info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

بهترین کشور برای مهاجرت مهندسان عمران

رشته مهندسی عمران از رشته های بسیار کاربردی و پر متقاضی در سراسر دنیا به شمار می رود و معمولاً دانش آموزان نخبه رشته ریاضی که به دروس مهندسی علاقنمد هستند؛ این رشته را جزو اولویت های اول خود قرار می دهند. اما شرایط کاری این رشته در تمامی کشور ها یکسان نیست و بازار کار آن در برخی کشورها بسیار بهتر است. بسیاری از مهندسان عمران پس از تحصیل و حتی مدتی فعالیت در کشور خود به دنبال زندگی بهتر و شرایط کاری و درآمدی مناسب تر مسیر مهاجرت را در پیش می گیرند. مهم ترین سوال پیش روی آنان یافتن بهترین کشور برای مهاجرت مهندسان عمران است. در حقیقت بحث مهاجرت را نباید ساده انگاشت و حتما پیش از تصمیم گیری باید شرایط بازار کار کشور مقصد برای رشته خود را سنجیده و طوری عمل نمود که پشیمانی در پی نداشته باشد. در این مطلب با در نظر گرفتن فاکتورهای مختلف به بهترین مقاصد مهاجرت برای مهندسان عمران در سال 2024 اشاره می کنیم.



بهترین کشور برای مهاجرت مهندسان عمران

طبیعتاً در میان کشورهای مهاجرپذیر معروف دنیا که کشورهای عضو اتحادیه اروپا، بریتانیا، استرالیا، کانادا، نیوزلند، و آمریکا هستند شرایط بازار کار رشته مهندسی عمران یکسان نیست. همچنین برای کار رشته مهندسی عمران کشورهای دیگری نیز علاوه بر کشورهای مهاجرپذیر معمول به عنوان مقاصد مهاجرت تعریف می شوند که اکثر آنان از کشورهای منطقه خاور میانه و حوزه خلیج همیشه فارس به شمار می روند و از این جمله می ‌توان به عمان، قطر، امارات متحده عربی، و کویت اشاره نمود. زیرا این کشورها معمولاً با توجه به درآمد سرشار نفتی و گازی و سرمایه‌ گذاری کلان در زیرساخت ها سعی دارند در مسیر توسعه قرار گرفته و توسعه با سرعت هر چه بیشتر را تجربه نمایند. طبیعتاً توسعه بدون در اختیار داشتن زیرساخت ‌های مناسب امکان پذیر نیست و کشوری که در مسیر توسعه زیرساخت ‌های خود قرار می گیرد به مهندسان عمران و به‌ طورکلی فعالین بخش ساخت و ساز نیازمند خواهد بود. اگر بخواهیم بهترین کشور برای مهاجرت مهندسان عمران را انتخاب نماییم باید فاکتورهای بسیاری را در کنار هم قرار داده و آن گاه به تصمیم گیری اقدام نماییم. میزان نیاز کشورها به مهندسان عمران، مقایسه میزان درآمد مهندسان عمران در کشورها،  و میزان مالیات بر درآمد در کشورهای مختلف از جمله مواردی هستند که می توانند در انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت مهندسان عمران جزو فاکتورهای اساسی قلمداد شوند.

 

بهترین کشور برای مهاجرت مهندسان عمران کدام است؟

با توجه به تمامی فاکتورها کانادا، استرالیا، آمریکا، آلمان، عمان، فرانسه، نروژ، سوئد، اتریش، انگلیس، هلند، سوئیس، دانمارک، نیوزلند، سنگاپور، امارات و قطر از بهترین کشورها برای مهاجرت مهندسان عمران در سال 2024 به شمار می روند.

 

در ادامه مطلب قصد داریم به معرفی کشور هایی که به طور معمول مقصد مهاجرت مهندسان عمران به شمار می روند پرداخته و شرایط هر یک را خدمت شما عزیزان شرح دهیم تا با توجه به شرایط خود بتوانید بهترین کشور برای مهاجرت مهندسان عمران از دیدگاه خود را انتخاب فرموده و مهاجرت کاری موفقی را تجربه فرمایید.

 

مهاجرت مهندس عمران به کانادا

نمی‌ توان از مهاجرت سخن به میان آورد و به کشور کانادا به عنوان یکی از اصلی ترین مقاصد مهاجرت به ویژه برای متخصصان رشته‌ های مختلف اشاره نکرد. کشور کانادا با توجه به شرایط اقتصادی بسیار مناسب و دورنمای رشد اقتصادی پایدار، برای متخصصان رشته های مختلف از جمله مهندسان عمران بازار کار مناسبی دارد و بسیاری این کشور را بهترین کشور برای مهاجرت مهندسان عمران به شمار می آورند. بسیاری این کشور را بهترین کشور برای مهاجرت برنامه نویس نیز می دانند همچنین با توجه به لیست مشاغل مورد نیاز این کشور می ‌توان به وضوح مشاهده نمود که این کشور با کمبود قابل توجه نیروی کار مهندسی عمران مواجه است و همین موضوع فرصت مناسب مهاجرت مهندس عمران به کانادا را ایجاد نموده است.

 

گزارش هایی که در این کشور به طور رسمی منتشر شده نشان می دهد نیروی کار مهندسی عمران در این کشور از میانگین سنی بالایی برخوردار است و درصد بالایی از آنان سالخورده می باشند. از این رو نیاز این کشور به نیروی کار فعال مهندسی عمران نیاز چشمگیر دارد و با مهیا کردن فرصت مهاجرت مهندس عمران به کانادا، قصد تامین نیاز خود را دارد. آژانس آمار کانادا در گزارشی اعلام کرده که عرضه مازاد مهندس عمران در این کشور به صفر رسیده و عملاً در این کشور مهندسی عمران بیکاری نمی توان یافت. به همین جهت است که بسیاری از خانواده ها حتی حاضرند هزینه سنگین تحصیل در کانادا در این رشته را برای فرزندان خود تقبل کرده و از این طریق سعی کنند در نهایت آنان را وارد بازار کار این کشور نمایند.

 

شرایط بازار کار این رشته در استان‌ های مختلف کانادا یکسان نیست و به عنوان مثال استان های بریتیش کلمبیا و آلبرتا بیش از سایر استان های کشور با کمبود نیروی کار متخصص در رشته مهندسی عمران مواجه هستند و به همین نسبت شانس بیشتری برای یافتن کار در این استان ‌ها برای مشتاقان مهاجرت مهندس عمران به کانادا وجود دارد. برای مهاجرت مهندسین عمران به کانادا راه های مختلفی وجود دارد و متقاضیان می توانند از برنامه های مختلف مهاجرتی استفاده نمایند. مهندسین عمران که در کشورهای دیگر تحصیل و کار نموده اند؛ می توانند با داشتن یک پیشنهاد کاری یا Job Offer به عنوان نیروی کار موقت وارد این کشور شده و به کار مشغول شوند. البته برنامه های مهاجرتی زیادی نیز وجود دارد که به این عزیزان امکان اخذ اقامت دائم را نیز می دهد، از جمله این برنامه ها می توان به برنامه کارکنان ماهر کبک و برنامه فدرال کارکنان ماهر اشاره نمود.

 

  • میانگین درآمد مهندسان عمران در کانادا در سال 2024: 85508 دلار در سال

 

مهاجرت مهندس عمران به استرالیا

استرالیا در خیلی از رشته ها گزینه ای ایده آل برای مهاجرت به شمار می رود، چنانچه بسیاری استرالیا را بهترین کشور برای مهاجرت پزشکان و کلیه متخصصان کادر درمان می دانند. اما این کشور برای مهاجرت متخصصان بسیاری از رشته های مهندسی نیز مقصدی عالیست. نرخ متقاضیان مهاجرت مهندس عمران به استرالیا نیز بسیار بالا بوده و سال به سال رو به افزایش است. به منظور مهاجرت مهندسان عمران به استرالیا می بایست این عزیزان امتیازات لازم را کسب نمایند تا شایسته اخذ ویزای کار این کشور محسوب شوند.

 

اولین فاکتور مهم در زمینه مهاجرت مهندس عمران به استرالیا تسلط به زبان انگلیسی است که حتماً این عزیزان می بایست در آزمون های زبان انگلیسی معتبر نمره حداقلی را کسب نمایند و هر چه نمره بالاتری کسب نمایند امتیازشان برای مهاجرت بالا خواهد رفت. آزمون هایی چون آیلتس، تافل، PTE، و غیره مورد قبول اداره مهاجرت استرالیا قرار دارد.

 

دیگر موردی که در زمینه مهاجرت مهندسان عمران به استرالیا از فاکتورهای کسب امتیاز می باشد مسئله سن و سال متقاضی است، به طوری که حتماً متقاضیان مهاجرت کاری به استرالیا باید کمتر از ۴۵ سال سن داشته باشند. در صورتی که سن این عزیزان بین ۱۸ تا ۲۵ سال باشد موفق به کسب ۲۵ امتیاز، بین ۲۵ تا ۳۳ سال ۳۰ امتیاز، بین ۳۳ تا ۴۰ سال ۲۵ امتیاز، و بین ۴۰ تا ۴۵ سال ۱۵ امتیاز اخذ می نمایند.

 

دیگر فاکتور کسب امتیاز برای مهاجرت مهندسان عمران به استرالیا مدرک تحصیلی آن می‌ باشد که باید دارای اعتبار در این کشور به حساب آید مدرک کاردانی و دیپلم ۱۰ امتیاز مدرک کارشناسی ۱۵ امتیاز ملک کارشناسی ارشد ۱۵ امتیاز و مدرک دکترا ۲۰ امتیاز برای این افراد به همراه خواهد داشت.

 

دیگر فاکتور موثر در مهاجرت مهندسان عمران به استرالیا سابقه و تجربه کاری است، به طوری که داشتن حداقل ۳ سال سابقه کار مرتبط ۵ امتیاز، ۵ سال سابقه کار مرتبط ۱۰ امتیاز، و حداقل ۸ سال سابقه کار مرتبط ۱۵ امتیاز برای این عزیزان به همراه خواهد داشت.

 

همچنین همسر افراد متقاضی مهاجرت مهندس عمران به استرالیا اگر شرایط ذکر شده قبلی را داشته باشند می‌توانند ۵ امتیاز به عنوان امتیاز همسر کسب نموده و به مجموعه امتیازات متقاضی اضافه نمایند. متقاضیان مهاجرت مهندسان به استرالیا باید حداقل از مجموع امتیاز ممکنه که در فاکتورهای ذکر شده ۶۵ امتیاز را اخذ نمایند. البته برای اخذ ویزای موقت 491 حداقل 50 امتیاز و ویزای 190 دائم، حداقل 60 امتیاز لازم است.

 

کشور پهناور استرالیا پروژه های فراوانی در زمینه زیرساخت های بخش گردشگری، استادیوم های ورزشی، پل ها و گسترش راه ها، سازه های بلند و برج ها، و ... دارد که به همین دلیل نیاز شدیدی به مهندسان عمران در گرایش های مختلف دارد. تسلط به نرم افزارهای طراحی چون اتوکد، لند، ایتبس، سیف و سپ می تواند برای این عزیزان امتیاز بزرگی در پیدا کردن کار محسوب شود.

 

یکی از دلایل اصلی اقبال متخصصان این رشته به مهاجرت مهندس عمران به استرالیا، درآمد بالای این رشته در کشور استرالیاست و به همین سبب بسیاری کشور استرالیا را بهترین کشور برای مهاجرت مهندسان عمران می دانند. در برخی مناطق مانند بریزبن، کویینزلند، پرث، و سیدنی درآمد مهندسان عمران از میانگین کشوری بالاتر بوده و در برخی مناطق چون نیوکاسل، آدلاید و گلد کوست این رقم از میانگین کشوری پایینتر است. اما به طور کلی بریزبن بهترین بازار کار و بالاترین درآمد را برای مهندسان عمران داراست.

 

  • میانگین درآمد مهندسان عمران در استرالیا در سال 2024: 112 هزار دلار در سال

 

مهاجرت مهندس عمران به آمریکا

آمریکا با کهنگی زیرساخت های شهری و بین شهری مواجه است. طبیعتا هر جا نیاز به ساخت و ساز و نوسازی جاده ها، سد ها، فرودگاه ها، پل ها، خانه ها، امکانات شهری و ... باشد، نیاز به مهندسان عمران از گرایش های تحصیلی مختلف نیز حس می شود. بازار کار آمریکا برای مهندسان عمران فرصت های شغلی زیادی در بر دارد. همچنین زندگی در این کشور نیز با توجه به ثبات اقتصادی و نرخ تورم پایین از شرایط مناسبی برخوردار است. میزان درآمد مهندسان عمران در آمریکا به میزان تجربه و سابقه کاری فرد و شرایط کارفرما بستگی دارد. به منظور مهاجرت مهندسان عمران به آمریکا، متقاضیان باید مدرک کارشناسی مهندسی عمران که به تایید ABET در آمریکا رسیده را داشته باشند. برای ورود به بازار آمریکا، مهندسان عمران نیازمند اخذ یک جاب آفر هستند که دستیابی به آن بدون تسلط بالا به زبان انگلیسی ممکن نخواهد بود.

 

  • میانگین درآمد مهندسان عمران در آمریکا در سال 2024: 90 هزار دلار در سال

 

مهاجرت مهندس عمران به آلمان

آلمان مهاجر پذیر ترین کشور اتحادیه اروپا است و طبیعتاً می توانند یکی از گزینه ها برای انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت مهندسان عمران به شمار می ‌رود. به طور کلی این کشور صنعتی و قدرتمند اقتصادی اتحادیه اروپا به نیروهای متخصص در رشته های مختلف نیاز فراوان دارد و رشته مهندسی عمران نیز از مشاغل مورد نیاز آلمان محسوب می‌ شود. به همین جهت بسیاری از فرصت مهاجرت مهندس عمران به آلمان استفاده کرده و سعی می کنند وارد بازار این کشور شوند و در نهایت اقامت این کشور را نیز به دست آورد.

 

به منظور مهاجرت مهندس عمران به آلمان شرایطی چون داشتن سن بین ۱۸ تا ۴۵ سال، داشتن مدرک تحصیلی لیسانس، فوق لیسانس یا بالاتر و همچنین تجربه کاری حداقل سه سال در زمینه کاری مهندسی عمران لازم می باشد. داشتن مدرک زبان آلمانی و ترجیحا انگلیسی به طور همزمان می تواند شانس پیدا کردن کار برای مهندسان عمران در آلمان را بسیار بالا ببرد. همچنین از روش ‌های مختلفی چون اخذ ویزای D جستجوی کار یا از ابتدا با دریافت جاب آفر یا پیشنهاد کاری می توان وارد بازار کار آلمان شده و در شرکتهای ساختمانی و عمرانی این کشور مشغول به کار شد.

 

  • میانگین درآمد مهندسان عمران در آلمان در سال 2024: 45 هزار یورو در سال

 

مهاجرت مهندس عمران به عمان

کشور عمان در خاور میانه از کشورهایی به شمار می رود که پروژه های بسیاری در آن برای گسترش زیرساخت ها در بخش های مختلف از جمله حمل و نقل، گردشگری، سلامت و ورزش تعریف شده و طبیعتا بازار کار این کشور به مهندسان عمران و کارکنان متخصص در بخش ساختمان نیاز فراوان دارد. اولین علت اقبال فراوان به مهاجرت مهندس عمران به عمان، بالا بودن ارزش پول ملی این کشور است.

 

این کشور بالغ بر چهار و نیم میلیون نفر جمعیت را در خود جای داده که حدود ۲ میلیون نفر از آن را اتباع خارجی تشکیل می دهند. مردم این کشور با مهاجران رفتار بسیار خوبی دارند و علاوه بر این به علت روابط بسیار حسنه این کشور با کشور عزیزمان ایران اتباع ایرانی در این کشور با مشکلات چندانی مواجه نخواهند بود. جاه طلبی های این کشور برای تبدیل شدن به قطب اقتصادی و گردشگری در منطقه خاورمیانه در سال های آینده باعث شده پروژه های بسیار بزرگی در زمینه های فرودگاهی، زیرساخت های بخش حمل و نقل و جاده ها، ساختمان سازی، هتل سازی و ... در این کشور تعریف شده که برای ساخت آن ها به مهندسان عمران نیاز است و با توجه به کمبود نیروی کار مهندس عمران در این کشور، فرصت مناسبی برای مهاجرت مهندس عمران به عمان فراهم شده است.

درآمد مهندسان عمران در عمان بسته به حیطه تخصصی و نوع فعالیت و همچنین میزان تجربه و سابقه کاری آنان می باشد.

 

  • میانگین درآمد مهندسان عمران در عمان در سال 2024: 1050 ریال عمان در ماه

 

مهاجرت مهندس عمران به فرانسه

دومین قدرت اقتصادی اروپا نیز بازار کار مناسبی برای مهندسان عمران دارد. مشتاقان استفاده از فرصت مهاجرت مهندس عمران به فرانسه باید از کارفرمایی در این کشور جاب آفر دریافت کنند. طبیعتا بدون داشتن تسلط به زبان فرانسوی به هیچ وجه نمی توان یک کارفرما در این کشور را مجاب به استخدام نمود.

 

  • میانگین درآمد مهندسان عمران در فرانسه: 38 هزار یورو در سال

 

مهاجرت مهندس عمران به نروژ

در سال های اخیر رونق بسیاری در بخش مسکن و به ویژه ساخت و ساز مجتمع های تجاری در کشور نروژ به وجود آمده. همچنین این کشور در توسعه و نوسازی زیرساخت های خود سرمایه گذاری زیادی کرده است. به طور ویژه این کشور در توسعه راه ها، فرودگاه ها، خطوط و زیرساخت های تراموا، راه آهن، بخش انرژی و ... متمرکز شده است. از این رو فرصت های شغلی فراوانی برای مهندسان عمران در این کشور مرفه پدید آمده است. با توجه به اینکه به طور کلی درآمدها در این کشور بسیار مناسب است و سطح رفاه اجتماعی بسیار بالاست، می توان این کشور را یک گزینه جدی در انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت مهندسان عمران به حساب آورد.

 

  • میانگین درآمد مهندسان عمران در نروژ در سال 2024: 631364 کرون نروژ در سال

 

مهاجرت مهندس عمران به سوئد

صنعتی ترین کشور منطقه اسکاندیناوی که یک کشور کاملا مهاجرپذیر به حساب می ‌آید سوئد می باشد و بسیاری همه ‌ساله متقاضی مهاجرت کاری به این کشور می باشند. با توجه به نیاز این کشور به مهندسان عمران و فعالین بخش ساخت و ساز شرایط مناسبی برای مهاجرت مهندس عمران به سوئد فراهم شده است. از مراحل پروسه مهاجرت مهندس عمران به سوئد اخذ تاییدیه مدارک تحصیلی از ارگان مربوطه در این کشور می باشد که به نوعی همان معادل سازی مدرک تحصیلی به حساب می آید. از اصلی ‌ترین مواردی که برای مهاجرت مهندس عمران به سوئد باید مدنظر قرار گیرد، یادگیری زبان سوئدی و اخذ مدرک زبان سوئدی می باشد. زیرا به طور کلی در این کشور این زبان تکلم می ‌شود. اما می ‌توان در برخی موارد و به طور استثنایی مشاغلی در این کشور یافت که توسط شرکتهای ساختمانی و عمرانی بین المللی ارائه می گردند و برای دستیابی به این فرصت های شغلی ارائه مدرک زبان انگلیسی و تسلط به این زبان کفایت می کند. میزان درآمد مهندسان عمران در سوئد بر اساس میزان تجربه کاری و تخصص فرد و همچنین شرکت کارفرما تعیین می گردد و می تواند بالاتر یا پایین تر باشد.

 

  • میانگین درآمد مهندسان عمران در سوئد: 658 هزار کرون سوئد در سال

 

مهاجرت مهندس عمران به اتریش

اتریش یکی از بهترین کشور های دنیا برای مهاجرت به حساب آمده و بسیاری از متقاضیان مهاجرت از سراسر دنیا این کشور را برای آینده زندگی خود و خانواده شان انتخاب می کنند. زیرا سالهاست شهر وین پایتخت این کشور به عنوان بهترین و آرام ترین شهر با بالاترین کیفیت زندگی در میان شهرهای دنیا به حساب می آید. این موضوع نشان دهنده کیفیت بالای زندگی در این کشور صنعتی اروپای مرکزی است.

 

این کشور به نیروی کار فعال و متخصص در زمینه های مختلف از جمله مهندسی عمران نیاز مبرم دارد و همه ساله جزو لیست مشاغل مورد نیاز در این کشور مهندسی عمران نیز درج می گردد. از این رو فرصت مناسبی برای مهاجرت مهندس عمران به اتریش فراهم گردیده و مهندسان عمران از طریق دریافت کارت قرمز سفید قرمز اتریش می ‌توانند در این کشور ویزای کار و اقامت کاری دریافت نمایند. متقاضیان مهاجرت مهندس عمران به اتریش علاوه بر شرایط مالی بیشتر به فکر امکان اخذ اقامت دائم اروپا از این طریق و در یکی از بهترین کشورهای این قاره هستند و از این نظر اتریش را به عنوان مقصد مهاجرت خود انتخاب می نماید.

 

  • میانگین درآمد مهندسان عمران در اتریش در سال 2024: 3690 یورو در ماه

 

مهاجرت مهندس عمران به انگلیس

مهندسان عمران که قصد دارند وارد بازار کار انگلیس شوند باید از یک کارفرمای فعال در اکوسیستم کسب و کار این کشور ویزای تایر 2 دریافت کنند که بر این اساس باید جاب آفر آن ها با دستمزد سالانه حداقل 25 هزار پوند باشد. برای گرفتن جاب آفر، این افراد حتما به تسلط بالا به زبان انگلیسی نیاز دارند. به منظور کار در انگلیس بعنوان یک مهندس عمران، ثبت نام در شورای مهندسی انگلیسی الزامیست. مدارک این عزیزان نیز باید در انگلیس معادل سازی شود. معادل ‌سازی مدارک در انگلستان، توسط سازمان Ecctis انجام می ‌گیرد که مرجع بین‌ المللی برای ارزیابی مدارک تحصیلی و آموزشی است.

 

  • میانگین درآمد مهندسان عمران در انگلیس: 43 هزار پوند در سال

 

مهاجرت مهندس عمران به هلند

برای ورود به بازار کار هلند، مهندسان عمران به یک جاب آفر و قرارداد کاری با کارفرمای فعال در این کشور نیاز دارند. این افراد برای کار به دو نوع مجوز کار (TWV) و مجوز ترکیبی اقامت و کار (GVVA) نیاز دارند. اگر کارفرمای این افراد برای آن‌ ها مجوز TWV صادر کند، قادر به کار در این کشور هستند. اگر فرد از طریق شرکت یا آژانس کاریابی کار پیدا کرده باشد، شرکت یا آژانس مذکور باید برای TWV درخواست دهد و تصویری از مدارک هویتی متقاضی را به همراه مجوز به شرکت استخدام کننده ارسال کند. برای استفاده از فرصت مهاجرت مهندس عمران به هلند، به تسلط بالا به زبان هلندی یا انگلیسی نیاز است. معادلسازی مدارک نیز برای دریافت مجوز کار مهندسی عمران در هلند لازم است. به منظور معادلسازی مدارک در این کشور باید از طریق IDW.nl، مرکز اطلاعات ارزیابی اعتبار بین‌ المللی، درخواست داده شود.

 

  • میانگین درآمد مهندسان عمران در هلند: 4700 یورو در ماه

 

مهاجرت مهندس عمران به سوئیس

سوئیس کشوری زیبا و با ثبات اقتصادی بالا در اروپا نیز می تواند یک گزینه جدی بعنوان بهترین کشور برای مهاجرت مهندسان عمران به حساب آید. در این کشور نیز توسعه و نوسازی زیرساخت ها مورد توجه است و همین موضوع موجب بالا بودن فرصت های شغلی برای مهندسان عمران می شود.

 

  • میانگین درآمد مهندسان عمران در سوئیس: 119 هزار فرانک سوئیس در سال

 

مهاجرت مهندس عمران به دانمارک

به منظور مهاجرت مهندس عمران به دانمارک از راه های مختلفی از جمله دریافت ویزا با جاب آفر یا پیشنهاد کاری، و ویزای جستجوی کار یا جاب سیکر می توان اقدام نمود. مهندسان عمران در این کشور باز با بازار کار بسیار مناسبی مواجه هستند زیرا این کشور در سال‌ های اخیر به توسعه بیشتر زیر ساخت ها و همچنین نوسازی آنان توجه فراوانی داشته و با توجه به کمبود نیروی کار فعال در این رشته، نیاز خود را از طریق اعطای مجوز مهاجرت مهندس عمران به دانمارک تامین می ‌نماید. بازار کار مناسب این رشته در کشور دانمارک و همچنین میانگین بالای درآمد در این کشور و به طور اخص همچنین بالا بودن درآمد مهندسان عمران در دانمارک موجب شده این کشور گزینه ای جدی برای انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت مهندسان عمران به حساب آید.

 

  • میانگین درآمد مهندسان عمران در دانمارک: 762 هزار کرون دانمارک در سال

 

مهاجرت مهندس عمران به نیوزلند

کشور نیوزلند هم مانند استرالیا یکی دیگر از اصلی ترین گزینه ها برای انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت مهندسان عمران به شمار می رود. این کشور نیز با توجه به مسیر توسعه ای که در پیش گرفته است نیاز زیادی به گسترش زیرساخت ‌های خود دارد و به همین جهت از شرکت های عمرانی بین المللی و چند ملیتی در این راه نهایت کمک را گرفته است و همین موضوع باعث شده بازار کار مهندسی عمران و به طور کلی مشاغل مربوط به صنعت ساختمان در این کشور بسیار مناسب شود. به همین جهت فرصت مهاجرت مهندسان عمران به نیوزیلند بسیارفراهم است. تسلط به زبان انگلیسی و اخذ مدرک آیلتس با نمره 6.5 از پیش نیاز های مهاجرت مهندس عمران به نیوزلند است. حداقل 3 سال تجربه کاری، و 12 ماه سابقه کار در 18 ماه گذشته به همراه سن زیر 45 سال از دیگر موارد مهم در مهاجرت مهندس عمران به نیوزلند به حساب می آید.

 

  • میانگین درآمد مهندسان عمران در نیوزلند در سال 2024: 100 هزار دلار در سال

 

مهاجرت مهندس عمران به سنگاپور

سنگاپور کشور کوچک منطقه جنوب شرقی آسیا که از اقتصادی قدرتمند و با ثبات برخوردار است نیز می تواند گزینه ای مناسب برای مهاجرت کاری مهندسان عمران به شمار آید. سطح درآمد ها در این کشور بسیار بالاست، اما میزان هزینه های زندگی در این کشور آسیایی نیز بسیار زیاد است. در این کشور سرمایه گذاری در توسعه زیرساخت ها و به ویژه ساخت و ساز برج های مسکونی و تجاری از رونق بالایی برخوردار است. به همین علت، فرصت های شغلی برای مهندسان عمران نیز در این کشور زیاد است.

 

  • میانگین درآمد مهندسان عمران در سنگاپور: 7800 دلار در ماه

 

مهاجرت مهندس عمران به امارات

امارات یکی از نمادهای توسعه زیرساخت ها در دنیا به شمار می رود. این کشور همچنان با سرعت زیادی در حال ساخت و ساز می باشد و به همین علت همچنان فرصت های شغلی بسیار زیادی برای مهندسان عمران در شیخ نشین های مختلف آن از جمله دوبی وجود دارد. طبیعتا امکان کار و زندگی در شهر مدرنی مانند دوبی برای هر فردی می تواند یک مزیت بسیار جذاب به شمار رود. از این رو و با در نظر گرفتن نسبت خوب درآمد به هزینه های زندگی در این کشور، بسیاری امارات را بهترین کشور برای مهاجرت مهندسان عمران می دانند. برای ورود به بازار کار امارات، مهندسان عمران نیازمند اخذ جاب آفر از کارفرمایان مشغول در اکوسیستم کسب و کار این کشور عربی هستند. در این صورت امکان اخذ ویزای کار امارات برای این افراد مهیا می شود. داشتن حداقل 3 سال سابقه کاری مرتبط و تسلط بالا به زبان انگلیسی از موارد لازمی است که دارندگان مدرک دانشگاهی رشته مهندسی عمران برای ورود به بازار کار امارات به آن نیاز خواهند داشت.

 

  • میانگین درآمد مهندسان عمران در امارات: 12500 درهم امارات در ماه

 

مهاجرت مهندس عمران به قطر

یکی از کشورهایی که در سال های اخیر بازار کار گسترده ای برای مهندسان عمران ارائه کرده است کشور کوچک قطر واقع در خلیج همیشه فارس میباشد این کشور با توجه به جاه طلبی های بسیار حاکمانش نظیر اخذ میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ به توسعه و گسترش زیرساخت های خود نیاز فراوان دارد. طبیعی است در طول میزبانی این کشور از جام جهانی فوتبال چند میلیون گردشگر به طور همزمان وارد این کشور می ‌شوند و زیرساخت های بخش گردشگری از جمله هتل‌ ها و مراکز خرید و همچنین زیرساخت‌ های بخش سلامت به ویژه بیمارستان های این کشور باید برای این جمعیت زیاد آمادگی کافی را داشته باشد. همچنین زیرساخت های شهری آن نیز باید توسعه بیشتری پیدا نماید. این کشور به ساخت ورزشگاه ها به استادیوم های فراوانی برای برگزاری هرچه بهتر این رقابت ‌ها نیاز دارد، به همین جهت مهاجرت مهندس عمران به قطر رونق فراوانی پیدا کرده است. با در نظر داشتن بالا بودن درآمد مهندسان عمران در قطر، می توان گفت قطر یکی از اصلی ترین گزینه ها برای انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت مهندسان عمران به حساب می آید. به ویژه نزدیکی این کشور به کشور عزیزمان ایران و مناسب بودن شرایط کار در این کشور برای مهندسان ایرانی موجب شده مهاجرت مهندس عمران به قطر در میان مهندسان ایرانی نرخ بسیار بالایی پیدا نماید.

 

  • میانگین درآمد مهندسان عمران در قطر: 8000 ریال قطر در ماه

 

 

موسسه مهاجرتی بین المللی پرگاس پارس با همکاری وکلای مجرب آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اقامت کاری مهندسان عمران و متخصصان مشاغل دیگر در کلیه کشورهای دنیا می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را پر نمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • بهترین کشور برای مهاجرت مهندسان عمران
  • مهاجرت مهندس عمران به استرالیا
  • مهاجرت مهندس عمران به کانادا
  • بهترین کشورها برای مهاجرت مهندسان عمران



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top