری یا ویزای کار دریافت نمود. از این رو موسسه پرگاس پارس آماده ارائه خدمت در زمینه یافتن فرصت های کار پزشکی در امارات برای پزشکان عزیز و دریافت ویزای کار و کمک در امر معادل سازی مدرک پزشکی در امارات برای این عزیزان می باشد.

 

درآمد پزشک در امارات

طبیعتا انگیزه اصلی اطبا از استفاده از فرصت استخدام پزشکان در امارات، بالا بودن درآمد پزشک در امارات است. البته درآمد پزشک در امارات به فاکتورهای زیادی بستگی دارد و به میزان سابقه کار و تجربه و همچنین تخصص آنان مربوط است. طبیعتا درآمد جراحان بیشتر از سایر پزشکان در امارات کشور است.  درآمد پزشکان متخصص جراحی در امارات بر اساس سابقه و تجربه می تواند بین 10 تا 20 هزار دلار باشد که رقم بسیار بالایی است.

 

معادل سازی مدرک پزشکی در امارات

پزشکانی که قصد یافتن کار پزشکی در امارات را دارند از ابتدا باید در جریان باشند که امارات از کشورهایی است که در همان ابتدای امر از داوطلبانی که دارای Job Offer هستند و قصد کار پزشکی در دبی یا سایر شیخ نشین های این کشور را دارند، آزمون معادل سازی می گیرد و اگر این افراد از عهده این آزمون با موفقیت بر بیایند تازه باید دوره حداقل 6 ماهه کارورزی را در این کشور بگذرانند تا بتوانند به عنوان یک طبیب در این کشور مجوز کار دریافت کنند. به طور کلی فرآیند معادل سازی مدرک پزشکی در امارات از سخت ترین ها در میان کشورهای منطقه به حساب می آید.

به منظور آغاز فرآیند معادل سازی مدرک پزشکی در امارات، اتباع ایرانی؛ ابتدا باید مدارک تحصیلی و سوابق کاری خود را به وزارت  بهداشت آن کشور ارسال کنند. این سازمان مدارک این عزیزان را بررسی کرده و در صورتی که تایید نماید این افراد باید در کشور امارات حاضر شده و در آزمون معادل سازی مدرک پزشکی در امارات شرکت کنند. مرحله آخر معادل سازی مدرک پزشکی در امارات گذراندن دوره 6 ماهه کارورزی در سیستم بهداشت و درمان این کشور است. برای اتباع کشورهای اروپایی و آمریکایی این روند بسیار ساده تر است و این متقاضیان به راحتی ویزای کار دبی را دریافت کرده و در آزمون های معادل سازی مدرک پزشکی در امارات شرکت می کنند.

پزشکان عزیز هموطن که قصد کار در کشورهای عربی حوزه خلیج همیشه فارس را دارند باید در نظر داشته باشند که فرآیند معادل سازی مدرک پزشکی در کویت و قطر بسیار ساده تر از امارات است و می تواند برای این عزیزان گزینه های بهتری به حساب آید. در این دو کشور پزشکان می توانند به راحتی با داشتن Job Offer ویزای کار گرفته و وارد این کشورها شوند و از نظر اخذ ویزای کار نیز راحت تر از امارات می باشد. اما مزیت اصلی این دو کشور نسبت به امارات این است که لازم نیست پزشکان در بدو ورود به این کشورها در امتحان معادل سازی مدرک پزشکی شرکتت کنند. این افراد 6 ماه پس از ورود به این کشورها فرصت شرکت در آزمون را دارند و بلافاضله پس از ورود می توانند در محل کار خود حاضر شده و مشغول به کار شوند. همین دوران کار برای کارفرما در کویت یا قطر نیز دوره کارورزی برای پزشکان اعزامی به حساب می آید.

 

 

در پایان لازم به ذکر است موسسه مهاجرتی پرگاس پارس با کارشناسان و وکلای مجرب خود در کلیه کشورهای ذکر شده و سایر نقاط دنیا، آماده ارائه خدمات در زمینه معادل سازی مدارک پزشکی در خارج از کشور از جمله کشور امارات به این عزیزان می باشد. جهت اخذ اطلاعات بیشتر و مشاوره می توانید با شماره این موسسه تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • کار پزشکی در امارات
  • استخدام پزشکان در امارات
  • معادل سازی مدرک پزشکی در امارات



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top