info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

مقالات

  • دانشگاه ملبورن استرالیا

    1399/01/10 - 08:10:00
    دانشگاه ملبورن استرالیا

    یکی از بهترین و نامدارترین دانشگاه های استرالیا در سطح جهان دانشگاه ملبورن می باشد که در زبان انگلیسی University of Melbourne نامیده می شود. این دانشگاه که دانشگاه عمومی در کشور استرالیا محسوب می شود، در سال 1853 در شهر ملبورن مرکز ایالت ویکتوریا در این کشور افتتاح شده و دومین دانشگاه قدیمی استرالیا به شمار می رود.  پردیس اصلی دانشگاه ملبورن استرالیا پردیس پارک ویل نام دارد که در منطقه بزرگی در شمال خیابان گراتان این شهر بنا شد و سپس ساختمان های جدیدی در حومه کارلتون نیز در راستای توسعه این دانشگاه تاسیس شدند.

    ادامه مطلب ...
  • کار پزشکی در امارات

    1399/01/10 - 03:54:48
    کار پزشکی در امارات

    کشور امارات متحده عربی یکی از اصلی ترین قطب های اقتصاد و تجارت در خاور میانه به شمار می رود و سالهاست در زمینه جذب سرمایه و توسعه زیرساخت ها در منطقه سرآمد بوده است. این کشور توسعه متوازن در همه بخش ها را سرلوحه برنامه های خود قرار داده و طبیعتا در زمینه بهداشت و درمان و نظام سلامت نیز همین رویه را در پیش گرفته است. در سال های اخیر میزان سرمایه گذاری در توسعه زیرساخت های بخش سلامت در این کشور بسیار بوده و این کشور همچنین به نیروی کار ماهر در بخش سلامت برای استفاده بهینه از این زیرساخت ها نیاز مبرم دارد. سالهاست بسیاری از اطبا از سراسر دنیا و از جمله کشور عزیز خودمان ایران برای کار پزشکی در امارات به این کشور می روند. اکثراین افراد مشتاق کار پزشکی در دبی هستند. واضح است که توسعه یافته ترین شیخ نشین کشور امارات متحده عربی دبی است و بالاترین استانداردهای زندگی و کار در آن جریان دارد. ابوظبی نیز تقریبا وضعیتی مشابه با دبی دارد. اما نباید شانس کار پزشکی در امارات در 5 شیخ نشین دیگر مشتمل بر شارجه، عجمان، فجیره، راس الخیمه و ام القوین که توسعه کمتری یافته اند و تازه در حال گسترش زیرساخت های بخش سلامت هستند را نیز از دست داد. زیرا بازار کار پزشکی در این مناطق و شیخ نشین ها بیشتر تشنه نیروی کار دارای تخصص و مهارت در بخش سلامت است.

    ادامه مطلب ...
  • فلوشیپ چشم پزشکی چیست؟

    1399/01/09 - 14:10:20
    فلوشیپ چشم پزشکی چیست؟

    می دانیم دوره های فلوشیپ پزشکی دوره های تکمیلی در مباحث اصلی تخصص های پزشکی هستند. یکی از مهم ترین تخصص های پزشکی تخصص چشم است. پس از گذراندن دوره تخصص چشم پزشکی، پزشکان متخصص و حتی پزشکان عمومی هم می توانند در دوره های مختلف فلوشیپ چشم شرکت نمایند که در بسیاری از کشورهای دنیا در دانشگاه های علوم پزشکی و مراکز درمانی برگزار می گردد. بسیاری شاید ندانند دوره فلوشیپ چشم پزشکی چیست؟ از این رو در این مطلب به توضیح این موضوع و معرفی انواع فلوشیپ چشم می پردازیم.

    ادامه مطلب ...
  • آزمون GMAT چیست؟

    1399/01/09 - 03:22:05
    آزمون GMAT چیست؟

    یکی از مدارکی که برای گرفتن پذیرش از برخی از دانشگاه های خارج از کشور به آن نیاز است مدرک GMAT است، اما آزمون GMAT چیست؟ آزمون GMAT که مخفف Graduate Management Admission Test می باشد یک آزمون استاندارد بین المللی ست که داشتن گواهی آن برای بسیاری از متقاضیان رشته های حوزه مدیریت، اقتصاد، MBA، DBA و ... به منظور تحصیل در مراکز آموزشی و دانشگاهی ضروریست. آزمون GMAT یکی از معتبرترین آزمون ها به منظور ارزیابی مهارت ها و توانایی های فردیِ متقاضیانِ شرکت در دوره های فوق الذکر بوده و در واقع معیاری برای انتخاب آن ها می باشد. در این آزمون، دانشِ دواطلبان از طیف متفاوتی از علوم مانند ریاضی، جبر، هندسه، آنالیز داده ها و دستور زبان مورد بررسی قرار می گیرد. آزمون GMAT که ترکیبی از چند بخش می باشد دارای هیچ امتیاز حداقل قابل قبول نبوده بلکه متقاضی می بایست بسته به مرکز آموزشی و نمره درخواستیِ آن مرکز، نمره مورد نظر را ارائه نماید. ممکن است برای مثال دانشگاهی امتیاز GMAT زیر ۶۰۰ را قبول نکند، اما در دانشگاهی دیگر این امتیاز مورد قبول باشد.

    ادامه مطلب ...
  • آزمون پرومتریک عمان

    1399/01/08 - 13:46:06
    آزمون پرومتریک عمان

    آزمون پرومتریک یا همان Prometric Testing  وابسته به موسسه آمریکاییِ «پی ام آی» است که در صنعت مدیریت آزمون ها فعال می باشد. این آزمون با هدف صدور مجوز برای کار و در واقع ارزیابی توانایی های متقاضی در حوزه های مختلف از جمله گروه پزشکی در بسیاری از کشورها برگزار می شود. آزمون پرومتریک در بخش های مختلف مربوط به حوزه سلامت مانند پزشکی، پرستاری، تکنسین و ... متفاوت بوده و به صورت چهارگزینه ای و آنلاین به زبان انگلیسی برگزار می شود و مدت زمان آن بسته به نوع آزمون پرومتریک معمولا بین دو الی دو ساعت و نیم می باشد. یکی از کشورهایی که این آزمون در آن برگزارمی شود، کشور عمان است که در سال های اخیر نسبت به توسعه و گسترش خدماتش در حوزه سلامت سرمایه گذاری های بسیاری را انجام داده و به برای تکمیل کادر درمانی خود پذیرای نیروهای متخصص  خارجی زیادی می باشد. از این رو کشور عمان یکی از کشورهای هدف برای بسیاری از پزشکان و پرستاران محسوب می گردد. همانند دیگر کشورها، یکی از شرایط شروع به کار و پیش نیازهای اشتغال در مراکزی همچون بیمارستان ها در عمان داشتن گواهینامه پرومتریک می باشد. آزمون پرومتریک عمان تحت نظارت وزارت بهداشت عمان و شورای تخصص پزشکی عمان ( OSMB ) که نهادی مستقل می باشد به صورت حضوری در شهر مسقط و یا مراکز آزمون دیگری که مورد تایید می باشند برگزار می گردد.

    ادامه مطلب ...
  • دانشگاه دبرسن مجارستان

    1399/01/08 - 03:27:40
    دانشگاه دبرسن مجارستان

    همان طور که می دانیم در سال های اخیر دانشجویان ایرانی تمایل بسیاری برای تحصیل در مجارستان به ویژه در رشته های علوم پزشکی از خود نشان داده اند. یکی از بهترین دانشگاه های این کشور که میزبان عده زیادی از دانشجویان بین المللی از جمله دانشجویان ایرانیست، دانشگاه دبرسن مجارستان می باشد که در شهری به همین نام که دومین شهر بزرگ کشور مجارستان پس از پایتخت آن بوداپست است، قرار گرفته است. تاریخچه دانشگاه دبرسن مجارستان به سال 1538 میلادی برمیگردد و از این نظر این دانشگاه قدیمی ترین نهاد آموزش عالی در این کشور به شمار می رود. البته راه اندازی آن به شکل کنونی دانشگاه به سال 1912 میلادی یعنی بیش از یک قرن پیش بر می گردد.

    ادامه مطلب ...
  • معادل سازی مدرک دندانپزشکی در فرانسه

    1399/01/07 - 12:53:55
    معادل سازی مدرک دندانپزشکی در فرانسه

    فرانسه دومین کشور قدرتمند اقتصادی اتحادیه اروپا بعد از آلمان به شمار می رود و به همین جهت اشتیاق برای مهاجرت به این کشور در میان متخصصان رشته های مختلف به وضوح دیده می شود. دندانپزشکان از جمله متخصصانی هستند که در میان آنان افراد مشتاق به زندگی و کار در فرانسه بسیار دیده می شود. اما برای ورود افرادی که در رشته هایی چون پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در کشورهای دیگر تحصیل کرده اند به کشور فرانسه و دریافت اجازه کار در این کشور فرآیند نه چندان ساده ای به نام معادل سازی مدرک دندانپزشکی در فرانسه یا ارزشیابی مدارک تحصیلی دندانپزشکی در فرانسه وجود دارد که بسیاری بعلت عدم آشنایی با آن امکان مهاجرت به این کشور و زندگی و کار در فرانسه را از دست می دهند.

    ادامه مطلب ...
  • کم هزینه ترین روش مهاجرت

    1399/01/07 - 03:33:16
    کم هزینه ترین روش مهاجرت

    مهاجرت بحثی است که بسیاری افراد برای آینده بهتر خود و خانواده شان از جهات مختلف به فکر آن می افتند که البته فرآیندی بسیار پر مخاطره نیز خواهد بود. زیرا اگر بر اساس آگاهی از شرایط و داشته ها و همچنین تعیین مقاصد و خواسته ها صورت نگیرد می تواند کاملا به شکست انجامیده و وقت و سرمایه فرد متقاضی را بر باد دهد. از این رو نمی توان مهاجرت را لزوما عملی مفید یا مضر دانست.  برای افرادی که بر اساس اهداف از پیش تعیین شده و با آگاهی کامل از شرایط به آن اقدام می ورزند، می تواند بسیار مفید باشد و در ارتقاء سطح زندگی این افراد و خانواده هایشان تاثیر بسیار مناسبی داشته باشد. اما اگر بدون آگاهی و از روشهای  نامناسب و به مقصد نامناسب صورت گیرد، می تواند باعث اتلاف وقت و سرمایه افراد و حتی نابودی زندگی یک فرد شود. از این رو یکی از مواردی که می تواند ریسک مهاجرت را کم کند کاهش هزینه های آن است. امروزه اکثر مشتاقان مهاجرت در جستجوی کم هزینه ترین روش مهاجرت هستند تا با کمترین ریسک و مخاطره برای آن اقدام کنند. در ادامه توضیح می دهیم که کم هزینه ترین روش مهاجرت برای هر فرد بسته به شرایط وی می تواند تعیین گردد.

    ادامه مطلب ...
  • آزمون AMC استرالیا

    1399/01/06 - 14:41:49
    آزمون AMC استرالیا

    با توجه به نیاز کشور استرالیا به نیروی متخصص در زمینه پزشکی، پرستاری و سایر رشته های وابسته به این گروه، همچنین شرایط نسبتا ساده ترِ پذیرش در مقایسه با بسیاری از کشورها همچون آمریکا و کانادا و نیز دستمزد بالای این دسته مشاغل، مهاجرت و اشتغال این دسته از متقاضیان به استرالیا روز به روز در حال افزایش می باشد. اما با توجه به ماهیت کارِ این گروه از مشاغل، اشتغال این گروه همانند دیگر افراد نبوده و می بایست مسیری متفاوت را طی نمایند. اولین لازمه ورود و اشتغال پزشکان فارغ التحصیل از کشورهایی غیر از استرالیا، پروسه ارزیابی و معادل سازی مدارک تحصیلی آنانست. بدون انجام معادلسازی و گذراندن آزمون های مرتبط از جمله آزمون AMC استرالیا (Australian Medical Council) و اخذ مجوز  کار در حوزه های پزشکی، امکان اشتغال پزشکان وجود ندارد. ارزیابی و معادل سازی مدارک تحصیلی پزشکی فارغ التحصیلان بین المللی و تطابق آن با استاندارهای استرالیا بر عهده انجمن پزشکی استرالیا (AMC)  می باشد؛ هرچند ماهیت این استانداردها برای تمام ایالات استرالیا یکسان است؛ با این حال مراحل ثبت مدارک در هر ۶ ایالت استرالیا متفاوت بوده و در صورت جابه جایی از ایالتی به ایالتی دیگر، برای معادل سازی مدارک می بایست مجددا اقدام نمود. پروسه معادل سازی در استرالیا که برای ارزیابی دانش پزشکان و مهارت های تخصصی و بالینی آنان صورت می گیرد حداقل ۸ هفته زمان برده و در نهایت نامه ای که بعد از انجام مراحل معادل سازی به متقاضی اعطا می شود قابل استفاده در پروسه مهاجرت، و متعاقب آن اشتغال به کار می باشد.

    ادامه مطلب ...
  • دانشگاه بولونیا ایتالیا

    1399/01/06 - 03:46:36
    دانشگاه بولونیا ایتالیا

    یکی از منحصر به فرد ترین و قدیمی ترین دانشگاه های جهان، دانشگاه بولونیا ایتالیا میباشد که که قدمتی بیش از 900 ساله دارد و تاسیس آن به سال 1088 میلادی در شهر بولونیا بر می گردد. بسیاری بر اساس شواهد موجود این دانشگاه را قدیمی ترین دانشگاه جهان می دانند که خوشبختانه تا به امروز پا برجای مانده و با قدرت تمام به فعالیت خود ادامه می دهد. در ابتدا این دانشگاه با همکاری عده ای از محققین در رشته های منطق و زبان شروع به کار کرد در قرن 13 میلادی رشته هایی چون حقوق و پزشکی نیز در آن راه اندازی شد و به مرور و تا به امروز دامنه رشته های این دانشگاه بسیار گسترده تر شده است. دانشگاه بولونیا که در زبان ایتالیایی به Alma Mater Studiorum Università di Bologna و در زبان انگلیسی به  University of Bologna شناخته می شود و نام اختصاری آن UNIBO می باشد، دومین دانشگاه بزرگ کشور ایتالیاست.

    ادامه مطلب ...
طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top