info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

معادل سازی مدرک داروسازی در نیوزلند

کشور نیوزلند بعنوان کشوری مهاجرپذیر که سیستم بهداشت و درمان بسیار مناسبی دارد، از مقاصد اصلی مهاجرت پرسنل بخش سلامت از جمله داروسازان به حساب می آید. اما پرسنل بهداشت و درمان به طور کلی و بالاخص داروسازان برای ورود به بازار کار این کشور و دریافت مجوز کار در این رشته های تخصصی حتما باید مدارک تحصیلی خود را برای معادل سازی ارائه دهند. در واقع بدون انجام فرآیند معادل سازی مدرک داروسازی در نیوزلند یا ارزشیابی مدارک تحصیلی داروسازی در نیوزلند، شانسی برای داروسازان تحصیل کرده در دانشگاه های کشورهای دیگر برای کار در نیوزلند وجود نخواهد داشت.



معادل سازی مدرک داروسازی در نیوزلند یا ارزشیابی مدارک تحصیلی داروسازی در نیوزلند، به این علت الزامی است که سیستم بهداشت و درمان و نظام سلامت نیوزلند باید از صلاحیت علمی متقاضیان کار در این رشته در این کشور اطمینان حاصل کند. افرادی که از هر ملیتی دوره های تحصیل در نیوزلند در رشته داروسازی را بگذرانند، تحصیلاتشان زیر نظر سیستم بهداشت و درمان این کشور است و چنین فارغ التحصیلانی در پایان دوره تحصیل خود دارای صلاحیت کار شناخته شده و می توانند بلافاصله مجوز کار دریافت کنند. اما افرادی که تحصیلات خود را در دانشگاه های کشورهای دیگر گذرانده اند برای کار در سیستم بهداشت و درمان نیوزلند به عنوان داروساز حتما باید فرآیند معادل سازی مدرک داروسازی در نیوزلند یا ارزشیابی مدارک تحصیلی داروسازی در نیوزلند را بگذرانند تا در این فرآیند به سیستم بهداشت و درمان این کشور، صلاحیت خود را اثبات کنند.

در رشته هایی چون پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و کلیه رشته های پیراپزشکی، گذراندن فرآیند معادل سازی برای فارغ التحصیلان دانشگاه های سایر کشورها برای ورود به بازار کار هر کشوری الزامی است. دلیل این سخت گیری این است که این رشته ها به طور مستقیم با جان و سلامت انسان ها در ارتباط هستند و نسبت به سایر رشته ها بسیار حساس تر و پر اهمیت تر هستند. سیستم های بهداشت و درمان کشورهای مختلف دنیا به هیچ وجه در این زمینه سهل انگاری نمی کنند و تا زمانی که از صلاحیت و دانش فرد متقاضی کار که در خود آن کشور تحصیل نکرده اطمینان حاصل نکنند به وی اجازه کار در نظام سلامت را نمی دهند. داروسازی نیز رشته ای بسیار حساس است و برای کار به عنوان داروساز در داروخانه های هر کشوری همچون نیوزلند، تحصیل کردگان دانشگاه های سایر کشورها باید فرآیند معادل سازی مدارک تحصیلی خود را با موفقیت طی کنند. البته اگر فردی قصد نداشته باشد به عنوان داروساز در داروخانه در کشوری دیگر مشغول به کار شود و از یک شرکت دارویی در آن کشور جاب آفر یا پیشنهاد کاری داشته باشد، نیازی به طی کردن فرآیند معادل سازی مدرک داروسازی برای اخذ مجوز کار در آن کشور را نخواهد داشت.

به طور کلی از نظر آموزشی و سیستم بهداشت و درمان قوانین کشور نیوزلند به شدت به استرالیا شبیه است و تقریبا فرآیند کار در این دو کشور منطقه اقیانوسیه یکسان است. از این رو این شرایط برای دانش آموختگان دانشگاه های استرالیا برقرار نیست و افرادی که تحصیل داروسازی را در کشور استرالیا و دانشگاه های معتبر این کشور گذرانده اند می توانند بدون طی کردن این فرآیند معادل سازی برای کار در سیستم بهداشت و درمان کشور نیوزلند تقاضا دهند و وارد بازار کار این کشور شوند.

 

کار داروسازان در نیوزلند

به منظور دریافت مجوز کار داروسازان در نیوزلند، داروسازانی که در کشورهای دیگر تحصیل کرده اند باید فرآیند معادل سازی مدرک داروسازی در نیوزلند یا ارزشیابی مدارک تحصیلی داروسازی در نیوزلند را طی کنند که با شرکت در آزمون معادل سازی همراه است. موفقیت در این آزمون به معنای تایید صلاحیت علمی داروسازان برای کار در نیوزلند است. در هر کشوری آزمون معادل سازی مدارک تحصیلی به زبان همان کشور برگزار می شود. مزیت نیوزلند این است که مشتاقان اخذ مجوز کار داروسازان در نیوزلند باید در آزمون معادل سازی این کشور به زبان انگلیسی شرکت کنند. البته علاوه بر این باید یک مدرک معتبر زبان انگلیسی چون آیلتس را نیز برای دریافت مجوز کار در این کشور رعایت کنند. این شرایط برای کلیه رشته های علوم پزشکی که با سلامت و جان مردم در ارتباط مستقیم هستند صدق می کند و منحصر به رشته داروسازی نیست. به عنوان مثال دندانپزشکانی که در کشورهای دیگر درس خوانده و قصد دارند در کشور نیوزلند مشغول به کار شوند هم باید فرآیند معادل سازی مدرک دندانپزشکی در نیوزلند را طی کرده و در آزمون معادل سازی مدارک دندانپزشکی در این کشور شرکت کنند. به طور معمول برای اخذ مجوز کار در این کشور به مانند سایر کشورها، پس از تایید اولیه مدارک، موفقیت در آزمون معادل سازی و همچنین ارائه مدرک زبان، داوطلبان می بایست دوره کارورزی یا اینترنشیپ حداقل 6 ماهه ای را در سیستم بهداشت و درمان آن کشور بگذرانند تا تجربه عملی کار در آن کشور را نیز بیاندوزند.

 

 

در پایان لازم به ذکر است موسسه مهاجرتی پرگاس پارس با کارشناسان و وکلای مجرب خود در کلیه کشورهای ذکر شده و سایر نقاط دنیا، آماده ارائه خدمات در زمینه معادل سازی مدارک دندانپزشکی و پزشکی و داروسازی در خارج از کشور از جمله کشور نیوزلند می باشد. جهت اخذ اطلاعات بیشتر و مشاوره می توانید با شماره این موسسه تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • معادل سازی مدرک داروسازی در نیوزلند
  • ارزشیابی مدارک تحصیلی داروسازی در نیوزلند
  • کار داروسازان در نیوزلند



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top