info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

دانشگاه موناش استرالیا

یکی از مشهورترین دانشگاه های استرالیا که در سال 1958 میلادی در شهر ملبورن به عنوان دومین دانشگاه قدیمی ایالت ویکتوریا تاسیس شده، دانشگاه موناش یا Monash University می باشد. این دانشگاه معتبر، یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی به شمار رفته و عضو انجمن موسسات آموزش عالی جنوب شرق آسیا نیز می باشد. همچنین دانشگاه موناش استرالیا تنها دانشگاه این کشور است که به عضویت اتحادیه مراکز آکادمیک و دانشگاه های بهداشت و درمان دنیا درآمده است. این دانشگاه در میان 1 درصد دانشگاه های برتر دنیا طبقه بندی می شود و به همین علت بسیاری از جوانان از سراسر دنیا مشتاق تحصیل در آن هستند.



 

دانشگاه موناش استرالیا دارای 5 پردیس دانشگاهی در ایالت ویکتوریا می باشد که عبارتند از پردیس کلایتون، پردیس کالفیلد، پردیس برویک، پردیس پنینسولا و پردیس پارک ویل. همچنین این دانشگاه فعالیت خود را به داخل کشور استرالیا محدود نکرده و مراکز دانشگاهی در مالزی، آفریقای جنوبی، جیانگسوی چین، بمبئی هند و پراتوی ایتالیا نیز تاسیس نموده است. در ابتدای امر در سال 1961 دانشگاه موناش استرالیا فقط در یک پردیس اصلی در Clayton فعالیت خود را با نزدیک 400 دانشجو آغاز نمود و امروزه گسترش آن به حدی رسیده که پردیس های داخلی و بین المللی آن به عدد 12 رسیده است. در حال حاضر حدود 70 هزار دانشجو مشغول تحصیل در دانشگاه موناش استرالیا می باشند و همچنین این دانشگاه حدود 250 هزار فارغ التحصیل از 170 کشور داشته که از این نظر در کشور استرالیا سرآمد است.

 

هزینه تحصیل در دانشگاه موناش استرالیا

به طور کلی هزینه تحصیل در دانشگاه موناش استرالیا نیز مانند سایر دانشگاه های این کشور نسبتا بالاست. شهریه دانشگاه موناش برای تحصیل در رشته ها و مقاطع تحصیلی مختلف، متفاوت می باشد. به عنوان مثال هزینه تحصیل در دانشگاه موناش استرالیا در دوره کارشناسی به طور میانگین بین 15 تا 33 هزار دلار، کارشناسی ارشد بین 20 تا 37 هزار دلار و دکتری بین 14 تا 37 هزار دلار در سال است.

 

بورسیه دانشگاه موناش استرالیا

در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری، بورسیه دانشگاه موناش استرالیا به دانشجویان مستعد تعلق می گیرد که سالانه بیش از 100 بورس تحصیلی کامل و 300 کمک هزینه تحصیلی را شامل می شود. حال به انواع بورسیه دانشگاه موناش استرالیا اشاره می نماییم:

بورسیه های دوره های دکتری و کارشناسی ارشد پژوهشی دانشگاه موناش انواع مختلفی دارد. یکی از این موارد بورسیه MGS است که نهایتا به 145 نفر در سال اعطا می شود و دانشجو در ازای کارهای تحقیقاتی خود ماهانه دستمزد گرفته و هزینه زندگی وی نیز پرداخت می گردد.  بورسیه MDS و MRS دیگر بورسیه دانشگاه موناش استرالیا می باشد که هزینه زندگی یا شهریه دانشگاه را می پردازد و دستمزد ماهامه نیز به دانشجوی محقق داده می شود. بورسیه سر جیمز مک نیل فقط برای یک نفر دانشجوی نخبه  دکترای مهندسی، علوم پایه، موسیقی و پزشکی در نظر گرفته شده است که با آن هزینه زندگی دانشجو پرداخت شده و به وی در ازای کار تحقیقاتی دستمزد هم داده می شود. بورسیه IPRS دیگر بورسیه دانشگاه موناش استرالیا است که به دانشجویان خارجی تعلق دارد و شهریه و بیمه دانشجویی آنان را تقبل می کند و تنها سالانه به 20 نفر اعطا می شود. بورسیه MIPRS هم فقط به دانشجویان خارجی اعطا می شود و شهریه دانشگاه و بیمه دانشجویی آنان را می پردازد و سالانه 70 نفر این بورس را دریافت می کنند. بورسیه JASON هم مختص دانشجویان خارجی شاغل به تحصیل در استرالیاست که میزان آن به رشته و دانشگاه محل تحصیل دانشجو بستگی دارد. البته این فقط چند مورد از انواع بورسیه دانشگاه موناش استرالیا بود که اشاره کردیم و انواع دیگری از بورس تحصیلی دکتری و کارشناسی ارشد پژوهش محود نیز وجود دارند.

برای مقطع کارشناسی ارشد آموزش محور به دانشجویان برتر بورسیه 6000 دلاری اعطا می شود. دانشکده فناوری اطلاعات این دانشگاه هم بورسیه ای 3000 تا 5000 دلاری مختص دانشجویان خود ارائه می نماید. بورسیه MNHS نیز در این دانشگاه به ارزش 10 هزار دلار برای مقطع کارشناسی ارشد آموزش محور ارائه می گردد.

در مقطع کارشناسی به طور عمومی بورسیه خاصی برای ورود به دوره ها وجود ندارد و فقط در حین تحصیل به دانشجویان برتر، بورسیه 6000 دلاری تعلق می گیرد.

 

رتبه دانشگاه موناش ملبورن

دانشگاه موناش که از دانشگاه های گروه هشت استرالیا به شمار می رود، سال هاست که رتبه بین المللی بسیار مناسبی داشته و طبیعتا در داخل استرالیا نیز از بهترین دانشگاه ها محسوب می شود. با نگاهی به رتبه دانشگاه موناش ملبورن در یک دوره چهار ساله روند رشد این دانشگاه به خوبی نمایان می گردد. بر اساس رتبه بندی موسسه QS در سال 2017، رتبه دانشگاه موناش ملبورن استرالیا، در دنیا 65 و در داخل این کشور 6 بوده است. بر اساس رتبه بندی همین موسسه، رنکینگ دانشگاه موناش استرالیا در سال 2018، در دنیا ارتقاء پیدا کرده و به رتبه 60 رسیده و در داخل استرالیا نیز همچنان رتبه 6 را به خود اختصاص داده است. در سال 2019، رتبه دانشگاه موناش ملبورن به 59 ارتقاء پیدا کرده و باز هم در کشور استرالیا رتبه این دانشگاه 6 می باشد. اما در جدید ترین اعلام موسسه QS، رنکینگ دانشگاه موناش استرالیا، در دنیا به 58 ارتقاء یافته و در کشور استرالیا همچنان این دانشگاه حائز رتبه ششم می باشد.

همچنین بر اساس رتبه بندی تایمز رتبه دانشگاه موناش ملبورن در میان دانشگاه های دنیا در زمینه رشته های پزشکی، پزشکی بالینی و سلامت 41 و در زمینه رشته های اقتصاد و بازرگانی 63 می باشد. همچنین بر اساس این رده بندی، این دانشگاه در زمینه فناوری و مهندسی، بهترین دانشگاه استرالیا به شمار می رود. 

 

دانشکده های دانشگاه مانش استرالیا

در حال حاضر دانشکده های دانشگاه مانش استرالیا دارای تنوع زیادی می باشد و به همین علت است  که بیش از 48 هزار دانشجوی کارشناسی و حدود 21 هزار دانشجوی دوره های تحصیلات تکمیلی در آن ها مشغول به تحصیل هستند. به طور کلی دانشکده های دانشگاه مانش استرالیا عبارتند از: هنر، طراحی و معماری، مهندسی، فناوری اطلاعات، بازرگانی و اقتصاد، آموزش، حقوق، پزشکی پرستاری و علوم بهداشتی، داروسازی و علوم دارویی، و دانشکده علوم.

دانشکده های دانشگاه مانش استرالیا در 5 پردیس این دانشگاه در ایالت ویکتوریا پخش شده اند که لازم می دانیم به معرفی این پردیس ها هم بپردازیم:

- پردیس Clayton: این پردیس، در حقیقت اولین پردیس دانشگاه موناش ملبورن استرالیا به شمار می رفته و امروزه هم پردیس اصلی دانشگاه موناش می باشد. محل قرار گیری این پردیس در 20 کیلومتری جنوب شرق ملبورن، مرکز ایالت ویکتوریا می باشد. در این پردیس 8 دانشکده به دانشجویان خدمات تحصیلی ارائه می دهند که عبارتند از: دانشکده هنر و طراحی و معماری، دانشکده مهندسی، دانشکده فناوری اطلاعات، دانشکده بازرگانی و اقتصاد، دانشکده آموزش، دانشکده حقوق و دانشکده پزشکی، پرستاری و علوم بهداشت. با توجه به تنوع رشته های دانشگاهی ارائه شده در این پردیس، حدود 24 هزار نفر از دانشجویان دانشگاه موناش، دوره تحصیل خود را در این پردیس دانشگاهی می گذرانند.

- پردیس Caulfield: این پردیس دومین پردیس دانشگاه موناش ملبورن به شمار می رود که محل قرار گیری آن 10 کیلومتری شهر ملبورن است. این پردیس دانشگاهی ابتدا در سال 1922 به عنوان مدرسه آموزش فنی Caulfield فعالیت خود را آغاز کرد و امروزه 5 مورد از دانشکده های دانشگاه مانش استرالیا در این پردیس مستقر هستند.

- پردیس Peninsula: سومین پردیس دانشگاه موناش استرالیا از نظر وسعت، پردیس پنینسولاست که میزبان بیش از 3500 دانشجوی کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته های آموزش، بهداشت و بازرگانی می باشد.

- پردیس Berwick: رشته های بازرگانی، تجارت، پرستاری و آموزش برخی برنامه های آموزشی خود را در این پردیس ارائه می نمایند. محل قرار گیری این پردیس در شهر Csey در حومه ملبورن است. سال افتتاح این پردیس 1996 میلادی می باشد و حدود 55 هکتار وسعت دارد و کوچکترین پردیس دانشگاه موناش استرالیا می باشد.

- پردیس Parkville: این پردیس مرکز تحقیقاتی دانشگاه موناش استرالیا می باشد و محل قرار گیری آن در مجاورت دانشگاه ملبورن، بیمارستان های مهم شهر ملبورن، موسسه Howard Florey، موسسه Ludwig برای تحقیقات سرطان، واحد CSIRO برای علوم بهداشت، مرکز فراگیر سرطان و موسسه Walter and Eliza Hall می باشد.

 

یک سینکروترون بسیار بزرگ و مجهز که در حقیقت یک شتاب دهنده ذرات به شکل دایره ای است نیز در این دانشگاه وجود دارد  که برای تحقیقات علمی بسیار مورد استفاده می باشد و نمونه های معدودی از آن در سراسر دنیا موجود می باشد.

مرکز تحقیقات سلول های بنیادی استرالیا نیز در دانشگاه موناش ملبورن قرار گرفته است و در آن تحقیقات بسیار گسترده ای روی مباحث مربوز به روش های درمانی با استفاده از سلول های بنیادی صورت گرفته است.

همان طور که می دانیم از علل شهرت این دانشگاه دانشکده علوم پزشکی آن نیز می باشد که بسیاری از پزشکان مشتاق گذراندن دوره های فلوشیپ پزشکی در استرالیا هم این دانشکده علوم پزشکی را برای بالا بردن سطح تجربه و به روز کردن دانش طبابت خود انتخاب می نمایند. همچنین در دانشکده پزشکی این دانشگاه دوره های آمادگی برای آزمون معادل سازی مدارک پزشکی در این کشور برگزار می شود و پزشکان هموطن ما که برای مهاجرت به استرالیا به معادل سازی مدارک پزشکی در استرالیا نیاز دارند می توانند در این دوره ها شرکت کنند تا با موفقیت در این آزمون بتوانند مجوز کار طبابت در استرالیا را اخذ نمایند.

 

رشته های دانشگاه موناش استرالیا

همان طور که پیش تر ذکر شد، تنوع رشته های دانشگاه موناش استرالیا بسیار زیاد است و این دانشگاه در مقاطع تحصیلی مختلف دوره های آموزشی متنوعی برای رشته های گوناگون تحصیلی ارائه می نماید.

تحصیل در رشته های دانشگاه موناش استرالیا در مقطع کارشناسی به صورت دوره لیسانس عمومی، لیسانس تخصصی و لیسانس دو رشته ای امکان پذیر می باشد که این مورد مشترک برای تحصیل در استرالیا در کلیه دانشگاه های این کشور است. به طور عمومی دوره کارشناسی در دانشگاه موناش ملبورن مانند سایر دانشگاه های استرالیا دوره ای 3 ساله است که برخی اوقات بر اساس نوع رشته تخصصی می تواند به 4 یا 5 سال نیز برسد.

تحصیل در رشته های دانشگاه موناش استرالیا در مقطع کارشناسی ارشد به دو صورت آموزش محور و پژوهش محور امکانپذیر می باشد. بر اساس رشته و نوع دوره انتخابی می تواند این دوره ها 1 ساله یا دوساله باشند.

در هر یک از دانشکده های دانشگاه مانش استرالیا دوره های دکتری تحقیقاتی متعددی برای رشته های تحصیلی مختلف ارائه می گردد که برای ورود به این دوره ها، دانشجو باید مدرک زبان حداقل 6.5 در آزمون آیلتس با این شرط که هیچ یک از مهارت ها را نمره ای کمتراز 6.5 نگرفته باشد، باید ارائه نماید. اما برخی دانشکده ها مانند هنر، حقوق و بازرگانی برای خود حداقل های بالاتری هم در نظر می گیرند. به طور معمول تحصیل دکتری در دانشگاه موناش استرالیا و سایر دانشگاه های این کشور بین 2 تا 4 سال به طول می انجامد.

 

 

در پایان لازم به ذکر است جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی استرالیا و ویزا و مسائل مربوط به تحصیل رشته های مختلف در دانشگاه های استرالیا از جمله دانشگاه موناش ملبورن و تعیین وقت مشاوره می توانید با شماره موسسه مهاجرتی پرگاس پارس در ساعات اداری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • دانشگاه موناش استرالیا
  • دانشگاه موناش ملبورن استرالیا
  • دانشگاه موناش ملبورن
  • دانشگاه موناش
  • هزینه تحصیل در دانشگاه موناش استرالیا
  • بورسیه دانشگاه موناش استرالیا
  • رتبه دانشگاه موناش ملبورن
  • رشته های دانشگاه موناش استرالیا
  • دانشکده های دانشگاه مانش استرالیا



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top