info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

فرصت مطالعاتی در اروپا

بسیاری از جوانان کشورمان برای تحصیل در اروپا در کشورهای مختلف اروپایی مانند تحصیل در انگلیس، اسپانیا، ایتالیا، آلمان، اتریش، اسلواکی، اسلوونی، مجارستان و ... به این کشورها رفته و به صورت تحصیلی مقیم می شوند. اما بسیاری از دانشجویان دکتری کشورمان هم هستند که دوره معمولا 6 ماهه فرصت مطالعاتی خود را در حین گذراندن تحصیل دکتری و پس از اتمام آن سعی می کنند در دانشگاه های معتبر اروپایی بگذرانند و از مزایای گذراندن دوره های فرصت مطالعاتی در اروپا زیر نظر اساتید برجسته بهترین دانشگاه های اروپایی بهره مند گردند.



در مطلب دیگری با نام فرصت مطالعاتی چیست؟ به خوبی در مورد فرصت مطالعاتی در خارج از کشور و ویژگی ها و شرایط این دوره ها توضیحات داده شد و در این مطلب بیشتر سعی داریم به کشورهای اروپایی که فرصت مطالعاتی در آن ها به دانشجویان دانشگاه های ایران ارائه می گردد اشاره نماییم.

 

فرصت مطالعاتی در آلمان

به علت سطح علمی و رنکینگ عالی دانشگاه های آلمان، تحصیل در آلمان از سراسر دنیا همه ساله مشتاقان فراوانی دارد. دانشجویان دکتری نیز به شدت اشتیاق به گذراندن فرصت مطالعاتی در آلمان دارند. قطعا فرصت کار تحقیقاتی به عنوان یک محقق در یکی از دانشگاه های آلمان با سیستم آموزشی پیشرفته در کنار یک استاد برجسته و دارای رزومه در دانشگاه های این کشور می تواند یک گزینه عالی برای افرادی که می خواهند فرصت مطالعاتی در اروپا را داشته باشند، به حساب آید.

 

فرصت مطالعاتی در هلند

کشور هلند نیز دانشگاه هایی با سطح علمی بالا دارد و بسیاری از دانشجویان دکتری در کشورمان ترجیح می دهند با اساتید دانشکده های مرتبط با رشته تحصیلی خود در دانشگاه های هلند مکاتبه کرده و برای تحقیق در دوره فرصت مطالعاتی در هلند پذیرش دریافت کنند. از یاد نبرید که هلند هم از کشورهای پیشرفته اروپایی به شمار می رود و چندین مورد دانشگاه های این کشور در زمره بهترین دانشگاه های اروپا محسوب می شوند.

 

فرصت مطالعاتی در اسپانیا

همان طور که تحصیل در اسپانیا در تمامی مقاطع تحصیلی در میان دانشجویان جوان کشورمان طرفداران زیادی دارد، در میان دانشجویان مقطع دکتری در کشورمان هم امکان گذراندن فرصت مطالعاتی اسپانیا به عنوان یک محقق و در کنار یک استاد برجسته و دارای صلاحیت علمی بالا بسیار فرصت مغتنمی است.

 

فرصت مطالعاتی در انگلیس

اما سیستم آموزشی انگلیس نه تنها در اروپا بلکه در کل دنیا سرآمد است و خیلی طبیعی است که بسیاری از کشور عزیزمان ایران مشتاق گذراندن دوره فرصت مطالعاتی در انگلیس باشند. جالب است بدانید که در آخرین رتبه بندی دانشگاه های دنیا دانشگاه های انگلیس 3 نماینده در میان 10 دانشگاه برتر جهان دارند. این خود نشان دهنده ارزش بالای تحصیل در انگلیس است.

 

فرصت مطالعاتی  در فرانسه

طبیعتا کشور فرانسه نیز به عنوان یکی از کشورهای صنعتی و توسعه یافته دنیا با داشتن دانشگاه های بسیار مدرن و دارای رتبه های بین المللی عالی، می تواند یکی از مقاصد بالقوه برای گذراندن دوره های فرصت مطالعاتی باشد. بسیاری از دانشجویان دکتری در کشورمان به همین علت گذراندن دوره فرصت مطالعاتی در فرانسه را به سایر کشورها ترجیح می دهند.

 

فرصت مطالعاتی در سوئد

علاقمندان گذراندن دوره فرصت مطالعاتی در اروپا، کشورهای اسکاندیناوی را نیز می توانند برای گذراندن دوره های خود انتخاب نمایند. یکی از بهترین گزینه ها در این میان، گذراندن دوره فرصت مطالعاتی در سوئد است. این کشور سیستم آموزشی پیشرفته و دانشگاه هایی با رنکینگ بسیار مناسب دارد.

 

فرصت مطالعاتی در نروژ

گذراندن فرصت مطالعاتی در نروژ نیز به عنوان یک محقق در کنار یک استاد برجسته در یکی از دانشگاه های رتبه دار این کشور منطقه اسکاندیناوی می تواند یک گزینه عالی به حساب بیاید. نروژ یک کشور بسیار صنعتی همراه با اقتصاد بسیار پویا و سطح رفاه بسیار بالا می باشد که فرصت تحقیق علمی در این کشور می تواند بسیار مناسب باشد.

 

فرصت مطالعاتی در ترکیه

برخی از دانشجویان مقطع دکتری در کشورمان هم ترجیح می دهند برای گذراندن دوره فرصت مطالعاتی در ترکیه، کشور همسایه اقدام کنند. البته دانشگاه های ترکیه سطوح علمی مختلفی دارند و در صورتی که دانشجو بتواند از اساتید یک دانشگاه برتر این کشور پذیرش بگیرد، قطعا دوره پرباری از لحاظ علمی و تحقیقاتی خواهد داشت.

 

فرصت مطالعاتی در اتریش

طبیعتا دوره های فرصت مطالعاتی در اتریش به عنوان یک کشور صنعتی و بسیار پیشرفته در اروپای مرکزی به علت وجود دانشگاه های معتبر در این کشور؛ می تواند گزینه ای بسیار جذاب به حساب بیاید. به ویژه اینکه دانشگاه های این کشور برای گذراندن دوره های فرصت مطالعاتی در اتریش با دانشگاه های کشورمان تفاهم نامه های همکاری امضا کرده اند.

 

در پایان لازم به ذکر است جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی دوره های فرصت مطالعاتی در کشورهای مختلف و تعیین وقت مشاوره می توانید با شماره موسسه مهاجرتی پرگاس پارس در ساعات اداری تماس حاصل فرمایید:

021-88662180

اینستاگرام ماکانال ما

  • فرصت مطالعاتی در اروپا
  • فرصت مطالعاتی در آلمان
  • فرصت مطالعاتی در هلند



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top