info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

پردرآمدترین رشته ها در آمریکا

ایالات آمریکا هموازه از بهترین مقاصد مهاجرت تحصیلی شناخته می شده است. با اینکه هزینه های تحصیل در دانشگاه های این کشور مانند سایر کشورهای انگلیسی زبان، بسیار بالاست، اغلب افرادی که مشتاق تحصیل در آمریکا هستند چون قصد دارند پس از اتمام دوره تحصیل، در بازار کار این کشور مشغول شده و اقامت دائم آمریکا را نیز بدست آورند، این هزینه را به جان می خرند و این هزینه را توجیه پذیر می دانند. در این مطلب قصد داریم با در نظر گرفتن شرایط بازار کار آمریکا و میزان درآمدها در این کشور، به معرفی پردرآمدترین رشته ها در آمریکا بپردازیم

 



درآمد پس از تحصیل پزشکی در آمریکا

رشته پزشکی سالهاست پرطرفدارترین رشته در بین جوانان ایرانی به شمار می رود. برخی آمریکا را بهترین کشور برای مهاجرت پزشکان به حساب می آورند و بازار کار و میزان درآمد پزشکان در این کشور در مقایسه با اغلب کشورهای دنیا بسیار مناسب است. بسیاری حتی با وجودی سختی های معادل سازی مدارک، حاضرند در آزمون usmle آمریکا شرکت کنند تا مدارک پزشکی خود را در این کشور به تایید برسانند و در نظام سلامت آمریکا مشغول به کار شوند. از این رو، آمریکا برای تحصیل پزشکی نیز از مقاصد عالی محسوب می شود میانگین درآمد پزشکان در آمریکا نیز بین 110 تا 239 هزار دلار آمریکا در سال است. با وجود بالا بودن هزینه تحصیل پزشکی در این کشور، به علت امکان بهره مندی از درآمد بالای رشته پزشکی و دستیابی به اقامت دائم آمریکا از این طریق، برخی این سختی و تنگنای مالی را به جان می خرند. بهترین دانشگاه های آمریکا برای تحصیل در رشته پزشکی عبارتند از: دانشگاه هاروارد (رتبه 1)، دانشگاه استنفورد (رتبه 3)، دانشگاه جانز هاپکینز (رتبه 5)، دانشگاه لوس آنجلس کالیفرنیا (رتبه 6)، دانشگاه ییل (رتبه 9)، دانشگاه ام آی تی (رتبه 11)، دانشگاه سانفرانسیسکو کالیفرنیا (رتبه 13)، دانشگاه کلمبیا (رتبه 14)، دانشگاه پنسیلوانیا (رتبه 15)، دانشگاه دوک (رتبه 17)، دانشگاه واشنگتن (رتبه 19)، دانشگاه سن دیگو کالیفرنیا (رتبه 22)، دانشگاه آن آربور میشیگان (رتبه 24)، دانشگاه شیکاگو (رتبه 31)، دانشگاه نیویورک (رتبه 33)، دانشگاه کرنل (رتبه 34)، دانشگاه واشنگتن در سن لوئیس (رتبه 40)، کالج پزشکی بیلور (رتبه 46) و دانشگاه نورث وسترن (رتبه 46).

 

درآمد پس از تحصیل حقوق در آمریکا

این کشور برای وکلا و حقوق دانان نیز شرایط بسیار مناسبی دارد. وکلا و حقوق دانان در این کشور از درآمد و پرستیژ اجتماعی بالایی برخوردارند. این رشته از محبوب ترین و پردرآمد ترین رشته ها در کشور آمریکا به حساب می آید و متخصصان آن به طور میانگین 141 هزار دلار آمریکا در سال درآمد دارند. بهترین دانشگاه های این کشور برای تحصیل حقوق عبارتند از: دانشگاه هاروارد (رتبه 1)، دانشگاه ییل (رتبه 2)، دانشگاه استنفورد (رتبه 5)، دانشگاه نیویورک (رتبه 6)، دانشگاه کلمبیا (رتبه 8)، دانشگاه برکلی کالیفرنیا (رتبه 9)، دانشگاه شیکاگو (رتبه 10)، دانشگاه جرج تاون (رتبه 21)، دانشگاه لوس آنجلس کالیفرنیا (رتبه 25)، دانشگاه پنسیلوانیا (رتبه 27)، دانشگاه دوک (رتبه 28)، دانشگاه آن آربور میشیگان (رتبه 35)، دانشگاه کرنل (رتبه 36) و دانشگاه ویرجینیا (رتبه 50).

 

درآمد پس از تحصیل حسابداری در آمریکا

این کشور برای حسابداران نیز شرایط بسیار مناسبی دارد. حسابداران در این کشور از درآمد و پرستیژ اجتماعی بالایی برخوردارند. این رشته از محبوب ترین و پردرآمد ترین رشته ها در کشور آمریکا به حساب می آید و متخصصان آن به طور میانگین 60 تا 180 هزار دلار آمریکا در سال درآمد دارند. بهترین دانشگاه های این کشور برای تحصیل حسابداری عبارتند از: دانشگاه هاروارد (رتبه 1)، دانشگاه استنفورد (رتبه 2)، دانشگاه ام آی تی (رتبه 3)، دانشگاه شیکاگو (رتبه 5)، دانشگاه پنسیلوانیا (رتبه 8)، دانشگاه برکلی کالیفرنیا (رتبه 9)، دانشگاه نیویورک (رتبه 10)، دانشگاه کلمبیا (رتبه 12)، دانشگاه کلمبیا (رتبه 12)، دانشگاه ییل (رتبه 14)، دانشگاه لوس آنجلس کالیفرنیا (رتبه 16)، دانشگاه پرینستون (رتبه 28)، دانشگاه آن آربور میشیگان (رتبه 31)، دانشگاه کرنل (رتبه 32)، دانشگاه نورث وسترن (رتبه 33)، دانشگاه آستین تگزاس (رتبه 37) و دانشگاه دوک (رتبه 38).

 

درآمد پس از تحصیل دندانپزشکی در آمریکا

دندانپزشکی هم رشته ای بسیار پولساز در کشور آمریکا به حساب می آید و بسیاری این کشور را بهترین کشور برای مهاجرت دندانپزشکان نیزمی دانند. میانگین درآمد دندانپزشکان در آمریکا حدود 161 تا 204 هزار دلار آمریکا در سال متغیر است. به این علت، با وجود هزینه بالای تحصیل دندانپزشکی در آمریکا، بسیاری مشتاق تحصیل در این رشته در دانشگاه های این کشور هستند. بهترین دانشگاه های این کشور برای تحصیل دندانپزشکی عبارتند از: دانشگاه آن آربور میشیگان (رتبه 5)، دانشگاه سانفرانسیسکو کالیفرنیا (رتبه 9)، دانشگاه هاروارد (رتبه 12)، دانشگاه چپل هیل کارولینای شمالی (رتبه 19)، دانشگاه نیویورک (رتبه 20)، دانشگاه لوس آنجلس کالیفرنیا (رتبه 21)، دانشگاه پنسیلوانیا (رتبه 22)، دانشگاه واشنگتن (رتبه 23)، دانشگاه کلمبیا (رتبه 27)، دانشگاه بوستون (رتبه 29)، دانشگاه ایالتی اوهایو (رتبه 37)، دانشگاه توین سیتیز مینه سوتا (رتبه 39)، دانشگاه تافتس (رتبه 44) و دانشگاه آیووا (رتبه 44).

 

درآمد پس از تحصیل داروسازی در آمریکا

داروسازی هم رشته ای بسیار پولساز در کشور آمریکا به حساب می آید و بسیاری این کشور را بهترین کشور برای مهاجرت داروسازان می دانند. میانگین درآمد داروسازان در آمریکا حدود 112 هزار دلار آمریکا در سال است. به این علت، با وجود هزینه بالای تحصیل داروسازی در آمریکا، بسیاری مشتاق تحصیل در این رشته در دانشگاه های این کشور هستند. بهترین دانشگاه های این کشور برای تحصیل داروسازی عبارتند از: دانشگاه هاروارد (رتبه 3)، دانشگاه چپل هیل کارولینای شمالی (رتبه 6)، دانشگاه سانفرانسیسکو کالیفرنیا (رتبه 8)، دانشگاه جانز هاپکینز (رتبه 9)، دانشگاه ییل (رتبه 17)، دانشگاه سن دیگو کالیفرنیا (رتبه 20)، دانشگاه آن آربور میشیگان (رتبه 23)، دانشگاه واشنگتن (رتبه 23)، دانشگاه پردو (رتبه 30)، دانشگاه دوک (رتبه 33)، دانشگاه توین سیتیز مینه سوتا (رتبه 36)، دانشگاه پنسیلوانیا (رتبه 42) و دانشگاه کلمبیا (رتبه 47).

 

درآمد پس از تحصیل مهندسی کامپیوتر در آمریکا

آمریکا را می توان از گزینه های انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت مهندسان کامپیوتر و فناوری اطلاعات نیز دانست. زیرا شرایط بازار کار در این کشور برای مهندسان کامپیوتر و فناوری اطلاعات بسیار مناسب است و به طور میانگین سالانه 110 هزار دلار آمریکا درآمد آنان است. معتبرترین دانشگاه های کشور این کشور برای تحصیل در آمریکا در رشته مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات و رتبه جهانی آن ها در سال 2022 عبارتند از: دانشگاه ام آی تی (رتبه 1)، دانشگاه استنفورد (رتبه 2)، دانشگاه کارنگی ملون (رتبه 3)، دانشگاه برکلی کالیفرنیا (رتبه 4)، دانشگاه هاروارد (رتبه 7)، دانشگاه پرینستون (رتبه 13)، دانشگاه لوس آنجلس کالیفرنیا (رتبه 13)،دانشگاه واشنگتن (رتبه 17)، دانشگاه کلمبیا (رتبه 18)، دانشگاه نیویورک (رتبه 20)، موسسه فناوری جورجیا (رتبه 24)، دانشگاه کرنل (رتبه 25)، موسسه فناوری کالیفرنیا - کل تک (رتبه 29)، دانشگاه آستین تگزاس (رتبه 29)، دانشگاه ایلینوی در اربانا کمپین (رتبه 31)، دانشگاه پنسیلوانیا (رتبه 34)، دانشگاه کالیفرنیای جنوبی (رتبه 44)، دانشگاه سن دیگو کالیفرنیا (رتبه 46)، دانشگاه ییل (رتبه 46)، دانشگاه آن آربور میشیگان (رتبه 50).

 

درآمد پس از تحصیل مهندسی شیمی در آمریکا

این کشور برای مهندسان شیمی نیز شرایط بسیار مناسبی دارد. مهندسان شیمی در این کشور می توانند در صنایع متنوع و قوی با درآمد بسیار مناسب مشغول به کار شوند. متخصصان رشته مهندسی شیمی در آمریکا به طور میانگین 100 هزار دلار آمریکا در سال درآمد دارند. این کشور را از گزینه های انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت مهندسان شیمی نیز به حساب می آورند.

 

درآمد پس از تحصیل مهندسی مکانیک در آمریکا

این کشور برای مهندسان مکانیک نیز شرایط بسیار مناسبی دارد. مهندسان مکانیک در این کشور با درآمد بسیار مناسب مشغول به کار شوند. متخصصان رشته مهندسی مکانیک در آمریکا به طور میانگین 90 هزار دلار آمریکا در سال درآمد دارند. این کشور را از گزینه های انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت مهندسان مکانیک نیز به حساب می آورند. بهترین دانشگاه های این کشور برای تحصیل مهندسی مکانیک عبارتند از: دانشگاه ام آی تی (رتبه 1)، دانشگاه استنفورد (رتبه 2)، دانشگاه هاروارد (رتبه 4)، دانشگاه برکلی کالیفرنیا (رتبه 6)، دانشگاه آن آربور میشیگان (رتبه 11)، موسسه فناوری جرجیا (رتبه 14)، موسسه فناوری کالیفرنیا – کل تک (رتبه 15)، دانشگاه پردو (رتبه 17)، دانشگاه ایلینوی در اربانا کمپین (رتبه 24)، دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا (رتبه 27)، دانشگاه لوس آنجلس کالیفرنیا (رتبه 29)، دانشگاه آستین تگزاس (رتبه 29)، دانشگاه نورث وسترن (رتبه 35)،  دانشگاه پرینستون (رتبه 37)، دانشگاه کرنل (رتبه 45) و دانشگاه تگزاس ای اند ام (رتبه 46).

 

درآمد پس از تحصیل مهندسی نفت در آمریکا

این کشور برای مهندسان نفت نیز شرایط بسیار مناسبی دارد. مهندسان نفت در این کشور می توانند در شرکت های بسیار بزرگ با درآمد بسیار مناسب مشغول به کار شوند. متخصصان رشته مهندسی نفت در آمریکا به طور میانگین 132 هزار دلار آمریکا در سال درآمد دارند. این کشور را از گزینه های انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت مهندسان نفت نیز به حساب می آورند. بهترین دانشگاه های این کشور برای تحصیل مهندسی نفت عبارتند از: دانشگاه آستین تگزاس (رتبه 2)، دانشگاه استنفورد (رتبه 4)، دانشگاه تگزاس ای اند ام (رتبه 5)، مدرسه معدن کلرادو (رتبه 14)، دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا (رتبه 24)، دانشگاه کالیفرنیای جنوبی (رتبه 34)، دانشگاه اکلاهما (رتبه 40) و دانشگاه تگزاس تک (رتبه 48).

 

درآمد پس از تحصیل مهندسی عمران در آمریکا

این کشور برای مهندسان عمران نیز شرایط بسیار مناسبی دارد. مهندسان عمران در این کشور می توانند با درآمد بسیار مناسب مشغول به کار شوند. متخصصان رشته مهندسی عمران در آمریکا به طور میانگین 101 هزار دلار آمریکا در سال درآمد دارند. این کشور را از گزینه های انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت مهندسان عمران نیز به حساب می آورند. بهترین دانشگاه های این کشور برای تحصیل مهندسی عمران عبارتند از: دانشگاه ام آی تی (رتبه 1)، دانشگاه برکلی کالیفرنیا (رتبه 4)، دانشگاه استنفورد (رتبه 9)، دانشگاه ایلینوی در اربانا کمپین (رتبه 16)، دانشگاه آستین تگزاس (رتبه 19)، موسسه فناوری جرجیا (رتبه 20)، دانشگاه پردو (رتبه 24)، دانشگاه لوس آنجلس کالیفرنیا (رتبه 28) و دانشگاه آن آربور میشیگان (رتبه 44).

 

در پایان لازم به ذکر است جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی و ویزا و مسائل مربوط به تحصیل رشته های مختلف به ویژه علوم پزشکی و مهندسی و تعیین وقت مشاوره می توانید با شماره موسسه مهاجرتی پرگاس پارس در ساعات اداری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662180

اینستاگرام ماکانال ما

  • پردرآمدترین رشته ها در آمریکا



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top