info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

دانشگاه ییل آمریکا

یکی از بهترین و معتبرترین دانشگاه های آمریکا و جهان که رتبه بسیار درخوری را همه ساله در رده بندی دانشگاه های دنیا به خود اختصاص می دهد، دانشگاه ییل یا Yale University می باشد. این دانشگاه که از قدیمی ترین دانشگاه های آمریکا به شمار می آید، در سال 1701 میلادی در شهر نیوهیون ایالت کانتیکت آمریکا تاسیس شد و امروزه به عنوان یک دانشگاه خصوصی در این کشور به فعالیت خود ادامه می دهد. بیش از 4400عضو هیات علمی که در میان آنان چهره های علمی برجسته به وفور یافت می شود، کادر آموزشی و تحقیقاتی دانشگاه ییل آمریکا را تشکیل می دهد. در این مقاله قصد داریم به ویژگی ها و رتبه دانشگاه Yale پرداخته و به شرایط اخذ پذیرش تحصیلی و رشته های تحصیلی ارائه شده در آن نیز اشاره نماییم.



تحصیل در دانشگاه Yale University

در حال حاضر بیش از 12 هزار دانشجو که اکثرا افراد مستعد و نخبه می باشند، مشغول به تحصیل در دانشگاه Yale University هستند و برای اخذ پذیرش و تحصیل در دانشگاه Yale University، داوطلبان می بایست مدرک زبان معتبر آیلتس یا تافل را ارائه نمایند. اگر داوطلب برای اخذ پذیرش تحصیلی خود ارائه مدرک زبان انگلیسی آیلتس را انتخاب کند باید نمره کل حداقل 7 را دارا بوده و در هیچ یک از 4 مهارت زبان انگلیسی خود نمره ای زیر 7 نداشته باشد. برای اخذ پذیرش تحصیل در دانشگاه Yale University ابتدا باید مدارک تحصیلی مقطع تحصیلی پیشین را به صورت ترجمه شده به همراه مدرک زبان ذکر شده و توصیه نامه از 2 استاد به همراه 80 دلار هزینه درخواست به دانشگاه ارسال کرد. همچنین دانشجویان خارجی برای تحصیل در دانشگاه Yale University می بایست در آزمون های SAT و ACT نیز شرکت کرده و حداقل نمره تعیین شده را کسب کنند.

 

هزینه تحصیل در دانشگاه ییل

به طور کلیه هزینه تحصیل در دانشگاه ییل به عنوان یک دانشگاه خصوصی کشور آمریکا بالا بوده و البته بر اساس رشته و مقطع تحصیلی می تواند متفاوت باشد. اما به طور کلی می توان گفت که میانگین هزینه تحصیل در دانشگاه ییل برای رشته ها و مقاطع تحصیلی مختلف، حدود 45 هزار دلار در سال است. علاوه بر هزینه تحصیل در دانشگاه ییل، دانشجو برای زندگی دانشجویی خود نیز حدود 12 تا 18 هزار دلار در سال را در نظر بگیرد که بر اساس سبک زندگی دانشجو این رقم می تواند متغیر باشد. از میان دانشجویان جدیدالورود دانشگاه ییل آمریکا، حدود 59 درصدشان موفق به اخذ کمک های مالی به صورت بورس و وام دانشجویی می شوند.

 

رتبه دانشگاه ییل آمریکا

دانشگاه ییل همواره از بهترین دانشگاه های آمریکا و جهان به شمار می رود که در این قسمت قصد داریم به رتبه دانشگاه ییل آمریکا در یک دوره زمانی 4 ساله بر اساس رتبه بندی موسسه معتبر QS اشاره کنیم تا ارزش تحصیل در این دانشگاه به خوبی تبیین گردد. در سال 2017 میلادی رتبه دانشگاه ییل آمریکا در دنیا پانزدهم و در این کشور هفتم بوده است. در سال 2018 رنکینگ دانشگاه ییل آمریکا با یک پله نزول به شانزدهم دنیا و هشتم در خود این کشور رسید. اما رتبه دانشگاه ییل آمریکا در سال 2019 رشد کرده و در دنیا مجددا به رنک پانزدهم دست یافت، اما رتبه آن در خود کشور آمریکا هشتم باقی ماند. در آخرین رنکینگ اعلام شده برای سال 2020، رتبه دانشگاه ییل آمریکا با دو پله نزول نسبت به سال قبل به رنک هفدهم رسیده و در خود این کشور نیز با یک پله نزول، رتبه نهم را از آن خود کرده است. همچنین بر اساس رنکینگ سیستم رتبه بندی موسسه تایمز نیز در سال 2019، رنکینگ دانشگاه ییل آمریکا، در دنیا هشتم می باشد. از این رو برای علاقمندان تحصیل در آمریکا، دانشگاه ییل می تواند از بهترین گزینه ها به حساب آید.

 

رشته های دانشگاه ییل

تنوع رشته های دانشگاه ییل برای تحصیل دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری بسیار زیاد است و این دانشگاه در بسیاری از رشته ها نه تنها در آمریکا بلکه در دنیا سرآمد می باشد. دانشکده های این دانشگاه که ارائه دهنده رشته های دانشگاه ییل هستند عبارتند از:

- دانشکده مهندسی دانشگاه ییل

- دانشکده جنگل داری و محیط زیست دانشگاه Yale University

- دانشکده معماری دانشگاه ییل آمریکا

- دانشکده هنر دانشگاه Yale

- دانشکده درام دانشگاه ییل

- دانشکده موسیقی و مذهبی دانشگاه Yale University

- دانشکده الهیات دانشگاه ییل آمریکا

- دانشکده مدیریت دانشگاه Yale

- دانشکده حقوق دانشگاه ییل

- دانشکده سلامت عمومی دانشگاه Yale University

- دانشکده داروسازی دانشگاه ییل آمریکا

- دانشکده پرستاری دانشگاه Yale

 

دانشکده حقوق دانشگاه ییل آمریکا مشهورترین دانشکده این دانشگاه می باشد و این دانشگاه نه تنها بهترین دانشگاه حقوق آمریکا به شمار رفته، بله بهترین دانشگاه حقوق دنیا نیز محسوب می شود. اکثر دانشجویان حقوق دانشگاه ییل، در دوره کارشناسی ارشد بر گرایش حقوق و اقتصاد تمرکز دارند.

دانشگاه ییل در زمینه تحصیل رشته های هنری و معماری هم شاید بتوان گفت در آمریکا بهترین می باشد. به همین علت معماران بسیار بزرگی چون نورمن فاستر در این دانشگاه به تحصیل پرداخته اند. معماری ساختمان های این دانشگاه هم بسیار چشم نواز بوده و تلفیقی از هنر معماری کهن و جدید می باشد.

دیگر دانشکده بسیار معتبر دانشگاه ییل آمریکا، دانشکده داروسازی می باشد. این دانشگاه در زمینه تحصیل رشته داروسازی هم در آمریکا به عنوان برترین دانشگاه به شمار می رود و در دنیا نیز در زمره بهترین ها جای گرفته است.

همچنین رشته های محبوب دیگر دانشگاه ییل که دانشجویان زیادی همه ساله برای اخذ پذیرش ورود به آن ها اپلای می کنند، عبارتند از: روان شناسی، زیست شناسی، علوم سیاسی، زبان انگلیسی، تاریخ، اقتصاد، مطالعات میان رشته ای و زیست شناسی.

 

دانش آموختگان برجسته دانشگاه ییل

در میان دانش آموختگان برجسته دانشگاه ییل نام های بسیار بزرگی را می توان دید که هر یک از نخبگان در رشته خود به شمار می روند. علاوه بر چند ریس جمهور و سیاستمدار پرنفوذ آمریکا، نام بزرگانی از هنر سینما، دانشمندان علوم مختلف، پزشکان حاذق و معماران برجسته را نیز می توان در میان دانش آموختگان برجسته دانشگاه ییل ملاحظه کرد. نام برخی از دانش آموختگان برجسته دانشگاه ییل آمریکا را در پایان این مطلب خدممتان ارائه کرده ایم:

- بیل کلینتون (چهل و دومین رئیس جمهور آمریکا)

- هیلاری کلینتون (وزیر امور خارجه آمریکا در دولت اول باراک اوباما)

- جان کری (وزیر امور خارجه آمریکا در دولت دوم باراک اوباما)

- جرج دبلیو بوش (چهل و سومین رئیس جمهور آمریکا)

- جرج هربرت واکر بوش (چهل و یکمین رئیس جمهور آمریکا)

- جرالد فورد (سی و هشتمین رئیس جمهور آمریکا)

- ویلیام هووارد تفت (بیست و هفتمین رئیس جمهور آمریکا)

- جودی فاستر (تهیه کننده، کارگردان و بازیگر آمریکایی و برنده 2 جایزه اسکار، 1 جایزه گلدن گلوب و 3 جایزه بفتا)

- اولیور استون (تهیه کننده، کارگردان و نویسنده مشهور آمریکایی)

- پل نیومن (کارگردان و بازیگر آمریکایی و برنده جایزه اسکار)

- گریش موری هاپر (ریاضی دان و مادر برنامه نویسی کامپیوتر)

- ریموند دیویس جونیور (شیمیدان و فیزیکدان برجسته آمریکایی و برنده جایزه نوبل فیزیک در سال 2001 به دلیل کار روی نظریه نوترینوها)

- فرانسیسکو سیگاروا (جراح برجسته پیوند اطفال)

- چارلی گواثمی (معمار برجسته سبک مدرنیسم)

- نورمن فاستر (معمار برجسته بریتانیایی)

 

کتابخانه دانشگاه ییل آمریکا

در سال 1701 کتابخانه دانشگاه ییل آمریکا تاسیس شد و روند توسعه تعداد کتب آن بسیار شگفت انگیز است و آمار نشان می دهد که هر 16 سال یک بار تعداد کتب مخزن این کتابخانه دو برابر شده است. اکنون کتابخانه دانشگاه ییل آمریکا دارای بیش از 1 میلیون و 251 هزار کتاب است که به همین جهت آن را یکی از بزرگ ترین مخازن کتاب در کل کشور آمریکا می دانند.

 

 

در پایان لازم به ذکر است جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی آمریکا و ویزا و مسائل مربوط به تحصیل رشته های مختلف در دانشگاه های آمریکا از جمله دانشگاه ییل و تعیین وقت مشاوره می توانید با شماره موسسه مهاجرتی پرگاس پارس در ساعات اداری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • دانشگاه ییل آمریکا
  • دانشگاه Yale University
  • دانشگاه ییل
  • دانشگاه Yale
  • رشته های دانشگاه ییل
  • رتبه دانشگاه ییل آمریکا



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top