info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

بهترین کشور برای مهاجرت مهندس برق

مهندسی برق از بهترین و پر طرفدار ترین رشته های فنی مهندسی در سراسر دنیا محسوب می شود. در کشور خودمان نیز اکثر افرادی که رتبه های برتر آزمون سراسری رشته ریاضی فیزیک را به خود اختصاص می دهند، مشتاق تحصیل در رشته مهندسی برق در برترین دانشگاه های کشور هستند. در میان فارغ التحصیلان این رشته نیز اشتیاق بالایی برای مهاجرت به کشورهای دیگر به ویژه کشورهای پیشرفته ی صنعتی دیده می شود که اغلب برای دستیابی به شرایط کاری مناسب تر و درآمد بالاتر و همچنین یک زندگی با کیفیت برای خود و خانواده شان به این کار دست می زنند. طبیعتاً شناخت بهترین کشور برای مهاجرت مهندس برق می تواند به این عزیزان کمک کند که با چشمی باز تر و آگاهانه تر مقصد مهاجرت کاری خود را انتخاب نمایند تا پایه های زندگی خود و خانواده شان را در خارج از کشور در کشوری مناسب تر و با شرایط کاری بهتری بنا نماید. از این رو قصد داریم به شرایط هر یک از گزینه های بهترین کشور برای مهاجرت مهندس برق در سال 2024 اشاره نماییم تا در حد امکان خود راهنمایی برای این عزیزان باشد.



بهترین کشور برای مهاجرت مهندس برق

طبیعتاً برای انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت مهندس برق باید فاکتورهای زیادی در نظر گرفته شود به عنوان مثال شاید اولین گزینه ای که به ذهن ما برسد شرایط بازار کار این رشته در کشورهای مورد نظر باشد و میزان نیازی که کشورها به نیروی کار مهندسی برق دارند؛ همچنین میزان درامد مهندسان برق در کشورهای مختلف نیز از فاکتورهای تعیین کننده در این زمینه به شمار می رود و در عین حال باید در نظر داشت که میزان مالیات بر درآمد در کشورهای مختلف نیز یکسان نیست و این فاکتور نیز نباید از ذهن دور بمانند و بحث زبان نیز یکی از مهمترین موارد در زمینه انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت مهندس برق محسوب می شود که برای هر فردی می تواند متفاوت باشد! به عنوان مثال افرادی که به زبان آلمانی مسلط هستند قطعا برای آنها اتریش؛ آلمان و سوییس و سایر کشورهای آلمانی زیان می‌تواند بهترین گزینه به حساب آید و افرادی که به زبان انگلیسی تسلط کافی دارند بدون شک کشورهایی چون کانادا؛ استرالیا؛ انگلیس؛ ایرلند؛ نیوزیلند و آمریکا می توانند برای شان بهترین گزینه باشند.

 

بهترین کشورها برای مهاجرت مهندسان برق کدامند؟

کانادا، استرالیا، آمریکا، آلمان، فنلاند، فرانسه، عمان، سوئد، نیوزلند، انگلستان، سوئیس، دانمارک و اتریش را با در نظر گرفتن فاکتورهای اصلی می توان بهترین گزینه ها برای مهاجرت مهندسان برق در سال 2024 در گرایش های مختلف الکترونیک، قدرت، مخابرات و ... دانست.

 

مهاجرت مهندس برق به کانادا

اولین گزینه برای انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت مهندس برق کاناداست که طبیعتاً به عنوان یکی از اصلی ترین مقاصد مهاجرت برای اکثر مشاغل و رشته ها به شمار می رود. این کشور از بازار کار خوبی در اکثر رشته های مهندسی برخوردار است. بعنوان مثال بسیاری این کشور را بهترین کشور برای مهاجرت مهندسان عمران نیز می دانند. سیستم برنامه های مهاجرت کاری این کشور به این صورت است که متقاضیان مهاجرت مهندس برق به کانادا باید در برنامه هایی چون اکسپرس انتری یا برنامه های فدرال مهاجرتی یا ایالتی ثبت نام نموده و در امتیاز بندی های آنان که فاکتورهای چون سن، میزان تحصیلات، نمره زبان، و همچنین سابقه کار و تجربه شغلی در آنها نقش اساسی دارد، امتیاز کسب نموده و در صورت رسیدن به حد نصاب، شایسته برنامه مهاجرتی فوق شناخته شوند. داشتن اقوام درجه یک در کانادا به همراه سطح تحصیلات؛ دانش زبان و سابقه کاری همسر نیز می تواند به فرد متقاضی مهاجرت مهندس برق به کانادا برای دریافت امتیازات کافی کمک نماید. حد نصاب لازم برای واجد شرایط بودن در برنامه اکسپرس اینتری ۴۱۰ ، و در برنامه‌ های مهاجرت فدرال و مهاجرت نیروی کار متخصص ایالتی نیز ۶۵ می باشد.

 

طبیعتاً بازار کار مهندسی برق به ویژه گرایش های مربوط به الکترونیک و مخابرات در کشورهایی که پیشرفتهای بیشتری در زمینه تکنولوژی ارتباطات دارند بهتر است. فرصت های بازار کار کانادا برای رشته مهندسی برق نسبتاً بالاست و این رشته پس از مهندسی عمران و مهندسی مکانیک اصلی ترین رشته فنی مهندسی مورد نیاز در این کشور به حساب می ‌آید. با اعطای ویزای استارتاپ کانادا به کارآفرینان، این بازار کار سال به سال بهتر نیز می شود.

 

  • میانگین درآمد مهندسان برق در کانادا در سال 2024: 113 هزار دلار در سال

 

مهاجرت مهندس برق به استرالیا

دیگر کشوری که می تواند بهترین کشور برای مهاجرت مهندس برق به حساب آید کشور مهاجر پذیر استرالیا است. هر ساله این کشور لیست مشاغل مورد نیاز خود را اعلام می‌ کند که در سال های اخیر همواره رشته برق و زیر شاخه های آن همچون مخابرات، الکترونیک، برق خودرو و ... همگی در این لیست جای داشته اند.

 

کشور استرالیا نیز به علت سرعت بالای پیشرفت در زمینه های کامپیوتر و فناوری اطلاعات؛ نیاز بالایی به مهندسین برق بویژه مهندسین الکترونیک دارد. همچنین این کشور برای توسعه زیر ساخت‌ های خود به مهندسان برق قدرت و برق کنترل نیز نیاز مبرم دارد که موجب شده فرصت خوبی برای مشتاقان مهاجرت مهندس برق به استرالیا پدید آید. درآمد مهندسان برق در این کشور نیز نسبت به هزینه های زندگی بسیار مناسب بوده و همین مورد نیز دیگر علت اقبال فراوان به مهاجرت مهندس برق به استرالیا می باشد.

 

  • میانگین درآمد مهندسان برق در استرالیا در سال 2024: 80 تا 100 هزار دلار در سال

 

مهاجرت مهندس برق به آمریکا

کشور آمریکا یکی از پررونق ترین بازارهای کار برای مهندسان برق در گرایش های مختلف به حساب می آید. بعنوان مثال در این کشور شرکت های فراوانی در زمینه صنایع الکترونیک و مخابرات وجود دارد که در دنیا سرآمد و پیشرو هستند. بسیاری از استارتاپ های معروف در این زمینه ها نیز در کشور آمریکا قرار دارند. این کشور همچنین پیشرو در زمینه تولید خودروهای الکتریکی در جهان نیز به شمار می رود. از این رو مهندسان برق که بتوانند با تسلط بالا به زبان انگلیسی، از کارفرمایان فعال در اکوسیستم کسب و کار آمریکا جاب آفر  دریافت کنند می توانند وارد این کشور شده و در این کشور پیشرفته مشغول به کار شوند. بعلت بالا بودن درآمد مهندسان برق در آمریکا، بسیاری این کشور را بهترین کشور برای مهاجرت مهندسان برق به حساب می آورند.

 

  • میانگین درآمد مهندسان برق در آمریکا در سال 2024: 105 هزار دلار در سال

 

مهاجرت مهندس برق به آلمان

بسیاری از مشتاقان تحصیل در این رشته از ابتدا با دور اندیشی برای اینکه فرصت مهاجرت مهندس برق به آلمان را داشته باشند وارد دوره های تحصیل در آلمان در این رشته می شوند و این رشته را در کشور آلمان تحصیل می ‌کنند. البته فارغ التحصیلان این رشته در دانشگاه های کشور خودمان نیز می ‌توانند از طریق مذاکره و دریافت جاب آفر وارد بازار کار کشور آلمان شده و فرصت مهاجرت مهندس برق آلمان را به دست آورند. برای این منظور تسلط به زبان آلمانی و ارائه مدرک زبان حداقل در سطح B2 الزامی است. البته اگر فرد متقاضی مهاجرت مهندس برق به آلمان بتواند یک جاب آفر یا پیشنهاد کاری است از شرکتی بین المللی در آلمان بدست بیاورد ممکن است بتواند با تسلط به زبان انگلیسی و ارائه مدرک زبان آیلتس با نمره حداقل ۶/۵ یا ۷ نیز فرصت کار در این کشور را بیابد؛ برخی نیز از طریق ویزای جستجوی کار یا جاب سیکر که اعتبار آن ۶ ماه است به منظور اقامت کاریابی در این کشور و برای جستجوی کار وارد این کشور می ‌شوند که ریسک این کار به مراتب بیشتر از پیدا کردن پیشنهاد شغلی یا جاب آفر است. فردی که از این طریق وارد کشور آلمان شده و به کار مشغول می شود پس از ۲۱ ماه می تواند در صورت تسلط به زبان آلمانی و ارائه مدرک در سطح B1 درخواست کارت آبی اتحادیه اروپا را بدهد.

 

  • میانگین درآمد مهندسان برق در آلمان در سال 2024: 66 هزار یورو در سال

 

مهاجرت مهندس برق به فنلاند

فنلاند نیز که از کشورهای امن، آرام و مناسب برای کار و زندگی در اروپا محسوب می شود، یک مقصد مهاجرتی بسیار خوب برای مهندسان برق به شمار می رود. این کشور دارای شرکت های بسیار قوی در زمینه فناوری های نوین بوده و با اعطای ویزای استارتاپ فنلاند به کارآفرینان، سال به سال فرصت های شغلی بیشتری برای مهندسان برق در این کشور پدید می آید. برای ورود به بازار کار این کشور طبیعتا اخذ جاب آفر نیاز است که برای این منظور به تسلط به زبان این کشور نیاز است. البته در برخی موارد نیز مشاغلی می توان یافت که برای آن ها دانش زبان انگلیسی کفایت می کند.

 

  • میانگین درآمد مهندسان برق در فنلاند در سال 2024: 53 هزار یورو در سال

 

مهاجرت مهندس برق به فرانسه

فرانسه دومین قدرت اقتصادی و صنعتی اتحادیه اروپا نیز بازار کار خوبی برای مهندسان برق به شمار می رود. این کشور نیز دارای شرکت های بسیار قوی در زمینه فناوری های نوین بوده و با اعطای ویزای استارت آپ فرانسه به کارآفرینان، سال به سال فرصت های شغلی بیشتری برای مهندسان برق در این کشور پدید می آید. طبیعتا برای اخذ چاب آفر از کارفرمایان فعال در فرانسه نیز نیاز به تسلط بالا به زبان این کشور یعنی زبان فرانسوی نیاز است.

 

  • میانگین درآمد مهندسان برق در فرانسه در سال 2024: 41 هزار یورو در سال

 

مهاجرت مهندس برق به عمان

فرصت مهاجرت مهندسان برق به عمان نیز بعلت درآمد بالا در این کشور و ارزش بالای ریال عمان، بسیار مورد توجه است. عمان که مسیر توسعه را با سرعت بالایی طی می کند، بازار کار بسیار مناسبی برای مهندسان رشته های مختلف از جمله مهندسان برق در گرایش های مختلف به شمار می رود. خوشبختانه اخذ ویزای کار عمان برای ایرانیان دشوار نیست و در این کشور برخورد خوبی با ایرانیان می شود. برای اخذ جاب آفر از کارفرمایان این کشور در اغلب موارد نیازی به تسلط به زبان عربی نیست و زبان انگلیسی کفایت می کند. اما طبیعتا تسلط به زبان عربی یک مزیت می تواند محسوب شود.

 

  • میانگین درآمد مهندسان برق در عمان: 19900 ریال عمان در سال

 

مهاجرت مهندس برق به سوئد

کشور سوئد در منطقه اسکاندیناوی را نیز می توان به نوعی بهترین کشور برای مهاجرت مهندسان برق به حساب آورد. این کشور سالیان سال است که به عنوان یک کشور مهاجر پذیر به ویژه برای متخصصان رشته های مختلف به حساب می آید و مواردی چون پیری جمعیت و کمبود نیروی کار در این کشور به خوبی عیان است؛ از این رو نیاز به نیروی کار ماهر و فعال در رشته های مختلف از جمله رشته مهندسی برق در این کشور کاملا حس می شود. درآمد مهندسان برق در سوئد نیز از دیگر مواردی است که موجب شده انگیزه بالایی برای مهاجرت مهندس برق به سوئد وجود داشته باشد. طبیعتا داشتن مدرک زبان سوئدی از موارد مهم و اساسی در یافتن پیشنهاد کاری یا جاب آفر از کارفرمایان سوئدی می باشد. درآمد مهندسان برق در سوئد چیزی حدود ۲۰ تا ۵۰ هزار کرون در ماه است که این میزان بر اساس تجربه کاری و البته شرایط کارفرمایان تعیین می ‌گردد.

 

  • میانگین درآمد مهندسان برق در سوئد در سال 2024: 41 هزار کرون سوئد در ماه

 

مهاجرت مهندس برق به انگلستان

انگلستان که یک قدرت صنعتی بزرگ در دنیا محسوب می شود نیز یک مقصد مهاجرتی بسیار خوب برای مهندسان برق به شمار می رود. فرصت های شغلی برای مهندسان رشته های مختلف از جمله مهندسان برق در این کشور فراوان است. برای ورود به بازار کار این کشور طبیعتا اخذ جاب آفر نیاز است که برای این منظور به تسلط به زبان انگلیسی نیاز است.  تناسب درآمدها و هزینه ها در انگلستان موجب می شود سطح رفاه در این کشور از شرایط خوبی برخوردار باشد.

 

  • میانگین درآمد مهندسان برق در انگلستان در سال 2024: 43 هزار پوند در سال

 

مهاجرت مهندس برق به نیوزلند

نیوزلند کشور کوچک منطقه اقیانوسیه در نزدیکی استرالیا نیز می تواند به عنوان بهترین کشور برای مهاجرت مهندس برق به حساب آید زیرا شرایط بازار کار این کشور برای مهندسان برق بسیارجذاب است و این رشته از رشته های مورد نیاز این کشور به حساب می ‌آید. کشور نیوزیلند کشوری بسیار پیشرفته و همچنین در حال توسعه بیشتر در زمینه های فناوری ارتباطات به شمار می ‌رود و به همین جهت رشته‌ هایی چون فناوری اطلاعات و مهندسی الکترونیک از نیازهای اساسی این کشور به حساب می آیند. به همین جهت حتی بسیاری برای اینکه بتوانند در نهایت در بازار کار این کشور مشغول شوند؛ برای تحصیل در نیوزلند در این رشته‌ها اقدام می نماید. برخی نیز با ارائه سابقه کار و رزومه مناسب و همچنین مدرک زبان انگلیسی آیلتس با نمره بالا برای مهاجرت مهندس برق به نیوزلند اقدام می کنند. نمره زبان، سن، مدرک و سطح تحصیلات و سابقه کاری عواملی تاثیرگذار در اخذ ویزای کار این کشور به شمار می رود.

 

  • میانگین درآمد مهندسان برق در نیوزلند در سال 2024: 85 هزار دلار در سال

 

مهاجرت مهندس برق به سوئیس

سوئیس کشور زیبای اروپایی نیز فرصت های شغلی فراوانی برای مهندسان برق در گرایش های مختلف دارد. برای گرفتن جاب آفر از کارآفرینان فعال در این کشور، مهندسان برق باید روی یکی از زبان های آلمانی، فرانسوی و ایتالیایی تسلط داشته باشند. زیرا این کشور سه زبان رسمی دارد و در هر بخش این کشور یکی از این سه زبان، زبان رسمی است. سطح درآمدها در این کشور بسیار عالیست و رفاه اجتماعی اکثر جامعه در سطح بسیار خوبی می باشد.

 

  • میانگین درآمد مهندسان برق در سوئیس در سال 2024: 116 هزار فرانک سوئیس در سال

 

مهاجرت مهندس برق به دانمارک

برخی نیز دانمارک را بهترین کشور برای مهاجرت مهندس برق به حساب می ‌آورند، زیرا شرایط بازار کار برای بسیاری از رشته ها از جمله مهندسی برق در این کشور بسیار مناسب است. همچنین میزان درآمد و شرایط کاری در این کشور بسیار عالی است. مطابق قانون کار این کشور یک کارمند باید هفته ای ۳۷ ساعت در طول ۵ روز هفته برای کارفرما کار نماید، اما اضافه کاری برای کارمندان با دریافت دستمزد بیشتر امکان پذیر است. با اینکه میزان مالیات بر درآمد در کشور دانمارک نسبتاً بالاست و بعضا تا حدود ۵۰ درصد نیز می ‌رسد، اما درآمدها به طور کلی در این کشور به حدی است که زندگی راحتی برای اکثر مردم فراهم است. میانگین درآمد مهندسان برق، در شهرهای مختلف این کشور و بر اساس شرایط کارفرماها و همچنین بر حسب میزان سابقه و تجربه کاری و سطح مدارک تحصیلی و همچنین جنسیت افراد نیز می تواند تفاوت کند. به همین جهت همه ساله تعداد متقاضیان مهاجرت مهندس برق به دانمارک بیشتر می شود.

 

  • میانگین درآمد مهندسان برق در دانمارک در سال 2024: 46 هزار کرون دانمارک در ماه

 

مهاجرت مهندس برق به اتریش

کشور اتریش به علت بازار کار بسیار مناسبی که در بسیاری از رشته ها از جمله مهندسی برق در گرایش های مختلف دارد، به عنوان یکی از اصلی ترین مقاصد مهاجرت کاری پس از آلمان در اتحادیه اروپا محسوب می‌ شود. میزان درآمد مهندسان برق در اتریش بسته به سابقه کاری آنان و البته شرایط کارفرما تعیین می گردد. اما به طور میانگین یک مهندس برق با سابقه کاری کمتر از ۲ سال حدود ۲۱۰۰ یورو، بین ۲ تا ۵ سال ۲۸۰۰ یورو، بین ۵ تا ۱۰ سال ۳۶۰۰ یورو، بین ۱۰ تا ۱۵ سال ۳۹۰۰  تا ۴۳۰۰ یورو، بین ۱۵ تا ۲۰ سال ۴۸۰۰ یورو، و با سابقه بیش از ۲۰ سال نیز بین ۵۹۰۰ تا ۶۰۰۰ یورو است. به علت اینکه مهندسی برق چند سال است همواره در لیست مشاغل مورد نیاز کشور اتریش قرار دارد سال به سال نیز تعداد متقاضیان مهاجرت مهندس برق به اتریش بیشتر می شود.

 

  • میانگین درآمد مهندسان برق در اتریش در سال 2024: 4600 هزار یورو در ماه

 

 

موسسه مهاجرتی بین المللی پرگاس پارس با همکاری وکلای مجرب آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اقامت کاری مهندسان برق و متخصصان مشاغل دیگر در کلیه کشورهای دنیا می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را پر نمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • بهترین کشور برای مهاجرت مهندس برق
  • بهترین کشور برای مهاجرت مهندسان برق
  • بهترین کشور برای مهاجرت مهندسین برق
  • بهترین کشور برای مهاجرت مهندس برق



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top