info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

مقالات

  • اخذ تابعیت اوکراین از طریق تولد فرزند

    1399/03/27 - 23:33:47
    اخذ تابعیت اوکراین از طریق تولد فرزند

    می دانیم که هر کشور بنا بر قوانین خاص خود در زمینه اعطای تابعیت، شهروندی و پاسپورت به فرزندانی که در آن کشور متولد می ‌شوند اقدام می نماید. در واقع سیاست کشورها در این زمینه به دو دسته و بر اساس اصل خاک و اصل خون تقسیم‌ بندی می‌ شود‌.در کشورهایی که اصل خاک ملاک تصمیم گیری جهت اعطای شهروندی قرار می گیرد، کلیه افرادی که شهروندی هر کشوری را داشته باشند، اگر فرزندشان در آن کشور متولد گردد، به آن فرزند، تابعیت و شهروندی کشور محل تولد تعلق میگیرد و والدین نیز از مزایای حضانت و سرپرستی این فرزند استفاده کرده و می توانند در آن کشور اقامت داشته باشند و در واقع اقامت دائم آن کشور را بدست آورند. نقطه مقابل کشورهایی است که اصل خون را ملاک تصمیم ‌گیری قرار می دهند. در این کشورها در صورتی که فرزندی در خاک آن کشور متولد شود، تنها در صورتی می تواند تابعیت و شهروندی آن کشور را دریافت نماید که حداقل یکی از والدین وی شهروندی یا حداقل اقامت دائم آن کشور را دارا باشد. اغلب کشورهایی که اصل خاک را ملاک تا تابعیت قرار داده اند در در قاره آمریکا قرار دارند و از کلیه کشورهای آمریکای جنوبی، آمریکای مرکزی و حوزه دریایی کارائیب، تا آمریکا و کانادا را شامل می شوند. در اکثریت مطلق کشورهای قاره اروپا اصل خون ملاک اعطای تابعیت می باشد و کمتر کشوری در این قاره می ‌توان یافت که اصل خاک را برای اعطای تابعیت به فرزندان تازه متولد شده در نظر بگیرد. اوکراین را شاید بتوان تنها کشور این قاره دانست که در آن بر اساس آخرین قوانین وضع شده، اصل خاک ملاک اعطای شهروندی به فرزندان متولد شده در خاک این کشور، تعیین شده است. از این رو بسیاری از هموطنان ما نیز که به داشتن پاسپورت دوم علاقه دارند، مشتاق اخذ تابعیت اوکراین از طریق تولد فرزند می باشند. در این مطلب به شرایط اخذ شهروندی اوکراین با تولد فرزند بر اساس قوانین جدید وضع شده اشاره می کنیم.

    ادامه مطلب ...
  • دانشگاه ام آی تی آمریکا

    1399/03/25 - 23:58:07
    دانشگاه ام آی تی آمریکا

    موسسه فناوری ماساچوست یا Massachusetts Institute of Technology که به عنوان دانشگاه ام آی تی آمریکا شهرت دارد در شهر کمبریج ایالت ماساچوست این کشور قرار دارد و بر اساس بسیاری از رنکینگ های معتبر بین المللی بهترین دانشگاه این کشور و حتی جهان به حساب می ‌آید. این دانشگاه از۵ دانشکده اصلی، یک کالج و ۳۲ گروه یا دپارتمان آموزشی برخوردار است. این دانشگاه در حال حاضر پذیرای بیش از ۱۱۵۰۰ دانشجو می باشد که حدود هفت هزار نفر از آنها دانشجوی مقاطع تحصیلات تکمیلی هستند. تعداد اعضای هیئت علمی این دانشگاه نیز تقریباً ۱۰۷۰ نفر می باشد. تاریخ تاسیس دانشگاه ام آی تی آمریکا به ۱۰ آوریل سال ۱۸۶۱ میلادی بر می گردد که این دانشگاه توسط ویلیام بارتون راجرز بنیان نهاده شد. پردیس این دانشگاه که در داخل شهر کمبریج ماساچوست قرار دارد مساحتی در حدود ۰.۷ کیلومتر مربع و در فاصله یک مایلی رودخانه چارلز واقع شده است. پردیس دانشگاه ماساچوست علاوه بر امکانات آموزشی دارای ۱۲ موزه و گالری نیز می‌باشد که همه سال بیش از ۱۲۵ هزار بازدید کننده از سراسر دنیا را پذیراست.

    ادامه مطلب ...
  • عوامل موثر بر انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت

    1399/03/19 - 17:41:18
    عوامل موثر بر انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت

    درصد قابل توجهی از مردم در کشورهای مختلف از جمله کشور عزیزمان ایران، برای دستیابی به شرایط کاری و درآمد بهتر و همچنین زندگی بهتر برای آینده خانواده شان در اندیشه مهاجرت به کشورهای پیشرفته تر هستند. اما نکته ای که برخی از آن غافلند این است که مهاجرت به خودی خود نباید به عنوان هدف در نظر گرفته شود، بلکه باید به مهاجرت به عنوان وسیله ای برای دستیابی به شرایط بهتری در زندگی مدنظر قرار گیرد. برای بسیاری از مشتاقان مهاجرت این سوال مطرح است که بهترین کشور برای مهاجرت کجاست؟ همچنین سوال مهم دیگر این است که بهترین روش مهاجرت کدام است؟ قطعا نمی توان با یک جواب کوتاه و به طور خلاصه به چنین سوالاتی پاسخ گفت. زیرا پاسخ به این سوالات باید با تحلیل دقیق شرایط و همچنین خواسته های فرد متقاضی مهاجرت صورت گیرد که در این مطلب به آن خواهیم پرداخت.

    ادامه مطلب ...
  • بهترین کشور برای مهاجرت فیزیوتراپیست ها

    1399/03/17 - 22:19:53
    بهترین کشور برای مهاجرت فیزیوتراپیست ها

    یکی از رشته های بسیار مهم و حساس در مجموعه رشته های پیراپزشکی که در سیستم بهداشت و درمان کشور ها جزو رشته های مهم و حیاتی به شمار می ‌رود فیزیوتراپی می باشد. به علل مختلفی همچون نارسایی های مادرزادی، عدم تحرک و ورزش مناسب، صدماتی که در حین ورزش به افراد وارد می‌ شود، و همچنین حوادثی چون تصادفات رانندگی، ماهیچه ها و اندام های حرکتی افراد دچار اختلالات و نواقصی میگردند و در پروسه درمان و بازیابی توان حرکتی، تخصص فیزیوتراپیست ها مورد نیاز است. به همین جهت است که در تمامی جوامع فیزیوتراپی شغلی بسیار مهم به شمار می رود. با کمک تخصص این افراد تا حد امکان جوامع با افراد از کار افتاده کمتری مواجه خواهند بود و این خود می ‌تواند منجر به کاهش سربار هزینه های خدمات اجتماعی شود و همچنین با توانمندسازی افراد، آسیب‌های اجتماعی نیز تا حد قابل توجهی در جامعه کاهش می یابد. بسیاری از افراد؛ به ویژه کسانی که در رشته تجربی تحصیل می کنند، در هنگام انتخاب رشته و ورود به دانشگاه، رشته فیزیوتراپی را انتخاب کرده و به تحصیل در آن پرداخته و نهایتا به کار در در این رشته مشغول می شوند. طبیعتاً به مانند متخصصان سایر مشاغل، فیزیوتراپ ها از سراسر دنیا از جمله کشور خودمان ایران برای داشتن شرایط درآمدی و زندگی راحت تر و آینده بهتر برای خود و خانواده شان، به مهاجرت می ‌اندیشند. از این رو دانستن اینکه بهترین کشور برای مهاجرت فیزیوتراپیست ها کدام است اولین چالش پیش روی این افراد به شمار می ‌رود. زیرا نباید مهاجرت به عنوان هدف در نظر گرفته شود. بلکه باید در نظر داشت که با مهاجرت دستیابی به اهدافی چون درآمد بهتر، امنیت شغلی بالاتر، زندگی آرام تر، آینده بهتر فرزندان و ... حاصل گردد و به همین جهت متخصصان هر رشته ای باید بهترین کشوری که بازار کار مناسبی برای آن رشته دارد را انتخاب نمایند.

    ادامه مطلب ...
  • دوره های فنی حرفه ای در استرالیا

    1399/03/11 - 23:55:45
    دوره های فنی حرفه ای در استرالیا

    دوره های فنی حرفه ای در استرالیا که در موسسات مختلفی در این کشور ارائه می گردند و با نام دوره های TAFE شناخته می شوند شامل رشته های فوق العاده زیادی می باشند و به نوعی می توان آن را معادل دوره های فنی حرفه ای در ایران دانست، با این تفاوت که برای ورود به دوره های فنی حرفه ای در استرالیا باید پس از ۱۸ سالگی اقدام کرده و وارد کالج های ارائه دهنده این دوره ها شد. نام TAFE که بر این دوره ها نهاده شده است مخفف عبارت Technical & Further Education می باشد.

    ادامه مطلب ...
  • دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ آلمان

    1399/03/10 - 23:57:14
    دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ آلمان

    یکی از قدیمی ترین و بزرگترین دانشگاه های کشور آلمان که اولین دانشگاه ایالت باواریا بوده است، دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ می باشد که در زبان آلمانی Ludwig-Maximilians-Universität München و در زبان انگلیسی Ludwig Maximilian University of Munich خوانده می شود. تاسیس این دانشگاه به سال ۱۴۷۲ میلادی بر می گردد که به دستور دوک لودویگ نهم فرمانروای وقت باواریا، در ابتدا در شهر اینگولشتات در شمال شهر مونیخ که در آن زمان روستایی کوچک به حساب می ‌آمده بنیان نهاده شده است. این دانشگاه در سال ۱۷۹۹ پس از اشغال این شهر توسط ارتش فرانسه به شهر لاندزهوت انتقال پیدا کرده و سپس به در سال ۱۸۰۲ به شهر بزرگ مونیخ منتقل شده است. در حال حاضر دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ آلمان میزبان بیش از ۵۱ هزار دانشجو می باشد که در مقاطع تحصیلی مختلف اعم از کارشناسی، کارشناسی ارشد، و دکترا در آن مشغول به تحصیل هستند. تعداد اعضای هیئت علمی این دانشگاه بیش از ۶ هزار نفر بوده و این دانشگاه همچنین بیش از ۸۰۰۰ کادر اجرایی دارد. نسبت استاد به دانشجو در این دانشگاه حدود 1 به 34 می باشد. همچنین نسبت دانشجویان دختر به پسر در دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ آلمان، 61 به 39 می باشد.

    ادامه مطلب ...
  • مقایسه اقامت تمکن مالی اسپانیا و یونان

    1399/03/07 - 23:03:24
    مقایسه اقامت تمکن مالی اسپانیا و یونان

    یکی از بهترین روش های اخذ اقامت کشورهای دیگر که به طور ویژه در برخی کشورهای عضو اتحادیه اروپا ارائه می گردد، روش اخذ اقامت خود حمایتی یا تمکن مالی می باشد که به علل مختلفی آن را بهترین و بدون ریسک ترین روش اخذ اقامت به حساب می آورند. اصلی ترین دلیل این موضوع این است که در این روش نیازی به انتقال سرمایه فرد متقاضی به کشور مقصد مهاجرت وجود ندارد و تنها متقاضی باید اثبات کند که به ازای خرج زندگی خود و همسر و فرزندانش در کشور مورد نظر به طور ماهانه در کشور خود درآمدی ثابت به طور ماهانه به دست می آورد. در میان کشورهای ارائه دهنده این روش اعطای اقامت که اغلب عضو اتحادیه اروپا هستند، ۲ کشور یونان و اسپانیا از بهترین گزینه ها به حساب می آیند. در این مطلب قصد داریم با ذکر شرایط و مزایای هر یک به مقایسه اقامت تمکن مالی اسپانیا و یونان بپردازیم.

    ادامه مطلب ...
  • بهترین کشور برای مهاجرت مهندس معدن

    1399/03/06 - 23:00:17
    بهترین کشور برای مهاجرت مهندس معدن

    یکی از رشته هایی که در کشورمان آنچنان مورد توجه و اقبال قرار نمی ‌گیرد مهندسی معدن است و به طور معمول اکثر افرادی که رتبه های بالا را در کنکور رشته ریاضی فیزیک به دست می ‌آورند ترجیحی برای انتخاب این رشته ندارند. زیرا شرایط کاری و میزان درآمد و بازار کار این رشته در کشورمان آن‌ چنان مناسب نیست که افراد را جذب نماید. اما این رشته این گونه نیست که در هیچ جای دنیا بازارکار خوبی نداشته و متخصصان آن از درآمد خوبی برخوردار نباشند. برخی کشورها به عنوان کشورهای معدنی شناخته شده و دارای معادن فراوان و ارزشمندی هستند. از میان این کشورها عده معدودی با سرمایه گذاری مناسب و جذب تکنولوژی های نوین توانسته اند به استخراج اقتصادی قابل توجیه از معادن خود به طور وسیعی بپردازند. در این گونه کشورها به طور معمول بازارکار بسیار مناسبی برای رشته مهندسی معدن وجود دارد. بسیاری از مهندسان معدن ایرانی نیز برای دستیابی به شرایط کار و زندگی مناسب تر به فکر مهاجرت هستند. مشتاقان مهاجرت مهندسان معدن به خارج از کشور باید کشوری را از میان کشورهایی با بازار کار مناسب برای این رشته به عنوان مقصد مهاجرت خود برگزینند. نمی توان به طور قطع گفت بهترین کشور برای مهاجرت مهندس معدن کدام کشور است. از این رو قصد داریم جهت راهنمایی مشتاقان مهاجرت مهندسان معدن به خارج از کشور شرایط کشورهایی که به طور معمول به عنوان مقصد مهاجرت مهندسان معدن شناخته می شوند را بررسی نماییم تا این عزیزان خود با توجه به شرایطشان انتخاب کنند که بهترین کشور برای مهاجرت مهندس معدن برای آنان کدام است.

    ادامه مطلب ...
  • معادل سازی مدرک دندانپزشکی در امارات

    1399/02/30 - 04:11:43
    معادل سازی مدرک دندانپزشکی در امارات

    بسیاری از دندانپزشکان کشورمان نیز به مانند متخصصان مشاغل دیگر برای کسب درآمد بیشتر و همچنین دستیابی به آینده‌ای بهتر برای فرزندان و خانواده خود قصد مهاجرت دارند و با مقایسه شرایط کشورهای مختلف سعی دارند تا کشوری مناسب را برای مهاجرت کاری خود بیابند. یکی از کشورهایی که در آن شرایط کاری و همچنین درآمد مناسبی برای دندانپزشکان مهیا است کشور امارات متحده عربی در جنوب خلیج همیشه فارس می باشد. این کشور زودتر از سایر کشورهای حوزه خلیج فارس به فکر توسعه افتاده بوده و هم اکنون به عنوان مثال توانسته شهر دبی را به یکی از اصلی ترین مراکز گردشگری و تجارت خاورمیانه تبدیل نماید. با توجه به حضور تجار و متخصصان رشته های مختلف از سراسر دنیا در این کشور به ویژه شهر دبی؛ نیاز به ارائه خدمات درمانی برای این افراد نیز به خوبی حس می ‌شود و به همین جهت کشور امارات در سال های اخیر همواره به ورود متخصصان بخش بهداشت و درمان نیاز مبرم داشته است. از این رو دندانپزشکان کشورمان نیز می توانند به مانند سایر متخصصان بخش بهداشت درمان از این فرصت استفاده کرده و با معادل سازی مدرک دندانپزشکی در امارات وارد بازار کار این کشور شوند و از مزایای آن برخوردار گردند

    ادامه مطلب ...
  • دانشگاه کینگز کالج لندن انگلیس

    1399/02/27 - 22:44:35
    دانشگاه کینگز کالج لندن انگلیس

    یکی از بهترین دانشگاه های کشور انگلستان با رتبه بین المللی، دانشگاه کینگز لندن یا کینگز کالج لندن می باشد که به زبان انگلیسی King’s College London خوانده می شود و بزرگ ترین کالج شهر لندن پایتخت انگلستان به شمار می رود.تاسیس دانشگاه کینگز کالج لندن انگلیس به سال ۱۸۲۹ میلادی بر می گردد و چهارمین دانشگاه با قدمت این کشور به حساب می آید. این دانشگاه دولتی، مرتب از نظر کمی و کیفی در طول این مدت توسعه یافته است و اکنون به پنجمین دانشگاه انگلیس از نظر میزان کمک ‌های اعطایی به دانشجویان به شمار می رود. بودجه این دانشگاه در سال ۲۰۱۸/ ۲۰۱۹ بیش از ۹۰۰ میلیون پوند بوده است و تعداد دانشجویان دانشگاه کینگز کالج لندن انگلیس در حال حاضر بیش از 33 هزار نفر می باشد که بیش از ۱۹ هزار نفر از آنان دانشجوی مقطع کارشناسی و الباقی دانشجویی مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا هستند. از این میان حدود ۲۰ درصد را دانشجویان بین المللی و اتباع کشورهای خارج از اتحادیه اروپا تشکیل می دهند. تعداد اعضای هیئت علمی این دانشگاه بیش از ۵۲۵۰ نفر بوده و همچنین این دانشگاه بیش از ۳۵۰۰ نفر نیز کادر اداری و اجرایی دارد.

    ادامه مطلب ...
طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top