info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

دانشگاه فنی وین

یکی از معروف ترین و معتبر ترین دانشگاه های اتریش، دانشگاه فنی وین می باشد که بزرگ ترین مرکز تحقیقاتی و پژوهشی اتریش در رشته های فنی مهندسی به شمار می رود و آن را در زبان آلمانی، Technische Universität Wien می نامند. این دانشگاه که در زبان انگلیسی Vienna University of Technology نامیده می شود، با اسامی دیگری نیز شناخته می شود که عبارتند از: دانشگاه تکنولوژی وین، دانشگاه فنی مهندسی وین، دانشگاه تکنیک وین و دانشگاه صنعتی وین. البته عموما در داخل کشور اتریش بیشتر این دانشگاه را به نام دانشگاه تکنیک وین می شناسند. 

به صورت اختصاری نام این دانشگاه دولتی را TU Wien بیان می کنند.



این دانشگاه فنی مهندسی در پایتخت مدرن کشور اتریش  ودر مرکز شهر زیبای وین واقع شده است. شهری که سیستم حمل و نقل شهری آن در قاره اروپا سرآمد بوده و در عین حال طبیعت دست نخورده و درختان کهن با قدمت چند صد سال را تواما در دل خود جای داده که نشان از توسعه پایدار آن دارد. 

 

تاریخچه دانشگاه تکنیک وین

این دانشگاه بیش از 200 سال قدمت داشته و اگر به تاریخچه دانشگاه فنی وین با دقت بنگریم می بینیم نام آن در طول این 200 سال بارها دستخوش تغییر شده است. تاریخچه دانشگاه تکنیک وین بدین گونه است که ابتدا این موسسه آموزشی در سال 1815 میلادی با نام موسسه سلطنتی پلی تکنیک وین K.K Polytechniches Institute بنا نهاده شد و در آن زمان اولین دانشگاه صنعتی به صورت تخصصی در کلیه کشورهای آلمانی زبان قاره اروپا به شمار می رفت. در ادامه سیر تحولات تاریخی، این دانشگاه در سال 1865 میلادی به 5 دانشکده مجزا تقسیم شد و در سال 1872 نام آن نیز به مدرسه عالی فنی Technische Hochschule تغییر یافت.  در سال 1975 نام این دانشگاه به دانشگاه تکنیک وین یا دانشگاه فنی وین Technische Universität Wien که نام امروزی آن می باشد تغییر داده شد.

 

رتبه دانشگاه فنی وین اتریش

بر مبنای رنکینگ سیستم ربته بندی QS، رنک و رتبه دانشگاه فنی وین در سال 2017 میلادی 182 در دنیا بوده است و این دانشگاه همه ساله در زمینه علمی در حال رشد بوده و اگر به رتبه دانشگاه تکنیک وین در سال 2012 که 274 در دنیا بوده است توجه کنیم به وضوح رشد چشمگیر آن را متوجه خواهیم شد. اگر ملاک ما سیستم رتبه بندی Times باشد، رنکینگ دانشگاه فنی وین اتریش، در دنیا 91 می باشد که رتبه ای بسیار شاخص و ارزشمند است.

برای تحصیل مهندسی در اتریش، یکی از بهترین دانشگاه ها همین دانشگاه تکنولوژی وین است. به ویژه اینکه در برخی رشته ها مانند علوم کامپیوتر این دانشگاه در کل قاره اروپا رتبه شاخص 14 را دارا بوده و مدارک تحصیلی اخذ شده از آن در همه نقاط این قاره و حتی جهان ارزشمند شمرده می شوند. همچنین این دانشگاه یکی از بهترین گزینه ها برای تحصیل معماری در اتریش است.

اتو واگنر معمار برجسته، ریچارد زیگمدی شیمیدان و برنده جایزه نوبل، فرانتس ویه بوک اولین فضانورد اتریشی و  دو آهنگساز بزرگ به نام های یوهان اشتراوس و جوزف اشتراوس از فارغ التحصیلات برجسته دانشگاه فنی وین به شمار می روند.

استاندارد بالای آموزش در این دانشگاه موجب شده است که فارغ التحصیلان آن، در یافتن شغل مناسب در کشور اتریش دارای بالاترین شانس باشند و به طور معمول بلافاصله پس از اتمام دوره تحصیل در این دانشگاه با پیشنهاد کار در موسسات معتبر صنعتی، اقتصادی و تحقیقاتی کشور اتریش مواجه می شوند. از این رو مشتاقان تحصیل در اتریش معمولا این دانشگاه را در زمره اولویت های اول خود قرار می دهند.

 

تحصیل در دانشگاه تکنیک وین

این دانشگاه از شهرت بین المللی بالایی برخوردار است و بسیاری از دانشجویان از سراسر دنیا مشتاق تحصیل در دانشگاه تکنیک وین هستند. هم اکنون بیش از 30 هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی، مشغول به تحصیل در دانشگاه فنی وین هستند. طول دوره تحصیل کارشناسی در دانشگاه فنی وین، 6 ترم تحصیلی شامل 180 واحد درسی می باشد. دانشجویان برای تحصیل کارشناسی ارشد در دانشگاه تکنیک وین باید 4 ترم تحصیلی و 120 واحد درسی را با موفقیت بگذرانند. اما طول دوره تحصیل دکتری در دانشگاه فنی وین، 6 ترم بوده که در آن باید 180 واحد را با موفقیت پشت سر بگذارند. البته از این 180 واحد دوره دکتری 162 واحد پایان نامه می باشد و الباقی نیزدر قالب سمینار خواهد یود و کلاس درسی مثل مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد نخواهد داشت.

 

رشته های دانشگاه فنی وین

دانشگاه تکنیک وین دارای 8 دانشکده مجزا می باشد که طبق برنامه کلی دانشگاه تحقیقات را سرلوحه برنامه های آموزشی و علمی خود قرار داده اند.  دانشکده های دانشکده فنی وین عبارتند از:

1. دانشکده مهندسی کامپیوتر و انفورماتیک

2. دانشکده مهندسی برق و فناوری اطلاعات

3. دانشکده معماری و برنامه ریزی

4. دانشکده مهندسی عمران

5. دانشکده مهندسی صنایع و مکانیک

6. دانشکده فیزیک

7. دانشکده شیمی فنی

8. دانشکده ریاضیات و جی آی اس

 

در قالب این 8 دانشکده مجزا رشته های دانشگاه فنی وین که بسیار پرتعداد هستند در قالب مقاطع تحصیلی مختلف به دانشجویان ارائه می گردد. این دانشگاه در قالب همین 8 دانشکده با حدود 5000 کارمند، استاد و عضو هیات علمی به دانشجویان خدمت رسانی می کند. لازم به ذکر است در برنامه ریزی کلی این دانشگاه اولویت های پژوهشی به رشته های فیزیک کوانتومی و فناوری های کوانتومی، علوم مهندسی محاسباتی، فناوری اطلاعات و ارتباطات و محیط زیست اختصاص داده شده است.

 

کتابخانه دانشگاه تکنیک وین

دانشگاه های اتریش کتابخانه های شاخصی دارند و یکی از شاخص ترین آن ها کتابخانه دانشگاه فنی وین است. در سال 1815 که دانشگاه فنی وین بنا نهاده شد، این کتابخانه نیز تاسیس و در اختیار دانشجویان قرار گرفت. ساختمان کتابخانه دانشگاه تکنیک وین 6 طبقه بوده و در هر طبقه اتاق های مطالعه در نظر گرفته شده است که دانشجویان بتوانند پس از دریافت کتاب در محیطی آرام به مطالعه بپردازند. تعداد کتاب های ارزشمند نگهداری شده در این کتابخانه بسیار زیاد بوده و تمامی نیازهای دانشجویان در کلیه مقاطع تحصیلی را تامین می نماید. از نظر معماری نیز ساختمان کتابخانه دانشگاه صنعتی وین، مزین به مجسمه هایی به شکل جغد می باشد که برونو وبر هنرمند مجسمه ساز برجسته اتریشی طراحی کرده است. دانشجویان دانشگاه صنعتی وین پس از ثبت نام در دانشگاه می توانند با کارت دانشجویی خود به کتابخانه مراجعه کرده و از امکانات کتابخانه بهره مند گردند.

 

در پایان لازم به ذکر است جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی دانشگاه فنی وین و سایر دانشگاه های اتریش و ویزا و مسائل مربوط به تحصیل رشته های مختلف در دانشگاه های اتریش و تعیین وقت مشاوره می توانید با شماره موسسه مهاجرتی پرگاس پارس در ساعات اداری تماس حاصل فرمایید:

 

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • دانشگاه صنعتی وین اتریش
  • دانشگاه تکنیک وین اتریش
  • دانشگاه فنی وین اتریش



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top