info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

فرصت مطالعاتی چیست؟

در محافل علمی و دانشگاهی مفهومی به نام فرصت مطالعاتی بسیار مرسوم است. اما حتی ممکن است بسیاری از دانشجویان هم دقیقا ندانند که فرصت مطالعاتی چیست؟ از این رو در این مطلب سعی داریم به طور دقیق به این سوال پاسخ دهیم که فرصت مطالعاتی چیست؟ همچنین کشورهایی که فرصت مطالعاتی در آن ها ارائه می شود را نیز خدمت شما عزیزان ارائه می نماییم.



موقعیتی به نام فرصت مطالعاتی برای دانشجویان دکتری در حین تحصیل و پس از فارغ التحصیلی در نظر گرفته می شود و طبیعتا این دانشجویان ترجیح می دهند در یکی از کشورهای پیشرفته دنیا این دوره را طی نمایند. در حقیقت دانشجویان دکتری کشورمان می توانند دوره ای 6 ماهه از تحصیلات مقطع دکترای خود و حتی پس از پایان تحصیلات را در کنار یکی از اساتید دانشگاهی به تحقیق بپردازند و ترجیحا سعی می کنند این دوره را در خارج از کشور و در یک کشور پیشرفته مانند کانادا، استرالیا، آمریکا و کشورهای عضو اتحادیه اروپا سپری نمایند. به طور معمول فرصت مطالعاتی در کشورهای پیشرفته بین 6 تا 9 ماه به طول می انجامد.

برای اخذ پذیرش برای گذراندن فرصت مطالعاتی در دانشگاه های خارج از کشور می بایست ابتدا داوطلب لیستی از دانشگاه های طرف قرارداد با دانشگاه های ایران را آماده کرده و لیستی از اساتید مورد نظر خود در رشته های مربوطه را جمع آوری نماید. سپس باید با اساتید دانشکده های مرتبط با رشته تخصصی تحصیلی خود در دانشگاه های لیست مورد نظر از طرق مختلف از جمله ایمیل تماس گرفته و تقاضای همکاری در دوره فرصت مطالعاتی را نماید. البته نحوه نگارش ایمیل نیز در نتیجه کار بسیار بسیار حائز اهمیت است. استاد در صورت موافقت؛ دعوت نامه ای دال بر پذیرش دانشجو به عنوان محقق برای دوره های فرصت مطالعاتی در کشور مربوطه را برای وی ارسال می کند که دانشجو می بایست این نامه را به دفتر تحصیلات تکمیلی دانشگاه خود در ایران ارائه دهد.

برای گذراندن فرصت مطالعاتی در خارج از کشور مواردی پیش نیاز است که عبارتند از:گذراندن امتحان جامع، دفاع از پروپوزال و دریافت حداقل نمره زبان لازم و ارائه مدرک معتبر.

 

فرصت مطالعاتی در کانادا

همانطور که برای تحصیل در کانادا در مقاطع تحصیلی مختلف داوطلبان فراوانی وجود دارد، برای گذراندن فرصت مطالعاتی در کانادا نیز متقاضیان پرتعداد هستند. در زمینه ها و رشته های مختلف تحصیلی در دانشگاه های مختلف کانادا امکان شرکت در دوره های فرصت مطالعاتی وجود دارد. امکان حضور به عنوان محقق در دوره فرصت مطالعاتی در کانادا در کنار یک استاد برجسته دانشگاه های این کشور واقعا فرصتی مغتنم است.

 

فرصت مطالعاتی در استرالیا

استرالیا نیز به مثابه کاناداست و افراد زیادی هم برای تحصیل در استرالیا و هم برای گذراندن فرصت مطالعاتی در استرالیا داوطلب هستند. فرصت مطالعاتی در کشورهایی مانند استرالیا و کانادا امکان آشنایی با دانش روز در کشورهای پیشرفته و سیستم آموزشی در بهترین دانشگاه های دنیا را به دانشجو می دهد.

 

فرصت مطالعاتی در نیوزلند

سیستم دانشگاهی نیوزلند نیز بسیار بسیار مدرن و پیشرفته است و حضور به عنوان محقق در دوره های فرصت مطالعاتی در نیوزلند می تواند برای دانشجویان دکتری در کشورمان یک فرصت ایده آل به حساب آید.

 

فرصت مطالعاتی در چین

نظر به اینکه میان دانشگاه های کشورمان و برخی دانشگاه های چین تفاهم نامه های همکاری امضا شده است امکان گذراندن فرصت مطالعاتی در چین نیز برای دانشجویان ایرانی وجود دارد. برخلاف دید بسیاری از مردم چین دارای دانشگاه های بسیار معتبری بوده و امکان حضور به عنوان محقق در دانشگاه های این کشور نیز بسیار ارزشمند به شمار می رود.

 

در این مطلب کشورهای غیر اروپایی ارائه دهنده فرصت های مطالعاتی خدمتتان معرفی شدند و قصد داریم در زمینه فرصت های مطالعاتی در کشورهای اروپایی در مطلب دیگری به تفصیل خدمتتان موارد را ارائه نماییم.

 

 

در پایان لازم به ذکر است جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی دوره های فرصت مطالعاتی در کشورهای مختلف و تعیین وقت مشاوره می توانید با شماره موسسه مهاجرتی پرگاس پارس در ساعات اداری تماس حاصل فرمایید:

021-88662180

اینستاگرام ماکانال ما

  • فرصت مطالعاتی چیست؟
  • فرصت مطالعاتی در کانادا
  • فرصت مطالعاتی در استرالیا



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top