info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

هزینه زندگی در فنلاند

جمهوری فنلاند یکی از کشورهایی است که نام آن همه ساله در میان کشورهای صدرنشین در زمینه رفاه و کیفیت زندگی دیده می شود. اکوسیستم کسب و کار این کشور بسیار پویاست و همه ساله کسب و کارهای فراوان جدیدی در این کشور راه اندازی شده و به سوددهی می رسند. سیستم آموزشی این کشور نیز در دنیا شناخته شده است. از این رو برنامه های مهاجرتی ارائه شده توسط دولت این کشور اروپایی، چه در زمینه های کاری و راه اندازی شرکت و چه در زمینه تحصیلی به شدت مورد استقبال مشتاقان مهاجرت به اروپا از جمله در میان هموطنانمان قرار گرفته است. در این مطلب برای مشتاقان استفاده از فرصت مهاجرت به فنلاند از روش های مختلف، به تفصیل به هزینه زندگی در فنلاند و پارامترهای اصلی موثر در آن اشاره کنیم.



هزینه زندگی در فنلاند

از اصلی ترین برنامه های مهاجرتی ارائه شده توسط دولت کشور فنلاند، برنامه ویزای استارت آپ فنلاند است که برای جذب کارآفرینان صاحب ایده های نوین و استارتاپی طراحی شده و فرآیند ورود این افراد به کشور فنلاند را تسهیل و تسریع کرده است. این برنامه در میان برنامه های ویزای استارتاپ بسیار شاخص است و در کنار ویزای استارتاپ کانادا، جزو محبوب ترین این برنامه ها به شمار می رود. متقاضیان اخذ ویزای استارتاپ فنلاند باید حداقل 30 هزار یورو در سهام شرکت سرمایه گذاری کنند. طبیعتا برای افرادی که قصد دارند از طریق ویزای استارت آپ وارد کشور دیگری شده و در آن کشور به راه اندازی کسب و کار بپردازند، داشتن تمکن مالی برای گذران یک سال اول زندگی در کشور مقصد الزامی است. با وجود ارزان نبودن هزینه زندگی در فنلاند در مقایسه با اکثر کشورهای عضو اتحادیه اروپا، بعنوان مثال هزینه زندگی در لیتوانی، می توان این کشور را یک گزینه بسیار ایده آل برای دریافت ویزای استارتاپ و راه اندازی یک شرکت استارتاپی و اخذ اقامت اروپا از این طریق به حساب آورد. زیرا اکوسیستم کسب و کار این کشور بسیار شرایط ایده آلی برای کارآفرینان در نظر گرفته است.

همچنین برخی از مشتاقان تحصیل در اروپا نیز تحصیل در فنلاند را گزینه مناسب پیش روی خود می بینند. زیرا دانشگاه های این کشور از جمله دانشگاه هلسینکی و دانشگاه آلتو از اعتبار و رتبه بین المللی فوق العاده ای برخوردارند و دانشجویان پس از تحصیل در این کشور امکان اخذ ویزای کار در این کشور پیشرفته و با رفاه اجتماعی بالا را خواهند داشت. همچنین بعلت اینکه این کشور عضو کنوانسیون بولونیاست، مدارک ارائه شده در دانشگاه های آن در کلیه کشورهای اروپایی عضو این معاهده مورد تایید است.

 

هزینه زندگی در فنلاند 2024

به طور میانگین هزینه زندگی در فنلاند در سال 2024 برای یک خانواده 4 نفره حدود 3330 یورو البته بدون احتساب هزینه اجاره مسکن است. میانگین هزینه زندگی در فنلاند در سال 2024 برای یک فرد تنها (یک دانشجو) حدود 914 یورو در ماه بدون احتساب هزینه مسکن است. به طور تقریبی هزینه زندگی در فنلاند در سال 2024 حدود 147 درصد گرانتر از ایران است. هزینه مسکن در این کشور نیز تقریبا 137 درصد گرانتر از ایران می باشد. در این بخش به طور دقیق و تفکیک شده، آیتم های اصلی تشکیل دهنده هزینه زندگی در فنلاند 2024 را خدمتتان ارائه می نماییم:

 

هزینه خورد و خوراک در فنلاند

این میزان هزینه خورد و خوراک در فنلاند بسته به سبک زندگی افراد می تواند بسیار متغیر باشد. هزینه خورد و خوراک در فنلاند در صورتی که خرید از فروشگاه های زنجیره ای همواره تخفیف که در این کشور فراوانند، انجام شود، بسیار مناسب تر خواهد بود. برخی از اصلی ترین موارد تشکیل دهنده هزینه خورد و خوراک در فنلاند عبارتند از:

1 قرص نان سفید 500 گرمی

2.36 یورو

1 کیلو برنج سفید

2.28 یورو

12 عدد تخم مرغ

2.88 یورو

1 عدد بطری 1.5  لیتری آب

1.61 یورو

یک شیشه نوشابه پپسی یا کوکاکولا

1.61 یورو

1 کیلو گوشت قرمز (گوشت گوساله)

18.42 یورو

1 کیلو فیله مرغ

10.79 یورو

1 کیلو پنیر محلی

7.55 یورو

1 لیتر شیر

1.05 یورو

کاپوچینو

4.07 یورو

1 کیلو موز

1.73 یورو

1 کیلو پرتقال

2.19 یورو

1 کیلو سیب

2.25 یورو

1 کیلو پیاز

1.63 یورو

1 کیلو سیب زمینی

1.17 یورو

1 کیلو گوجه فرنگی

3.75 یورو

کاهو

1.78 یورو

 

هزینه یک وعده غذای ارزان در رستوران در فنلاند حدود 13 یورو و هزینه یک وعده غذا برای دو نفر در یک رستوران متوسط در این کشور حدود 80 یورو می باشد. هزینه تهیه یک وعده غذای فست فودی در رستوران های زنجیره ای مانند مک دونالد به طور میانگین 9.47 یورو است.

 

هزینه اجاره خانه در فنلاند

همانند سایر نقاط دنیا هزینه اجاره خانه در فنلاند نیز بخش نسبتا قابل توجهی از هزینه های زندگی در این کشور را تشکیل می دهد. با ذکر مثال هایی در جدول زیر، هزینه اجاره خانه در فنلاند، خدمتتان شرح داده می شود:

هزینه اجاره آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر

حدود 775 یورو

هزینه اجاره آپارتمان 1 خوابه خارج از مرکز شهر

حدود 638 یورو

هزینه اجاره آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر

حدود 1302 یورو

هزینه اجاره آپارتمان 3 خوابه خارج از مرکز شهر

حدود 999 یورو

قیمت خرید هر متر مربع آپارتمان در مرکز شهر

حدود 5360 یورو

قیمت خرید هر متر مربع آپارتمان خارج از مرکز شهر

حدود 3421 یورو

 

هزینه حمل و نقل در فنلاند

طبیعتا هزینه داشتن خودرو و بنزین در فنلاند نیز مانند اغلب کشورهای اروپایی بالاست. اما تسهیلاتی در شهرهای بزرگ این کشور برای ترغیب مردم به استفاده از حمل و نقل عمومی در نظر گرفته شده و در صورتی که افراد از وسایل عمومی استفاده کننده، هزینه حمل و نقل در فنلاند، ماهانه رقمی چندان زیاد را برای آنان در بر نخواهد داشت. پارامترهای تشکیل دهنده هزینه حمل و نقل در فنلاند عبارتند از:

1 لیتر بنزین

2.02 یورو

بلیط 1 طرفه حمل و نقل عمومی

3.10 یورو

هزینه سوار شدن در تاکسی

7 یورو

کرایه تاکسی به ازای پیمایش هر کیلومتر

1.5 یورو

کرایه تاکسی به ازای هر ساعت حضور در خودرو

48.84 یورو

قیمت خرید خودروی تویوتا کرولا

28984 یورو

 

هزینه پوشاک در فنلاند

یکی دیگر از بخش های تشکیل دهنده هزینه زندگی در فنلاند، هزینه خرید پوشاک است. البته هزینه پوشاک در فنلاند هم کاملا به سبک زندگی افراد وابسته است و افرادی که بخواهند از پوشاک تولید برندهای معروف کرده اند، قطعا بخش بیشتری از هزینه زندگی در فنلاند 2024 را برای این کار اختصاص داده اند. اما میانگین هزینه پوشاک در فنلاند به شرح زیر است:

یک جفت کفش مردانه چرم

حدود 111.97 یورو

یک جفت کفش کتانی ورزشی نایکی

حدود 80.44 یورو

یک عدد لباس تابستانی زارا یا اچ اند ام و برند های مشابه  ارائه شده در فروشگاه های زنجیره ای

حدود 35.28 یورو

شلوار جین از برندهای معروف

حدود 82 یورو

 

هزینه سرگرمی در فنلاند

طبیعتا مانند سایر کشورهای دنیا، سرگرمی در فنلاند هم کاملا به سبک زندگی افراد بستگی دارد. مانند اکثر کشورهای اروپایی هزینه ثبت نام در باشگاه های ورزشی در کشور فنلاند نیز گران نیست. زیرا دولت های این کشورها برای افزایش سطح سلامت جامعه به فعالیت هایی همچون ورزش سوبسید پرداخت می کنند تا استفاده از امکانات ورزشی برای عموم مردم در دسترس باشد. به طور میانگین هزینه عضویت باشگاه ورزشی ماهانه 39 یورو است. هزینه اجاره زمین تنیس برای مدت 1 ساعت در این کشور به طور میانگین حدود 24 یورو است. همچنین هزینه بلیت سینما برای دیدن فیلم های اکران روز جهانی حدود 15 یورو است.

 

سایر هزینه ها در فنلاند

یکی از هزینه های ثابت زندگی در کشور فنلاند هزینه اینترنت ماهانه است که به طور میانگین 21 یورو در ماه می باشد. هزینه ماهانه تلفن همراه که شامل مکالمه و اینترنت موبایل می شود نیز به طور میانگین 27 یورو در ماه است. هزینه های آب، برق، گرمایش، سرمایش و ... نیز برای یک آپارتمان 85 متری چیزی حدود 116 یورو در ماه می باشد.

 

میزان حقوق در فنلاند

حداقل درآمد در کشور فنلاند به طور میانگین 4320 یورو در ماه است که این رقم خالص دریافتی و پس از کسر مالیات و سایر کسورات قانونی می باشد. میانگین درآمد پزشکان در فنلاند چیزی حدود 5207 یورو است که البته برای پزشکان با تجربه کاری بالاتر می تواند تا 20 هزار یورو در ماه نیز برآورد شود. به همین علت بسیاری کشور فنلاند را بهترین کشور برای مهاجرت پزشکان نیز می دانند. فاکتورهای متعددی از جمله میزان تحصیلات، میزان تجربه کاری و ... نیز در تعیین درآمد شاغلان در این کشور موثر است. همچنین شهر محل اقامت و کار در این کشور نیز از دیگر عوامل تاثیرگذار در میزان حقوق در فنلاند به حساب می آید. به عنوام مثال میانگین درآمد در پایتخت این کشور از میانگین کشوری بالاتر است. طبیعتا میزان هزینه زندگی در فنلاند نیز در شهرهای مختلف این کشور متناسب با سطح درآمد در این شهرها، دارای تفاوت می باشد.

 

موسسه مهاجرتی بین المللی پرگاس پارس با همکاری وکلای مجرب آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزا از جمله ویزای استارتاپ و اقامت دایم کشورهای مختلف می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

021-88662180

اینستاگرام ماکانال ما

  • هزینه زندگی در فنلاند



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top