info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

بهترین کشور برای مهاجرت دندانپزشکان

مهاجرت معمولا به دلایل مختلفی چون کسب درآمد بیشتر، آرامش بیشتر، زندگی و آینده بهتر برای فرزندان و ... صورت می پذیرد و مختص متخصصان رشته خاصی هم نمی باشد. حتی بسیاری از پزشکان و دندانپزشکان نیز در سراسر دنیا و از جمله کشور عزیزمان ایران همه ساله به اشکال مختلف برای مهاجرت اقدام می کنند. بعنوان مثال برخی از این افراد از طریق خرید ملک، اثبات تمکن مالی و یا حتی سرمایه گذاری در ثبت شرکت سعی می کنند اقامت کشوری دیگر را برای خود و خانواده شان اخذ نمایند. اما این انواع گرفتن اقامت و مهاجرت نمی تواند برای پزشکان و دندانپزشکان مجوز کار طبابت در کشور مقصد مهاجرت را به همراه داشته باشد. به عنوان مثال دندانپزشکان هموطنی که قصد کار در کشوری دیگر در سیستم بهداشت و درمان را داشته باشند حتما باید فرآیند معادل سازی مدارک دندانپزشکی را در کشور مورد نظر با موفقیت طی نمایند. گزینه های زیادی برای مهاجرت دندانپزشکان پیش روی این عزیزان قرار دارد که هر یک از این افراد باید با بررسی شرایط خود و ویژگی ها و شرایط و همچنین قوانین کشورها، بهترین کشور برای مهاجرت دندانپزشکان در سال 2024 که مناسب این افراد است را انتخاب نمایند.



بهترین کشور برای مهاجرت دندانپزشکان

به عنوان مثال یکی از معیارهای انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت دندانپزشکان، برای هر فردی، بحث زبان است. طبیعتا برای فردی که به زبان آلمانی تسلط دارد، بهترین کشور برای مهاجرت دندانپزشکان، می تواند از بین کشورهای اتریش، آلمان، سوئیس و لیختن اشتاین و لوکزامبورگ برگزیده شود. زیرا فرآیند معادل سازی مدارک دندانپزشکی در هر کشوری به زبان همان کشور صورت می پذیرد و طبیعتا فردی که به زبان کشوری مسلط نیست یا نباید به فکر مهاجرت کاری به آن کشور بیفتد و یا باید سختی یادگیری آن زبان را به جان بخرد و با صرف وقت و انرژی زیاد به زبان کشور مورد نظر مسلط شود. از این رو بهترین کشور برای مهاجرت دندانپزشکان برای هر فرد دندانپزشکی می تواند بر اساس شرایط وی متفاوت باشد.

 

دیگر فاکتوری که در انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت دندانپزشکان بسیار مهم به نظر می رسد، میزان درآمد دندانپزشکان در کشورهای مختلف و مقایسه آنان با همدیگر است. البته باید میزان مالیات بر درآمد را نیز در کشورهای مختلف مورد مقایسه قرار داد تا اینکه بتوان گفت درآمد دندانپزشکان در یک کشور، به طور خالص و بعد از کسورات قانونی بیشتر از سایر کشورهاست.

 

همچنین در انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت دندانپزشکان فاکتوری به نام شرایط معادل سازی مدارک در کشورها نیز نقش اساسی دارد. به بیان بهتر در همین کشورهای حوزه خلیج همیشه فارس شرایط آزمون معادل سازی مدارک کاملا با همدیگر متفاوت است. به عنوان مثال در کشورهای کویت و قطر دندانپزشکانی که با Job Offer وارد می شوند، نیازی نیست قبلا برای معادل سازی مدارک تحصیلی اقدام کنند و می توانند در کار خود مشغول شده و تا 6 ماه مبادرت به معادل سازی مدارک نمایند. همین دوره کار برای کارفرمای کویتی یا قطری نیز دوره کارورزی فرآیند معادل سازی برای آنان به حساب خواهد آمد. اما در کشورهایی چون امارات و عمان دندانپزشکان باید در ابتدا فرآیند معادل سازی را به طور تمام و کمال انجام دهند. این بدین معناست که در بدو ورود، این افراد باید در آزمون معادل سازی مدارک شرکت نموده و در صورت قبولی، دوره 6 ماهه کارورزی را هم در نظام بهداشت و درمان این کشورها را گذرانده و سپس مجوز طبابت در این کشورها را اخذ نمایند.

 

بهترین کشورها برای مهاجرت دندانپزشکان کدامند؟

با در نظر گرفتن فاکتورهای مختلف، آمریکا، کانادا، استرالیا، انگلیس، آلمان، سوئیس، اسپانیا، نیوزلند، نروژ، امارات، ایرلند، دانمارک، هلند، اتریش، سوئد، کویت و عمان بهترین کشورها برای مهاجرت دندانپزشکان در سال 2024 به شمار می روند.

 

حال در ادامه این مطلب قصد داریم چند مورد از گزینه های اصلی که می توانند بهترین کشور برای مهاجرت دندانپزشکان به حساب آیند را خدمتتان معرفی نموده و شرایط و ویژگی های هر یک در سال 2024 را به اختصار خدمتتان توضیح دهیم. با ما همراه باشید.

 

مهاجرت دندانپزشکان به آمریکا

طبیعتا یکی از کشورهایی که بسیاری از متخصصان از جمله پزشکان و دندانپزشکان برای مهاجرت به آن تمایل فروانی دارند آمریکاست. حتی بسیاری این کشور را بهترین کشور برای مهاجرت داروسازان نیز می دانند. در این کشور پروسه معادل سازی مدارک که لازمه مهاجرت دندانپزشکان به آمریکا می باشد، بسیار پیچیده است و با آزمون NBDE همراه است تا در صورت پذیرفته شدن در آن، متقاضیان مهاجرت دندانپرشکان در آمریکا بتوانند مجوز کار طبابت در این کشور دریافت کنند. این آزمون، آزمون ملی دندانپزشکی آمریکاست و بدون داشتن گواهی موفقیت در این آزمون و همچنین جاب آفر از کارفرمایان فعال در آمریکا، نمی توان ویزای کار این کشور را دریافت کرد. داشتن مدرک زبان انگلیسی در سطح آیلتس 7 و حداقل 2 سال سابقه کاری مرتبط و سن حداقل 40 سال از شرایط دندانپپزشکان برای ورود به بازار کار آمریکاست. بخش اول آزمون NBDE شامل 400 سوال چند گزینه ای با تمرکز بر علوم بنیادی و شامل موارد زیر است:

 

  • آناتومی، جنین شناسی و بافت شناسی انسان
  • بیوشیمی و فیزیولوژی
  • میکروبیولوژی و آسیب شناسی
  • آناتومی و اکلوژن دندان

 

بخش دوم آزمون NBDE شامل مباحث بالینی است و بر موضوعات زیر تمرکز دارد:

 

  • جراحی دهان و فک و صورت / کنترل درد
  • ارتودنسی و دندانپزشکی کودکان
  • ریشه دندان
  • مدیریت بیمار، از جمله بهداشت عمومی دندان، علوم رفتاری، و ایمنی شغلی
  • تشخیص دهان
  • فارماکولوژی
  • دندانپزشکی جراحی
  • پریودنتیکس
  • پروتزهای دندانی

 

مناسب بودن درآمد دندانپزشکان در آمریکا دلیل اصلی اقبال فراوان به مهاجرت دندانپزشکان به آمریکا است. درآمد دندانپزشکان در آمریکا می تواند بر اساس تجربه کاری و نوع شغل (خدمت در سیستم بهداشت و درمان عمومی یا کار در مطلب های خصوصی) متفاوت باشد.

 

  • میانگین درآمد دندانپزشکان در آمریکا در سال 2024: حدود 150 هزار دلار در سال

 

مهاجرت دندانپزشکان به کانادا

کانادا کشوری بسیار عالی برای کار و زندگی برای اکثر متخصصین از جمله دندانپزشکان به شمار می رود. طبیعتا به طور کلی یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت، کاناداست و اصلا دور از ذهن نیست که برخی آن را بهترین کشور برای مهاجرت دندانپزشکان نیز به حساب آورند. در این کشور مهاجر پذیر، فرهنگ رسیدگی به دندان در میان مردم به شکل جالبی نهادینه شده و مردم این کشور برای کارهای دندانپزشکی هزینه می کنند. البته در اکثر استان های این کشور هزینه های دندانپزشکی تحت پوشش بهداشت عمومی قرار می گیرد. این بدین معناست که کار برای دندانپزشکان در کانادا زیاد است و بازار کار این رشته در این کشور بسیار مناسب است. از این رو نرخ متقاضیان مهاجرت دندانپزشکان به کانادا بسیار بالاست.

 

یکی از سه کشور انگلیسی زبانی که ویزای مهارت تخصصی پزشکان و دندانپزشکان را صادر می کند کاناداست. بر این اساس پیش نیاز مهاجرت دندانپزشکان به کانادا تسلط به زبان انگلیسی و ارائه مدرک معتبر زبان انگلیسی آیلتس با نمره 7 می باشد. برای اخذ ویزای کاری این کشور جهت مهاجرت دندانپزشکان به کانادا داشتن یک پیشنهاد کاری یا Job Offer از این کشور نیز الزامی می باشد. البته صدور این ویزا در صورت کسب امتیازات لازم صورت می پذیرد.

 

به منظور مهاجرت دندانپزشکان به کانادا باید حتما فرآیند معادل سازی مدرک دندانپزشکی در کانادا صورت پذیرد تا دندانپزشکان مجوز کار در این کشور را بدست آورند. در مرحله اول باید این افراد در NDEB ثبت نام کرده و مدارک تحصیلی و کاری خود را ارسال نمایند. گام بعدی شرکت در آزمون The Assessment of Fundamental Knowledge است که آزمونی تئوری می باشد و معمولا سالی یک بار در اواخر ماه بهمن برگزار می گردد. این آزمون در صبح و عصر برگزار شده و مجموعا در طول آن باید به 150 سوال پاسخ داده شود و فردی که حداقل بتواند به نمره 75 دست یابد، مجوز شرکت در آزمون عملی را نیز به دست خواهد آورد.

 

البته باید در نظر داشت که بر اساس تجربه سالیان طولانی می توان گفت که درصد بالایی از پزشکان و دندانپزشکان ایرانی که به کانادا مهاجرت کرده اند به علت عدم آگاهی از شرایط زندگی در این کشور و روند پیچیده معادل سازی مدارک تحصیلی و مهاجرت به این کشور پس از مدتی از این عمل پشیمان شده اند. از این رو برای مهاجرت دندانپزشکان به کانادا باید حتما با آگاهی کافی و با چشم باز صورت گیرد تا موجب پشیمانی نگردد.

 

  • میانگین درآمد دندانپزشکان در کانادا در سال 2024: حدود 208 هزار دلار در سال

 

مهاجرت دندانپزشکان به استرالیا

بر اساس ویزای مهارت تخصصی پزشکان و دندانپزشکان، مهاجرت دندانپزشکان به استرالیا امکان پذیر می باشد. درست به مانند کانادا و نیوزلند برای مهاجرت دندانپزشکان به استرالیا تسلط به زبان انگلیسی و ارائه مدرک معتبر زبان انگلیسی آیلتس با نمره 7 الزامیست. اما وجه تمایز اخذ ویزای اسکیلد ورکز برای پزشکان در استرالیا و نیوزلند با کانادا بحث داشتن پیشنهاد کاریست. زیرا برای اخذ ویزای کاری این کشور جهت مهاجرت دندانپزشکان به استرالیا داشتن یک پیشنهاد کاری یا Job Offer از این کشور الزامی نمی باشد و این موضوع کار را برای متقاضیان در استرالیا به مراتب راحت تر از کانادا کرده است. صدور ویزای اسکیلد ورکر پزشکان در استرالیا نیز منوط به کسب امتیازات لازم است. به همین جهت بسیاری استرالیا را بهترین کشور برای مهاجرت دندانپزشکان به حساب می آورند. طبیعتا شرکت در آزمون های معادل سازی مدارک دندانپزشکی در این کشور اصلی ترین مرحله برای پروسه مهاجرت دندانپزشکان به استرالیا است و تنها دندانپزشکانی که بتوانند از این پروسه موفق بیرون آیند مجوز کار طبابت و دندانپزشکی در این کشور را دریافت خواهند نمود. درآمد دندانپزشکان در استرالیا بسیار مناسب است و این به خودی خود یکی از اصلی ترین علل اقبال بالا برای مهاجرت دندانپزشکان به استرالیا می باشد.

 

  • میانگین درآمد دندانپزشکان در استرالیا در سال 2024: حدود 185 هزار دلار در سال

 

مهاجرت دندانپزشکان به انگلستان

بدون شک کار در انگلیس، کشوری که بهترین و معروف ترین سیستم بهداشت و درمان در سراسر دنیا را داراست می تواند فرصتی ایده آل برای پزشکان و دندانپزشکان از سراسر دنیا به شمار رود و بسیاری این کشور را درست به مانند شغل پزشکی که بهترین کشور برای مهاجرت پزشکان می دانند، بهترین کشور برای مهاجرت دندانپزشکان به انگلستان به حساب می آورند. دلایل متعددی چون مناسب بودن درآمد دندانپزشکان در انگلستان موجب شده تا سال به سال تقاضای کار در انگلیس افزایش یابد. درآمد دندانپزشکان در انگلستان بسیار بالاست و فارغ التحصیلان این رشته بلافاصله پس از دوره تحصیل بین 20 تا 40 هزار پوند درآمد دارند. اما دندانپزشکانی که در بخش خدمات دندانپزشکی NHS کشور انگلیس فعالیت داشته باشند بین 30 تا 90 هزار پوند سالانه درآمد دارند که البته این رقم بر اساس میزان سابقه و تجربه شغلی تعیین خواهد شد. دندانپزشکانی که مطلب شخصی دارند نیز بین 90 تا 110 هزار پوند درآمد دارند. این ارقام می تواند دلیل نرخ بالای متقاضیان مهاجرت دندانپزشکان به انگلستان را به خوبی روشن کند. طبیعتا به مانند سایر کشورهای دنیا پروسه مهاجرت دندانپزشکان به انگلستان نیز بدون معادل سازی مدارک امکانپذیر نیست و بدین منظور دندانپرشکان می بایست در آزمون PLAB که برای معادل سازی مدارک تحصیلی علوم پزشکی در انگلستان طراحی شده شرکت نمایند.

 

  • میانگین درآمد دندانپزشکان در انگلستان در سال 2024: حدود 47 هزار پوند در سال

 

مهاجرت دندانپرشکان به آلمان

بدون شک بهترین کشور برای مهاجرت دندانپزشکان در میان کشورهای اتحادیه اروپا آلمان است. به طور کلی کشور آلمان که همواره مسیر توسعه هر چه بیشتر را طی می کند، به نیروی کار ماهر در زمینه های مختلف نیاز دارد. طبیعتا به نیروی کار متخصص در حوزه بهداشت و درمان از جمله دندانپزشک نیز در این کشور نیاز مبرم وجود دارد. از این رو فرصت مهاجرت دندانپزشکان به آلمان نیز فراهم است. برای این منظور دندانپزشکان هموطنمان باید مدرک زبان آلمانی حداقل در سطح B2 ارائه نموده و وارد فرآیند معادل سازی مدارک دندانپزشکی در آلمان شوند. هم اکنون بعلت نیاز فزاینده آلمان به نیروی کاری متخصص، تسهیلات زیادی در زمینه ارائه مدرک زبان و همچنین پروسه معادل سازی مدارک در این کشور برای دندانپزشکان و سایر اعضای کادر درمان در نظر گرفته شده که کارشناسان ما در موسسه پرگاس پارس می تواند در این زمینه هموطنان عزیز را به خوبی راهنمایی کنند. برای این منظور متقاضیان مهاجرت دندانپزشکان به آلمان می بایست در آزمون های معادل سازی مدارک تحصیلی در این کشور شرکت نموده و پس از قبولی در دوره های اینترنشیپ یا کارورزی شرکت نمایند. تنها در این صورت است که متقاضیان مهاجرت دندانپزشکان به آلمان می توانند در این کشور مجوز کار دریافت کرده و در سیستم بهداشت و درمان این کشور مشغول به کار شوند. درآمد دندانپزشکان در آلمان بر اساس میزان سابقه کار و تجربه شغلی تعیین می گردد.

 

  • میانگین درآمد دندانپزشکان در آلمان در سال 2024: حدود 8700 یورو در ماه

 

مهاجرت دندانپزشکان به سوئیس

سوئیس کشور پیشرفته و مرفه اروپایی نیز همواره از اصلی ترین گزینه های انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت دندانپزشکان ایرانی به حساب می آید. این کشور چند زبان رسمی دارد، بطوری که در اغلب شهرهای بزرگ آن زبان آلمانی، در برخی زبان فرانسوی و در شهرهای معدودی نیز زبان ایتالیایی زبان مرسوم مردم می باشد. مانند سایر کشورهای دنیا، پزشکان عزیز برای اخذ مجوز کار طبابت در نظام سلامت کشور ترکیه می ‌بایست در آزمون تئوری و بالینی معادل سازی مدارک تحصیلی پزشکی در این کشور شرکت نمایند و در صورت موفقیت در این آزمون یک دوره کارورزی را نیز زیر نظر پزشکان رجیستر شده در نظام سلامت این کشور بگذرانند تا در نهایت بتوانند مجوز کار پزشکی در این کشور را دریافت کنند. این آزمون در هر منطقه از کشور سوئیس به زبان رسمی همان منطقه برگزار می شود. همچنین داوطلبان مهاجرت دندانپزشکان به سوئیس باید مدرک معتبر زبان آلمانی، فرانسوی یا ایتالیایی نیز بسته به منطقه ای از این کشور که قصد کار و زندگی در آن را دارند، ارائه نمایند.

 

  • میانگین درآمد دندانپزشکان در سوئیس: حدود 116 هزار فرانک سوئیس در سال

 

مهاجرت دندانپزشکان به اسپانیا

اسپانیا نیز در سال های اخیر بازار کار مناسبی برای کادر درمان در اروپا به حساب می آید. طبیعتا برای ورود به بازار کار این کشور بعنوان دندانپزشک نیز نیاز به اخذ جاب آفر می باشد و برای مذاکره با کارفرمایان و اخذ جاب آفر، به تسلط بالا به زبان اسپانیایی احتیاج است. مدرک زبان اسپانیایی نیز برای اخذ ویزای کار و مجوز کار بعنوان دندانپزشک در اسپانیا لازم است. دندانپزشکی رشته ای حساس است و افرادی که آن را در خارج از اتحادیه اروپا و کشورهای عضو پیمان بولونیا تحصیل کرده اند، برای دریافت مجوز کار در اسپانیا باید مدرک خود را در این کشور معادل سازی کنند که این پروسه با شرکت در آزمون معادل سازی همراه است که آزمونی شامل بخش تئوری و عملی است. افرادی که با ویزای کار وارد این کشور می شوند می توانند پس از 5 سال اقامت در این کشور اروپایی اقامت دائم اسپانیا را دریافت کرده و پس از 10 سال اقامت در صورت داشتن شرایطی چون عدم سوء پیشینه، به شهروندی و پاسپورت اسپانیا نیز دست یابند. شاید برای شما نیز جالب باشد که بدانید، درآمد دندانپزشکان در اسپانیا از بسیاری از کشورهای اروپایی بسیار مرفه نیز بالاتر است. میانگین درآمد دندانپزشان در شهرهای بارسلونا، والنسیا، سویا و مادرید از سایر نقاط این کشور بیشتر است. البته باید در نظر داشت که میزان تجربه و سابقه شغلی دندانپزشکان نیز در تعیین میزان درآمد آنان بعنوان یک فاکتور اصلی موثر است.

 

  • میانگین درآمد دندانپزشکان در اسپانیا در سال 2024: حدود 6600 هزار یورو در ماه

 

مهاجرت دندانپزشکان به نیوزلند

یکی دیگر از سه کشور انگلیسی زبانی که ویزای مهارت تخصصی پزشکان و دندانپزشکان را صادر می کند نیوزلند است. طبیعتا به مانند سایر کشورهای انگلیسی زبان پیش نیاز مهاجرت دندانپزشکان به نیوزلند تسلط به زبان انگلیسی و ارائه مدرک معتبر زبان انگلیسی آیلتس با نمره 7 می باشد. اما برای اخذ ویزای اسکیلد ورکر این کشور نیز برای پزشکان، درست به مانند کشور استرالیا، داشتن یک پیشنهاد کاری یا Job Offer مورد نیاز نیست و داوطلبان در صورت رسیدن به حدنصاب لازم از امتیازات می توانند این ویزا را اخذ نمایند. البته باید در نظر داشت که مهاجرت دندانپزشکان به نیوزلند بدون معادل سازی مدارک دندانپزشکی در این کشور به هیچ وجه امکانپذیر نمی باشد. از آنجا که سطح تحصیل در نیوزلند در رشته های پزشکی و دندانپزشکی بسیار بالاست متقاضیان مهاجرت دندانپرشکان به نیوزلند باید با موفقیت در آزمون معادل سازی در این کشور اثبات کنند که در سطحی مشابه با فارغ التحصیلان دانشگاه های این کشور هستند و شایسته دریافت مجوز کار طبابت در این کشور شناخته شوند.

 

  • میانگین درآمد دندانپزشکان در نیوزلند: حدود 180 هزار دلار در سال

 

مهاجرت دندانپزشکان به نروژ

دیگر کشور منطقه اسکاندیناوی که در آن بازار کار مناسبی برای مشاغل حوزه سلامت و بهداشت و درمان وجود دارد، نروژ است و بسیاری از دندانپزشکان هموطن ما نیز مشتاق استفاده از فرصت مهاجرت دندانپرشکان به نروژ هستند. به منظور مهاجرت دندانپزشکان به نروژ باید متقاضیان مدرک زبان نروژی ارائه کرده و در آزمون معادل سازی مدارک تحصیلی که به زبان نروژی برگزار می شود نیز شرکت کنند تا مجوز کار و طبابت در این کشور مرفه و ثروتمند اروپایی را بدست آورند. همچنین سطح درآمدها در این کشور بالاست و درآمد دندانپزشکان در نروژ نسبت به هزینه های زندگی در این کشور بسیار مناسب است. از این رو و با در نظر گرفتن کلیه این شرایط شاهده افزایش نرخ متقاضیان مهاجرت دندانپزشکان به نروژ در سال های اخیر هستیم.

 

  • میانگین درآمد دندانپزشکان در نروژ: حدود 1 میلیون و 489 هزار کرون نروژ در سال

 

مهاجرت دندانپزشکان به امارات

امارات که سال هاست بعنوان یک کشور پیشرفته شناخته شده و نه تنها برای هموطنان ما بلکه برای مردم از سراسر دنیا به عنوان یک مقصد عالی مهاجرتی شناخته می شود نیز یکی از اصلی ترین گزینه ها برای انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت دندانپزشکان به شمار می رود. به طور کلی متقاضیان کار در کشور امارات، اغلب مشتاق زندگی و کار در شهر زیبا و پیشرفته دوبی هستند. اما با توجه به رشد سریع این کشور در زمینه های مختلف، شرایط کار و زندگی در دیگر شیخ نشین های کشور امارات متحده عربی نیز روز به روز بهتر خواهد شد. این کشور با کمبود دندانپزشک مواجه است و فرصت های شغلی برای دندانپزشکان در امارات بسیار فراوان است. کشور امارات به طور کلی برای اعطای مجور کاری به دندانپزشکان هم مانند سایر کارکنان نظام سلامت، سختگیری فراوانی را نشان می دهد. دندانپزشکانی که حداقل 2 سال تجربه کاری داشته و بتوانند مدرک DHA یا دوبی هلث اتوریتی یا تاییدیه دیتا فلو از اداره سلامت دوبی دریافت کنند می توانند در این کشور به کار دندانپزشکی بپردازند. گواهی گود استندینگ نیز برای مهاجرت دندانپزشکان به امارات لازم است. خوشبختانه برای کار دندانپزشکی در امارات به تسلط بالا به زبان عربی و مدرک این زبان نیازی نیست و داشتن تسلط نسبتا مناسب به زبان انگلیسی کافی می باشد. امکان اخذ ویزای اقامت بلند مدت 5 تا 10 ساله در امارات در قالب برنامه ویزای طلایی امارات، از مزایایی است که به دندانپزشکان تعلق می گیرد.

 

  • میانگین درآمد دندانپزشکان در امارات در سال 2024: حدود 49 هزار درهم امارات در ماه

 

دندانپزشکان با تجربه پنج تا ده سال، درآمد میانگین 49,700 درهم در ماه در کشور امارات دارند. با افزایش این تجربه به 10 تا 15 سال، این درآمد 21% افزایش داشته و به 60,100 درهم در ماه می ‌رسد. به همین ترتیب، دندانپزشکان با تجربه‌ 15 تا 20 سال  درآمد ماهانه 65,700 درهم در این کشور دارند. اما بیشترین میزان درآمد، متعلق به دندانپزشکان با بیش از 20 سال سابقه کاری است که این افراد تا 69,100 درهم امارات در ماه درآمد دارند. لازم به ذکر است که نرخ مالیات بر درآمد در این کشور نیز بسیار ناچیز است.

 

مهاجرت دندانپزشکان به ایرلند

ایرلند که پس از جدا شدن انگلستان از اتحادیه اروپا، همچنان به عنوان عضوی از این اتحادیه به حساب می آید را نیز یکی دیگر از گزینه های انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت دندانپزشکان، به ویژه آنان که مشتاق کار و زندگی در یک کشور عضو اتحادیه اروپا هستند، دانست. برای اخذ مجوز کار در سیستم بهداشت و درمان این کشور، دندانپزشکان باید مدرک زبان انگلیسی در سطح نمره 7 آزمون آیلتس ارائه نموده و از پس آزمون معادل سازی مدارک دندانپزشکی در این کشور برآیند.

 

  • میانگین درآمد دندانپزشکان در ایرلند: حدود 100 هزار یورو در سال

 

مهاجرت دندانپزشکان به دانمارک

افرادی که قصد دارند برای مهاجرت دندانپزشکان به دانمارک اقدام نمایند و در دانشگاه های کشوری به جز دانمارک تحصیل کرده اند می بایست، با تسلط به زبان دانمارکی و ارائه مدرک زبان این کشور در آزمون های تئوری و عملی معادل سازی مدارک دندانپزشکی در این کشور شرکت کنند تا بتوانند در این کشور مجوز کار دندانپزشکی دریافت کنند. ویزای کاری که این افراد برای ورود به این کشور و اقامت کاری نیاز دارند به ویزای xg1 شهرت دارد. بازار کار دانمارک برای شغل دندانپزشکی شرایط مناسبی دارد و همچنین درآمد دندانپزشکان در دانمارک نسبت به هزینه های زندگی در این کشور بسیار مناسب است. از این رو همه ساله عده زیادی برای مهاجرت دندانپرشکان به دانمارک اپلای می کنند و سال به سال نرخ متقاضیان مهاجرت دندانپزشکان به دانمارک رو به افزایش است.

 

  • میانگین درآمد دندانپزشکان در دانمارک: حدود 41 هزار کرون دانمارک در ماه

 

مهاجرت دندانپزشکان به هلند

 در سال های اخیر اقبال به مهاجرت دندانپزشکان به هلند بیشتر شده و عده زیادی از دندانپزشکان ترجیح می دهند با مهاجرت به هلند، شرایط زندگی و تحصیل در هلند را برای خانواده و فرزندان خود مهیا کرده و از مناسب بودن درآمد دندانپزشکان در هلند نیز بهره مند گردند. درآمد دندانپزشکان در هلند بر اساس فاکتورهایی همچون تجربه و سابقه کاری تعیین می شود و نسبت به هزینه های زندگی در این کشور بسیار مناسب است. این مورد خود انگیزه مناسبی برای مهاجرت دندانپزشکان به هلند محسوب می شود. پروسه مهاجرت دندانپزشکان به هلند نیز به مانند سایر کشورها بدون شرکت در آزمون معادل سازی امکانپذیر نیست و تنها پذیرفته شدگان این آزمون می توانند مجوز کار طبابت در هلند را بدست آورند.

 

  • میانگین درآمد دندانپزشکان در هلند: حدود 122 هزار یورو در سال

 

مهاجرت دندانپزشکان به اتریش

اتریش از نظر قوانین مهاجرت کاری رشته های علوم پزشکی تشابهات بسیاری با آلمان دارد و از این نظر بسیاری از هموطنانمان که به زبان آلمانی تسلط دارند اتریش را به عنوان بهترین کشور برای مهاجرت دندانپزشکان به حساب می آورند. طبیعیتا برای مهاجرت دندانپزشکان به اتریش نیز به مانند آلمان، ارائه مدرک زبان آلمانی از ضروریات است. البته این کشور فرصت آموزش و تقویت زبان آلمانی در خاک خود را نیز به افراد متقاضی مهاجرت دندانپزشکان به اتریش می دهد. پروسه معادل سازی مدارک در این کشور نیز تقریبا به مانند سایر کشورهاست و افراد متقاضی مهاجرت دندانپزشکان به اتریش می بایست در آزمون معادل سازی مدارک شرکت کرده و پس از موفقیت دوره کارورزی را نیز در این کشور طی نمایند تا مجوز کار طبابت دریافت کنند. مناسب بودن درآمد دندانپزشکان در اتریش دیگر موضوعی است که موجب شده نرخ مهاجرت دندانپزشکان به اتریش بالا رود. درآمد دندانپرشکان در اتریش نسبت به هزینه های زندگی در این کشور اروپایی بسیار مناسب است و بر اساس سابقه کار و تجربه حرفه ای می تواند کم یا زیاد شود.

 

  • میانگین درآمد دندانپزشکان در اتریش: حدود 124 هزار یورو در سال

 

مهاجرت دندانپزشکان به سوئد

صنعتی ترین کشور منطقه اسکاندیناوی کشور سوئد می باشد که بسیاری از افراد متخصص در مشاغل مختلف از جمله دندانپزشکی برای مهاجرت و کار این کشور را ترجیح می دهند. بسیاری در سراسر دنیا حتی سوئد را بهترین کشور برای مهاجرت دندانپزشکان می دانند.  نرخ متقاضیان مهاجرت دندانپزشکان به سوئد در میان دندانپزشکان ایرانی نیز بسیار بوده و سال به سال رو به افزایش می باشد. البته واضح است که پروسه مهاجرت دندانپزشکان به سوئد بدون شرکت در آزمون معادل سازی مدارک در این کشور که به زبان سوئدی برگزار می شود امکانپذیر نیست. همچنین باید در نظر داشت ارائه مدرک زبان سوئدی هم از شرایط مهاجرت دندانپزشکان به سوئد می باشد. درآمد دندانپزشکان در سوئد بسیار مناسب است  و این خود یکی از دلایل اصلی اشتیاق روزافزون به مهاجرت دندانپزشکان به سوئد می باشد.

 

  • میانگین درآمد دندانپزشکان در سوئد: حدود 1 میلیون و 60 هزار کرون سوئد در سال

 

مهاجرت دندانپزشکان به کویت

کویت کشور ثروتمند حوزه خلیج فارس در سال‌ های اخیر به عنوان یکی از اصلی ترین مقاصد مهاجرت کاری هموطنان عزیزمان مطرح شده و به طور ویژه متخصصان رشته های بخش سلامت و سیستم بهداشت و درمان برای ورود به بازار کار این کشور، اشتیاق از خود نشان می دهند. سطح درآمدها در بازار این کشور بسیار بالاست و پول ملی آن نیز از ارزشمندترین ها در دنیا محسوب می شود، از این رو کویت را نیز می تواند از گزینه های انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت دندانپزشکان به حساب آورد. از مزیت های کشور کویت برای دندانپزشکان و متخصصان سایر رشته ‌های بخش سلامت این است که این عزیزان می توانند از کشور مبدا یک جاب آفر از کارفرمایان فعال در این کشور دریافت نموده و پس از ورود به کویت برای کارفرمای ذکر شده مشغول به کار شوند. در حقیقت، لازم نیست که این افراد ابتدا فرآیند معادل سازی مدارک تحصیلی خود در این کشور را به طور کامل طی کرده و پس از گذراندن دوره کارورزی، برای کارفرمای مورد نظر به کار مسئول شوند. بلکه می ‌توانند بلافاصله پس از ورود به این کشور، برای کارفرمای ذکر شده به کار مشغول شده و به طور همزمان پروسه معادل سازی مدارک تحصیلی خود را جلو ببرند و پس از موفقیت در آزمون معادل سازی مدارک در کویت، مجوز کار رسمی در سیستم بهداشت و درمان را به دست آورند. دیگر مزیت بزرگ کشور کویت این است که همان دوره کار برای کارفرمای مورد نظر، به عنوان دوره کارورزی نیز برای این عزیزان محسوب می شود و نیازی نیست که یک دوره مجزا بعنوان کارورزی بگذرانند.

 

  • میانگین درآمد دندانپزشکان در کویت: حدود 1800 تا 2400 دینار کویت در ماه

 

مهاجرت دندانپزشکان به عمان

عمان نیز در سال های اخیر سرمایه گذاری کلانی روی زیرساخت های بخش سلامت صورت داده و برای بهره برداری از امکانات مدرن ایجاد شده، به نیروی کار متخصص نیز نیاز مبرم دارد. از این رو فرصت مهاجرت دندانپزشکان به عمان نیز به خوبی فراهم است. خوشبختانه آزمون معادل سازی مدارک رشته های علوم پزشکی در کشور عمان که به آزمون پرومتریک عمان شهرت دارد، به زبان انگلیسی برگزار می شود و برای موفقیت در آن نیازی به تسلط به زبان عربی وجود ندارد. همچنین ارائه مدرک زبان عربی نیز الزامی نیست و مشتاقان مهاجرت دندانپزشکان به عمان، می توانند با ارائه مدرک زبان انگلیسی معتبر، در این کشور پروسه معادل سازی و اخذ مجوز کار طبابت خود را جلو ببرند.

 

  • میانگین درآمد دندانپزشکان در عمان: حدود 4000 ریال عمان در ماه

 

 

موسسه مهاجرتی بین المللی پرگاس پارس با همکاری وکلای مجرب آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اقامت کاری دندانپزشکان و متخصصان مشاغل دیگر در کلیه کشورهای دنیا می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را پر نمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • بهترین کشور برای مهاجرت دندانپزشکان
  • مهاجرت دندانپزشکان به استرالیا
  • مهاجرت دندانپرشکان به آلمان
  • بهترین کشورها برای مهاجرت دندانپزشکان



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top