info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

پردرآمدترین رشته ها در کانادا

کانادا یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای دنیا به شمار رفته و از بهترین مقاصد مهاجرت تحصیلی نیز شناخته می شود. هزینه های تحصیل در دانشگاه های این کشور، مانند سایر کشورهای انگلیسی زبان، بسیار بالاست. اما اغلب افرادی که مشتاق تحصیل در کانادا هستند، قصد دارند پس از اتمام دوره تحصیل، در بازار کار این کشور مشغول شده و اقامت دائم کانادا را نیز بدست آورند. از اینرو، پرداخت هزینه های بالای تحصیل در این کشور با داشتن چنین برنامه ای می تواند کاملا توجیه پذیر باشد. در این مطلب قصد داریم با در نظر گرفتن شرایط بازار کار کانادا و میزان درآمدها در این کشور، به معرفی پردرآمدترین رشته ها در کانادا بپردازیم

 



این کشور مهاجرپذیر برای علم، دانش و فناوری ارزش فوق العاده ای قائل است و به همین علت امکان اخذ اقامت از طریق ویزای استارتاپ کانادا را برای کارآفرینان صاحب ایده مهیا کرده است. همین استارتاپ ها همه ساله تعداد زیادی فرصت شغلی برای جوانان تحصیل کرده به ویژه تحصیلکردگان دانشگاه های خود این کشور، ایجاد می کنند. به همین علت مشتاقان تحصیل در دانشگاه های کانادا، آینده شغلی بسیار روشنی پیش روی خود می بینند و با وجود هزینه های بالای تحصیل در این کشور، همچنان اشتیاق به ورود به دانشگاه های این کشور، بسیار بالاست.

 

درآمد پس از تحصیل مهندسی کامپیوتر در کانادا

کانادا را می توان بهترین کشور برای مهاجرت مهندسان کامپیوتر دانست. زیرا شرایط بازار کار در این کشور برای مهندسان کامپیوتر بسیار مناسب است و به طور میانگین سالانه 125 هزار دلار کانادا درآمد آنان است. مهندسان کامپیوتر در کانادا می توانند به عنوان برنامه نویس، توسعه دهنده نرم افزار و وب، مدیر شبکه، تکنسین کامپیوتر، توسعه دهنده بازی های رایانه ای و ... در این کشور به کار مشغول شوند. باید در نظر داشت که مونترال به قطب تولید بازی های کامپیوتری تبدیل شده و فرصت های شغلی بسیاری در این زمینه در این شهر کشور کانادا موجود است. طول دوره تحصیل مهندسی کامپیوتر در کانادا 4 سال و طول دوره کارشناسی ارشد آن 1 تا 2 سال است. اصلی ترین گرایش های این رشته در کشور کانادا عبارتند از: معماری کامپیوتر، سخت افزار، نرم افزار و ارتباطات رایانه ای است. معتبرترین دانشگاه های کشور این کشور برای تحصیل در کانادا در رشته مهندسی کامپیوتر و رتبه جهانی آن ها در سال 2022 عبارتند از: دانشگاه تورنتو (با رتبه 12)، دانشگاه بریتیش کلمبیا (با رتبه 21)، دانشگاه واترلو (با رتبه 25)، دانشگاه مک گیل (با رتبه 44)، دانشگاه مونترال (با رتبه 104)، دانشگاه سایمون فریزر (با رتبه 114)، دانشگاه کوئینز در کینگستون (با رتبه 148)، دانشگاه کلگری (با رتبه ای بین 151 تا 200) و دانشگاه اتاوا (با رتبه ای بین 201 تا 250).

 

درآمد پس از تحصیل مهندسی برق در کانادا

این کشور برای مهندسان برق نیز شرایط بسیار مناسبی دارد. مهندسان برق در این کشور در طیف وسیعی از مشاغل دولتی و خصوصی می توانند فعالیت کنند. یکی از بهترین مشاغل در این رشته مدیر تاسیسات نیروگاهی می باشد. به طور میاینگین درآمد سالانه مهندسان برق در کانادا حدود ۱۱۵ هزار دلار کانادا می باشد. این کشور را از گزینه های انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت مهندسان برق نیز به حساب می آورند.

 

درآمد پس از تحصیل پزشکی در کانادا

پزشکی که سالهاست پرطرفدارترین رشته در بین جوانان ایرانی به شمار می رود نیز از رشته های خوب برای تحصیل در کاناداست و بسیاری کانادا را بهترین کشور برای مهاجرت پزشکان نیز به حساب می آورند. زیرا شرایط کاری پزشکان در این کشور انگلیسی زبان بسیار عالیست و میانگین درآمد پزشکان در کانادا نیز 150 هزار دلار در سال است. طبیعتا پزشکان متخصص رقم بسیار بیشتری درآمد کسب می کنند. بعنوان مثال متخصصان اورولوژی 408 هزار دلار، یک متخصص ارتوپدی 260 هزار دلار و یک جراح مغز و اعصاب 458 هزار دلار در سال به طور میانگین درآمد دارند. با وجود بالا بودن هزینه تحصیل پزشکی در این کشور، به علت امکان بهره مندی از درآمد بالای رشته پزشکی و دستیابی به اقامت دائم کانادا از این طریق، برخی این سختی و تنگنای مالی را به جان می خرند. بهترین دانشگاه های کانادا برای تحصیل در رشته پزشکی عبارتند از: دانشگاه تورنتو (با رتبه 10 دنیا)، دانشگاه مک گیل (با رتبه 22)، دانشگاه بریتیش کلمبیا (با رتبه 27)، دانشگاه مک مستر (با رتبه 37)، دانشگاه مونترال (با رتبه 70)، دانشگاه کلگری (با رتبه 83)، دانشگاه آلبرتا (با رتبه 90)، دانشگاه اتاوا (با رتبه 111)، دانشگاه دالهوزی (با رتبه ای بین 151 تا 200) و دانشگاه کوئینز کینگستون (با رتبه ای بین 151 تا 200).

 

درآمد پس از تحصیل دندانپزشکی در کانادا

دندانپزشکی هم رشته ای بسیار پولساز در کشور کانادا به حساب می آید و بسیاری این کشور را بهترین کشور برای مهاجرت دندانپزشکان می دانند. میانگین درآمد دندانپزشکان در کانادا حدود 210 هزار دلار کانادا در سال است. به این علت، با وجود هزینه بالای تحصیل دندانپزشکی در کانادا، بسیاری مشتاق تحصیل در این رشته در دانشگاه های این کشور هستند. بهترین دانشگاه های این کشور برای تحصیل دندانپزشکی عبارتند از: دانشگاه تورنتو (با رتبه جهانی 34) و دانشگاه بریتیش کلمبیا (با رتبه 46).

 

درآمد پس از تحصیل پرستاری در کانادا

پرستاری از رشته های مهم در سیستم بهداشت و درمان کشورها به شمار می رود. اما در برخی از کشورها مانند کانادا، شرایط کاری و درآمدی بسیار بهتری برای متخصصان این رشته فراهم است. به همین علت بسیاری از علاقمندان این رشته ترجیح می دهند از ابتدا این رشته را در کانادا تحصیل کنند تا کار و اخذ اقامت پس از تحصیل در این کشور را نیز بدست آورند. دوره تحصیل پرستاری در این کشور 4 ساله است و میانگین درآمد پرستاران در این کشور حدود 95 هزار دلار کانادا در سال است. . بهترین دانشگاه های این کشور برای تحصیل پرستاری عبارتند از: دانشگاه آلبرتا (با رتبه جهانی 9)، دانشگاه تورنتو (با رتبه 10)، دانشگاه مک مستر (با رتبه 21)، دانشگاه بریتیش کلمبیا (با رتبه 23)، دانشگاه مک گیل (با رتبه 38)، دانشگاه کلگری (با رتبه 40)، دانشگاه وسترن (با رتبه 42)، دانشگاه کوئینز در کینگستون (با رتبه ی بین 51 تا 100)، دانشگاه اتاوا (با رتبه ای بین 51 تا 100) و دانشگاه منیتوبا (با رتبه ای بین 101 تا 150).

 

درآمد پس از تحصیل مهندسی عمران در کانادا

این کشور برای مهندسان عمران نیز شرایط بسیار مناسبی دارد. مهندسان برق در این کشور در طیف وسیعی از مشاغل دولتی و خصوصی می توانند فعالیت کنند. طول دوره تحصیل کارشناسی این رشته 4 سال و کارشناسی ارشد آن 2 سال است. زیرشاخه مدیریت ساخت این رشته از محبوب ترین و پردرآمد ترین رشته ها در کشور کانادا به حساب می آید و متخصصان آن به طور میانگین 130 هزار دلار در سال درآمد دارند. این کشور را از گزینه های انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت مهندسان عمران نیز به حساب می آورند. بهترین دانشگاه های این کشور برای تحصیل مهندسی عمران عبارتند از: دانشگاه بریتیش کلمبیا (با رتبه 25)، دانشگاه تورنتو (با رتبه 30)، دانشگاه مک گیل (با رتبه ای بین 51 تا 100)، دانشگاه واترلو (با رتبه ای بین 51 تا 100)، دانشگاه کوئینز کینگستون (با رتبه ای بین 101 تا 150)، دانشگاه آلبرتا (با رتبه ای بین 101 تا 150)، دانشگاه مونترال (با رتبه ای بین 101 تا 150) و دانشگاه کلگری (با رتبه ای بین 151 تا 200).

 

درآمد پس از تحصیل در رشته حسابداری در کانادا

حسابداری نیز از رشته های خوب و پردرآمد در کشور کانادا به شمار می رود. بسیاری کانادا را بهترین کشور برای مهاجرت حسابداران به حساب می آورند. طیف وسیعی از واحدهای صنفی به حسابدار نیاز دارند و بازار کار این رشته در اقتصاد پویای کانادا بسیار مناسب است. با تحصیل حسابداری در کانادا می توان به درآمدی 80 تا 190 هزار دلاری و اقامت دائم کانادا دست یافت. میانگین درآمد حسابداران در انتاریو 56 هزار دلار، در ساسکاچوان 64 هزار دلار، در آلبرتا 68 هزار دلار، در کبک 71 هزار دلار، در نیوبرانزویک 75 هزار دلار و در نیوفاندلند 80 هزار دلار است. گرایش های رشته حسابداری که در دانشگاه های کانادا ارائه می گردد به شرح ذیل است:
- حسابداری و بیمه
- تکنیک های حسابداری
- حسابداری و حقوق و دستمزد
- حسابداری و مالی
- محاسبات بیمه ای
- تحلیل تجاری
- حسابداری حرفه ای
- حسابداری قضایی
- حسابداری مالی
- طراحی مالی
- خدمات مالی

 

در پایان لازم به ذکر است جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی و ویزا و مسائل مربوط به تحصیل رشته های مختلف به ویژه علوم پزشکی و مهندسی در دانشگاه های کانادا و تعیین وقت مشاوره می توانید با شماره موسسه مهاجرتی پرگاس پارس در ساعات اداری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662180

اینستاگرام ماکانال ما

  • پردرآمدترین رشته ها در کانادا



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top