info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

مقالات

  • بهترین کشور برای مهاجرت مهندس شیمی

    1399/04/20 - 23:14:24
    بهترین کشور برای مهاجرت مهندس شیمی

    برخی از متخصصان رشته های مختلف فنی از جمله مهندسان شیمی به دلایل مختلفی از جمله فراهم کردن شرایط زندگی بهتر برای خود و خانواده شان به مهاجرت می اندیشند. اما از آنجا که نباید مهاجرت را هدف دانست و بالعکس باید مهاجرت را وسیله ای برای رسیدن به شرایط بهتر در زندگی به عنوان یک وسیله در نظر گرفت، این افراد باید در انتخاب کشور مقصد مهاجرت خود دقت فراوانی داشته باشند و فاکتورهای زیادی را در نظر بگیرند. در واقع پیش از اقدام برای اخذ اقامت کاری در هر کشوری این افراد باید سعی کنند بهترین کشور برای مهاجرت مهندس شیمی که با شرایط آنان تطابق بیشتری دارد را از میانه گزینه های موجود برگزینند و سپس برای اخذ ویزای کار و پیشنهاد کاری از کارفرمایان این کشور است تلاش کنند.

    ادامه مطلب ...
  • تهیه بیزینس پلن یا طرح توجیهی برای سفارتخانه ها

    1399/04/17 - 23:04:08
    تهیه بیزینس پلن یا طرح توجیهی برای سفارتخانه ها

    به منظور مهاجرت به سایر کشورهای دنیا یا باید سرمایه زیادی در خرید املاک و مستغلات صرف کرد، یا اینکه درآمد بالایی در کشور خود داشته و از طریق تمکن مالی در کشور مقصد اقامت دریافت نمود، یا اینکه در کشور مقصد بیزینس یا کسب و کاری راه اندازی نموده و از طریق ثبت شرکت وارد آن کشور شده و اقامت دریافت نمود. اگر هم فرد متقاضی هیچ یک از این موارد را ندارد و فقط مهارتی در در رشته خاص داراست می ‌تواند از طریق ویزای کار وارد کشور مقصد شود. البته غیر از این موارد مهاجرت تحصیلی نیز از دیگر روش های مرسوم مهاجرت است که در برخی از کشورهای دنیا به ویژه کشورهای مهاجر پذیر می تواند بسیار پرهزینه باشد. یکی از روش هایی که بسیار مورد استقبال مشتاقان مهاجرت بوده، اخذ اقامت کشورها از طریق ثبت شرکت یا راه اندازی یک کسب و کار می باشد. در واقع از این طریق متقاضی می تواند هم اقامت کشور مورد نظر را برای خود و خانواده اش دریافت نماید و هم می ‌تواند کسب و کاری سودده در اکوسیستم کسب و کار مناسب آن کشور راه اندازی نماید و به درآمد و سود مناسب نیز دست یابد برای اخذ اقامت از طریق راه اندازی کسب و کار و ثبت شرکت در کشور های مختلف، تهیه بیزینس پلن یا طرح توجیهی برای سفارتخانه ها اولین و اساسی ترین گام به شمار می‌ رود. در واقع این گام اول اگر محکم و اصولی برداشته نشود مراحل بعدی به خودی خود ملغی خواهند بود.

    ادامه مطلب ...
  • کدام کشورها از طریق خرید ملک اقامت دائم یا پاسپورت می دهند؟

    1399/04/04 - 23:57:22
    کدام کشورها از طریق خرید ملک اقامت دائم یا پاسپورت می دهند؟

    درصدی از هموطنان عزیزمان مشتاق مهاجرت به سایر کشورها از طرق مختلف هستند و طبیعتا قصد دارند به اقامت دائم و در نهایت پاسپورت کشورهای مهاجر پذیر دست یابند. بحث مهم در این زمینه این است که در برخی کشورها با میزان خاصی از سرمایه گذاری در خرید ملک می توان به اقامت دائم دست پیدا کرد. در برخی نیز می توان با سرمایه گذاری در خرید ملک می توان بلافاصله یا با گذشت مدت زمانی معین به تابعیت، شهروندی و پاسپورت دست یافت.  اما کدام کشورها از طریق خرید ملک اقامت دائم یا پاسپورت می دهند؟

    ادامه مطلب ...
  • دانشگاه صنعتی گراتس اتریش

    1399/04/03 - 17:51:59
    دانشگاه صنعتی گراتس اتریش

    یکی از بهترین دانشگاه های اتریش، دانشگاه صنعتی گراتس می باشد که در زبان انگلیسی Graz University of Technology و در زبان آلمانی Technische Universtiät Graz خوانده می شود. این دانشگاه که به دانشگاه فنی گراتس یا دانشگاه تکنیک گراتس نیز شهرت دارد در شهر گراتس ایالت اشتایرمارک در نزدیکی مرزهای کشور اسلوونی واقع شده است. دانشگاه صنعتی گراتس اتریش درمیان دانشگاه های فنی و مهندسی قاره اروپا نیز از رتبه مناسبی برخوردار می باشد و به همین جهت بسیاری از مشتاقان تحصیل در رشته ‌های مهندسی برای اخذ پذیرش از این دانشگاه اقدام می کنند. تعداد دانشجویان دانشگاه صنعتی گراتس اتریش بیش از 17500 نفر است که این دانشگاه با بیش از 1000 نفر کادر اجرایی و ۱۷۰۰ عضو هیئت علمی به آنان خدمات آموزشی ارائه می نماید. در این مطلب به شرایط تحصیل در دانشگاه صنعتی گراتس اتریش اشاره می نماییم.

    ادامه مطلب ...
  • رنکینگ دانشگاه های جهان 2021

    1399/04/02 - 10:22:14
    رنکینگ دانشگاه های جهان 2021

    موسسات معتبری وجود دارند که همه ساله رتبه بندی دانشگاه های دنیا را ارائه می نمایند و معروف ترین آن ها موسسات کیو اس، تایمز و شانگهای می باشند. این موسسات بر اساس فاکتورهای مدنظر خود هر یک به دانشگاه های دنیا رتبه ای را اختصاص می دهند که هنگام انتخاب دانشگاه برای مشتاقان تحصیل در سراسر دنیا، این  رتبه بندی ها از اصلی ترین ملاک های تصمیم گیری می باشد. در ایران نیز به همین صورت است و دانشجویان برای تحصیل در خارج از کشور یکی از اصلی ترین ملاک هایی که در انتخاب دانشگاه در نظر می گیرند، همین رتبه بندی ها می باشد. دیگر ملاک برای دانشجویان ایرانی مورد تایید بودن دانشگاه در ایران توسط وزارت بهداشت یا وزارت علوم، بسته به رشته تحصیلی می باشد. برای این دو وزارتخانه ایران نیز در هنگام تایید دانشگاه های بین المللی یکی از فاکتورهایی که مدنظر قرار می دهند همین رنکینگ های معتبر می باشد. رتبه بندی دانشگاه های جهان 2021 که توسط موسسه QS یا Quacquarelli Symonds چند روزیست اعلام شده، جدیدترین رنکینگ اعلام شده دانشگاه های دنیا می باشد که نسبت به سال های قبل دچار تغییرات قابل توجهی شده است. برخی دانشگاه ها در رتبه بندی دانشگاه های جهان 2021، نسبت به سال 2020 با افت مواجه شده و برخی دیگر نیز با رشد روبرو شده اند. برخی از دانشگاه ها نیز همان رتبه سال 2020 خود را حفظ کرده اند.

    ادامه مطلب ...
  • دوره های آکادمی فوتبال در اروپا

    1399/04/01 - 10:44:34
    دوره های آکادمی فوتبال در اروپا

    در میان کودکان، نوجوانان و جوانان کشور های مختلف از جمله کشور عزیزمان ایران اشتیاق فراوانی به فوتبالیست شدن وجود دارد و به همین جهت است که همه ساله مدارس فوتبال به ویژه در فصل تابستان مملو از علاقه مندان به این رشته می شوند. دلایل مختلفی برای این امر می توان برشمرد که مهم ترین و برجسته ترین آن ها، درآمد بالای فوتبالیست ها به نسبت میانگین درآمد در جامعه است. اما بسیاری از استعدادها هیچ وقت آن طور که باید و شاید کشف نشده و به حق خود در فوتبال نمی ‌رسند. شاید مهم ترین تفاوت کشورهای اروپایی با سایر کشورهای دنیا در زمینه پیشرفت ‌های به دست آمده در فوتبال همین بحث استعداد یابی باشد. در فوتبال اروپا توجه بسیار زیادی به آکادمی ها و مدارس فوتبال می شود و اکثر باشگاه های بزرگ خود دارای آکادمی های فوتبال مجهز هستند و سرمایه گذاری کلانی روی مدارس فوتبال خود انجام می دهند. در اروپا فوتبال یک صنعت سودآور است و باشگاه ها سعی می کنند با سرمایه گذاری که روی تیم‌ های پایه انجام می دهند، هم موفقیت های سال های آینده تیم های بزرگسالان خود را تضمین کنند و در کنار آن، با فروش ستاره های پرورش یافته خود به باشگاه های بزرگ تر و متمول تر هزینه های مالی خود را نیز تامین نموده و به درآمد نیز برسند. دوره های آکادمی فوتبال در اروپا تقریباً در تمام کشورهای این قاره و در تمامی باشگاه ها ارائه می گردد. آکادمی فوتبال لاماسیا که متعلق به باشگاه بارسلونا اسپانیا می باشد یکی از معروف ترین مدارس فوتبال در دنیا به شمار می رود که یکی از نمونه‌های کشف استعداد و پرورش آن در این آکادمی لیونل مسی فوق ستاره حال حاضر فوتبال جهان می باشد که استعدادیاب های این آکادمی وی را در آرژانتین کشف نموده و به اسپانیا آورده و زیر نظر بهترین مربیان پرورش داده اند.

    ادامه مطلب ...
  • مقایسه اقامت تمکن مالی پرتغال و اتریش

    1399/03/31 - 15:24:52
    مقایسه اقامت تمکن مالی پرتغال و اتریش

    به طور کلی مهاجرت دارای سختی ها و ریسک های خاص خود می باشد و هر روشی از مهاجرت و اخذ اقامت کشور های دیگر درصدی از این سختی و ریسک را برای خود فرد متقاضی و سرمایه وی به همراه دارد. اما در میان روش های متعددی که برای مهاجرت و اخذ اقامت کشور های مختلف دنیا به ویژه کشورهای اروپایی وجود دارد، روش اخذ اقامت از طریق اثبات تمکن مالی یا خودحمایتی کم ریسک ترین روش به حساب می ‌آید. زیرا در این روش متقاضی نباید سرمایه خود و خانواده اش را به کشور مقصد مهاجرت منتقل کند، بلکه فقط باید اثبات کند که به صورت ماهانه درآمد ثابتی در کشور خود دارد که می ‌تواند هزینه‌ های زندگی خود و خانواده‌ اش را در هنگام اقامت در کشور مقصد مهاجرت از این طریق تامین نمایند. کشورهای متعددی ارائه دهنده این روش مهاجرتی هستند و معروف ترین آنها فرانسه، اتریش، اسپانیا، پرتغال، و یونان هستند که همگی از قوانین اتحادیه اروپا برای اعطای اقامت تبعیت می‌ کنند. اما میزان سختگیری و شرایط اعطای اقامت در هر یک از آنها کمی متفاوت است در این این مطلب قصد داریم به مقایسه اقامت تمکن مالی پرتغال و اتریش بپردازیم.

    ادامه مطلب ...
  • اخذ تابعیت اوکراین از طریق تولد فرزند

    1399/03/27 - 23:33:47
    اخذ تابعیت اوکراین از طریق تولد فرزند

    می دانیم که هر کشور بنا بر قوانین خاص خود در زمینه اعطای تابعیت، شهروندی و پاسپورت به فرزندانی که در آن کشور متولد می ‌شوند اقدام می نماید. در واقع سیاست کشورها در این زمینه به دو دسته و بر اساس اصل خاک و اصل خون تقسیم‌ بندی می‌ شود‌.در کشورهایی که اصل خاک ملاک تصمیم گیری جهت اعطای شهروندی قرار می گیرد، کلیه افرادی که شهروندی هر کشوری را داشته باشند، اگر فرزندشان در آن کشور متولد گردد، به آن فرزند، تابعیت و شهروندی کشور محل تولد تعلق میگیرد و والدین نیز از مزایای حضانت و سرپرستی این فرزند استفاده کرده و می توانند در آن کشور اقامت داشته باشند و در واقع اقامت دائم آن کشور را بدست آورند. نقطه مقابل کشورهایی است که اصل خون را ملاک تصمیم ‌گیری قرار می دهند. در این کشورها در صورتی که فرزندی در خاک آن کشور متولد شود، تنها در صورتی می تواند تابعیت و شهروندی آن کشور را دریافت نماید که حداقل یکی از والدین وی شهروندی یا حداقل اقامت دائم آن کشور را دارا باشد. اغلب کشورهایی که اصل خاک را ملاک تا تابعیت قرار داده اند در در قاره آمریکا قرار دارند و از کلیه کشورهای آمریکای جنوبی، آمریکای مرکزی و حوزه دریایی کارائیب، تا آمریکا و کانادا را شامل می شوند. در اکثریت مطلق کشورهای قاره اروپا اصل خون ملاک اعطای تابعیت می باشد و کمتر کشوری در این قاره می ‌توان یافت که اصل خاک را برای اعطای تابعیت به فرزندان تازه متولد شده در نظر بگیرد. اوکراین را شاید بتوان تنها کشور این قاره دانست که در آن بر اساس آخرین قوانین وضع شده، اصل خاک ملاک اعطای شهروندی به فرزندان متولد شده در خاک این کشور، تعیین شده است. از این رو بسیاری از هموطنان ما نیز که به داشتن پاسپورت دوم علاقه دارند، مشتاق اخذ تابعیت اوکراین از طریق تولد فرزند می باشند. در این مطلب به شرایط اخذ شهروندی اوکراین با تولد فرزند بر اساس قوانین جدید وضع شده اشاره می کنیم.

    ادامه مطلب ...
  • دانشگاه ام آی تی آمریکا

    1399/03/25 - 23:58:07
    دانشگاه ام آی تی آمریکا

    موسسه فناوری ماساچوست یا Massachusetts Institute of Technology که به عنوان دانشگاه ام آی تی آمریکا شهرت دارد در شهر کمبریج ایالت ماساچوست این کشور قرار دارد و بر اساس بسیاری از رنکینگ های معتبر بین المللی بهترین دانشگاه این کشور و حتی جهان به حساب می ‌آید. این دانشگاه از۵ دانشکده اصلی، یک کالج و ۳۲ گروه یا دپارتمان آموزشی برخوردار است. این دانشگاه در حال حاضر پذیرای بیش از ۱۱۵۰۰ دانشجو می باشد که حدود هفت هزار نفر از آنها دانشجوی مقاطع تحصیلات تکمیلی هستند. تعداد اعضای هیئت علمی این دانشگاه نیز تقریباً ۱۰۷۰ نفر می باشد. تاریخ تاسیس دانشگاه ام آی تی آمریکا به ۱۰ آوریل سال ۱۸۶۱ میلادی بر می گردد که این دانشگاه توسط ویلیام بارتون راجرز بنیان نهاده شد. پردیس این دانشگاه که در داخل شهر کمبریج ماساچوست قرار دارد مساحتی در حدود ۰.۷ کیلومتر مربع و در فاصله یک مایلی رودخانه چارلز واقع شده است. پردیس دانشگاه ماساچوست علاوه بر امکانات آموزشی دارای ۱۲ موزه و گالری نیز می‌باشد که همه سال بیش از ۱۲۵ هزار بازدید کننده از سراسر دنیا را پذیراست.

    ادامه مطلب ...
  • عوامل موثر بر انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت

    1399/03/19 - 17:41:18
    عوامل موثر بر انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت

    درصد قابل توجهی از مردم در کشورهای مختلف از جمله کشور عزیزمان ایران، برای دستیابی به شرایط کاری و درآمد بهتر و همچنین زندگی بهتر برای آینده خانواده شان در اندیشه مهاجرت به کشورهای پیشرفته تر هستند. اما نکته ای که برخی از آن غافلند این است که مهاجرت به خودی خود نباید به عنوان هدف در نظر گرفته شود، بلکه باید به مهاجرت به عنوان وسیله ای برای دستیابی به شرایط بهتری در زندگی مدنظر قرار گیرد. برای بسیاری از مشتاقان مهاجرت این سوال مطرح است که بهترین کشور برای مهاجرت کجاست؟ همچنین سوال مهم دیگر این است که بهترین روش مهاجرت کدام است؟ قطعا نمی توان با یک جواب کوتاه و به طور خلاصه به چنین سوالاتی پاسخ گفت. زیرا پاسخ به این سوالات باید با تحلیل دقیق شرایط و همچنین خواسته های فرد متقاضی مهاجرت صورت گیرد که در این مطلب به آن خواهیم پرداخت.

    ادامه مطلب ...
طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top